nie działa na benzynie i nie rozłącza pompy

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

janci0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lis 09, 2010 11:14

nie działa na benzynie i nie rozłącza pompy

Post autor: janci0 » czw lis 11, 2010 17:28

Witam!
Problem dotyczy silnika 1,3 na pełnym wtrysku w golfie z 1990r. z instalacją LPG. Działa i odpala tylko na gazie. Zero reakcji na benzynie. Pompa raczej sprawna, podaje paliwo( sprawdzałem za regulatorem ciśnienia na powrocie), ale nie rozłącza się po tych kilku sekundach od włączenia zapłonu tylko działa cały czas. Sprawdziłem przekaźnik od pompy ( nie jest zwarty), przekaźnik od sterownika, przekaźnik od LPG odcinający wtrysk. Wszystkie działania w oparciu o forum. Dodam jeszcze, że sprawdziłem jeszcze wszystkie połączenia podciśnienia i poprawiłem ubytki. Niestety nie znalazłem rozwiązania i golfik dalej nie działa na benzynie, więc proszę o pomoc.
Pozdrawiam Janusz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

nie działa na benzynie i nie rozłącza pompy

Post autor: Paweł Marek » czw lis 11, 2010 17:45

śmierdzi benzyną? Sprawdź czy wtryskiwacze nie są cały czas otwarte, czyli czy nie dostają non stop pełnego napięcia


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

nie działa na benzynie i nie rozłącza pompy

Post autor: denisz » czw lis 11, 2010 18:20

janci0 pisze:ale nie rozłącza się po tych kilku sekundach od włączenia zapłonu tylko działa cały czas. Sprawdziłem przekaźnik od pompy ( nie jest zwarty)
jeśli w tym silniku tak ma być, że pompa po zapłonie załącza się na moment to musi gdzieś zwierać - chyba, że instalacja LPG ma tu coś na rzeczy.
Jeśli tak i sprawdziłeś przekaźnik to zwiera prawdopodobne we wnętrzościach skrzynki bezpieczników. Wyciagnij przekaźnik pompy i sprawdź czy bez przekaźnika też pompa podaje paliwo.



janci0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lis 09, 2010 11:14

Re: nie działa na benzynie i nie rozłącza pompy

Post autor: janci0 » czw lis 11, 2010 20:01

Paweł Marek pisze:śmierdzi benzyną? Sprawdź czy wtryskiwacze nie są cały czas otwarte, czyli czy nie dostają non stop pełnego napięcia
jedyne co robiłem z wtryskami to znalazłem przecięty przewód od wtrysków( ten wykorzystany przez gazowników) i go zwarłem, ale bez rezultatów. Benzyn nie śmierdzi i raczej go nie zalewa, bo jak go kręcę na benzynie- oczywiście nie odpali i przełączę na gaz to odpala od razu, czyli świece nie są zalane.
denisz pisze:
janci0 pisze:ale nie rozłącza się po tych kilku sekundach od włączenia zapłonu tylko działa cały czas. Sprawdziłem przekaźnik od pompy ( nie jest zwarty)
jeśli w tym silniku tak ma być, że pompa po zapłonie załącza się na moment to musi gdzieś zwierać - chyba, że instalacja LPG ma tu coś na rzeczy.
Jeśli tak i sprawdziłeś przekaźnik to zwiera prawdopodobne we wnętrzościach skrzynki bezpieczników. Wyciagnij przekaźnik pompy i sprawdź czy bez przekaźnika też pompa podaje paliwo.
Jak wyciągnę przekaźnik pompa przestaje chodzić, to samo jak wyciągnę przekaźnik od sterownika, czy bezpiecznik bodajże 19



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

nie działa na benzynie i nie rozłącza pompy

Post autor: denisz » czw lis 11, 2010 22:53

janci0 pisze:Jak wyciągnę przekaźnik pompa przestaje chodzić, to samo jak wyciągnę przekaźnik od sterownika, czy bezpiecznik bodajże 19
no to jak sprawdziłeś przekaźnik, że nie zwiera i bez przekaźnika pompa nie chodzi to o co tu chodzi?
Wymień ten przekaźnik pompy paliwa, bo musi być walnięty.



p8pepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 19:06
Lokalizacja: Toruń

Re: nie działa na benzynie i nie rozłącza pompy

Post autor: p8pepe » czw lis 11, 2010 23:20

denisz pisze:
janci0 pisze:Jak wyciągnę przekaźnik pompa przestaje chodzić, to samo jak wyciągnę przekaźnik od sterownika, czy bezpiecznik bodajże 19
no to jak sprawdziłeś przekaźnik, że nie zwiera i bez przekaźnika pompa nie chodzi to o co tu chodzi?
Wymień ten przekaźnik pompy paliwa, bo musi być walnięty.
Przekaźnik na 99% jest dobry, biorąc pod uwagę to co kolega janci0 napisał. Po prostu cewka indukcyjna w przekaźniku (styki 85 i 86) ciągle dostaje napięcie dlatego pompa pracuje non stop. Tutaj należy szukać przyczyny. O rozłączeniu pompy po paru sekundach decyduje komputer. janci0, musisz zdjąć tą dużą wtyczkę sterownika i sprawdzić połączenia masowe (pin nr 7 i pin nr 25 - mierzysz opór między każdym z nich a "-" akumulatora -> powinien być <1ohm). Wtyczkę ustaw tak, żeby piny tworzyły odwrócony trapez (13 pinów w górnej linii i 12 w dolnej). Wtedy numeracja biegnie od lewego górnego pinu do prawego dolnego (25 będzie ostatnim)

Jakbyś miał możliwość podłączenia innego sterownika to w ogóle byłoby super. Wtedy wyeliminowałbyś jeden poważny czynnik, który może decydować o problemie.



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

nie działa na benzynie i nie rozłącza pompy

Post autor: denisz » pt lis 12, 2010 00:07

p8pepe pisze:Przekaźnik na 99% jest dobry,
na 99 to tu nic nie wiadomo, bo kolega sprawdził, że przekaźnik nie zwiera. Sprawdził też, że bez przekaźnika pompa nie chodzi. Jedno wyklucza drugie.
Skoro ma być złe sterowanie przekaźnika z ecu, to dlaczego przekaźnik nie zwierał? Skoro nie zwierał, to mozna uznać, że jest ok i ecu nie daje non stop napięcia na cewkę. Skoro jest ok, to dlaczego pampa pracowała na zapłonie? Więc o co chodzi, skoro bez przekaźnika pompa nie działa??

janci0, musiałeś źle pomierzyłeś ten przekaźnik i jest on walnięty albo tak jak p8pepe pisze. Generalnie przekaźnik musi mieć zwarte styki.

Przekaźnik możesz sprawdzić podając mu napięcie na styki cewki i zobaczyć czy zwiera i puszcza. Ale nie wiem jakim napięciem. Może 12V, może mniejszym?
Ostatnio zmieniony pt lis 12, 2010 00:26 przez denisz, łącznie zmieniany 1 raz.



p8pepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 19:06
Lokalizacja: Toruń

Re: nie działa na benzynie i nie rozłącza pompy

Post autor: p8pepe » pt lis 12, 2010 00:25

denisz pisze:
p8pepe pisze:Przekaźnik na 99% jest dobry,
na 99 to tu nic nie wiadomo, bo kolega sprawdził, że przekaźnik nie zwiera. Sprawdził też, że bez przekaźnika pompa nie chodzi. Jedno wyklucza drugie.
Znowu się zaczyna... Czytamy! janci0 napisał, że "przekaźnik nie jest zwarty" (na stałe), a nie, że "nie zwiera". Jeśliby nie zwierał w ogóle, to nie byłoby absolutnie żadnej możliwości przepływu prądu.

jancio jeszcze jedno. Zrób proszę tak: zdejmij obudowę od przekaźnika nr 32. Podłącz go i przekręć stacyjkę. Sprawdź czy zwiera. A jeśli zwiera, to sprawdź napięcie między stykiem 30 przekaźnika a masą oraz między stykiem 87 a masą. Na obu powinno być 12V (przekaźnik musi być podłączony, a stacyjka przekręcona; ciężko może być z dostępem, ale mam nadzieję, że dasz radę :) )

Bo jeśli pompa pracuje na stałe to znaczy, że masz ciśnienie na listwie, i jedyny problem to sterowanie wtryskami. Tylko, że przekaźniki nr 67 (od pompy) i 32 są zasilane równolegle z 'jednego kabla', więc problemy są powiązane ze sobą.
Ostatnio zmieniony pt lis 12, 2010 00:37 przez p8pepe, łącznie zmieniany 1 raz.



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

nie działa na benzynie i nie rozłącza pompy

Post autor: denisz » pt lis 12, 2010 00:34

p8pepe pisze:Znowu się zaczyna...
:)

eeeee no ale chodzi o to, że pompa chodzi cały czas. Oznacza to sytuację gdy styki przekaźnika pompy są zwarte (jest zwarcie na tych stykach=jest zasilanie pompy, nie ma zwarcia nie ma zasilania pompy) a jancio pisze, że "Sprawdziłem przekaźnik od pompy ( nie jest zwarty)"

pisząc "nie zwiera" miałem na myśli "nie zwiera na zapłonie" a nie w ogóle działanie przekaźnika jako takiego.



p8pepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 19:06
Lokalizacja: Toruń

nie działa na benzynie i nie rozłącza pompy

Post autor: p8pepe » pt lis 12, 2010 00:42

denisz pisze:Oznacza to sytuację gdy styki przekaźnika pompy są zwarte (jest zwarcie na tych stykach=jest zasilanie pompy, nie ma zwarcia nie ma zasilania pompy) a jancio pisze, że "Sprawdziłem przekaźnik od pompy ( nie jest zwarty)"
Sprawdzenie przekaźnika polegało na zdjęciu plastikowej obudowy i sprawdzeniu czy stycznik przy cewce nie jest na stałe złączony. Ewentualnie pomiar oporu na stykach 30 i 87. Jak potencjalnie sprawny przekaźnik jest wyjęty, to chyba logiczne, że "nie jest zwarty".
Ostatnio zmieniony pt lis 12, 2010 00:48 przez p8pepe, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

nie działa na benzynie i nie rozłącza pompy

Post autor: Paweł Marek » pt lis 12, 2010 00:43

denisz, ale jednak .... Napisał że wyjął przekaźnik zasilający sterownik silnika i przestała chodzić
janci0 pisze:Jak wyciągnę przekaźnik pompa przestaje chodzić, to samo jak wyciągnę przekaźnik od sterownika, czy bezpiecznik bodajże 19
to już jest jasny dowód że przekaźnik jest ok i należy zacząć od sprawdzenia kabli ECU, chociaż taka specyfika tego wtrysku że brak masy powoduje otwarcie wtryskiwaczy non stop (temu pytałem czy nie zalewa), ale od czegoś zacząć trzeba.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

nie działa na benzynie i nie rozłącza pompy

Post autor: denisz » pt lis 12, 2010 00:49

p8pepe pisze:Sprawdzenie przekaźnika polegało na zdjęciu plastikowej obudowy i sprawdzeniu czy stycznik przy cewce nie jest na stałe złączony.
aaaaaaaa widzisz, ja założyłem, że sprawdzenie było na wpiętym, dlatego nie mogłem tego posklejać. Faktycznie należało się domyślić, że na wypiętym.
W takim razie tak jak piszesz.



janci0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lis 09, 2010 11:14

nie działa na benzynie i nie rozłącza pompy

Post autor: janci0 » pt lis 12, 2010 10:29

Aby rozwiać wszystkie wątpliwości, które powstały na temat przekaźnika: pisząc, że przekaźnik nie jest zwarty, miałem na myśli, że styki nie są zwarte na wyjętym przekaźniku, więc normalnym wydaje się fakt że są zwarte jak przekaźnik jest zamontowany, bo pompa działa cały czas



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

nie działa na benzynie i nie rozłącza pompy

Post autor: denisz » pt lis 12, 2010 14:07

janci0 pisze:Aby rozwiać wszystkie wątpliwości, które powstały na temat przekaźnika: pisząc, że przekaźnik nie jest zwarty, miałem na myśli, że styki nie są zwarte na wyjętym przekaźniku,
tak, tak, janci0, przepraszam za zamieszanie.
Ja czasami sprawdzam przekaźniki w obwodzie, bo to szybka metoda. Tak też na szybko założyłem (choć mogłem głupi się domyślić, że w przypadku pompy jakby zwarcie było na przekaźniku lub w skrzynce bezpieczników to by pompa pracowała cały czas - to słychać i aku by padał).
Kolega p8pepe podał ci już jedyną możliwą przyczynę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości