brak kompresji na jednym z garow???? pomocy!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paulo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 14:48
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

brak kompresji na jednym z garow???? pomocy!!

Post autor: Paulo » pt maja 12, 2006 14:47

w moim mk2 jest maly klopot.mam za mala kompresje na 2 garze.chcem wymienic pierscienie ale nie chcem sciagac glowicy.
moze ktos wie czy da sie wyciagnac tloki przez miske olejowa(dol silnika)????



fibolek

Post autor: fibolek » pt maja 12, 2006 15:02

Nie wiem czy się da ale wymieniać tłoki przez miskę to bardzo karkołomne.



Awatar użytkownika
Paulo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 14:48
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: Paulo » pt maja 12, 2006 16:30

czyi lepiej sciagac glowice???
silnik prawdopodobnie bedzie wyciagniety.


moje mk2 do kasacji :( nastepne auto- cos z rodziny VW

Awatar użytkownika
adam-gda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adam-gda » pt maja 12, 2006 17:25

Tloki wolno wyciagac tylko przez glowice. Zaden inny sposob jest niedozwolony. Niewiadomo czy pomoze sama wymiana pierscieni moze trzeba bedzie robic szlif cylindrow


Przyznawanie punkcików za pomoc oznacza szacunek

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt maja 12, 2006 17:58

Może zmierz mu najpierw kompresję "na mokro" - szukaj pod hasłem "próba olejowa" (sam też o tym pisałem). Może problem dotyczy szczelności zaworów a nie tłoków.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt maja 12, 2006 17:59

niewiem jak w mk2 ale kolega w mk1 wyciagnol dolem zmienil pierscienie i do dzis smiga,czyli jakos mu sie udalo.a czy tak wolno niewiem,w kazdym razie on to zrobil i jest git.



Awatar użytkownika
adam-gda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adam-gda » pt maja 12, 2006 18:02

piotr2 Mnie uczono ze nie wolno wyciagac tłokow dolem zawsze gora. Myslalem ze jak jest temat ze w jednym cylindrze jest mniejsza kompresja to cisnienie sprezania zostalo juz zmierzone. W wypadkach gdy cisnienie jest zbyt male oczywiste jest ze robi sie probe olejowa. Ona wszake dopiero co jest do roboty


Przyznawanie punkcików za pomoc oznacza szacunek

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt maja 12, 2006 18:11

adam-gda, masz racje ale chyba wiadomo ze nie rozbiera sie polowy silnika bez sprawdzenia wszystkiego,zawsze to moga byc zawory nie pierscienie.a ja mu odpowiedzialem odnosnie wyciagania dolem(nie warto bo jak zawory to i tak glowica do rozkrecenia i cala praca wyciagania dolem na marne,a czy dolem wolno czy nie to juz jak ...)



Awatar użytkownika
adam-gda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adam-gda » pt maja 12, 2006 18:13

piotr2 Sory troszke zle napisalem tylko pierwsze zdanie bylo do Ciebie. reszta juz nie sory jeszcze raz za moj blad


Przyznawanie punkcików za pomoc oznacza szacunek

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt maja 12, 2006 18:20

adam-gda, e nic sie nie stalo ja tez bym nie wyciagal dolem ale kolega to zrobil i smiga.ale jak jakis mechanik ma sie podjac roboty to chyba jest na tyle inteligetny aby robic to po probie olejowej :pub:



Awatar użytkownika
adam-gda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adam-gda » pt maja 12, 2006 18:23

Dokladnie nie robilbym nic bez proby olejowej.tylko szkoda roboty i pieniedzy. Lecz sa mechanicy i mechanicy. Znalem takiego trozy srubokretem wciskal przewody hamulcowe w zaczepy i to na dodatek ostrzem srubokreta. Wiedz do kompetencji niektorych nabralem dystansu. Powiem ze robil tak pan w serwisie HONDY gdzie mialem praktyki. Wiec trzeba uwazac komu daje sie do naprawy samochody


Przyznawanie punkcików za pomoc oznacza szacunek

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt maja 12, 2006 18:36

Koledzy, sorki że wyjechałem z tą próbą olejową, ale wiecie jak jest - jedziesz do mechesa, kompresja out, pierścionki, remont, itd. Wielu nawet nie wie jak wykluczyć pierścionki, a mieć pewność że to głowica. A hasło "pierścienie" każdy zna.... A co drugi- co trzeci przypadek to właśnie niekoniecznie są pierścionki....

Ja też przyłączam się, że górą się wkłada/wyjmuje tłoki (od dołu nie założysz spinając pierścienie opaską do tłoków i na bank pokaleczysz tłok/pierścienie, od góry przy odrobinie wprawy da radę i bez opaski :helm:, ale nie polecam)



Awatar użytkownika
adam-gda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adam-gda » pt maja 12, 2006 18:39

czyś pisze:Koledzy, sorki że wyjechałem z tą próbą olejową, ale wiecie jak jest - jedziesz do mechesa, kompresja out, pierścionki, remont, itd. Wielu nawet nie wie jak wykluczyć pierścionki, a mieć pewność że to głowica. A hasło "pierścienie" każdy zna.... A co drugi- co trzeci przypadek to właśnie niekoniecznie są pierścionki....
Zgadzam sie z tym co powiedziales i lepiej mec pewnosc a zadna sugestia nie jest zla bo chyba proba olejowa nie jest az tak droga a pewnosc jest na 100%


Przyznawanie punkcików za pomoc oznacza szacunek

Awatar użytkownika
Paulo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 14:48
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: Paulo » pt maja 12, 2006 20:45

proba olejowa juz zrobiona.
bylo 0.45MPa a po wlaniu oleju od razu wskoczylo do 1,1 MPa.
remont bede robil z kolega mechanikiem i nie chcem wpakowac sie w koszta. [-o<


moje mk2 do kasacji :( nastepne auto- cos z rodziny VW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości