1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje
Mam problem z podłączeniem silnika tzn zostało parę niepodłączonych kostek. Więc tak:
Koło skrzynki bezpieczników z instalacji silnika:
Dodatkowo gdzie dokładnie powinien być wpięty przewód od pompy paliwa.
Na podszybiu:
Koło rozrusznika:
Przy wtrysku: 3 kostki i 2 gniazda
Większe zdjęcia tu http://picasaweb.google.com/bartek330s/ ... directlink
Koło skrzynki bezpieczników z instalacji silnika:
Dodatkowo gdzie dokładnie powinien być wpięty przewód od pompy paliwa.
Na podszybiu:
Koło rozrusznika:
Przy wtrysku: 3 kostki i 2 gniazda
Większe zdjęcia tu http://picasaweb.google.com/bartek330s/ ... directlink
[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje
Przy skrzynce bezpieczników Ci dużo nie pomogę, tam i tak z reguły jest pełno luźno wiszących kabli, a co do wiązki silnika to 3 pinowa wtyczka idzie na pewno do potencjometra na rozdzielaczu paliwa (zdj nr 3) a dwu-pinowa do regulatora ciśnienia (zdj 2).
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje
A ta trzecia kostka, rownież 2 pinowa, wysunięta najbardziej na prawo na zdjęciu z wtryskiem powinna chyba iść do zaworu par paliwa. A tak na marginesie to instalacja elektryczna, wtrysk i silnik są z tego samego auta czy wszystko z innej parafii?? Jaki miałeś wcześniej silnik?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje
Wcześniej miałem diesla. Silnik jest o oznaczeniu PH i jest z Audi 100, a instalacja jest z Golfa GX.
Silnik udało się odpalić, chociaż nie chodzi ciągle tak jak powinien. Przy rozdzielaczu jest gniazdo 3 pinowe (ostatnie zdjęcie) i do tego nie mam wtyczki. Coś trzeba albo przerobić albo pociągnąć kable nowe. Teraz najbardziej zależy mi gdzie wpiąć kabel od pompy paliwa w skrzynce bezpieczników.
Silnik udało się odpalić, chociaż nie chodzi ciągle tak jak powinien. Przy rozdzielaczu jest gniazdo 3 pinowe (ostatnie zdjęcie) i do tego nie mam wtyczki. Coś trzeba albo przerobić albo pociągnąć kable nowe. Teraz najbardziej zależy mi gdzie wpiąć kabel od pompy paliwa w skrzynce bezpieczników.
[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje
A ta szara wtyczka jest też 2-pinowa? Jak tak to kiepsko. Kompa masz z jakiego silnika? Ja miałem passata 2.0 16V 9A i tam byl taki sam rozdzielacz wtrysku - tzn z potencjometrem. W ogóle z tego co pamiętam to taka instalacja była w KE-Motronicu, W K-Jecie nie było tego potencjometu, chyba nawet sondy lambda nie było.
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje
Szara wtyczka jest 2 pinowa i jest już podpięta. Kompa mam z GX bo na tym z PH nie chciał zapalić. Bez podłączonego tego potencjometru silnik chodzi jakoś ale nie wiem czy to tego wina. Sondy lambda nie mam. Na kompie z GX i z PH pisało JETRONIC. Pompy paliwa mam 2, w zbiorniku i pod autem. Spięte są razem tak jak na schemacie było a gdzie je podłączyć to już wiem (connector E14). Pompy są od 1.8 a dokładnie od jakiego silnika to nie wiem.
[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje
To pompy masz dobre, bałem się, że masz tylko tą w baku A są one pewnie ok KR albo PL.
Mój passat z odłączoną wtyczką przepływki za bardzo nie chodził. Musisz skołować instalację, która będzie miała odpowiedni wtyk.
Dodatkowo, to wydaje mi się, że chyba będziesz zmuszony założyć sondę lambda, bo ona jest raczej niezbędna do prawidłowego funkcjonowania systemu KE-Jet. Bez niej będziesz miał objawy uszkodzonej sondy (było często na forum) - dymienie, ogromne zużycie paliwa itp.
Zerknij na schemat:
Mój passat z odłączoną wtyczką przepływki za bardzo nie chodził. Musisz skołować instalację, która będzie miała odpowiedni wtyk.
Dodatkowo, to wydaje mi się, że chyba będziesz zmuszony założyć sondę lambda, bo ona jest raczej niezbędna do prawidłowego funkcjonowania systemu KE-Jet. Bez niej będziesz miał objawy uszkodzonej sondy (było często na forum) - dymienie, ogromne zużycie paliwa itp.
Zerknij na schemat:
1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje
hmm wtyczkę do przepływki mam podłączoną i silnik zaczął normalnie chodzić. A sondy nie będę podłączał po prostu instalacje oszukam bo fakt jest wrażenie że dużo pali i śmierdzi benzyną z wydechu. Dymić też delikatnie dymi. Jak nie znajdę wtyczki do sondy to według tego schematu podłącze.
[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje
Jak przepływka podłączona to już musi chodzić
Nie skumałem w końcu czy masz sondę czy nie?
Przypomniało mi się jeszcze, te kable na zdjęciu "koło rozrusznika" (te po prawej na zdjęciu) to w pasQ u mnie ten podwójny brązowy szedł do masy gdzieś w okolicy głowicy, a ten czerwony to był czujnik temperatury oleju w MFA i był podłączony z tyłu silnika na głowicy, gdzieś na wysokości aparatu zapłonowego.
Nie skumałem w końcu czy masz sondę czy nie?
Przypomniało mi się jeszcze, te kable na zdjęciu "koło rozrusznika" (te po prawej na zdjęciu) to w pasQ u mnie ten podwójny brązowy szedł do masy gdzieś w okolicy głowicy, a ten czerwony to był czujnik temperatury oleju w MFA i był podłączony z tyłu silnika na głowicy, gdzieś na wysokości aparatu zapłonowego.
1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje
OK dziś się poddałem z tą instalacją od GX'a i założyłem tą ori z PH. Trochę zabawy było bo ta instalacja była przerabiana z Audi 100 do Golfa mk1 (stara skrzynka) i ja później przerabiałem do siebie. Teraz silniczek działa idealnie ale ma dużo za wysokie obroty i jakby ciągle za dużo paliwa dostawał. Obrotomierz jeszcze nie podłączony więc nie wiem jakie dokładnie ma obroty. Jutro spróbuje wyregulować obroty biegu jałowego tą śrubką w przepustnicy.
[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje
Sprawdź jeszcze czy Ci działa prawidłowo zawór biegu jałowego (silniczek krokowy), czy się przypadkiem nie zaciął i nie jest cały czas uchylony.
1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje
tzn chodzi o zawór dodatkowego powietrza. Wyciągałem go nie jest uchylony, nawet go umyłem żeby nie było, że się będzie przycinał.
[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje
Jeżeli chodzi o kabelki przy rozruszniku, to ten czarny z konektorkiem na końcu powinien być podpięty do rozrusznika. W elektromagnesie rozrusznika powinny być dwa konektorki - jeżeli tak nie jest, to trzeba wymienić elektromagnes,albo dodać przekaźnik.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 44 gości