Przekładka osprzętu z ADL do KR
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Przekładka osprzętu z ADL do KR
Witam,
mam pewien temat który od jakiegoś czasu mnie nurtuje i chciałem poznać Wasze opinie w tej sprawie. Mianowicie temat wygląda tak:
Posiadam jette mk1 z 81r do której wsadziłem KR, niestety auto stało długo ze względu na wiele modyfikacji oraz remont blacharsko-lakierniczy i po złożeniu do kupy okazało się że cały ukłąd wtryskowy szlag trafił i nici z odpalenia auta. Po pewnym czasie wpadłem na pomysł aby pozbyć się KR i kupiłem całego seata cordobe z ADLem czyli 1.8 16v 129 km(jakby ktoś nie wiedział:P mało znany silnik) z myślą o swapie całej jednostki. Niestety silnik okazał się dość zajechany i teraz czeka mnie remont silnika. Wpadłem na pomysł, aby do zdrowej KR, mam na myśli słupek przełożyć cały sprawny osprzęt z tego ADLa. Co o tym myślicie??? Jeśli chodzi o KR to trafił mi się rarytas 78 tyś przebiegu udokumentowane w niemczech natomiast nie działa wtrysk, w ADL natomiast problem mam z samym słupkiem. Zastanawiam się czy dam radę złożyć jeden silnik z tych dwóch, mniej więcej chodzi mi o zrobienie KR na elektronicznym wtrysku.
Będe wdzięczny za każdą pomocną informację i podpowiedź:)
mam pewien temat który od jakiegoś czasu mnie nurtuje i chciałem poznać Wasze opinie w tej sprawie. Mianowicie temat wygląda tak:
Posiadam jette mk1 z 81r do której wsadziłem KR, niestety auto stało długo ze względu na wiele modyfikacji oraz remont blacharsko-lakierniczy i po złożeniu do kupy okazało się że cały ukłąd wtryskowy szlag trafił i nici z odpalenia auta. Po pewnym czasie wpadłem na pomysł aby pozbyć się KR i kupiłem całego seata cordobe z ADLem czyli 1.8 16v 129 km(jakby ktoś nie wiedział:P mało znany silnik) z myślą o swapie całej jednostki. Niestety silnik okazał się dość zajechany i teraz czeka mnie remont silnika. Wpadłem na pomysł, aby do zdrowej KR, mam na myśli słupek przełożyć cały sprawny osprzęt z tego ADLa. Co o tym myślicie??? Jeśli chodzi o KR to trafił mi się rarytas 78 tyś przebiegu udokumentowane w niemczech natomiast nie działa wtrysk, w ADL natomiast problem mam z samym słupkiem. Zastanawiam się czy dam radę złożyć jeden silnik z tych dwóch, mniej więcej chodzi mi o zrobienie KR na elektronicznym wtrysku.
Będe wdzięczny za każdą pomocną informację i podpowiedź:)
Przekładka osprzętu z ADL do KR
ADL ma czujnik położenia wału, a więc i wał ma koło zębate z dużym nacięciem na znak GMP. I tu zaczynają się schody bo tego nie ominiesz.
Re: Przekładka osprzętu z ADL do KR
To znaczy że da się to ominąć??toffic pisze:Eee TAZ, na pewno
Na początku myślałem, że to nie będzie problem, w końcu mam dwa kompletne silniki i wydaje mi się że da rade złożyć z nich jeden. Wcześniej nie spotkałem się z tym czujnikiem położenia wału, za co on jest odpowiedzialny?
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: Przekładka osprzętu z ADL do KR
ADL nie ma czujnika połozenia wału wiec nie warto opowiadac o nim w tym temaciejacks pisze:To znaczy że da się to ominąć??toffic pisze:Eee TAZ, na pewno
Na początku myślałem, że to nie będzie problem, w końcu mam dwa kompletne silniki i wydaje mi się że da rade złożyć z nich jeden. Wcześniej nie spotkałem się z tym czujnikiem położenia wału, za co on jest odpowiedzialny?
Re: Przekładka osprzętu z ADL do KR
Przełóż tylko kolektor cały dolotowy z ADL do KRa, sonde wstaw w wydech i czujniki temperaturyjacks pisze:To znaczy że da się to ominąć??toffic pisze:Eee TAZ, na pewno
Na początku myślałem, że to nie będzie problem, w końcu mam dwa kompletne silniki i wydaje mi się że da rade złożyć z nich jeden. Wcześniej nie spotkałem się z tym czujnikiem położenia wału, za co on jest odpowiedzialny?
Przekładka osprzętu z ADL do KR
Czyli z tego co rozumiem, muszę przełożyć:
- kolektor ssący razem z przepustnicą i dolotem
- sondę lambdę
- listwę wtryskową
- wiązkę i komputer
A co z aparatem zapłonowym i cewką? Jeśli o czymś zapomniałem lub źle myślę to wyprowadźcie mnie proszę z błędu.
- kolektor ssący razem z przepustnicą i dolotem
- sondę lambdę
- listwę wtryskową
- wiązkę i komputer
A co z aparatem zapłonowym i cewką? Jeśli o czymś zapomniałem lub źle myślę to wyprowadźcie mnie proszę z błędu.
Przekładka osprzętu z ADL do KR
Ja mam 2.0 16v na osprzecie z ADL bez czujnika położenia wału. Aparat zapłonowy mam z KR a cewka zwykła z ABF.
Re: Przekładka osprzętu z ADL do KR
Czyli da się spokojnie to zmontować? Miałeś jakieś większe problemy na które mogę się napotkać podczas tej przekładki?Ja mam 2.0 16v na osprzecie z ADL bez czujnika położenia wału. Aparat zapłonowy mam z KR a cewka zwykła z ABF.
Czy są jeszcze jakieś rzeczy które muszę przełożyć poza tymi które wypisałem?
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: Przekładka osprzętu z ADL do KR
moze byc immo w sterownikujacks pisze:Czyli da się spokojnie to zmontować? Miałeś jakieś większe problemy na które mogę się napotkać podczas tej przekładki?Ja mam 2.0 16v na osprzecie z ADL bez czujnika położenia wału. Aparat zapłonowy mam z KR a cewka zwykła z ABF.
Czy są jeszcze jakieś rzeczy które muszę przełożyć poza tymi które wypisałem?
Re: Przekładka osprzętu z ADL do KR
kurde o tym nie pomyślałem, ale nie ma rzeczy nie do przeskoczenia, więc myślę ze jakoś to ogarnę:)
Re: Przekładka osprzętu z ADL do KR
Odnośnie tego immo to jak przełoże całą wiązkę z komputerem i stacyjką to powinno być ok??Borys pisze:moze byc immo w sterownikujacks pisze:Czyli da się spokojnie to zmontować? Miałeś jakieś większe problemy na które mogę się napotkać podczas tej przekładki?Ja mam 2.0 16v na osprzecie z ADL bez czujnika położenia wału. Aparat zapłonowy mam z KR a cewka zwykła z ABF.
Czy są jeszcze jakieś rzeczy które muszę przełożyć poza tymi które wypisałem?
Przekładka osprzętu z ADL do KR
Dzięki za pomoc:) w takim razie długi weekend zapowiada się pracowicie:) jeśli wszystko się uda opiszę efekty:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości