Nierównomierne ścieranie opon MK4

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: szlachcic_1990 » pt paź 29, 2010 22:25

Witam wszystkich miłosników mk4, sam jestem posiadaczem golfa i mam z nim mały problem m.in ściera przednie ogumienie od strony wewnetrznej. Cala opona jest w stanie nie naruszonym "mimo eksplatowania" a reszta jak wspomnialem wewnetrzna strona jest b.zdarta. (zero bierznika)
Dodam ze opony sa nowe 205/55/16 tego roczne [2010] felgi wyważone
zawieszenie jest zrobione wymienione wszystkie gumy i teleje, zbierzność jest ustawiona idealnie.
Pytałem po warsztatach dlaczego takie szybkie i nadmierne zuzycie opon, wszedzie mowia to samo ustaw zbierzność lub katy?!
co do zbierzności to wszystko ok, a co do katów podobno w mk4 nie ustawia sie kątów bo sa stale?? nie ma regulacji, tak mowia.... pewien mechanik doradzil zebym kupił zawieszenie od audi A3 bo tam jest ponoć regulacja i wszystko pasuje do mk4, ale czy warto inwestorac w zawieszenie od audi...
nie wiem co mam zobic i gdzie jest problem tego nadmiernego zużycia opon.... :(
Proszę pomóżcie.
pozdro
Ostatnio zmieniony pn lis 15, 2010 20:13 przez szlachcic_1990, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

Post autor: grandi » pt paź 29, 2010 23:09

Rozumiem że górne poduszki też wymieniłes , jedz na ustawienie kątów


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

Post autor: manior15 » sob paź 30, 2010 18:20

szlachcic_1990 pisze:podobno w mk4 nie ustawia sie kątów bo sa stale??
w MK4 katy ustawiasz na wahaczu, są tam 3 śruby kolo sworznia i nimi regulujesz, ale z tym najlepiej jechać do stacji diagnostycznej gdzie maja dobry sprzet laserowy, wtedy ustawia idealnie


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

Post autor: szlachcic_1990 » sob paź 30, 2010 19:14

wracajac do mechanikow widocznie sie tak znaja i mowia ze nie ma regulcji.
na wahaczu, ale czy napewno ? a na tych srubach jest jakas tolerancja ze po poluzowaniu mozna przesunać...
mozna prosic o dodanie jakis fotek w ktorym to jest miejscu... :)



Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

Post autor: manior15 » pn lis 01, 2010 14:29

http://www.vwgolf.pl/porady/wymiana-sworzni-wahaczy/" onclick="window.open(this.href);return false; tutaj jest instrukcja wymiany sworzni, sa tam zdjęcia tych śrub, możesz sobie zerknąć..jest regulacja na pewno około 5mm. Dla kątów to dużo..


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

Post autor: szlachcic_1990 » pn lis 08, 2010 19:04

prawdo podobnie chodzi i to zdjecie :
http://img167.imageshack.us/img167/9383/p1020643za6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
tu nie ma regulacji w mk4 bo to jest przeciez od drazka kierowniczego zadniej tolerancji ruchu :otepienie:
chyba ze chodzi o cos innego.... pomocy



Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2145
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: ni ma
Silnik: nima

NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

Post autor: majster heniek » pn lis 08, 2010 19:29

szlachcic_1990 pisze:prawdo podobnie chodzi i to zdjecie :
http://img167.imageshack.us/img167/9383/p1020643za6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
tu nie ma regulacji w mk4 bo to jest przeciez od drazka kierowniczego zadniej tolerancji ruchu :otepienie:
fotka jest dobra , tylko sworzeń kulisty nie zdjęty to nie widać podłużnych otworów tu masz link do aukcji allegrro wachacz beż sworznia i wsio widoczne http://moto.allegro.pl/wachacz-prawy-vw ... 50282.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i na tych otworach reguluje się kąty


Obrazek

Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

Post autor: szlachcic_1990 » pn lis 08, 2010 19:57

no a w jaki sposob sie reguluje bo bylem na kilku warsztatach i mowia ze nie ma regulacji caly czas zdziera opony od wewnetrznej strony.... regulacja odbywa sie poprzez dołozenie czegos pod to (podkladki, dystanse) czy jak... prosze o wyjasnienie, jakies wskazówki ?
jestem zakrecony bo przeciez jak sie jedzie do warsztatu to powinni wiedziec co i jak sie robi.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

Post autor: grandi » pn lis 08, 2010 21:10

Tam są fasolki i reguluje się na fasolkach


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2145
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: ni ma
Silnik: nima

NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

Post autor: majster heniek » pn lis 08, 2010 21:14

szlachcic_1990 pisze:jestem zakrecony bo przeciez jak sie jedzie do warsztatu to powinni wiedziec co i jak sie robi.
jedziemy do takiego warsztatu gdzie robią całą geometrie zawieszenia - kąty , zbieżność , a u tych co Byłęś to są :ass: nie machanicy


Obrazek

Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

Post autor: szlachcic_1990 » pn lis 08, 2010 22:12

grandi pisze:Tam są fasolki i reguluje się na fasolkach
jakie fasolki ?? jakis jezyk slangowy nazwa czegos... co to jest :D



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

Post autor: grandi » pn lis 08, 2010 22:46

Nie slang tylko jesteś jeszcze nie dokształcony :goof:

Fasola - pojecie otworu rozwierconego w kształcie ziarna fasoli :pub:

Pojedz do zakładu gdzie tylko robią geometrie i katy


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

Post autor: szlachcic_1990 » czw lis 11, 2010 23:25

grandi pisze: Fasola - pojecie otworu rozwierconego w kształcie ziarna fasoli :pub:
Co do tych fasolek nie ma tam nic takiego jest poprostu zwykły otwór pod śrube żadnej tolerancji ruchu, gdyby byla ta "fasolka" to mogl bym sie zgodzic ze po poluzowaniu i nastawianiu wszystko bedzie ok ale jak nie ma nic luzu bo jest zwykly otwór to wiec w jaki sposób ustawiane sa te katy cos jest podkladane i przykrecane czy jak.... :shock:



Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

Post autor: manior15 » pt lis 12, 2010 00:43

szlachcic_1990, chodzi o te otwory, w nie wchodzą śruby od sworznia i to na nich powinno się regulować katy, jeśli tego nie ma, to znaczy ze nie ma regulacji, może wahacz made in china?Obrazek


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 20 gości