EGR wymiana/czyszczenie?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
EGR wymiana/czyszczenie?
Witam,
Zacznę od tego, że po pojawieniu się błędu Abgas Werkstatt zdiagnozowano u mnie błąd 16785 - za mały przepływ spalin w układzie recyrkulacji EGR, mechanik stwierdził, że wymiana nie jest potrzebna i można to wyczyścić. Po przebrnięciu przez kilku tematów w tym 53 stronicowego , postanowiłem że zrobię to sam, mam jednak kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi. Rozkręciłem już zawór żeby zobaczyć co i jak, rzeczywiści nieco syfu po jednej stronie w nim jest, ponieważ w ASO nie mieli od ręki to zamówiłem 2 oringi i uszczelkę tak żeby od razu je wymienić.
1. Ze środków do czyszczenia znalazłem i zakupiłem tylko coś takiego : http://www.e-tool.pl/p/pl/wfmag_106347/ ... ctane.html" onclick="window.open(this.href);return false; - czy będzie się nadawało?
2. Czy sam EGR jeszcze się jakoś rozbiera ? na jakie elementy uważać żeby go nie uszkodzić ? Czytałem o zanurzaniu w nafcie - zanurzamy cały zawór?
3. Nie będę się na razie zabierał za czyszczenie kolektora bo to grubszy temat jak dla mnie, ale przepustnicę mogę wyczyścić bez problemu - nie ma na niej zbyt dużo osadu, czy gdybym nie odpinał kostki to nie muszę robić jej adaptacji ? ponieważ w jeszcze nie dysponuje fejsem - btw co polecacie (rocznik 2005) ?
4. Ogólnie jestem za wyczyszczeniem (koszty) ale czy tak naprawdę jest sens go czyścić - ponieważ oprócz tego, że spowodował błąd to całkiem ostro się poci, może już po prostu się zużył? Czy można to ocenić bez testu EGR vagiem( 003S i 003BS)?
a i drugi błąd jaki się pojawił -to 17057 - obwód prądowy świecy żarowej cylinder 3,1,2, - świece do wymiany ?
Auto Golf MK5 2005r, BKC 154tys.
Zacznę od tego, że po pojawieniu się błędu Abgas Werkstatt zdiagnozowano u mnie błąd 16785 - za mały przepływ spalin w układzie recyrkulacji EGR, mechanik stwierdził, że wymiana nie jest potrzebna i można to wyczyścić. Po przebrnięciu przez kilku tematów w tym 53 stronicowego , postanowiłem że zrobię to sam, mam jednak kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi. Rozkręciłem już zawór żeby zobaczyć co i jak, rzeczywiści nieco syfu po jednej stronie w nim jest, ponieważ w ASO nie mieli od ręki to zamówiłem 2 oringi i uszczelkę tak żeby od razu je wymienić.
1. Ze środków do czyszczenia znalazłem i zakupiłem tylko coś takiego : http://www.e-tool.pl/p/pl/wfmag_106347/ ... ctane.html" onclick="window.open(this.href);return false; - czy będzie się nadawało?
2. Czy sam EGR jeszcze się jakoś rozbiera ? na jakie elementy uważać żeby go nie uszkodzić ? Czytałem o zanurzaniu w nafcie - zanurzamy cały zawór?
3. Nie będę się na razie zabierał za czyszczenie kolektora bo to grubszy temat jak dla mnie, ale przepustnicę mogę wyczyścić bez problemu - nie ma na niej zbyt dużo osadu, czy gdybym nie odpinał kostki to nie muszę robić jej adaptacji ? ponieważ w jeszcze nie dysponuje fejsem - btw co polecacie (rocznik 2005) ?
4. Ogólnie jestem za wyczyszczeniem (koszty) ale czy tak naprawdę jest sens go czyścić - ponieważ oprócz tego, że spowodował błąd to całkiem ostro się poci, może już po prostu się zużył? Czy można to ocenić bez testu EGR vagiem( 003S i 003BS)?
a i drugi błąd jaki się pojawił -to 17057 - obwód prądowy świecy żarowej cylinder 3,1,2, - świece do wymiany ?
Auto Golf MK5 2005r, BKC 154tys.
EGR wymiana/czyszczenie?
juma1, To ze się poci lub wręcz przecieka EGR nie jest problemem zaworu.
Sprawdz stan oleju ma być pomiędzy max a min a ty pewnie zalewasz pod max.Najprawdopodobniej lubisz pociągnąć go pod 4000 rpm
-sprawdź turbo czy nie cieknie
-sprawdz odme z silnika do dolotu
-wypnij ja na jakiś ,obserwuj czy to nie z niej wali olej w dolot
-warto zajrzeć do IC i wylac z niego olej+mycie np benzyną
Sprawdz stan oleju ma być pomiędzy max a min a ty pewnie zalewasz pod max.Najprawdopodobniej lubisz pociągnąć go pod 4000 rpm
-sprawdź turbo czy nie cieknie
-sprawdz odme z silnika do dolotu
-wypnij ja na jakiś ,obserwuj czy to nie z niej wali olej w dolot
-warto zajrzeć do IC i wylac z niego olej+mycie np benzyną
Re: EGR wymiana/czyszczenie?
Stan oleju po zalaniu (10tys km temu) faktycznie był na max skali (ale mieścił się w normie), obecnie jest idealnie w środku skali, nic nie dolewałem, także jak na taki przebieg chyba za dużo go nie ubyło, pod 4000 obrotów jeżdżę bardzo sporadycznie tylko gdy sytuacja tego wymaga , co do turbiny to nie mam w tej chwili jak do niej zajrzeć, odnośnie IC to wymontowanie go chyba przekracza jak na razie moją wiedzę i umiejętności, może po prostu wyczyścić EGR i sprawdzić czy wyciek nie pojawi się? Poci się głównie z tego małego otworka pod grzybkiem.Fahoo pisze:juma1, To ze się poci lub wręcz przecieka EGR nie jest problemem zaworu.
Sprawdz stan oleju ma być pomiędzy max a min a ty pewnie zalewasz pod max.Najprawdopodobniej lubisz pociągnąć go pod 4000 rpm
-sprawdź turbo czy nie cieknie
-sprawdz odme z silnika do dolotu
-wypnij ja na jakiś ,obserwuj czy to nie z niej wali olej w dolot
-warto zajrzeć do IC i wylac z niego olej+mycie np benzyną
Dodam, że auto nie ma żadnych objawów jak spadek mocy, nierówna praca czy czarny dymek z rury.
EGR wymiana/czyszczenie?
przelałes olej i wywaliło w dolot zadna nowość trzymaj stan na połowie i wyczysc egr i bedzie ok
Re: EGR wymiana/czyszczenie?
Jasne tak zrobię, tylko przydała by się pomoc w odpowiedzi na pierwsze trzy pytanianissin pisze:przelałes olej i wywaliło w dolot zadna nowość trzymaj stan na połowie i wyczysc egr i bedzie ok
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
EGR wymiana/czyszczenie?
ad. 1 ja używam najzwyklejszego środka do mycia silników , ten który podałeś pewnie starczy , tylko pamiętaj że przydały by się jeszcze jakieś szczoteczki bo to samo nie będzie chciało schodzić
ad.2 nie musisz zanurzać po prostu wyczyść go i nic nie rozbieraj
ad.3 myślę że samo czyszczenie egr nie ma sensu ale zrobisz jak będziesz uważał cała operacja nie zajmuje więcej jak 2 i pół godziny . nawet dla laika . pozdro
ad.2 nie musisz zanurzać po prostu wyczyść go i nic nie rozbieraj
ad.3 myślę że samo czyszczenie egr nie ma sensu ale zrobisz jak będziesz uważał cała operacja nie zajmuje więcej jak 2 i pół godziny . nawet dla laika . pozdro
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
Re: EGR wymiana/czyszczenie?
ok dzięki za informację, ale dlaczego uważasz, że takie czyszczenie nie ma sensu ? błąd w końcu skądś się wziął, jak nie pomoże czyszczenie to pewnie wymiana.martinezz123 pisze:ad. 1 ja używam najzwyklejszego środka do mycia silników , ten który podałeś pewnie starczy , tylko pamiętaj że przydały by się jeszcze jakieś szczoteczki bo to samo nie będzie chciało schodzić
ad.2 nie musisz zanurzać po prostu wyczyść go i nic nie rozbieraj
ad.3 myślę że samo czyszczenie egr nie ma sensu ale zrobisz jak będziesz uważał cała operacja nie zajmuje więcej jak 2 i pół godziny . nawet dla laika . pozdro
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
EGR wymiana/czyszczenie?
chodziło mi o to że jak czyścić to całość , nie jest aż tak wiele więcej roboty i dobrze by było żebyś faktycznie zajrzał do interculera i jego też przepłukał bo wyczyszczenie samego egr-a spowoduje w niedługim czasie znowu jego zabrudzenie , bo cały dolot jest zaolejony zapewne
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
EGR wymiana/czyszczenie?
Znalazłem informację że po czyszczeniu EGR także trzeba zrobić adaptację, wcześniej czytałem że nie trzeba, jak to w końcu jest ? I powracam z poprzednim pytaniem czy jeżeli nie będę odpinał przepustnicy to nie będę musiał robić jej adaptacji ?
-
- Użytkownik
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz cze 13, 2010 11:05
- Lokalizacja: Wyszków
- Kontakt:
EGR wymiana/czyszczenie?
nie trzeba robic adaptacji jak odepniesz. ja u siebie czyscilem juz dwa razy i nic nie robilem. skladalem wszystko i jest git
VCDS, VAG K+CAN COMMANDER, VAG-COM, OP-COM
EGR wymiana/czyszczenie?
EGR i przepustnica zostały dzisiaj wyczyszczone, lampka Abgas Werkstatt pali się dalej, zauważyłem jednak dzień przed czyszczeniem, że zapalała się lub gasła - czy jeżeli czyszczenie pomogło może sama zgasnąć czy też pozostaje mi kupno fejsu i wykasowanie błędu? Czy ten błąd (16785) może być spowodowany czymś innym niż sam EGR? wężyk podciśnienia wydaje się być ok, mam wrażenie że na postoju w aucie czuć lekko spalinami.
EGR wymiana/czyszczenie?
Ponieważ kontrolka nie zgasła i tym samym błąd dalej występował pojechałem do mechanika na sprawdzenie - pokazało ten sam kod błędu 16785, poprosiłem o sprawdzenie też EGRu - nie był to VAG i pokazał tylko wartości 15% na wolnych obrotach do 95% przy dodawaniu gazu - mechanik uznał że zawór działa ( nie powinno być 0% i 100%?), gdy jednak wracałem autem kontrolka znów się zaświeciła i pojawił się Abgas Werkstatt. Co zrobić? zawór do wymiany ? Będę wdzięczny za porady.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 117 gości