Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD
hmm, więc raczej można wykluczyć pierścienie. no nic, narazie jeździ, jak padnie to zawiozę go do sprawdzenia albo będzie trzeba kupić nowy. dzięki za pomoc.
Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)
a nie podejrzewasz tego nowego regulatora? za13zł co to może byc.Dobrze,że i tak zadziałał.Zico63b pisze: podejrzewam jakieś uszkodzenie wewnątrz alternatora, powodujące mimo sprawnego i nowego reglera objawy jak brak kabelka.

- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)
Myśli Kolega? Może, może... kto wie? Nad tym "13 złotych" jakoś tak przeleciałem 

Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)
Problem rozwiązany. Pierścienie alternatora były już do wymiany (te po których ślizgają się szczotki regulatora).Reg był ok. Wszystko już gra. Dzięki za pomoc.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: pn sty 18, 2010 18:59
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
- Kontakt:
Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)
witam mam mk216d i dzis rano po odpaleniu zaczela swiecic dioda od ladowania po dojechaniu do pracy ladowalem aku bo padl wyjalem regulator i wlozylem i nic dopiero jak jechalem z pracy to pod domem przestala swiecic o co tu k***a chodzi altek pada czy co ?? prosze o rade
Karol
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)
Trudna sprawa: dać jednoznaczną odpowiedź.
Mogą być obluzowane połączenia, wyrobione pierścienie komutatora (jak wyżej), luźny pasek, wyrobione łożyska lub chyba najprościej to kończące się szczotki.
Mogą być obluzowane połączenia, wyrobione pierścienie komutatora (jak wyżej), luźny pasek, wyrobione łożyska lub chyba najprościej to kończące się szczotki.
Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)
alternator nie ma komutatora.Zico63b pisze: wyrobione pierścienie komutatora
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)
Alternator MA komutator, choć oczywiście działający na innej niż w prądnicy prądu stałego zasadzie. Inna nazwa tego "czegoś" to pierścienie ślizgowe.
I choć ścisła definicja komutacji (dynamiczne zestawianie połączeń) oznacza w skrócie przełączanie obwodu, tak jak to ma miejsce w prądnicy, to jednak słowa "komutator" też używa się powszechnie na tą część.
I choć ścisła definicja komutacji (dynamiczne zestawianie połączeń) oznacza w skrócie przełączanie obwodu, tak jak to ma miejsce w prądnicy, to jednak słowa "komutator" też używa się powszechnie na tą część.
- palel36
- Gadatliwa bestia
- Posty: 541
- Rejestracja: sob wrz 27, 2008 14:29
- Lokalizacja: Nałęczów vaglublin.pl
- Kontakt:
Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)
też mam tak że po odpaleniu trzeba przegazować żeby obrotomierz ruszył i lampka ładowania zgasła. Tylko że gdy tak jest to ładowanie wynosi ledwie ponad 11V a po przegazowaniu 14V
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)
nie ma ładowania zanim nie zgaśnie dlatego jest tak niskie napięcie, wróć do początku tematu i szukaj innych o wzbudzaniu alternatora przez pewien kabelek i o roli licznika i kontrolki w tym procesie
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)
NIE,NIE.Poczytaj o komutacji i roli komutatora to się wyjaśni.Zico63b pisze:Alternator MA komutator
Tak,dokładnie się to nazywaZico63b pisze:pierścienie ślizgowe.
Re: Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD
Boże widzisz i nie grzmisz!!!Zico63b pisze:Alternator MA komutator, choć oczywiście działający na innej niż w prądnicy prądu stałego zasadzie. Inna nazwa tego "czegoś" to pierścienie ślizgowe.
I choć ścisła definicja komutacji (dynamiczne zestawianie połączeń) oznacza w skrócie przełączanie obwodu, tak jak to ma miejsce w prądnicy, to jednak słowa "komutator" też używa się powszechnie na tą część.

Kolego pomieszałeś dwa światy. Świat maszyn prądu stałego i maszyn synchronicznych stąd wyszedł Ci taki "twór". Komutator jest to coś na kształt "prostownika mechanicznego" fakt że istnieje i jest niezbędny wynika z zasady działania maszyn prądu stałego(ramka z drutu obracana w polu wytworzonym przez 2 magnesy). Co do pierścieni ślizgowych to nie mają one żadnej roli w procesie komutacji ponieważ taki proces NIE WYSTĘPUJE w maszynie synchronicznej. Tu występuje proces wzbudzenia - wpadania dwóch pól maszyny w synchronizm. Ich rola kończy się na galwanicznym połączeniu obwodu wirnika z obwodem regulatora napięcia, za wytworzenie biegunów magnetycznych odpowiadają te "śmieszne" zęby wirnika ułożone na przemian (pole magnetyczne przed zwojem i za zwojem drutu - chyba było to w podstawówce). Dodatkowo zwróć uwagę że wirnik - magneśnica jest odkuwką stalową czyli nie jest przemagnesowywany podczas pracy.
To tak po krótce z teorii maszyn elektrycznych i proszę nie wypisuj takich herezji bo ktoś w to naprawdę może uwierzyć.
Pozdrawiam,
finch
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch

Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever







Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą

LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę

diesel4ever
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Świeci kontrolka ładowania i problem z obrotomierzem (TD)
Koledzy! Skupiliście swe siły na wykazaniu jak bardzo się mylę, choć wszystko napisałem w kolejnych wpisach.
Wiem przecież co to jest komutator sensu stricte, jakoż i komutacja. Ale proszę zajść do wielu sklepów czy warsztatów i usłyszą Koledzy niepoprawnie może, ale za to z uporem określanie pierścieni ślizgowych mianem komutatora i tak jakoś ta nazwa zaczyna funkcjonować. Używają, czy też rozumieją słowo komutacja, komutator nie jako przełączanie obwodu elektrycznego (to jest całkowicie poprawne) a jako zbieranie, czy też dostarczanie do szczotek prądu. Pewnie to źle, ale cóż - całego świata nie poprawi.
A ja ze swej strony piszę specjalnie dla Kolegów: to co wielu nazywa w alternatorze komutatorem to, pamiętajcie, są pierścienie ślizgowe!
O.K.?
A co z rad na temat?
Wiem przecież co to jest komutator sensu stricte, jakoż i komutacja. Ale proszę zajść do wielu sklepów czy warsztatów i usłyszą Koledzy niepoprawnie może, ale za to z uporem określanie pierścieni ślizgowych mianem komutatora i tak jakoś ta nazwa zaczyna funkcjonować. Używają, czy też rozumieją słowo komutacja, komutator nie jako przełączanie obwodu elektrycznego (to jest całkowicie poprawne) a jako zbieranie, czy też dostarczanie do szczotek prądu. Pewnie to źle, ale cóż - całego świata nie poprawi.
A ja ze swej strony piszę specjalnie dla Kolegów: to co wielu nazywa w alternatorze komutatorem to, pamiętajcie, są pierścienie ślizgowe!
O.K.?
A co z rad na temat?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 15 gości