Paruje w środku ? Po problemie

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
domino19140291
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr sty 07, 2009 01:22
Lokalizacja: Częstochowa

Paruje w środku ? Po problemie

Post autor: domino19140291 » pn lis 08, 2010 22:57

W zasadzie to wątek miał inny tytuł ale postawnowiłem zmienić bo wyniknęło z niego zupełnie coś innego.

Stara część wątku
Mam taki nietypowy problem coś mi wleciało w wylot tej kratki od nadmuchu powietra na szybe. Teraz przy wchodzeniu w zakręt albo na nieruwnościach się przesuwa i strasznie mnie wkurza. Grzebałem drutem w tych małych wylocikach po boku okrągłych które są skierowane na szybe ale bezskutecznie. Próbowałem odkurzyć to poprzez waż ogrodowy też nic. Jak biore zakręt to słysze wyraźnie że to się przesuwa tak jakby po płaskiej powierzchni (jest to taki dźwięk jakby się wzięło kulke włożyło to plastikowej skrzynki i podnosiło raz jedną stronę raz drugą). Opcja może też być taka że to zleciało tą kratką pionowo w dół ale jak te kanały później są porozmieszczane od wylotu powietrza to nie wiem. A tak swoją drogą to powiedzcie jeśli nie udaloby mi się tego wyciągnąć to czy dużo roboty jest przy wyciąganiu całej deski ? (Czy trzeba ściągać kierownice do tego). Załączam zdjęcie deski od spodu może ktoś ma jakiś pomysł z tym gdzie to mogło wlecieć.
Obrazek


Nowa
Już po sprawie wszystko gro i bucy. Jak się okazało musiałem po raz drugi ściągać deske po tym co ujrzałem kiedy wyjąłem wentylator. Parównik(chłodnica) była tak nabita że dziwie się jak działał nawiew. Wyglądało to tak jakby przytknąć do niej filc. Podejrzewam że ktoś wczesniej jeździł bez filtra kabinowego. Druga poważna sprawa akurat w moim przypadku to zepsute klapy od obiegu wewnętrznego/zewnętrznego. Po wyjęciu silniczka sterowania klapami okazało się że trzpień w zębatce obracał się nie poruszając jej.

Teraz odpowiedź dla wszystkich tych kórym paruje auto w czasie deszczu- sprawdzcie czy działa wam klapa od obiegu wew/zew. Akurat kiedy wyciągnąłem wentylator to kalapa była zamknieta i cały czas jeździłem na wewnętrznym i dziwiłem się skąd mi tak auto paruje wiecznie (w zasadzie to tam są dwie klapy pracujące razem jedna wyżej druga niżej). Myśle że zarówno w przypadku climatronica i ręcznej obieg wew. sterowany jest za pomocą silniczka.

Co należy zrobić żeby sprawdzić czy działa ta klapka. W zasadzie to nie trzeba nic rozbierać. Sięgamy po stronie pasażera pod schowek bliżej drzwi. Powinnismy wyczuć taką kratke (jak jej nie możecie zlokalizować to po prostu zajrzyjcie od spodu). Jeśli czujecie na tej kratce a właściwie za nią gąbke to znaczy że klapa jest ustawiona na pozycji do obiegu zewnętrznego. To włączamy obieg wewnętrzny i wtedy klapa powinna się wyraźnie unieść do góry.

Można to sprawdzać namacalnie można na słuch jak kto woli. Dla bardziej dociekliwych radze jednak zdjąć środkową konsole, później schowek i wyjąć wentylator. Żeby wyjąć wentylator trzeba odkręcić od spodu dwie śruby i zdjąć klapke. Wtedy wentylator wysunie się w dół. Radze jeszcze ściągnąć boczek deski od strony drzwi i odkręcić śrube mocującą deske do ramy żeby móc odchylić poprzeczke.Później zostaje wysunąć wentylator. Jak już się wyjmie wentylator to widać wszystko jak na tacy (obydwie klapy). Jak wam nie działa to życze powodzenia przy wyciąganiu silniczka który znajduje się po prawej stronie całego zespolu :)

Na koniec zająłem się wentylatorem ale nie za wiele da się w tej sprawie zrobić bo jest tak zrobiony żeby go czasem nie rozebrać. Przed nasmarowniem po zakręceniu tod razu stawał. Po nasmarowniu chodził leciutko. Teraz nawet nie słychać że pracuje. Pozbyłem się też piszczenia na 1.2.3 kreskach bo lubiały różne dźwięki dochodzić od niego.

Warto myśle zająć się sprawdzeniem zarówno tej klapy jak i chłodnicy/parownika (dotyczy klimy) jak i też nasmarowaniem wentylatora. Zima za pasem więc auto paruje.

Dzisiaj jeździłem w deszczu i nie było żadnej pary w środku na szybach. Zazwyczaj w taką pogode deszczową to od tylnej szyby aż po przednie do połowy wszystko było zaparowane.

Oczywiście pomijam sprawy typu zapchany filtr kabinowy albo woda w aucie bo zakładam że taki problem u kogoś nie występuje.
Ostatnio zmieniony sob lis 13, 2010 02:32 przez domino19140291, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
domino19140291
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr sty 07, 2009 01:22
Lokalizacja: Częstochowa

Problem coś wleciało w wylot i nie chce wyjść :)

Post autor: domino19140291 » wt lis 09, 2010 19:53

Dzisiaj próbowałem następny raz ale już nie mam cierpliwości. Jutro ściągam kiere i ściągam deske. Tylko mam pare pytań. Do wyjęcia deski trzeba ściągnąć:
-kierownicę
-wyjąć licznik
-rozmontować środkowy tunel
-wyjąć schowek
-zdjąć plastiki pod kolumną kierownicy od strony kierowcy
-wyjąć kratki z obudowami od nawiewów
-zdjąć boczki deski przy drzwiach
-wyjąć radio,climatronic,uchwyt od kubków,półke
-plastiki kolumny kierownicy
-manetki od świateł wycieraczek itp. ?????????????

Teraz mam pytanie czy ta skrzynka z bezpiecznikami zostaje po wyjęciu deski ? I czy te inne rzeczy po stronie kierownicy zostają czy ich nie trzeba wyciągać ? Troche tam jest przekaźników itp. Z tego co widziałem to poduszki pasażera nie trzeba wyciągać ale czy tą osłone co jest na desce trzeba ruszać ?

Jeśli zapomniałem o czymś istotnym to prosiłbym o wskazówke, bo jutro się biore do roboty i nie chciałbym nic spartolić :grin:



greg

Problem coś wleciało w wylot i nie chce wyjść :)

Post autor: greg » śr lis 10, 2010 15:43

domino19140291 pisze:Teraz mam pytanie czy ta skrzynka z bezpiecznikami zostaje po wyjęciu deski ?
tak - odkręcasz ja (2 śrubki torx) i wisi na kablach
Zanim to wszystko zrobisz- wyjmij schowek (najpierw środkową konsolę) - wykręć wentylator i spróbuj przez otwór poszukać tego co lata



Awatar użytkownika
domino19140291
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr sty 07, 2009 01:22
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Problem coś wleciało w wylot i nie chce wyjść :)

Post autor: domino19140291 » czw lis 11, 2010 03:02

Greg napisz mi jeszcze jak się go wyciąga bo próbowałem podważać i ani dygnie dopiero później zsunąłem go w doł i poszedł troche ale dalej nie chce wyjść :panna:



greg

Problem coś wleciało w wylot i nie chce wyjść :)

Post autor: greg » czw lis 11, 2010 12:21

domino19140291, odkręciłeś środkowy panel - ten z osłoną mieszka? - on zasłania jedną śrubkę. Potem jak wykręcisz wszytkie śrubki tj te u góry schowka i pod schowkiem to szarpnij zdecydowanym ruchem żeby wypiąć schowek od konsoli środkowej, a następnie cały schowek łukiem w kierunku środka samochodu (tak że więcej wychodzi od strony drzwi ) wyciągnij schowek. Zanim to jednak zrobisz odepnij boczną zaślepkę konsoli którą widać po otwarciu drzwi



Awatar użytkownika
domino19140291
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr sty 07, 2009 01:22
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Paruje w środku ? Po problemie

Post autor: domino19140291 » sob lis 13, 2010 02:23

zmiana tematu wątku



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 148 gości