Zimny ciężko pali-adaptacja sterownika???

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

klonusix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 15:58
Lokalizacja: wawa

Zimny ciężko pali-adaptacja sterownika???

Post autor: klonusix » wt paź 26, 2010 21:00

Witam, zimniej się zrobiło no i problem z porannym odpalaniem się pojawił, zresztą po ilości pojawiających się nowych tematów podobnej treści, widzę że nie tylko u mnie. Silnik 1.8 ABS z inst. lpg 1gen. Od kilku dni nęka mnie problem z uruchomieniem zimnego silnika, co najgorsze z dnia na dzień robi się coraz gorzej. Muszę pokręcić go dobre 20 s. żeby załapał, a jak już odpali obroty falują, spadają tak do ok 400, by po ok 10s wzrosnąć do 2000 i po chwili się stabilizują. W sumie to chodzi mi o to aby ktoś naprowadził mnie w czym może tkwić problem, bo znając moje możliwości rozbiorę pół silnika zanim wpadnę na właściwy trop. Zastanawiałem się czy winny może być sterownik, a dokładniej fakt że po każdym unieruchomieniu silnika następuje jego reset i po każdym odpaleniu musi się od nowa adaptować czy też padł czujnik temp, a może jeszcze coś innego??? Poprzedniej zimy palił na dotyk czy był zimny czy też ciepły, tylko że wtedy jeszcze nie zamontowałem mu tej instalacji resetującej ecu. Zauważyłem że po odpaleniu kopci i to konkretnie na biało.
Wszystko co opisałem powyżej dzieje się gdy silnik pracuje na benzynie, zresztą na lpg nie ma szans aby odpalił. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze szarpanie, dławienie się, ale tylko jak jest zimny. Proszę o Wasze sugestie, jeśli potrzebne są dodatkowe inf. postaram się jak najszybciej odp., pozdrawiam



evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

Zimny ciężko pali-adaptacja sterownika???

Post autor: evilenko » śr paź 27, 2010 11:35

czujnik temperatury najprościej sprawdzić - wystarczy przed odpaleniem odłączyć jego wtyczkę. jeśli odpali to czujnik do wymiany. jak miałem uszkodzony czujnik i go odłączyłem to zimny odpalił za 1szym razem.



klonusix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 15:58
Lokalizacja: wawa

Zimny ciężko pali-adaptacja sterownika???

Post autor: klonusix » czw paź 28, 2010 17:56

evilenko, zrobiłem jak radziłeś i odpalił bezproblemowo, czyli czujnik do wymiany, zresztą już to zrobiłem...teraz i odpala lepiej i czkawki nie ma przy dodaniu gazu, tylko że szafa coś nie za bardzo wiarygodnie wskazuje temp. bo przy 80st. wentylator się już załącza i jakby stracił trochę kopa przy przyśpieszaniu. Mam więc znów pytanie jaki dokładanie czujnik powinienem zakupić bo w sklepie dali mi zamiennik febi niebieski, choć nie beż wahania, a ten który wymieniłem nie miał żadnego oznaczenia, tak więc ponownie proszę o pomoc... pozdrawiam



evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zimny ciężko pali-adaptacja sterownika???

Post autor: evilenko » pt paź 29, 2010 13:43

pewnie tamten czujnik wysyłał do kompa sygnał, że silnik jest ciepły a ten podawał inną dawkę paliwa. wentylator ma swój czujnik i włącza się zawsze w tej samej temperaturze - myślę, że to ten wymieniony czujnik coś oszukuje. jak znajdę w aucie opakowanie od swojego czujnika to podam Tobie jego numer. ten stary miał żółtą obwódkę, nowy też ale podobno to nie ma różnicy. za ten nowy dałem ok 80 zł ale było warto.
mój czujnik to Vernet numer 3531650011988. jak masz miernik to możesz sprawdzic ten czujnik co kupiłeś. na forum można znaleźc rozpiskę jakie wartości są poprawne dla jakiej temperatury. najlepiej dobrze rozgrzej silnik, może byc do temp przy której włącza się wiatrak, odepnij wtyczkę i sprawdź wartości na odpowiednich pinach.



klonusix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 15:58
Lokalizacja: wawa

Zimny ciężko pali-adaptacja sterownika???

Post autor: klonusix » pt paź 29, 2010 19:16

ja za swój zapłaciłem 17zł :hmm: , w sklepie też coś mówił że niby żółty ale dał w końcu ten. Omomierz miałem ale niestety przez nieuwagę rozdeptałem i się rozsypał, ale widziałem w sklepie podobny za 20zł więc zakupię drugi. Mam nadzieję że to tylko szafa oszukuje a czujnik wysyła odpowiednie wartości. Co do rezystencji jaką powinien mieć przy określonej temp. to gdzieś tam w swoich zbiorach mam książkę z tymi wszystkimi parametrami to posprawdzam, ale to wszystko dopiero jutro przy świetle dziennym... na razie dzięki za pomoc z w rozwiązaniu problemu, no bo w sumie z kłopot z odpalaniem znikł, pozdrawiam :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości