świece żarowe

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

PawełB
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw paź 07, 2010 08:31

świece żarowe

Post autor: PawełB » pt paź 22, 2010 08:31

Jak sprawdzić stan świec bo mam takie objawy jak nagrzeje aż lampka zgaśnie to silnik po odpaleniu szarpie zachowuje się tak jak by jeden lub 2 gary nie grały, to zależy od pogody jak jest zimno i mokro to jest to silniejsze i dłużej trwa po odpaleniu. jak jest taka pogoda to kilka razy podgrzewam świece 3 -4 razy i jest ok. A jakie sa najlepsze świecę do golfa3 19D 64km?



arcabuz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lip 22, 2010 07:39
Lokalizacja: Mikołów

świece żarowe

Post autor: arcabuz » pt paź 22, 2010 08:58

wykręć świecę i podłącz do akumulatora, jak jest dobra to zagrzeje się w kilka sekund ( uwaga żeby sie nie poparzyć ) Najlepiej kup świece NGK dobra cena i jakość zadowalająca.



PawełB
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw paź 07, 2010 08:31

świece żarowe

Post autor: PawełB » pt paź 22, 2010 09:05

ale jakieś konkretne te świece jakiś model?



PawełB
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw paź 07, 2010 08:31

świece żarowe

Post autor: PawełB » sob paź 23, 2010 15:09

i w sumie głupie pytanie ale jak się wykręca świece żarowe to mój pierwszy silnik wysokoprężny i nigdy tego nie robiłem i tam pomiędzy nimi jest taka blaszka co z nią się robi?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

świece żarowe

Post autor: Michał_1977 » sob paź 23, 2010 15:36

Trzeba odkręcić czołowe nakrętki od świec kluczykiem 8,a następnie kluczem 12 odkręcić całą świecę.
Można wcześniej popsikać jakimś penetratorem,żeby nie ukręcić ich w głowicy.
Jak będziesz miał odkręconą tą listwę (blaszkę),to przykładając do każdej z świec kabel podpięty do + powinno zaiskrzyć.Jak nie zaiskrzy,to znaczy,że świeca kaput... :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
zenekz
-
-
Posty: 83
Rejestracja: czw paź 21, 2010 16:21
Lokalizacja: Lubelskie

świece żarowe

Post autor: zenekz » sob paź 23, 2010 18:05

nie wiem jak jest w 1,9 ale u mnie w 1.6 dwóch świec nie dało się wyjąc bo są za pompą wtryskową wiec jeżeli chcesz to tylko je spr. bo wykręcanie nie ma sensu



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

świece żarowe

Post autor: twardy » sob paź 23, 2010 18:34

Panowie nic nie odkręcamy , wymieniałem dwa razy świece to wiem jakie jest dojście.
Bierzemy miernik cęgowy (można pożyczyć lub podiechać do elektryka) i zapinamy na przewodzie do listwy
przy sprawnych 4 świec pobór będzie 70A , jak spalone dwie to 35A itd.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

świece żarowe

Post autor: Michał_1977 » sob paź 23, 2010 18:41

twardy, jak ktoś ma taki miernik lub dostęp do takiego,to owszem,a jak nie ma to tylko tak jak opisałem lub wyjąć całkiem i do aku.
Zwykły mały miernik pójdzie z dymem :grin:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

świece żarowe

Post autor: twardy » sob paź 23, 2010 20:05

zgadzam się dokładnie , jak się nie ma miernika to trzeba innymi sposobami--------pozdr


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

PawełB
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw paź 07, 2010 08:31

świece żarowe

Post autor: PawełB » sob paź 23, 2010 21:33

ok ale miernik którego zresztą nie mam powie mi ile jest świec do wymiany ale nie powie które to świece tak dobrze rozumiem?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

świece żarowe

Post autor: munior » sob paź 23, 2010 21:51

PawełB pisze:ok ale miernik którego zresztą nie mam powie mi ile jest świec do wymiany ale nie powie które to świece tak dobrze rozumiem?
Dobrze rozumiesz :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

PawełB
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw paź 07, 2010 08:31

świece żarowe

Post autor: PawełB » sob paź 23, 2010 22:21

to zabawy miernikiem powiedzą mi tyle co wiem teraz. czy jazda z martwą świecą jest groźna dla silnika bo tak już jeżdżę jakiś czas?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

świece żarowe

Post autor: t0mal » sob paź 23, 2010 22:57

Jazda z padniętą świecą jest różna bo świece mają zwyczaj się rozpadać na kawałki i robią masakrę w silniku. Najlepiej jest wyjąć pompę, jak ładnie poprosisz to dam opis :) Obrazek



PawełB
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw paź 07, 2010 08:31

świece żarowe

Post autor: PawełB » ndz paź 24, 2010 10:30

ładnie proszę o opis



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 144 gości