Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ggregorii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 15:08
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: ggregorii » śr lis 03, 2010 15:08

A więc tak wyczysciłem według opisu i nic dalej jak zimny i zapale to ok ale dodam kilka razy gazu i wchodzi na ok 2000 ob gdy sie zagrzeje to zaczyna falowac od 1300 do 1800 ok. Co do rozrządu to tak zaczeło coś wyć myslałem ze to jakies łozysko więc wymienilli mi aby rolke nappingcą ta przy alternatorze ale dalej wyło i jeden gosć powiedział ze to może być pompa albo pasek tak sie zachowywać i zebym sie nie przejmował. Teraz to ucichło tak mi sie wydaje i nic wiecej nie było robione.


Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: edzio » śr lis 03, 2010 15:15

A adaptacja ?



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: denisz » śr lis 03, 2010 16:52

edzio pisze:A adaptacja ?
może właśnie źle robisz adaptację?

Poszukaj też, czy nie łapie lewego powietrza - nieszczelności w dolocie

Najlepiej by było sprwadzić auto na innej przepustnicy - może być walnięta.



Awatar użytkownika
ggregorii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 15:08
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: ggregorii » czw lis 04, 2010 01:26

Adaptacje zrobiłem. Jedyne co zauwarzyłem to male nieszczelnosci w odmie idąacej do pokrywy wlewu oleju ale i też w 100% nie jestem pewien czy te dziurki śa na wylot. Czy to może być przyczyną ???


Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: edzio » czw lis 04, 2010 09:59

To opowiedz nam jak robiłeś adaptację,co masz za sterownik silnika.



Awatar użytkownika
ggregorii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 15:08
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: ggregorii » czw lis 04, 2010 12:20

Robilm według opisu mam sterownik SIMOS . U mnie po wpisaniu grupy 001 pokazuje temp silnika i obroty więc działa grupa 098. I To ciekawe czyli wybieram w VAG silnik potem bloki pomiarowe {08} przełaczam na nastawy {04} i widze w programie jak zmieniaja sie wskazania i scłychać prace przeputnicy ale nigdy nie pisało mi ze adaptacja trwa. PS mimi ze włacza mi sie wiatrak to komp pokazuje ze silnik jest rozgrzany do max 72 stopni.


Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: denisz » czw lis 04, 2010 15:01

ggregorii pisze:Robilm według opisu mam sterownik SIMOS . U mnie po wpisaniu grupy 001 pokazuje temp silnika i obroty więc działa grupa 098.
coś pomieszałeś. W sterownikach SIMOS adaptacje robi się w grupie 001 (mam taki sterownik)
Z drugiej strony skoro słyszałeś pracę przepustnicy to by znaczyło, że adaptacja poszła. Nie rozumiem.

Jeszcze jedna uwaga: zanim po adaptacji wyjdziesz z nastaw podstawowych musisz odczekać jakieś 30sekund.
tu masz mój wątek o adaptacji http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=336750" onclick="window.open(this.href);return false;
ggregorii pisze:PS mimi ze włacza mi sie wiatrak to komp pokazuje ze silnik jest rozgrzany do max 72 stopni
wiatrak nie włącza się wg pomiarów temperatury z czujnika płynu. Włącza go sygnał z termika w chłodnicy (bo wiatrak chłodzi chłodnice). Płyn może mieć 72 stopnie, a chłodnica np 90 stopni.

a co do dziury w odmie - mi kiedyś w ogóle odczepiła się od dolotu i auto chodziło tygodniami normalnie. Ale pewnie zależy to od silnika i konstrukcji odmy, może u ciebie będzie to miało jakiś wpływ - zaklej to tymczasowo taśmą i zobacz efekty - ale wątpię.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: edzio » czw lis 04, 2010 15:16

ggregorii, robisz wszystko źle,czyli na pewno nie zrobiłeś adaptacji prawidłowo.



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: denisz » czw lis 04, 2010 15:21

edzio pisze:ggregorii, robisz wszystko źle,czyli na pewno nie zrobiłeś adaptacji prawidłowo.
no właśnie, tylko jakim cudem słychac było pracę przepustnicy?? Kiedyś też próbowałem robic na grupie 098 i była totalna cisza i ERROR na Vagu.
Może kolega pomylił tylko w tekście 098 z 001.



Awatar użytkownika
ggregorii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 15:08
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: ggregorii » pt lis 05, 2010 01:36

A wieć to wyskakuje po wejsciu w Silnik w opcji VAG "1.6l 2V/R4 SIMOS HS3018" I jak mówilem grupa 001 pokazuje mi tylko wskazanie obr, tem i cos tam jeszcze dopiero grupa 098 uruchamia przepustnice ale nigdy nie pisze ze adaptacja trwa itp....


Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: denisz » pt lis 05, 2010 01:52

ggregorii pisze:A wieć to wyskakuje po wejsciu w Silnik w opcji VAG "1.6l 2V/R4 SIMOS HS3018" I jak mówilem grupa 001 pokazuje mi tylko wskazanie obr, tem i cos tam jeszcze dopiero grupa 098 uruchamia przepustnice ale nigdy nie pisze ze adaptacja trwa itp....
cholera dziwne.... w sterownikach SIMOS adaptacje robi się w grupie 001 - sam przecież tak robię na swoim SIMOSIE.
Czytałeś post, który ci podałem? Tam jest napisane, że nie ma żadnej informacji, że adaptacja trwa i jest to normalne.

Posłuchaj, bo się zakręciłem. Czy robisz tak:

Wchodzisz w Bloki pomiarowe
W blokach pomiarowych wpisujesz grupę 001 - tak właśnie jest tam podane: obroty, temperatura silnika, sygnał napięciowy lambdy i wartość bitowa.
Jak już ci się wyświetliła grupa 001 to wciskasz Nastawy Podstawowe
Wtedy przez jakieś 3 sekundy słychać pracę przepustnicy. Czekasz 30 sekund i wychodzisz z nastaw podstawowych.
I tyle. Nie ma żadnej informacji, nic a nic, że adaptacja jest w toku i że się skończyła.

Ważna rzecz: nie możesz mieć żadnych błędów w komputerze - jeśli są przed adaptacją trzeba je wykasować.



Awatar użytkownika
ggregorii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 15:08
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: ggregorii » pt lis 05, 2010 02:29

OK jutro sprawdze i dam znać. Ja robiłem tak na grupie 098 jutro sprawdze na 001


Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: Jacek75 » pt lis 05, 2010 10:54

Generalnie: silniki posiadające przepustnicę sterowaną elektrycznie kanał 60, silniki posiadające przepsustnicę sterowaną linką kanał 01. Niektóre silniki z komputerem Simos, Marelli kanał 98.
Ale np. silnik APF na Simosie grupa 60.
Przed adaptacją przepustnicy (zwłaszcza z linką) należy skasować wartości wyuczone: adaptacja kanał 0 zapisujemy 0.
Silnik proponuję rozgrzać przed adaptacją do minimum 80 stopni.
Linka nie może być za napięta, ktoś mógł ją "skrócić"bo np. nie otwierała się na maksa.
Wahlowanie obrotów nie koniecznie pochodzi od przepustnicy, najczęściej winę ponosi lewe powietrze, które łatwo sprawdzić np. plakiem.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: denisz » pt lis 05, 2010 12:33

Jacek75 pisze: silniki posiadające przepsustnicę sterowaną linką kanał 01. Niektóre silniki z komputerem Simos, Marelli kanał 98.
skąd wziąłeś ten tekst? Zazwyczaj jest to grupa 098. Simos i Marelli grupa 001.
Jacek75 pisze:Przed adaptacją przepustnicy (zwłaszcza z linką) należy skasować wartości wyuczone: adaptacja kanał 0 zapisujemy 0.
a to pierwsze słyszę?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 20 gości