SEAT Ibiza AGR->ASV->BTB->???? Cupra look.
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, jhosef, Stalu, VIP
SEAT Ibiza AGR->ASV->BTB->???? Cupra look.
Witam wszystkich userow naszego forum.
Chciał bym zaprezentowac szerszemu gronu uzytkownikow grupy VAG moj skromny projekt. Na swoim przykladzie chcial bym pokazac ,że za szufladkowana marka SEAT jednak nalezy do szeroko pojetej grupy VAG.Nie jednokrotnie opisywano na forum ciekawe projekty i modyfikacje VW Golfow, pomijajac jak ze silna konkurencje w postaci dynamicznie zaprojektowanych aut ze słonecznej HISZPANII.Jak wiemy dzięki temperamentowi projektantów powstawały ciekawe
auta stylistycznie z umiarkowanymi zasobem mocy i limitowanym zakresem doznan podchas prowadzenia auta.
Dysponując zakupionym autem w wersji 90 ps +dodatki w postaci pakietu sport sprobowaliśmy poprawić producenta jak ze zacnych i nie docenianych aut. Ponizej postaram sie opisac moje zmagania z ta piekielna maszyną :
Ibiza po zakupie:
Oryginalny silnik zamontowany w aucie to 1.9 TDi AGR 90ps--> Upgrade do ASV 110ps+ turbo AWX + soft u kolegi Zaprzal-a z forum .Jeździło się fajnie,jazda w trasie nie sprawiała juz trudności i dawała zadowolenie....
Po krótkim czasie stwierdziłem ,że auto w tym setup-ie to za malo by zaspokoić mój apetyt na moc.
Wraz z kolega Fahoo zaczęliśmy poszukiwać ciekawej jednostki napędowej.Problemem okazało się znalezienie nie samego typu engine ale serca w dobrym stanie z gwaraqncja na sprawnośc i moc...W zamysle miał to być silnik na PD jak najmocniejsy wiec wybór padł na ARL .Po przejrzeniu ogłoszeń silników ARL w dobrym stanie brak:-(
Wiec pozostałdyny słuszny wybór ASZ...
Tel z ogłoszenia i jest ASZ jedziemy po odbór...nie miła niespodzianka nie ma juz ASZ lecz przygotowano nam silnik BTB z sharana z 2005r jako alternatywa...niestety tani nie byl ale za to z pełna dokumentacja i oryginalnym przebiegiem 50kkm.Burza mózgów 10 min na rozmyslanie i....zabieramy.
Zaczął sie swap.1 wieczór rozkładaliśmy ibize składaliśmy 7 wieczorów....
Gdy silnik byl jeszcze na wierzchu został zmieniony rozrząd na nówke z servisu vw....doszedł zamach na sztywnym kole docisk vr6 tarcza g60+kpl nowych srub.Oryginalnie silnik był połączony z 6cio biegową skrzynią biegów z czego zrezygnowaliśmy i zastosowaliśmy skrzynie biegów ori z seata ibiza wystarczająca do predkosci 220km/h.
To zestawienie wydało się idealne i tak pozostało-skrzynka działa sprawnie tak jak poprzednio przy słabszym silniku.
Częśc mechaniczna ogarnęliśmy w 2-3 wieczory...lekkie schody zaczęły sie z elektryką......rozmowa z kolegą z Zambrowa i jego propozycja 1500zł za elektryke wydała się nam na początku bulwersujaca a potem smieszna....
Gdy komora silnika była pusta,zaczęło sie rozplątywanie wiązki elektrycznej silnika i reszty szajsu w aucie...kolejne dni upływały na kompletowaniu silnika i instalacji w aucie.Gdy serce bylo juz pod maską przykrecone do miejsc do tego przeznaczonych-pasowało idealnie,zaczęliśmy akcje ciecie lutowanie przewodów wiązki....było tego troche do przelutowania...nie było łatwo.
W godzinach nocnych auto zostało wstępnie podłaczone do elektryki, lecz nie odpalone.Cały następny dzień od godzin rannych 8:00-20:00 spedzony został na uruchomienie serca.Nie obyło się bez nerwów,engine nie wiedząc dlaczego zaczął upuszczać z siebie nie zdentyfikowane płyny ustrojowe...Wielka plama nie zidentyfikowanej mazi nie wróżyła nic dobrego.Analiza organoleptyczna ścierwa nie wiele wniosła do tematu ,za to ogledziny silnika dały rozjaśnienie sytuacji.
Jakis debil/idiota upośledzony w stopniu znacznym odkrecając pompe zasilajaca/vacum, zaje...metalową uszczelkę wartą 26zł w aso...po uzupełnieniu uszczelnienia i naprawie zapowietrzającego sie ukł. zasilania motor zagadał!!!!!!!!!Rozmawiał z nami troche koślawo ale już gadał.
Kolejne godziny zeszły na skłądaniu i pasowaniu dolotu,który w chwili obecnej jest wystarczajacy ale nie idealny tak jak byśmy chcięłi -docelowo wszystkie rury mają byc min fi 60mm.Pasowanie rur wspomagania ukł. kierowniczego odbyło sie na gorąco dzieki palnikowi gazowemu...kolejne minuty przeradzajace sie w godziny to skłądanie auta do kupy.Dzieki przeprowadzonym wcześniej modyfikacjom ukł.dolotowego tj.IC z VW T5 prace postępowały w miare sprawnie.Auto umownie mówiąc sprawne-bez zderzaka wyjechało w poźnych godzinach wieczornych ok godź 0:00 tylko z lampami i kichami na wierzchu with out front bumper & legelise number-auto vidmo!!!:d
Krótka przejażdzka pozwoliła na doprowadzenie auta do miejsca docelowego i postoju.Krotkie testy potwierdziły poprawnośc połączeń i montarzu.Auto żyło,jednak nie było tak kolorowo jak miało być.Ster/ecu był nie od tego silnika dostaliśmy ecu ajm , jedyne 115ps dawało jedynie zaspokojenie na początku-byliśmy szczęśliwi że auto żyło ale co to za życie z gównianym mózgiem....po tygodnu wymieniono ecu na ecu z ASZ z softem ARL.Wcześniej nie wspomniałem nic o spreżarce.Została użyta turbina z poprzedniego projektu czyli turbo AWX ,które ładnie wstaje ale ma jedną wzde ze ma te cholerne przeweżenie na wałku ehhh. zaryzykujemy...ładujemy 1,5bara w nią narazie żyje.Po ochłonięciu i pierwszych podnietach dokonanym swapem czas na chłodną ocene.Swap nie był tak sprawny i tani jak być sie mieć wydawało.Efekty w 1szych fazach oceniane na chłodno mało zadowalające.Duże spalanie,problemyz rozruchem,nie kompatybilnośc z zegarami itp-czyt.problemy wieku dziecięcego.
Nie przespane noce nad studiowaniem schematów zaowocowały wszczepieniem zegarów z vw passata B5 na lini CAN!!!+MFA bez stosowania bezsensownych adepterów can...lekka modyfikacja manetki i mamy kolejną użyteczną zabawkę.Rozruch z lekkością, opanowany.Brak jednego +na czujniku i tyle problemów.
Kolejne dni to kolejne testy.
Na dzień dzisiejszy swap zakończony.
Wrzucilismy silnik BTB z Sharana (2005r)
Modyfikacje pod maską
- IC od VW T5
- Wydech przelot
-Sprzeglo od G60
Koła:
-Borbet T 16" 7.5J 215/40 - lato
-Borbet BS 16"7.5J 215/40 - zima
Wnętrze:
-Czarne plastiki
-Zegary 1/2 FIS z Passata b5 fl
-Fotele RECARO z Audi TT (skóra)
Zawieszenie:
-Gwint TA-technix
Heblownia:
-belka tył z Ibizy ASV wersja z hamulcami tarczowymi
-w planach hamulce przod 280 lub 315.
Nadwozie:
-zderzak przod + grill CUPRA
-Znaczek tył CUPRA
-Nakladki na progi i zderzak tył w kolorze
-Lampy na soczewkach
-Lotka wer.Cupra
i inne...
ModyfiKacje lamp :
Setup 1-> malowanie wkladow lamp na czarno :
Setup 2 finalny -> Lampy przerobione na bi-xenon:
Przymiarka felg AZEV 17" :
Na BBS Formula 15"
Borbety T po renowacji :
polerka by NISSIN
malowanie by FAHOO
Montaz IC
Montaz gwintu TA-Technix :
SWAP Silnika na PD
Mała sesyjka :
Specjalnie nie pisałem o turbo ponieważ zostało stare z poprzedniego projektu czyli gt 1749va garetta w dobrej kondycji
spokojnie dmuchało sobie 1,45bara
ster teraz jest od ARL wiec pewnie jest 150 ps+ tyle ile dała fabryka
Chciał bym zaprezentowac szerszemu gronu uzytkownikow grupy VAG moj skromny projekt. Na swoim przykladzie chcial bym pokazac ,że za szufladkowana marka SEAT jednak nalezy do szeroko pojetej grupy VAG.Nie jednokrotnie opisywano na forum ciekawe projekty i modyfikacje VW Golfow, pomijajac jak ze silna konkurencje w postaci dynamicznie zaprojektowanych aut ze słonecznej HISZPANII.Jak wiemy dzięki temperamentowi projektantów powstawały ciekawe
auta stylistycznie z umiarkowanymi zasobem mocy i limitowanym zakresem doznan podchas prowadzenia auta.
Dysponując zakupionym autem w wersji 90 ps +dodatki w postaci pakietu sport sprobowaliśmy poprawić producenta jak ze zacnych i nie docenianych aut. Ponizej postaram sie opisac moje zmagania z ta piekielna maszyną :
Ibiza po zakupie:
Oryginalny silnik zamontowany w aucie to 1.9 TDi AGR 90ps--> Upgrade do ASV 110ps+ turbo AWX + soft u kolegi Zaprzal-a z forum .Jeździło się fajnie,jazda w trasie nie sprawiała juz trudności i dawała zadowolenie....
Po krótkim czasie stwierdziłem ,że auto w tym setup-ie to za malo by zaspokoić mój apetyt na moc.
Wraz z kolega Fahoo zaczęliśmy poszukiwać ciekawej jednostki napędowej.Problemem okazało się znalezienie nie samego typu engine ale serca w dobrym stanie z gwaraqncja na sprawnośc i moc...W zamysle miał to być silnik na PD jak najmocniejsy wiec wybór padł na ARL .Po przejrzeniu ogłoszeń silników ARL w dobrym stanie brak:-(
Wiec pozostałdyny słuszny wybór ASZ...
Tel z ogłoszenia i jest ASZ jedziemy po odbór...nie miła niespodzianka nie ma juz ASZ lecz przygotowano nam silnik BTB z sharana z 2005r jako alternatywa...niestety tani nie byl ale za to z pełna dokumentacja i oryginalnym przebiegiem 50kkm.Burza mózgów 10 min na rozmyslanie i....zabieramy.
Zaczął sie swap.1 wieczór rozkładaliśmy ibize składaliśmy 7 wieczorów....
Gdy silnik byl jeszcze na wierzchu został zmieniony rozrząd na nówke z servisu vw....doszedł zamach na sztywnym kole docisk vr6 tarcza g60+kpl nowych srub.Oryginalnie silnik był połączony z 6cio biegową skrzynią biegów z czego zrezygnowaliśmy i zastosowaliśmy skrzynie biegów ori z seata ibiza wystarczająca do predkosci 220km/h.
To zestawienie wydało się idealne i tak pozostało-skrzynka działa sprawnie tak jak poprzednio przy słabszym silniku.
Częśc mechaniczna ogarnęliśmy w 2-3 wieczory...lekkie schody zaczęły sie z elektryką......rozmowa z kolegą z Zambrowa i jego propozycja 1500zł za elektryke wydała się nam na początku bulwersujaca a potem smieszna....
Gdy komora silnika była pusta,zaczęło sie rozplątywanie wiązki elektrycznej silnika i reszty szajsu w aucie...kolejne dni upływały na kompletowaniu silnika i instalacji w aucie.Gdy serce bylo juz pod maską przykrecone do miejsc do tego przeznaczonych-pasowało idealnie,zaczęliśmy akcje ciecie lutowanie przewodów wiązki....było tego troche do przelutowania...nie było łatwo.
W godzinach nocnych auto zostało wstępnie podłaczone do elektryki, lecz nie odpalone.Cały następny dzień od godzin rannych 8:00-20:00 spedzony został na uruchomienie serca.Nie obyło się bez nerwów,engine nie wiedząc dlaczego zaczął upuszczać z siebie nie zdentyfikowane płyny ustrojowe...Wielka plama nie zidentyfikowanej mazi nie wróżyła nic dobrego.Analiza organoleptyczna ścierwa nie wiele wniosła do tematu ,za to ogledziny silnika dały rozjaśnienie sytuacji.
Jakis debil/idiota upośledzony w stopniu znacznym odkrecając pompe zasilajaca/vacum, zaje...metalową uszczelkę wartą 26zł w aso...po uzupełnieniu uszczelnienia i naprawie zapowietrzającego sie ukł. zasilania motor zagadał!!!!!!!!!Rozmawiał z nami troche koślawo ale już gadał.
Kolejne godziny zeszły na skłądaniu i pasowaniu dolotu,który w chwili obecnej jest wystarczajacy ale nie idealny tak jak byśmy chcięłi -docelowo wszystkie rury mają byc min fi 60mm.Pasowanie rur wspomagania ukł. kierowniczego odbyło sie na gorąco dzieki palnikowi gazowemu...kolejne minuty przeradzajace sie w godziny to skłądanie auta do kupy.Dzieki przeprowadzonym wcześniej modyfikacjom ukł.dolotowego tj.IC z VW T5 prace postępowały w miare sprawnie.Auto umownie mówiąc sprawne-bez zderzaka wyjechało w poźnych godzinach wieczornych ok godź 0:00 tylko z lampami i kichami na wierzchu with out front bumper & legelise number-auto vidmo!!!:d
Krótka przejażdzka pozwoliła na doprowadzenie auta do miejsca docelowego i postoju.Krotkie testy potwierdziły poprawnośc połączeń i montarzu.Auto żyło,jednak nie było tak kolorowo jak miało być.Ster/ecu był nie od tego silnika dostaliśmy ecu ajm , jedyne 115ps dawało jedynie zaspokojenie na początku-byliśmy szczęśliwi że auto żyło ale co to za życie z gównianym mózgiem....po tygodnu wymieniono ecu na ecu z ASZ z softem ARL.Wcześniej nie wspomniałem nic o spreżarce.Została użyta turbina z poprzedniego projektu czyli turbo AWX ,które ładnie wstaje ale ma jedną wzde ze ma te cholerne przeweżenie na wałku ehhh. zaryzykujemy...ładujemy 1,5bara w nią narazie żyje.Po ochłonięciu i pierwszych podnietach dokonanym swapem czas na chłodną ocene.Swap nie był tak sprawny i tani jak być sie mieć wydawało.Efekty w 1szych fazach oceniane na chłodno mało zadowalające.Duże spalanie,problemyz rozruchem,nie kompatybilnośc z zegarami itp-czyt.problemy wieku dziecięcego.
Nie przespane noce nad studiowaniem schematów zaowocowały wszczepieniem zegarów z vw passata B5 na lini CAN!!!+MFA bez stosowania bezsensownych adepterów can...lekka modyfikacja manetki i mamy kolejną użyteczną zabawkę.Rozruch z lekkością, opanowany.Brak jednego +na czujniku i tyle problemów.
Kolejne dni to kolejne testy.
Na dzień dzisiejszy swap zakończony.
Wrzucilismy silnik BTB z Sharana (2005r)
Modyfikacje pod maską
- IC od VW T5
- Wydech przelot
-Sprzeglo od G60
Koła:
-Borbet T 16" 7.5J 215/40 - lato
-Borbet BS 16"7.5J 215/40 - zima
Wnętrze:
-Czarne plastiki
-Zegary 1/2 FIS z Passata b5 fl
-Fotele RECARO z Audi TT (skóra)
Zawieszenie:
-Gwint TA-technix
Heblownia:
-belka tył z Ibizy ASV wersja z hamulcami tarczowymi
-w planach hamulce przod 280 lub 315.
Nadwozie:
-zderzak przod + grill CUPRA
-Znaczek tył CUPRA
-Nakladki na progi i zderzak tył w kolorze
-Lampy na soczewkach
-Lotka wer.Cupra
i inne...
ModyfiKacje lamp :
Setup 1-> malowanie wkladow lamp na czarno :
Setup 2 finalny -> Lampy przerobione na bi-xenon:
Przymiarka felg AZEV 17" :
Na BBS Formula 15"
Borbety T po renowacji :
polerka by NISSIN
malowanie by FAHOO
Montaz IC
Montaz gwintu TA-Technix :
SWAP Silnika na PD
Mała sesyjka :
Specjalnie nie pisałem o turbo ponieważ zostało stare z poprzedniego projektu czyli gt 1749va garetta w dobrej kondycji
spokojnie dmuchało sobie 1,45bara
ster teraz jest od ARL wiec pewnie jest 150 ps+ tyle ile dała fabryka
Ostatnio zmieniony ndz gru 05, 2010 12:47 przez nissin, łącznie zmieniany 7 razy.
SEAT Ibiza AGR->ASV->BTB->???? Cupra look.
no no nieźle. pogratulowac ibi to pewnie ta ibi co Fahoo opowiadał
1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;
Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;
Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów
Re: SEAT Ibiza AGR->ASV->BTB->???? Cupra look.
Raczej to taarturkw pisze:no no nieźle. pogratulowac ibi to pewnie ta ibi co Fahoo opowiadał
- konrad141
- Forum Master
- Posty: 1082
- Rejestracja: pn lip 28, 2008 23:24
- Lokalizacja: Borawe/Ostrołęka
- Auto: Bora Sedes 4motion
- Silnik: AJM
- Kontakt:
SEAT Ibiza AGR->ASV->BTB->???? Cupra look.
Ładnie , ładnie jaka teraz szacowana moc? ten BTB ma w serii 150 koni?
Piasek pisze: Ale po tym jak kumpla ojciec zapłacił 12 tyś zł za sportowego gołębia który nie wrócił z pierwszego lotu - nic mnie już nie zdziwi.
SEAT Ibiza AGR->ASV->BTB->???? Cupra look.
konrad141, nie ma co szacować ster jest z arl wiec bedzie 150 ps+
ograniczeniem przy tym silniku jest turbina,która trzeba bedzie wymienić z czasem
ograniczeniem przy tym silniku jest turbina,która trzeba bedzie wymienić z czasem
SEAT Ibiza AGR->ASV->BTB->???? Cupra look.
powoli prace trwają nad wtryskiem gazu propanum+odpowiedni sterownik celem wtrysniecia dodatkowego paliwa
- pawka508
- Gadatliwa bestia
- Posty: 781
- Rejestracja: czw sie 05, 2010 20:29
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski/ Warszawa
SEAT Ibiza AGR->ASV->BTB->???? Cupra look.
nissin,
Witam witam o kto tu zawitał ;d co ja widzę no no pięknie.. Autko widziałem jeździć nie jeździłem ale zostałem przewieziony szatańsko.
Witam witam o kto tu zawitał ;d co ja widzę no no pięknie.. Autko widziałem jeździć nie jeździłem ale zostałem przewieziony szatańsko.
Ostatnio zmieniony pt lis 12, 2010 10:22 przez pawka508, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje MK3 1zZzZZz http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=352628
- Chlopak1988
- Forum Master
- Posty: 1005
- Rejestracja: ndz lis 22, 2009 16:18
- Lokalizacja: PTU - PO
- Kontakt:
SEAT Ibiza AGR->ASV->BTB->???? Cupra look.
Kolego, wykonałeś kawał porządnej i ciężkiej roboty, tylko gratulować:) Pasowałoby ją teraz shamować i pochwalić się wykresami Oby jak najdłużej się autko bezawaryjnie sprawowało! Pozdrawiam!
- dżodżo1986
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 23:20
- Lokalizacja: Giżycko/Białystok
- pawka508
- Gadatliwa bestia
- Posty: 781
- Rejestracja: czw sie 05, 2010 20:29
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski/ Warszawa
SEAT Ibiza AGR->ASV->BTB->???? Cupra look.
dżodżo1986,
ojj tam delikatnie pokazuje dymek nie przesadzaj
ojj tam delikatnie pokazuje dymek nie przesadzaj
Moje MK3 1zZzZZz http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=352628
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości