MKIV 1.9TDI 130KM świeci ESP przy 90stC nie pracuje 4 wtrysk
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
MKIV 1.9TDI 130KM świeci ESP przy 90stC nie pracuje 4 wtrysk
Witam, kilka dni temu jadąc spokojnie w leniwym korku zaczęło mi szarpać autem, zaświeciło się ESP na desce, zgasiłem samochód, zapaliłem i przestało, po 100 metrach problem wrócił. Auto stało potem 8h, gdy wsiadlem zeby wrocic do domu z pracy nic nei swiecilo i będąc w połowie drogi, gdy zauważyłem że temp płynu chłodzącego wskazuje 90stC efeket się powtórzył.
Objawy dodatkowe to chodzi silnik nierównomiernie i nim telepie.
Samochód Golf IV 1.9TDI 130KM silnik ASZ
Podpiąłem VAG`a, błędy jakie mi wywaliło:
18077 - Wtryskiwacz 4 - przerwa, brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16688 - Brak zapłonu cylinder 4, brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17552 - Masowy przepływomierz powietrza, - przerwa/zwarcie na masę, brak osprzętu / nie związany ze sprzętem.
Przypływka - był błąd bo odłączałem ją przed podpięciem VAG`a, bo myślałem, że to jej wina (po skasowaniu błąd nie powtórzył się)
Natomiast martwią mnie te dwa dotyczące wtryskiwacza.
Dodam, że sprawdzałem chyba wszystkie możliwe wtyczki, wtyk do listwy zasilającej wtryski (taki okrągły po prawej stronie bloku silnika??), psikałem preparatami, (w międzyczasie silnik wystygł, a płyn chłodzący pokazywał 60stC)zapaliłem go, chodził prawidłowo (na postoju) i gdy osiągnął ponownie 90stC zaczęło szarpać i znowu zaświeciło się ESP i po podłączeniu VAG błędy wróciły.
Pytanie, kto mógłby mi pomóc w diagnozie VAG`iem, bo jestem początkujący (jestem z Jaworzna koło Katowic).
Kolejne pytanie, gdzie dogrzebać się do kabli zasilających wtryski?? Chciałbym je sprawdzić, może one nie mają styku i pod wpływem temperatury totalnie szaleje?? Czy trzeba pokrywę silnika ściągać?? (nie mówię o tej ozdobnej z napisem TDI i tylko o tej pod spodem )
Aha, przy teście ABS wyskoczyło takie coś:
668 - Napięcie na zacisku 30 za niskie zwarcie do innego wyjścia, błąd sporadyczny - klocki i tarcze przód mam już do wymiany, czy to jest przyczyna błędu??
Z góry dzięki za pomoc, zwłaszcza, że co pytam mechaniora o przywóz auta, to kazdy mi mówi "po weekendzie" bo mają wolne od czwartku:/
P.S. dodam, że wyszukiwarka coś trochę szwankuje, bo wklepując którykolwiek numer błędu nie znajduje nic na forum, a w jednym chyba temacie znalazłem jeden z błędów, ale nie dotyczy objawów związanych z moim autem:/
Objawy dodatkowe to chodzi silnik nierównomiernie i nim telepie.
Samochód Golf IV 1.9TDI 130KM silnik ASZ
Podpiąłem VAG`a, błędy jakie mi wywaliło:
18077 - Wtryskiwacz 4 - przerwa, brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16688 - Brak zapłonu cylinder 4, brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17552 - Masowy przepływomierz powietrza, - przerwa/zwarcie na masę, brak osprzętu / nie związany ze sprzętem.
Przypływka - był błąd bo odłączałem ją przed podpięciem VAG`a, bo myślałem, że to jej wina (po skasowaniu błąd nie powtórzył się)
Natomiast martwią mnie te dwa dotyczące wtryskiwacza.
Dodam, że sprawdzałem chyba wszystkie możliwe wtyczki, wtyk do listwy zasilającej wtryski (taki okrągły po prawej stronie bloku silnika??), psikałem preparatami, (w międzyczasie silnik wystygł, a płyn chłodzący pokazywał 60stC)zapaliłem go, chodził prawidłowo (na postoju) i gdy osiągnął ponownie 90stC zaczęło szarpać i znowu zaświeciło się ESP i po podłączeniu VAG błędy wróciły.
Pytanie, kto mógłby mi pomóc w diagnozie VAG`iem, bo jestem początkujący (jestem z Jaworzna koło Katowic).
Kolejne pytanie, gdzie dogrzebać się do kabli zasilających wtryski?? Chciałbym je sprawdzić, może one nie mają styku i pod wpływem temperatury totalnie szaleje?? Czy trzeba pokrywę silnika ściągać?? (nie mówię o tej ozdobnej z napisem TDI i tylko o tej pod spodem )
Aha, przy teście ABS wyskoczyło takie coś:
668 - Napięcie na zacisku 30 za niskie zwarcie do innego wyjścia, błąd sporadyczny - klocki i tarcze przód mam już do wymiany, czy to jest przyczyna błędu??
Z góry dzięki za pomoc, zwłaszcza, że co pytam mechaniora o przywóz auta, to kazdy mi mówi "po weekendzie" bo mają wolne od czwartku:/
P.S. dodam, że wyszukiwarka coś trochę szwankuje, bo wklepując którykolwiek numer błędu nie znajduje nic na forum, a w jednym chyba temacie znalazłem jeden z błędów, ale nie dotyczy objawów związanych z moim autem:/
MKIV 1.9TDI 130KM świeci ESP przy 90stC nie pracuje 4 wtrysk
pada pompowtryskiwacz lub połączenie szwankuje
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Re: MKIV 1.9TDI 130KM świeci ESP przy 90stC nie pracuje 4 wt
trochę mnei to w sumie dziwi, bo jak samochód kupowałem w ASO sprawdzali korektę, była w granicach 0,30-0,31 na każdym wtrysku, samochód zalewam tylko i wyłącznie V-Power`em, raz był zalany Goldem ze Statoila....norek111 pisze:pada pompowtryskiwacz
jak się do neigo dorwać?? trzeba ściągnąć pokrywę?? ma ktoś jakiś link do "zrób to sam"???norek111 pisze:lub połączenie szwankuje
MKIV 1.9TDI 130KM świeci ESP przy 90stC nie pracuje 4 wtrysk
zapewne trzeba zwalić pokrywęJacekTDI pisze: jak się do neigo dorwać?? trzeba ściągnąć pokrywę??
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
MKIV 1.9TDI 130KM świeci ESP przy 90stC nie pracuje 4 wtrysk
Bład 668 oznacza Niskie napięcie zasilania ECMJacekTDI pisze:Aha, przy teście ABS wyskoczyło takie coś:
668 - Napięcie na zacisku 30 za niskie zwarcie do innego wyjścia, błąd sporadyczny
18077 Wtryskiwacz 4 - obwód > otwarty obwód, zwarcie do masy.
Kolega norek111, juz Ci napisałJacekTDI pisze:widzę masę pomysłów i podpowiedzi.....
Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
MKIV 1.9TDI 130KM świeci ESP przy 90stC nie pracuje 4 wtrysk
Wyszukiwarka działa jak należynorek111 pisze:dodam, że wyszukiwarka coś trochę szwankuje, bo wklepując którykolwiek numer błędu nie znajduje nic na forum, a w jednym chyba temacie znalazłem jeden z błędów
Masz tutaj podobny problem,tyle,że z pompką I cylindra http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=28122" onclick="window.open(this.href);return false;JacekTDI pisze:widzę masę pomysłów i podpowiedzi.....
Re: MKIV 1.9TDI 130KM świeci ESP przy 90stC nie pracuje 4 wt
a co to znaczy?? jakiś brak styku, za słaby akumulator?? mam dosyc spory sprzęt audio zainstalowany w aucie....Damian-jg pisze:Bład 668 oznacza Niskie napięcie zasilania ECMJacekTDI pisze:Aha, przy teście ABS wyskoczyło takie coś:
668 - Napięcie na zacisku 30 za niskie zwarcie do innego wyjścia, błąd sporadyczny
Re: MKIV 1.9TDI 130KM świeci ESP przy 90stC nie pracuje 4 wt
Łuki_79 pisze:Wyszukiwarka działa jak należynorek111 pisze:dodam, że wyszukiwarka coś trochę szwankuje, bo wklepując którykolwiek numer błędu nie znajduje nic na forum, a w jednym chyba temacie znalazłem jeden z błędówMasz tutaj podobny problem,tyle,że z pompką I cylindra http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=28122" onclick="window.open(this.href);return false;JacekTDI pisze:widzę masę pomysłów i podpowiedzi.....
Lukasz nie będę się spierał, rano forum nie działało, a potem w szukajce nic nie chciało znaleźć, zwłaszcza zapytać cyfrowych (numer błędu), jutro ściągam pokrywę i badam, dzięki za sugestie, pozdrawiam J.
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
MKIV 1.9TDI 130KM świeci ESP przy 90stC nie pracuje 4 wtrysk
Faktycznie,coś mi się obiło,że rano forum nie śmigałoJacekTDI pisze:Lukasz nie będę się spierał, rano forum nie działało, a potem w szukajce nic nie chciało znaleźć
PozdroJacekTDI pisze:pozdrawiam J.
MKIV 1.9TDI 130KM świeci ESP przy 90stC nie pracuje 4 wtrysk
Dobra Panowie, ściągnąłem dekiel od zaworów, dodam że w ASZ demontaż EGR`a graniczy z cudem, zwłaszcza jak jest zamontowana rozpórka:/ nie wiem jak to potem poskłądam, przy moich "chudych" przedramionach
Mam pytanie, jak wypiąć teraz przewód z wtryskiwacza?? mam pociągnąć, przekręcić w lewo, w prawo?? pytam, bo nie chciałbym ułamac jakiegoś ważnego plasticzka, któy siedzi w kostce... :/ Prosiłbym o szybką pomoc, bo GOFER rozgrzebany stoi
Aha, co mnie bardzo ucieszyło to mam wtryskiwacze z końcówką "AL trzeba to lepiej obadać pod kątem kolejnych modów
Mam pytanie, jak wypiąć teraz przewód z wtryskiwacza?? mam pociągnąć, przekręcić w lewo, w prawo?? pytam, bo nie chciałbym ułamac jakiegoś ważnego plasticzka, któy siedzi w kostce... :/ Prosiłbym o szybką pomoc, bo GOFER rozgrzebany stoi
Aha, co mnie bardzo ucieszyło to mam wtryskiwacze z końcówką "AL trzeba to lepiej obadać pod kątem kolejnych modów
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
MKIV 1.9TDI 130KM świeci ESP przy 90stC nie pracuje 4 wtrysk
JacekTDI, troche nie potrzebnie juz zdjales pokrywke, powinienes te bledy potwierdzic w grupie18 i 23, bo moze poprostu klekla pompka a korekcje nie mowia o tym czy pompka jest sprawna. polecam zalozenie dekla vagowanie w tych grupach i raczej szykowac sie na wymiane...
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Re: MKIV 1.9TDI 130KM świeci ESP przy 90stC nie pracuje 4 wt
Kurcze szkoda ze wczesniej nie napisales, a tak BTW to jak się robi to vagowanie w grupie 18 i 23??evolution pisze:JacekTDI, troche nie potrzebnie juz zdjales pokrywke, powinienes te bledy potwierdzic w grupie18 i 23, bo moze poprostu klekla pompka a korekcje nie mowia o tym czy pompka jest sprawna. polecam zalozenie dekla vagowanie w tych grupach i raczej szykowac sie na wymiane...
No i jak sie odpina ten kabelek?? bo jak juz to zdemontowalem to zamkne przynajmniej tą kwestię....
ok wypiąłem wtyczkę, udał się... 1,5h gimnastykowania się.... pozstawię t bez kmentarza
Wszystko złożyłem, teraz test.... czekam aż 90stC pokaże zegarek i zbaczymy czy silnik dostanie znwu "czkawki"
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
MKIV 1.9TDI 130KM świeci ESP przy 90stC nie pracuje 4 wtrysk
przejedz sie nim na wyzszych obrotach na nizszych biegach bedziesz mial szybszy test..
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 187 gości