[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

Post autor: admin911 » ndz paź 24, 2010 20:47

Witam

Z ciekawości nurtuje mnie czy mogę przełożyć arl lub asz do ahf i zostawić skrzynie 5(model skrzyni ebf juz z kołem jednomasowym i g60sprzęgłem) z ahfa?
Wiadomo że rozmiar przeważnie w arl i asz jest 240 zamachu, ale koszta większe i półosie inne też.
Jeśli tak czy wszystko było by bardziej p&p gdy skrzynia zostanie ta sama?
Co wy na to?


EGR OUT,CAT OUT, 2.5 MILLTEK, ARL DOLOT, BIG SMIC, PANCAKE Z 1.8T,TURBO ASZ, WTRYSK 0,216 T4, JEDNOMAS i G60, QUICKSHIFTER Z AUDI TT,STABILIZATOR 25mm Eibach, Tył 23mm H&R, 17cali na 7,5cala et32 z AUDI TT,ROZPÓRKA UP-DOWN AUDI S3...

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

Post autor: wesol » ndz paź 24, 2010 21:34

bylo na forum o tego typu swapach trzeba tylko poszukac. Skoro ludziska zakladaja do AHFa skrzynie 6 begowe od ASZ itp to i w druga strone tez powinno sie dać. Skrzynia od AHFa z całą resztą łącznie z rozrusznikiem oczewiscie bo wchodzi w dzwon.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

Post autor: admin911 » pn paź 25, 2010 14:21

wesol - szukałęm ale nikt tego nie opisywał czy musiał cosik przerabiać ,raz pisałem do zabba88 na priv ale nie dostalem odp :/ ale za to teraz dostałęm odp :) i wielkie dzieki zabba

no to się cieszę że taka opcja się uda , nie chce przechodzić na dwumas, tak się zastanawiam czy właśnie moj ic nie jest taki sam jak w arl, przelot juz siedzi 2,5cala kwasówka , dolot też mam z arl , turbo od asz w drodze, szybkozłączke też mam, więc jak narazie to pokatuje silnik ahf jak już będzie źle z tą jednostką zrobię swapa np asz :) z góry dzięki za szybką odp


EGR OUT,CAT OUT, 2.5 MILLTEK, ARL DOLOT, BIG SMIC, PANCAKE Z 1.8T,TURBO ASZ, WTRYSK 0,216 T4, JEDNOMAS i G60, QUICKSHIFTER Z AUDI TT,STABILIZATOR 25mm Eibach, Tył 23mm H&R, 17cali na 7,5cala et32 z AUDI TT,ROZPÓRKA UP-DOWN AUDI S3...

admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

Post autor: admin911 » pn paź 25, 2010 14:29

mam jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie, czy może mi ktoś powiedzieć która głowica jest trwalsza, jak wiadomo wszystkie są z dural aluminium ale nowsze są bardziej wysilane tzn wiekszy cięższy wałek(siły nacisku na pompowtryski) lub i dwa wałki i to wszystko napręża w jakiś sposób głowicę i w owe skutki często słyszę o mikro pęknięciach, wiem że niektórzy zostawali przy pompach vp ze starą głowicą, myslę przy pierwszym lepszym wydmuchaniu uszczelki myślę użyć śrub ARP(podobno trzymają mocniej o 40% nić orginalne) są mniej podatne na rozciąganie, ale czy jak już zrobie tak fajnie to czy nie odbije się to tymi pęknięciami? co myślicie?


EGR OUT,CAT OUT, 2.5 MILLTEK, ARL DOLOT, BIG SMIC, PANCAKE Z 1.8T,TURBO ASZ, WTRYSK 0,216 T4, JEDNOMAS i G60, QUICKSHIFTER Z AUDI TT,STABILIZATOR 25mm Eibach, Tył 23mm H&R, 17cali na 7,5cala et32 z AUDI TT,ROZPÓRKA UP-DOWN AUDI S3...

caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

Post autor: caro86wlkp » pn paź 25, 2010 16:16

jak będzie wysokie EGT to żadna głowica nie wytrzyma długo. podobno PD mają większą pojemność cieplną



siaralfc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: śr paź 01, 2008 22:33
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

Post autor: siaralfc » pn paź 25, 2010 16:19

caro86wlkp pisze:podobno PD mają większą pojemność cieplną
ano.

admin911,
pakuj PD na big T i nie przejmuj się głowicą, upalaj z głową to nic się nie stanie


S3 R30 Turbo by FROGRACINGxBRYNDZISM

Awatar użytkownika
matgym
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 12, 2009 01:29
Lokalizacja: Gdańsk

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

Post autor: matgym » pn paź 25, 2010 20:09

A czy w przypadku swapa AJM na ARL tez będzie tyle rzeźbienia? Czy bardziej P&P wszystko poleci ? :)



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

Post autor: wesol » wt paź 26, 2010 07:16

tu juz nie potrzebny swap calego silnika tylko podzespolow. Tu nawet nie trzeba sie sugerowac ARLem. Poprostu zakladasz wieksze turbo, ewnetualnie wtryski( zalezy w jaka moc celijesz) no i obowiazkowo duzy FMIC by ta inwestycja miala sens. Na koniec remap i smigasz.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
matgym
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 12, 2009 01:29
Lokalizacja: Gdańsk

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

Post autor: matgym » wt paź 26, 2010 18:01

wesol a jesli chodzi o sama konstrukcje silnika to czy ajm nie jest ogolnie slabszy? Tu chodzi jedynie o osprzet?



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

Post autor: spawacz » wt paź 26, 2010 20:41

Slupki i glowice te same , pompki inne , turbo inne, ecu inny , walek??? katy i wzniosy tego nie wiem.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
yanosho
TurboDymoMen
TurboDymoMen
Posty: 256
Rejestracja: pt paź 31, 2008 18:23
Lokalizacja: NO
Kontakt:

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

Post autor: yanosho » wt paź 26, 2010 23:54

spawacz pisze:Slupki i glowice te same ,
bzdura AJM to inna bajka w porównaniu do ASZ/ARL



caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

Post autor: caro86wlkp » śr paź 27, 2010 18:07

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=164" onclick="window.open(this.href);return false;
porównanie paru silników PD wg numerów części z etki



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

Post autor: wesol » śr paź 27, 2010 18:43

napewno sa roznice miedzy Pdkami slabszymi jak 90, 100 czy 115 Km a 130 i 150. Masters mial dlubnietego tego slabszego PD na prawie 400 koni z duzymi modami oczewiscie i wal nie dal rady ale po przejsciu na bloka od 130 Konnej wersju juz spokojnie smigal. Kolesia mam co pracuje w Norwegii w VW oraz drugiego co pracuje w biórze projektowym w Wolfsburgu i mowili ze wytrzymalosc walow jest ponad dwukrotna a i samo wywazenie jest do 8-9 tys obr zalezy jaki silnik. Zreszta tez studiowalem na polibudzie wiec conieco tez liznalem. 130 a 150 to w sadzie te same silniki a roznice w IC czy turbo to w zasadzie osprzet ktory sie wymienia wiec nie powinno sie tego brac pod uwage.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości