Pozbycie się przepływki
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 11:12
Pozbycie się przepływki
Witam, ostatnio znowu padła mi przepływka, zrobiłem moda z tej stronki
http://www.tditech.tk/" onclick="window.open(this.href);return false;
po załozeniu diody (BAV20 na 4->I-5 pin) auto ożyło, nie kopci, dodam ze zawór egr mam wyłączony programowo i zaślepiony, w sieci znalazłem info ze z djodą jeździć nie mozna bo "dawka jest źle obliczana" tylko ze auto wcale nie kopci wiec jednak dawka na jakiejś podstawie jest wyznaczana - ogranicznik momentu? A jak to było w starych TDI które nie miały przepływki? Prosze o dpowiedź czym grozi jazda bez przepływomierza (stały max sygnał wymuszony diodą)
Z góry dzięki za odpowiedź.
http://www.tditech.tk/" onclick="window.open(this.href);return false;
po załozeniu diody (BAV20 na 4->I-5 pin) auto ożyło, nie kopci, dodam ze zawór egr mam wyłączony programowo i zaślepiony, w sieci znalazłem info ze z djodą jeździć nie mozna bo "dawka jest źle obliczana" tylko ze auto wcale nie kopci wiec jednak dawka na jakiejś podstawie jest wyznaczana - ogranicznik momentu? A jak to było w starych TDI które nie miały przepływki? Prosze o dpowiedź czym grozi jazda bez przepływomierza (stały max sygnał wymuszony diodą)
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozbycie się przepływki
chyba nie bylo takiego nigdy TDI. Owszem byly TD al enie tdi. Napewno dobry chiptuner moze spokojnie ci wylaczyc przeplywomierz, ktory bedziesz mógł sobie wywalic a ustalanie dawki bedzie brane na innej podstawie np poziomu wcosniecia pedalu gazu.zaropiałek ASV pisze:A jak to było w starych TDI które nie miały przepływki? Prosze o dpowiedź czym grozi jazda bez przepływomierza (stały max sygnał wymuszony diodą)
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 11:12
Re: Pozbycie się przepływki
przykładowo kiedy pedał gazu na max wciśnięty to wpływ na dawke ma przepływka, a kiedy przepływka daje max (wpięta dioda) to dawka kształtowana przebiegiem mapy ogranicznika momentu? wiec poco wtedy jest przepływka kiedy ma to szanse działać bez, a jezeli diesel to silnik który pracuje z nadmiarem powietrza to za mała dawka mu nie zaszkodzi a za duza będzie powodować zadymienie i wtedy sygnał dla drivera ze coś nie tak??
Prosze o rozjaśnienie tematu
Prosze o rozjaśnienie tematu
Pozbycie się przepływki
a dlaczego ma byc dioda a nie zwora na stałe z drutu?
co to jest za dioda o tym oznaczeniu?
co to jest za dioda o tym oznaczeniu?
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Pozbycie się przepływki
Moze byc dioda BAV21, moze byc 1N4148
zaropiałek ASV, juz kiedys pytalem sie o ta modyfikacje dlaczego nie mozna na stale podpiac. Dostalem tylko informacje w stylu "ogien na tloki" na niskich obrotach.
Z dioda pozbywamy sie ogranicznika dymienia bo jest tylko sygnal "laduj koks" bo powietrze juz jest. Jak sie popatrzy na logi grupy 11 to podczas przyspieszania komputer juz chce dac 1900mbar przy 1500 obr/min a turbina ledwo co sie napedzila do 1300mbar. Z dioda dawka paliwo jest podawane z maks dawka wg ogranicznika dymienia. Tak przynajmniej dedukuje.
Bo dioda przewodzi prad tylko w jednym kierunku i dopiero wtedy kiedy roznica potencjalow bedzie dostatecznie duza.Fahoo pisze:a dlaczego ma byc dioda a nie zwora na stałe z drutu?
zaropiałek ASV, juz kiedys pytalem sie o ta modyfikacje dlaczego nie mozna na stale podpiac. Dostalem tylko informacje w stylu "ogien na tloki" na niskich obrotach.
Z dioda pozbywamy sie ogranicznika dymienia bo jest tylko sygnal "laduj koks" bo powietrze juz jest. Jak sie popatrzy na logi grupy 11 to podczas przyspieszania komputer juz chce dac 1900mbar przy 1500 obr/min a turbina ledwo co sie napedzila do 1300mbar. Z dioda dawka paliwo jest podawane z maks dawka wg ogranicznika dymienia. Tak przynajmniej dedukuje.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
Pozbycie się przepływki
bradley, dzieki za odpowiedz i rozjasnie
to jest jakas zwykła dioda taka prostownicza czy jakas specjalna?
w którym kierunku ją wpiąc bo chis chyba bede działał
aha i czy mam wlutowac sie we wtyczke i pominąc przepływke czy zapiąc wtyczke i wpiąc w przepływke?
to jest jakas zwykła dioda taka prostownicza czy jakas specjalna?
w którym kierunku ją wpiąc bo chis chyba bede działał
aha i czy mam wlutowac sie we wtyczke i pominąc przepływke czy zapiąc wtyczke i wpiąc w przepływke?
Pozbycie się przepływki
Spotkałem się z tym, że tuner coś tam zrobił z przepływka ale na jałowym straszne śmierdziały spaliny sadzą ale nic nie leciało widocznego z wydechu i walił dużym bakiem przy osiagnięciu max doładowania potem ok.
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Pozbycie się przepływki
Jak masz przeplywke Pierburga to pin 1 i pin 6. Kierunek przewodzenia 1--->6 Anoda do 1, katoda 6. Czyli paskiem w strone 6tki.
Idziesz do elektronicznego i mowisz, ze chcesz diode 1N4148 i dajesz 50gr
Wtyczke oczywiscie odpinasz, i wkladasz w piny diode i zostawiasz. Do nozek diody najlepiej przylutowac konektorki meskie do glosnikow, wtedy dioda ciasno siedzi we wtyczce.
Idziesz do elektronicznego i mowisz, ze chcesz diode 1N4148 i dajesz 50gr
Wtyczke oczywiscie odpinasz, i wkladasz w piny diode i zostawiasz. Do nozek diody najlepiej przylutowac konektorki meskie do glosnikow, wtedy dioda ciasno siedzi we wtyczce.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
Pozbycie się przepływki
bradley, jade po diody ja mam ahu wiec pierburg bedzie raczej
mam nie plaska taka jak w asv agr inna jest
mam nie plaska taka jak w asv agr inna jest
Pozbycie się przepływki
Tak, ale nadal jest mapa ograniczenia momentu, i ewentualnie co to moze dac to szybsze budzenie sie turba no i wyeliminowanie elementu ktory moze sie zepsucbradley pisze:Z dioda pozbywamy sie ogranicznika dymienia bo jest tylko sygnal "laduj koks" bo powietrze juz jest. Jak sie popatrzy na logi grupy 11 to podczas przyspieszania komputer juz chce dac 1900mbar przy 1500 obr/min a turbina ledwo co sie napedzila do 1300mbar. Z dioda dawka paliwo jest podawane z maks dawka wg ogranicznika dymienia. Tak przynajmniej dedukuje.
Pozbycie się przepływki
zaropiałek ASV pisze:po załozeniu diody (BAV20 na 4->I-5 pin
bradley, uściślijmy te piny zaropiałek ASV, pisze o 4-5 ty z kolei 1-6 pin Czy po prostu zależy to od producenta przepływki a zarazem wtyczki do niej ???bradley pisze:Jak masz przeplywke Pierburga to pin 1 i pin 6
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 11:12
Re: Pozbycie się przepływki
wiec tak, jezeli chodzi o diode to nie wszystkie diody mają identyczny spadek napięcia na złączu, przykładowo dla zwykłej diody prostowniczej spadek ten wynosi 0,7V a dla jakieś szybkiej diody schottkiego jest 0,4V albo mniej, dioda w tym układzie jest poto zeby był owy spadek bo zwarcie wejścia do +5 mogło by być traktowane jakie zwarcie do plusa przez sterownik i podłozenie przez niego swojej nizszej dawki, zresztą nówka sprawna przepływka nigdy nie da nam na wyjściu 5V tylko nieco mniej. Załozyłem ten temat bo wkuza mnie trwałość przepływek i niestabilność ich parametrów, a biorąc pod uwage to ze przepływka w TDI słuzy w pierwszej kolejności do sterowania EGR i to ze wiekszość ludzi i tak ma zaślepiony ten zawór więc czemu by nie zrezygnować i z przepływki, lepiej zainwestować w nowe wtryski czy turbulum niz wiecznie pakować kase w coś co i tak sie zepsuje
Re: Pozbycie się przepływki
Na Pierburgu są piny 1-6. Pin 1 podaje napięcie 5V, poprzez 6 pin ECU otrzymuje informacje o ilości przepływu powietrza. Czyli około 5V na 6 pinie ECU otrzymuje sygnał dużego przepływu powietrza, 0V brak przepływu. Czyli jak się podłączy diodę anodą na pin 1 i katodą na pin 6 to na diodzie odłoży się napięcie około 0,4-0,7V w zależności od użytej diody, a na pinie 6 będzię napięcie około 4,3- 4,6V co oznacza dla ECU duży przepływ powietrza. Jakbyś dał drut, to na pinie 6 pojawiło by się dokładnie to samo napięcie co na pinie 1 czyli 5V , ale pewnie ECU już by wywalił błąd, dlatego daje się diodę pn.Rafał 21 pisze:zaropiałek ASV pisze:po załozeniu diody (BAV20 na 4->I-5 pinbradley, uściślijmy te piny zaropiałek ASV, pisze o 4-5 ty z kolei 1-6 pin Czy po prostu zależy to od producenta przepływki a zarazem wtyczki do niej ???bradley pisze:Jak masz przeplywke Pierburga to pin 1 i pin 6
Pozbycie się przepływki
Wlasnie wraz z fahoo przetestowalismy ten mod, auto na biegu jalowy przy przygazowaniu stawia zaslone dymna, poprawila sie dynamika na nizszych obrotach a po za tym w aucie po lekkich modach w korkach jest mega zabawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości