jak wyjąć alternator w mk4 TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
jak wyjąć alternator w mk4 TDI
potrzebuję wyjąć altek w moim AHFie ale miejsca tam ubogo z góry pompa wspomy od spodu sprężarka klimy, jeżeli jakimś cudem go wykręce to czy wymieści się między chłodnicą a pompą wspomy? jak najlepiej go wyjąć ?
z góry dziękuję za pomoc
z góry dziękuję za pomoc
Sebastian
-
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: pn lis 01, 2010 16:59
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
jak wyjąć alternator w mk4 TDI
Najwygodniej wyciąga się go z ściągnietym pasem przednim a nie ma dużo roboty żeby go ściągnąć. Lub wyciąg wentylator od klimy, odkręć płytę pod silnikiem i wyciągnij go dołem, powinien wyjść, patrząc z góry po prawej stronie od kompresora klimy jest troszke miejsca.
jak wyjąć alternator w mk4 TDI
Ostatnio wymieniałem swój altek z silnika ALH z klimą więc powiem, że wcale nie trzeba demontować sprężarki klimatyzacji ani rury powietrza doładowanego. Wjeżdżasz na kanał lub najazd albo auto stawiasz na klockach (dość wysoko by swobodnie móc pod nim się położyć i manipulować rękoma). Odkręcasz dolną matę wygłuszającą (osłonę dolną silnika) oraz górną osłonę silnika. Od dołu przy użyciu klucza odciągasz w górę napinacz paska wielorowkowego aby można było ten pasek zdjąć ściągając go w pierwszej kolejności z rolki prowadzącej nad sprężarką klimatyzacji. Wtedy dopiero od góry demontujesz 3 śruby mocujące napinacz paska wielorowkowego, wykręcasz 3 wkręty i demontujesz wentylator chłodnicy klimatyzacji oraz ściągasz wąż z pompy wspomagania układu kierowniczego (uwaga utracisz pewną ilość oleju z układu wspomagania więc zaopatrz się najpierw w niego a przed zdjęciem przewodu z pompy podłóż sobie szmatę i najlepiej jakiś niewielki zbiorniczek z lejkiem). Od dołu samochodu odkręcasz 2 śruby mocujące alternator we wsporniku kompaktowym a następnie używając kawałka drewnianego kołka i młotka pobijasz od dołu i góry silnika alternator w kierunku przodu samochodu - trzeba dość silnie uderzać młotkiem poprzez drewniany kołek w elementy obudowy altka gdyż bardzo ciasno siedzi we wsporniku a następnie wyjmiesz go bez problemu jeśli wcześniej zdemontowałeś to co napisałem. Przed ponownym jego montażem możesz pobić tuleje w dwóch łapach alternatora na zewnątrz aby zwiększyć wewnętrzną przestrzeń pomiędzy jego łapami aby wszedł na wspornik kompaktowy bez konieczności ponownego wbijania go siłą.
jak wyjąć alternator w mk4 TDI
A moze ktoś podpowiedzieć jak to wykonać w silniku ASV ?
Czy zmieniajac alternator z 90A na 120A trzeba wymienić przewód idący do akumlatora od altka ? Bo napewno bezpiecznik na akumlatorze trzeba zmienic z 110A na 150A...Bede wdzieczny za pomoc.
Czy zmieniajac alternator z 90A na 120A trzeba wymienić przewód idący do akumlatora od altka ? Bo napewno bezpiecznik na akumlatorze trzeba zmienic z 110A na 150A...Bede wdzieczny za pomoc.
jak wyjąć alternator w mk4 TDI
Ja wykręcałem pompę od wspomagania i odwieszałem na bok, następnie penetrator na mocowanie i po odkręceniu, podważając przez drewienko z obu stron daje się go wyjąć do góry. Jakieś trzy godziny się zejdzie.
jak wyjąć alternator w mk4 TDI
Czyli wychodzi jak w tym starym chińskim przysłowiu: "Masz łeb i c*uj to kombinuj"
jak wyjąć alternator w mk4 TDI
Ja nie mogłem sobie pozwolić na odkręcenie sprężarki klimy bo i tak wisiała na dwóch zawieszeniach z których jedno było już pęknięte więc jej demontaż skończyłby się całkowitym ułamaniem tego zawieszenia i konieczności zakupu innej sprężarki.
jak wyjąć alternator w mk4 TDI
A czy posiada ktoś instrukcje wymiany altka dla silnika ASV tego typu jak użytkownik Qto wrzucił dla silnika APE?
jak wyjąć alternator w mk4 TDI
Przecież Qto wrzucił właśnie instrukcję dla silnika TDI o oznaczeniu AGR, ALH, AHF i ASV.
jak wyjąć alternator w mk4 TDI
Zreszta jaka to roznica od ktorego silnika. Jakie tam moga byc roznice? troszke inny kształt jakiejs łapy, napinacza itp. Co w zasadzie nie wplywa na caly proces demontazu i montazu.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
jak wyjąć alternator w mk4 TDI
Jednak dla tych, którzy nie mają wprawy w grzebaniu w samochodzie to jednak różnica bo wtedy z góry wiedzą co odkręcać i w jakiej kolejności a wtedy mogą policzyć swoje siły na zamiary zarówno pod względem manualnym jak i zaplecza narzędziowego. Znam kilku, dla których mechanika to czarna magia więc ...
- daniocrack
- Forum Master
- Posty: 1023
- Rejestracja: czw kwie 27, 2006 13:02
- Lokalizacja: ZCH
- Kontakt:
Re: jak wyjąć alternator w mk4 TDI
ja podobnie zrobilem, odkrecilem napinacz paska wieloklinowego odkrecilem kolo od pompy wspomagania bo inaczej nie mozna odkrecic srub mocujacych - poma wspomagania przesunelem na bok odkrecilem alternator troche kombinacji zeby wyciagnac troche weze od wody trzeba odchylac na boki ale wszystko idzie altek wyciagniety i teraz wsadzilem nowy i przykrecanie wszystkiego do kupy - czas operacyjny 2h i zadnych wezy od plynow nie odlaczalem ani kropli nie stracilem takze wszystko mozna tylko checiSztomel pisze:Ostatnio wymieniałem swój altek z silnika ALH z klimą więc powiem, że wcale nie trzeba demontować sprężarki klimatyzacji ani rury powietrza doładowanego. Wjeżdżasz na kanał lub najazd albo auto stawiasz na klockach (dość wysoko by swobodnie móc pod nim się położyć i manipulować rękoma). Odkręcasz dolną matę wygłuszającą (osłonę dolną silnika) oraz górną osłonę silnika. Od dołu przy użyciu klucza odciągasz w górę napinacz paska wielorowkowego aby można było ten pasek zdjąć ściągając go w pierwszej kolejności z rolki prowadzącej nad sprężarką klimatyzacji. Wtedy dopiero od góry demontujesz 3 śruby mocujące napinacz paska wielorowkowego, wykręcasz 3 wkręty i demontujesz wentylator chłodnicy klimatyzacji oraz ściągasz wąż z pompy wspomagania układu kierowniczego (uwaga utracisz pewną ilość oleju z układu wspomagania więc zaopatrz się najpierw w niego a przed zdjęciem przewodu z pompy podłóż sobie szmatę i najlepiej jakiś niewielki zbiorniczek z lejkiem). Od dołu samochodu odkręcasz 2 śruby mocujące alternator we wsporniku kompaktowym a następnie używając kawałka drewnianego kołka i młotka pobijasz od dołu i góry silnika alternator w kierunku przodu samochodu - trzeba dość silnie uderzać młotkiem poprzez drewniany kołek w elementy obudowy altka gdyż bardzo ciasno siedzi we wsporniku a następnie wyjmiesz go bez problemu jeśli wcześniej zdemontowałeś to co napisałem. Przed ponownym jego montażem możesz pobić tuleje w dwóch łapach alternatora na zewnątrz aby zwiększyć wewnętrzną przestrzeń pomiędzy jego łapami aby wszedł na wspornik kompaktowy bez konieczności ponownego wbijania go siłą.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 191 gości