[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
- Lukas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 530
- Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 12:24
- Lokalizacja: Łosice .W.L.S.
- Kontakt:
[MK3] Do Czego te przyciski golf USA
Rydzu, dokłanie może sie przydac porada po PL. Jakby nie było dużo cudowania z chęcią bym sobie takie coś zmontował bo się przydaje.
[MK3] Do Czego te przyciski golf USA
Jak zamontować sterowanie centralnym zamkiem
w konsoli środkowej
Opis został stworzony przez użytkowników forum http://www.motor-talk.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Tekst w wersji oryginalnej znajduje się na stronie:
http://home.arcor.de/daedalus82/Anleitu ... ertext.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Efekt jaki chcemy osiągnąć można zobaczyć na załączonym zdjęciu:
Potrzebne części:
Przełącznik: 1HM 962 125 A 01C
wtyczka: 191 972 723
zestaw naprawczy przewodów: 000 979 133 A
Zestaw nie jest konieczny, ponieważ można wykonać połączenie na podstawie zwykłych wsuwek elektrycznych (wtyczka też wtedy okazuje się nie potrzebna) należy jednak pamiętać o bardzo ciasnym osadzeniu oraz odpowiedniej izolacji – najlepiej termokurczliwej- na każdym z konektorów.
Dodatkowo będziemy potrzebowali:
Kilka metrów przewodu
Koszulki termokurczliwe lub taśma izolacyjna
Lutownica z cyną
Cążki do zagniatania końcówek
Szybkozłaczki do podpięcia do instalacji w aucie
Bardzo ważne a nie pokazane na zdjęciu – opornik 200 Ohm i co najmniej 0,5W
Podłączenie:
Obie masy możemy połączyć razem. Masa może być podana np. ze słupka A i wiązki w nim.
Plus możemy pociągnąć bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników lub w najgorszym wypadku z gniazda zapalniczki. Trzeba wtedy pamiętać o dodatkowym bezpieczniku (5A)
Oświetlenie przycisku możemy pociągnąć ze skrzynki bezpieczników, można też wykorzystać do tego podświetlanie przycisku ogrzewania tylnej szyby ponieważ jest zdecydowanie bliżej.
Przewód sygnałowy musimy podpiąć do przewodu sterowania centralnym zamkiem. Przewód ten idzie od drzwi kierowcy do bagażnika. Można więc szukać sygnału w okolicy słupka A lub pociągnąć nowy bezpośrednio do bagażnika.
Przycisk będzie podawał na pin 4 centralnego zamka plus albo masę dlatego konieczne jest użycie opornika.Przycisk musi podawać sygnał aż rygiel drzwi kierowcy znajdzie się w końcowej pozycji (coś około pół sekundy)
Sterowania nie można podpiąć bezpośrednio do przewodu sterowania w drzwiach (konieczny jest opornik) ponieważ w innym wypadku będzie podawany błędny sygnał na pompkę centralnego zamka.
Tłumaczyłem na szybko a niemiecki nie jest moją mocną stroną. Opis nie jest mój i nie miałem okazji sprawdzić go w aucie. Traktujcie więc to jako tylko tekst pomocniczy i wszystkie połączenia radzę sprawdzać miernikiem. Jeśli ktoś znajdzie błędy w tłumaczeniu (a to będzie bez dyskusji) proszę o info, poprawię w opisie i dopiero zrobimy z tego temat w dziale FAQ z możliwością dopisywania uwag z montażu.
w konsoli środkowej
Opis został stworzony przez użytkowników forum http://www.motor-talk.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Tekst w wersji oryginalnej znajduje się na stronie:
http://home.arcor.de/daedalus82/Anleitu ... ertext.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Efekt jaki chcemy osiągnąć można zobaczyć na załączonym zdjęciu:
Potrzebne części:
Przełącznik: 1HM 962 125 A 01C
wtyczka: 191 972 723
zestaw naprawczy przewodów: 000 979 133 A
Zestaw nie jest konieczny, ponieważ można wykonać połączenie na podstawie zwykłych wsuwek elektrycznych (wtyczka też wtedy okazuje się nie potrzebna) należy jednak pamiętać o bardzo ciasnym osadzeniu oraz odpowiedniej izolacji – najlepiej termokurczliwej- na każdym z konektorów.
Dodatkowo będziemy potrzebowali:
Kilka metrów przewodu
Koszulki termokurczliwe lub taśma izolacyjna
Lutownica z cyną
Cążki do zagniatania końcówek
Szybkozłaczki do podpięcia do instalacji w aucie
Bardzo ważne a nie pokazane na zdjęciu – opornik 200 Ohm i co najmniej 0,5W
Podłączenie:
Obie masy możemy połączyć razem. Masa może być podana np. ze słupka A i wiązki w nim.
Plus możemy pociągnąć bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników lub w najgorszym wypadku z gniazda zapalniczki. Trzeba wtedy pamiętać o dodatkowym bezpieczniku (5A)
Oświetlenie przycisku możemy pociągnąć ze skrzynki bezpieczników, można też wykorzystać do tego podświetlanie przycisku ogrzewania tylnej szyby ponieważ jest zdecydowanie bliżej.
Przewód sygnałowy musimy podpiąć do przewodu sterowania centralnym zamkiem. Przewód ten idzie od drzwi kierowcy do bagażnika. Można więc szukać sygnału w okolicy słupka A lub pociągnąć nowy bezpośrednio do bagażnika.
Przycisk będzie podawał na pin 4 centralnego zamka plus albo masę dlatego konieczne jest użycie opornika.Przycisk musi podawać sygnał aż rygiel drzwi kierowcy znajdzie się w końcowej pozycji (coś około pół sekundy)
Sterowania nie można podpiąć bezpośrednio do przewodu sterowania w drzwiach (konieczny jest opornik) ponieważ w innym wypadku będzie podawany błędny sygnał na pompkę centralnego zamka.
Tłumaczyłem na szybko a niemiecki nie jest moją mocną stroną. Opis nie jest mój i nie miałem okazji sprawdzić go w aucie. Traktujcie więc to jako tylko tekst pomocniczy i wszystkie połączenia radzę sprawdzać miernikiem. Jeśli ktoś znajdzie błędy w tłumaczeniu (a to będzie bez dyskusji) proszę o info, poprawię w opisie i dopiero zrobimy z tego temat w dziale FAQ z możliwością dopisywania uwag z montażu.
[MK3] Do Czego te przyciski golf USA
no to teraz najlepiej jak by ktos zamontowal i jakas fotoporada i do FAQ bylo by luks . Moze ja sprobuje;p
[MK3] Do Czego te przyciski golf USA
ja bym z chęcią poprubował zamontować ale niestety nie mam włącznika który jest trudno dostępny, a w serwisie chcą 190zł;/ jak uda mi sie go dostać to zxamontuje i zrobie foftoporade no chyba ze ktoś mnie wyprzedzi:P pozdrawiam
Re: [MK3] Do Czego te przyciski golf USA
Koledzy mam Golfa oryginalnego usa i odpowiem wam najkrócej jak się da jak podłączyć ten kabel, z którym macie problemy:
POMPKA CENTRALA - PIN 4
A rozpisując się bardziej:
Mamy tam 5 kabli, które są podłączone do tej całej wiązki gdzie idzie podgrzewanie el szyb, zapalniczka etc i w tej wiązce są zmostkowane odpowiednio:
- 2 brązowe (do grubej masy w tej wiązce - ten sam co w kostce gniazda zapalniczki)
- czerwono-biały (do czerwono białego w tej wiązce - ten sam co w kostce gniazda zapalniczki)
- niebiesko-szary (do niebiesko-szarego w tej wiązce - ten sam co w kostce gniazda zapalniczki)
- czarno-czerwony (kabel, który sprawia wam problem - idzie bezpośrednio do PIN-4 w pompce centralnego zamka z tyłu).
Z ciekawostek w USA jest taka wtyczka za bezpiecznikami są w niej dwa kable:
WTYK ŻEŃSKI
- czarno-czerwony (idący od guzika ryglowania drzwi)
- biały (idący od mostku z grubym biało-zielonym (od guzika podgrzewania tylnej szyby)
WTYK MĘSKI
- czarno-czerwony (idący bezpośrednio do PIN-4 w pompce centralnego zamka)
- biały (rozgałęzia się na dwa kable i idzie do obu wtyczek el lusterek - odpowiedzialny za podgrzewanie)
Specjalnie dla was rozbebeszyłem całą wiązkę
POMPKA CENTRALA - PIN 4
A rozpisując się bardziej:
Mamy tam 5 kabli, które są podłączone do tej całej wiązki gdzie idzie podgrzewanie el szyb, zapalniczka etc i w tej wiązce są zmostkowane odpowiednio:
- 2 brązowe (do grubej masy w tej wiązce - ten sam co w kostce gniazda zapalniczki)
- czerwono-biały (do czerwono białego w tej wiązce - ten sam co w kostce gniazda zapalniczki)
- niebiesko-szary (do niebiesko-szarego w tej wiązce - ten sam co w kostce gniazda zapalniczki)
- czarno-czerwony (kabel, który sprawia wam problem - idzie bezpośrednio do PIN-4 w pompce centralnego zamka z tyłu).
Z ciekawostek w USA jest taka wtyczka za bezpiecznikami są w niej dwa kable:
WTYK ŻEŃSKI
- czarno-czerwony (idący od guzika ryglowania drzwi)
- biały (idący od mostku z grubym biało-zielonym (od guzika podgrzewania tylnej szyby)
WTYK MĘSKI
- czarno-czerwony (idący bezpośrednio do PIN-4 w pompce centralnego zamka)
- biały (rozgałęzia się na dwa kable i idzie do obu wtyczek el lusterek - odpowiedzialny za podgrzewanie)
Specjalnie dla was rozbebeszyłem całą wiązkę
Ostatnio zmieniony śr paź 27, 2010 21:30 przez Rafit, łącznie zmieniany 4 razy.
[MK3] Do Czego te przyciski golf USA
Rafit, czyli jak sa zmostkowane jak mam waizke zobacz na foto to gdzie jest ta wtyczka do otwierania centralnego z guzika jak mzoesz dorysuj w pancie:) i gdzie sa mostkowane hehe
i co jak mamy juz tak zrobiona waizke to nie trzeba stosowac opornika jak na pin 4 jak w opisie RYDZA??
i co jak mamy juz tak zrobiona waizke to nie trzeba stosowac opornika jak na pin 4 jak w opisie RYDZA??
[MK3] Do Czego te przyciski golf USA
adrian43, u mnie w USA kabel idzie bezpośrednio od przełącznika do pompki (specjalnie wyciągnęłem cały kabel z instalacji aby to sprawdzić). Jedyne miejsce, w którym się rozdziela to ta biała wtyczka, która jest po prostu łącznikiem w instalacji. Z tym, że w EU w pinie 4 też jest czarno-czerwony kabel który gdzieś sobie idzie od niej.
A co swojego zdjęcia te kable dalej się łączą na takich specjalnych łącznikach.
Możesz się wciąć w kabel z gniazda zapalniczki w te 3 kable wpinasz 4 kable z włącznika i zostaje ci ten jeden co idzie do pin4 centralki.
Ale jak mówię nie wiem, gdzie w wersji EU ten kabel idzie. (moze pompka jest inna i wymagany jest opornik?)
A co swojego zdjęcia te kable dalej się łączą na takich specjalnych łącznikach.
Możesz się wciąć w kabel z gniazda zapalniczki w te 3 kable wpinasz 4 kable z włącznika i zostaje ci ten jeden co idzie do pin4 centralki.
Ale jak mówię nie wiem, gdzie w wersji EU ten kabel idzie. (moze pompka jest inna i wymagany jest opornik?)
[MK3] Do Czego te przyciski golf USA
czyli moge sie wciac do tego kabla z biala wtyczka tak to jest kabel od zapalniczki? czyli od tych kabli sobie kable wypdluzyc i podpiac do wlacznika i potem do wlacznika dodac ten 4 pin?
[MK3] Do Czego te przyciski golf USA
ale musze jakos mase mostkowac? bo w przycisku trzea 2 masy?? wiec co mam zrobic dorysuj na tej wiazce w pancie bede wdzieczny;d
[MK3] Do Czego te przyciski golf USA
- 2 brązowe z włącznika mostek do brązowego od zapalniczki
- niebiesko-szary do niebiesko-szarego zapalniczki
- czerwono-biały do czerwono-białego zapalniczki
(jak dojdziesz dalej w instalacji to znajdziesz oryginalne rozgałęzienia tych kabli)
- czerwono-czarny <--> do pinu 4 centralnego zamka (nie wiem o co chodzi z tym opornikiem - w US nic nie ma)
- niebiesko-szary do niebiesko-szarego zapalniczki
- czerwono-biały do czerwono-białego zapalniczki
(jak dojdziesz dalej w instalacji to znajdziesz oryginalne rozgałęzienia tych kabli)
- czerwono-czarny <--> do pinu 4 centralnego zamka (nie wiem o co chodzi z tym opornikiem - w US nic nie ma)
[MK3] Do Czego te przyciski golf USA
Po prostu przycisk centralnego zamka jest połączony tak samo jak przycisk ogrzewania tylnej szyby i pozostałe w konsoli środkowej. Brąz - masa czerwony (biało/czerwony) stały plus, niebiesko/szary - podświetlanie symbolu. Jedyna różnica jaką widzę w opisie który tłumaczyłem a fabryczną instalką Rafit-a to ten opornik. Nie pytajcie czy ma być tylko zróbcie wiązkę i pomierzcie jak działa z opornikiem a jak bez. Jak z opornikiem nie zamknie bo sygnał będzie za słaby to dacie bez opornika.
[MK3] Do Czego te przyciski golf USA
Ja zrobiłem tak 2 masy mostek do zapalniczki,plus też oświetlenie z szyb tylnych i ten kabelek ostatni do pompki przeciągłem i jest mała skucha....
Mianowicie z opornikiem nie działa wcale przycisk a bez niego działa poniekąd...
Gdy drzwi są otwarte nie działa wcale...Gdy zamknę drzwi to naciskam na otwieranie o jak by dawał mu dwa sygnały otwiera i od razu zamyka a jak się przytrzyma go to otworzy lecz wysadza bezpiecznik...
Może coś jednak trzeba inaczej zrobić
Mianowicie z opornikiem nie działa wcale przycisk a bez niego działa poniekąd...
Gdy drzwi są otwarte nie działa wcale...Gdy zamknę drzwi to naciskam na otwieranie o jak by dawał mu dwa sygnały otwiera i od razu zamyka a jak się przytrzyma go to otworzy lecz wysadza bezpiecznik...
Może coś jednak trzeba inaczej zrobić
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości