Po rozgrzaniu gaśnie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, grg474, marcin7x5, VIP
Po rozgrzaniu gaśnie
Witam. Mam taki problem. Samochód to VW golf 1.1 1981r. Gaźnik Solex 34 PIC(T) 6. Otóż: jeżeli silnik jest zimny to odpala od tyku i chodzi w miarę płynnie. Po dosyć mocnym rozgrzaniu silnika, gaśnie. Jak zgaśnie to da się go odpalić, ale trzeba dość długo kręcić. Po odpaleniu chodzi ale tylko na wysokich obrotach (wciśnięty gaz). Wtedy ta praca nie jest też równomierna. Jak ostygnie to znowu wszystko w porządku. Dodam że zaczyna nierówno pracować i gasnąć gdy wskazówka temp jest w górnej części skali (ok 20 min pracy silnika na biegu jałowym). Wymieniłem świece, przewody WN, podstawę gaźnika. Z przewodów podciśnieniowych podłączony jest tylko ten do aparatu zapłonowego. Przewód doprowadzający ciepłe powietrze do gaźnika zdemontowałem.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Po rozgrzaniu gaśnie
Witaj kolego. Na gaźnikach znam się od tygodnia. Jeżeli pod pojęciem klapka ssania kryje się ta górna przepustnica (ten większy krążek) to jest ona otwarta - czyli ssanie wyłączone jak dobrze rozumiem. Przy rozruchu zimnego silnika przymakam ją a po rozgrzaniu otwieram. Generalnie cały gaźnik rozebrałem i przeczyściłem i wszystko wydaje sie w nim być ok. Różne warianty regulacji nie pomagają: na zimnym wszystko ok, po rozgrzaniu (mocnym rozgrzaniu) przerywa i gaśnie. Podejrzewam iż przyczyna leży poza gaźnikiem. Co ewentualnie sprawdzić i jak.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Po rozgrzaniu gaśnie
...chyba jednak gaźnik - skład mieszanki.
Zbyt bogata mieszanka i przy dobrym nagrzaniu wychodzi poza zakres palności(zapłonu).
Rozbierałeś - masz wkręt ze stożkowym zakończeniem na wysokości przepustnicy(skład mieszanki). Jest na zewnątrz - nim znajdź najwyższe obroty drogą wkręcania i wykręcania POWOLNEGO. Korygujesz obroty wkrętem powietrza - wykręcasz to spadają.
Czyszczenie czasem zawodzi w tym sensie że myjąc możemy zatkać brudami kanały wewnątrz.
Zbyt bogata mieszanka i przy dobrym nagrzaniu wychodzi poza zakres palności(zapłonu).
Rozbierałeś - masz wkręt ze stożkowym zakończeniem na wysokości przepustnicy(skład mieszanki). Jest na zewnątrz - nim znajdź najwyższe obroty drogą wkręcania i wykręcania POWOLNEGO. Korygujesz obroty wkrętem powietrza - wykręcasz to spadają.
Czyszczenie czasem zawodzi w tym sensie że myjąc możemy zatkać brudami kanały wewnątrz.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
Po rozgrzaniu gaśnie
Kolego oldstaszek. Czyli wkrętem składu mieszanki ustawić maksymalne możliwe obroty a dobiero potem wyregulować powietrzem? Wydaje mi się iż próbowałem już wszystkich możliwych konfiguracji ustawień, ale teraz już nie jestem pewien. We wtorek spróbuję jeszcze raz według tego co mi napisałeś. Jeżeli nie pomoże to będę nękał kolegów dalej. Na razie dzięki serdeczne za pomoc.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Re: Po rozgrzaniu gaśnie
Właśnie tak.grenek9 pisze:Kolego oldstaszek. Czyli wkrętem składu mieszanki ustawić maksymalne możliwe obroty a dobiero potem wyregulować powietrzem? Wydaje mi się iż próbowałem już wszystkich możliwych konfiguracji ustawień, ale teraz już nie jestem pewien. We wtorek spróbuję jeszcze raz według tego co mi napisałeś. Jeżeli nie pomoże to będę nękał kolegów dalej. Na razie dzięki serdeczne za pomoc.
Wykonujesz na rozgrzanym silniku. Jeżeli gaśnie to podkręć obroty powietrzem aby mieć możliwość wykonania tych czynności.
Ustawisz wkrętem mieszanki maksymalne to wówczas obniżaj obroty powietrzem.
Po uzyskaniu obrotów biegu jałowego - sprawdź skład wkrętem mieszanki - wkręcając i wykręcając - może się okazać że będzie w innej pozycji.
Jest to pewien cykl jaki trzeba powtórzyć aby uzyskać właściwy efekt.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
Po rozgrzaniu gaśnie
Chyba trochę pomogła regulacja według sugestii kolegi oldstaszek. Odemnie punkt pomógł. Aby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj: W jakim położeniu powinien znajdować się wskaźnik temperatury w pełni sprawnym samochodzie (golf mk1 1.1) gdy samochód jest rozgrzany?
Po rozgrzaniu gaśnie
grenek9, sprawdzałeś kompresję na cylindrach? na ciepłym i na zimnym.
pozdrawiam
Mariusz
Mariusz
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Re: Po rozgrzaniu gaśnie
Zapewne powinien być w pobliżu kreski pionowej. Nie zawsze tak bywa gdyż tak czujnik jak i wskaźnik mają swoje błędy. Istotne aby trzymał się w jednym miejscu(minimalna oscylacja). Przykładowo u mnie stoi 2-3 mm przed tą kreską i to jest temperatura początku otwarcia termostatu.grenek9 pisze:Chyba trochę pomogła regulacja według sugestii kolegi oldstaszek. Odemnie punkt pomógł. Aby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj: W jakim położeniu powinien znajdować się wskaźnik temperatury w pełni sprawnym samochodzie (golf mk1 1.1) gdy samochód jest rozgrzany?
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
Po rozgrzaniu gaśnie
Kolego g4mario kompresji nie sprawdzałem gdyż nie mam miernika. Chyba że istnieje inna opcja sprawdzenia. Po mechanikach nie chcę tym samochodem jeździć gdyż: raz nie jest ubezpieczony, a dwa chcę go samodzielnie doprowadzić do stanu fabrycznego. Nie zależy mi na czasie więc mogę na spokojnie sprawdzać wszystkie możliwe przyczyny jego niedomagań.
Oldstaszek moje zegary wyglądają mniej więcej tak:
Dopóki strzałka nie dojdzie w okolice kreski którą zaznaczyłem na czerwono to jest ok. Jak tylko rozgrzeję samochód podczas jazdy i zostawię go włączonego na ok 15 min to kreska dochodzi do miejsca zaznaczonego na czerwone i zaczyna nierówno pracować. Chociaż po regulacji według twojego przepisu jest znacznie lepiej niż było - już nie gaśnie i łatwiej się go potem odpala.
Oldstaszek moje zegary wyglądają mniej więcej tak:
Dopóki strzałka nie dojdzie w okolice kreski którą zaznaczyłem na czerwono to jest ok. Jak tylko rozgrzeję samochód podczas jazdy i zostawię go włączonego na ok 15 min to kreska dochodzi do miejsca zaznaczonego na czerwone i zaczyna nierówno pracować. Chociaż po regulacji według twojego przepisu jest znacznie lepiej niż było - już nie gaśnie i łatwiej się go potem odpala.
Po rozgrzaniu gaśnie
jeździć nie musisz, zrobisz to pod domem. Trzeba wykręcić wszystkie świece, bierzesz kupla co będzie "kręcił rozrusznikiem"... no i potrzebny manometr...przytykasz go w miejsce wykręconej świecy. otrzymane wartości wrzucisz na form.
pozdrawiam
Mariusz
Mariusz
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Re: Po rozgrzaniu gaśnie
Widziałem.grenek9 pisze:Kolego g4mario kompresji nie sprawdzałem gdyż nie mam miernika. Chyba że istnieje inna opcja sprawdzenia. Po mechanikach nie chcę tym samochodem jeździć gdyż: raz nie jest ubezpieczony, a dwa chcę go samodzielnie doprowadzić do stanu fabrycznego. Nie zależy mi na czasie więc mogę na spokojnie sprawdzać wszystkie możliwe przyczyny jego niedomagań.
Oldstaszek moje zegary wyglądają mniej więcej tak:
Dopóki strzałka nie dojdzie w okolice kreski którą zaznaczyłem na czerwono to jest ok. Jak tylko rozgrzeję samochód podczas jazdy i zostawię go włączonego na ok 15 min to kreska dochodzi do miejsca zaznaczonego na czerwone i zaczyna nierówno pracować. Chociaż po regulacji według twojego przepisu jest znacznie lepiej niż było - już nie gaśnie i łatwiej się go potem odpala.
Pytanie:
Kiedy włącza się wentylator chłodnicy? tzn przy jakim położeniu wskazówki.
Kiedy otwiera się termostat? tj. dotykając ręką(ostrożnie) dolny czy górny wąż odczujesz gwałtowną zmianę temperatur - wówczas rzut oka na wskaźnik.
Uwaga: nierówna praca gdy się rozgrzeje - możliwe że trzeba powtórzyć regulację i to możliwie dokładnie(może mieć jeszcze za bogatą mieszankę).
Spróbuj i odpowiedz.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości