Jaki olej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki olej?
Wydaje mi się że popadamy w skrajności...
Na siłę szukamy olejów które zrobią nam "kapitalny" w silniku...
Jak już wielokrotnie zostało to napisane lwia część z pojazdów jakimi się poruszamy to auta używane. Silniki które najlepsze lata swojej świetności mają już za sobą, konstrukcje których przebieg oscyluje w granicach 200-300 i więcej tysięcy kilometrów a cudujemy z tymi olejami jakbyśmy mieli fabryczną nówkę.
Nie ma nic lepszego dla silnika ponad to co założył dla niego producent wypuszczając z fabryki. Jedyną zmianą na jaką się możemy a niekiedy i musimy pokusić to zmiana klas jakościowych na coraz to wyższe ale i to tylko mu na zdrowie wychodzi.
I cudowanie z super-hiper syntetycznymi estrami nic nie da, jeżeli przed nami ktoś pałował tym silnikiem ile wlazło, olej wymieniał jak mu się przypomniało, a sprzedał bo coś się zaczęło dziać niedobrego z motorownią...
Na siłę szukamy olejów które zrobią nam "kapitalny" w silniku...
Jak już wielokrotnie zostało to napisane lwia część z pojazdów jakimi się poruszamy to auta używane. Silniki które najlepsze lata swojej świetności mają już za sobą, konstrukcje których przebieg oscyluje w granicach 200-300 i więcej tysięcy kilometrów a cudujemy z tymi olejami jakbyśmy mieli fabryczną nówkę.
Nie ma nic lepszego dla silnika ponad to co założył dla niego producent wypuszczając z fabryki. Jedyną zmianą na jaką się możemy a niekiedy i musimy pokusić to zmiana klas jakościowych na coraz to wyższe ale i to tylko mu na zdrowie wychodzi.
I cudowanie z super-hiper syntetycznymi estrami nic nie da, jeżeli przed nami ktoś pałował tym silnikiem ile wlazło, olej wymieniał jak mu się przypomniało, a sprzedał bo coś się zaczęło dziać niedobrego z motorownią...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
w sumie to moze nie w tym temacie to pytanie powinno byc, ale chcialem zapytac czy do silnika 1y 1.9 wystarczy 4litry oleju?
mkII
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p4394292" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p4394292" onclick="window.open(this.href);return false;
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Jaki olej?
Piasek pisze:Jak już wielokrotnie zostało to napisane lwia część z pojazdów jakimi się poruszamy to auta używane. Silniki które najlepsze lata swojej świetności mają już za sobą, konstrukcje których przebieg oscyluje w granicach 200-300 i więcej tysięcy kilometrów a cudujemy z tymi olejami jakbyśmy mieli fabryczną nówkę.
Re: Jaki olej?
tak kolego mi przy wymianie wchodzi 4 litry i stan jest okw sumie to mozenie w tym temacie to pytanie powinno byc, ale chcialem zapytac czy do silnika 1y 1.9 wystarczy 4litry oleju?
Jaki olej?
dla mnie ten olej jest ok , jezdziłem na castrolu magnateku to przy zimnych nocach z rana slyszałem jak chodza popychacze a na motulu zdecydowanie ciszej takze jestem zadowolony z tego olejuChyba mieliście racje z tym motulem , to niezły kibel a nie olej
Jaki olej?
Odnośnie hydroregulatorów to mam pewne uwagi i spostrzeżenia.
W swoim Caddy`laku na przestrzeni 110 tyś km i olejach 5W-40 (różnych producentów) zauważyłem że po wymianie oleju na świeży ze "szklankami" nie ma problemów mniej-więcej przez pierwsze 6-7-8 tyś km (6 tyś Castrol do 8 Valvoline). Po przekroczeniu tego przebiegu od wymiany - zaczynają być słyszalne rano, do tego stopnia że skróciłem interwał wymiany z 15 do 12 tyś km.
Wychodzi na to iż oleje te stosunkowo szybko tracą swoje właściwości i w miarę postępowania przebiegu olej w silniku gęstnieje lub coś innego, złego się z nim dzieje że informują o tym szklanki przy porannym rozruchu... Nie lałem w ten silnik tylko Motula ze względu na cenę, Lotosa (aczkolwiek mineralny i semisyntetic sobie cenię) i Petronas`a SYNTIUM 3000 na który zmienię przy najbliższej wymianie.
Także nie wiem czy to "niszczenie" olejów w trakcie eksploatacji to zasługa diesla i bardzo brudnego jakby nie patrzył procesu spalania czy jednak polskich generalnych importerów poszczególnych marek olejowych, którzy najzwyczajniej w życiu wprowadzają w obieg gorsze jakościowo oleje niż te sprzedawane u naszych zachodnich sąsiadów (w co jednak najbardziej wątpię)...
Swoją droga nie od dziś wiadomo że jesteśmy (jako kraj nabywców) nieco po macoszemu traktowani co najbardziej widać po nowych samochodach... To co na "zachodzie" jest standardem, u nas do tej pory stanowi listę wyposażenia dodatkowego... Zakładane są tańsze, gorsze opony, mniejsze chłodnice, żarówki gorszych producentów, etc, itp, itd... a za części zamienne ASO każą sobie sporo więcej płacić niz kosztuje to na zachodzie... (przykład: dodatek do filtrów FAP w samochodach koncernu PSA. Nazywa się to ELOYS 176 i kosztuje prawie 450zł za 5L podczas gdy ta sama bańka we Francji kosztuje 35 euro !!!)
Castrol Magnatec 5W-40 4L w niemieckich marketach (w promocji) można dostać za 10 euro... U nas najtaniej na allegro można go dostać za 80zł (czyli 20 euro) zaś najtańsze ceny sklepowe to 120zł (czyli 30 euro)....
Gdzie tu logika ?? W końcu to my zarabiamy 4x mniej od nich ....
W swoim Caddy`laku na przestrzeni 110 tyś km i olejach 5W-40 (różnych producentów) zauważyłem że po wymianie oleju na świeży ze "szklankami" nie ma problemów mniej-więcej przez pierwsze 6-7-8 tyś km (6 tyś Castrol do 8 Valvoline). Po przekroczeniu tego przebiegu od wymiany - zaczynają być słyszalne rano, do tego stopnia że skróciłem interwał wymiany z 15 do 12 tyś km.
Wychodzi na to iż oleje te stosunkowo szybko tracą swoje właściwości i w miarę postępowania przebiegu olej w silniku gęstnieje lub coś innego, złego się z nim dzieje że informują o tym szklanki przy porannym rozruchu... Nie lałem w ten silnik tylko Motula ze względu na cenę, Lotosa (aczkolwiek mineralny i semisyntetic sobie cenię) i Petronas`a SYNTIUM 3000 na który zmienię przy najbliższej wymianie.
Także nie wiem czy to "niszczenie" olejów w trakcie eksploatacji to zasługa diesla i bardzo brudnego jakby nie patrzył procesu spalania czy jednak polskich generalnych importerów poszczególnych marek olejowych, którzy najzwyczajniej w życiu wprowadzają w obieg gorsze jakościowo oleje niż te sprzedawane u naszych zachodnich sąsiadów (w co jednak najbardziej wątpię)...
Swoją droga nie od dziś wiadomo że jesteśmy (jako kraj nabywców) nieco po macoszemu traktowani co najbardziej widać po nowych samochodach... To co na "zachodzie" jest standardem, u nas do tej pory stanowi listę wyposażenia dodatkowego... Zakładane są tańsze, gorsze opony, mniejsze chłodnice, żarówki gorszych producentów, etc, itp, itd... a za części zamienne ASO każą sobie sporo więcej płacić niz kosztuje to na zachodzie... (przykład: dodatek do filtrów FAP w samochodach koncernu PSA. Nazywa się to ELOYS 176 i kosztuje prawie 450zł za 5L podczas gdy ta sama bańka we Francji kosztuje 35 euro !!!)
Castrol Magnatec 5W-40 4L w niemieckich marketach (w promocji) można dostać za 10 euro... U nas najtaniej na allegro można go dostać za 80zł (czyli 20 euro) zaś najtańsze ceny sklepowe to 120zł (czyli 30 euro)....
Gdzie tu logika ?? W końcu to my zarabiamy 4x mniej od nich ....
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Jaki olej?
Stara prawda mówi, że największą kasę robi się na biednych i "niedoinformowanych", bez urazyPiasek pisze:Gdzie tu logika ?? W końcu to my zarabiamy 4x mniej od nich ....
Jak jest okazja to trzeba kasę zarabiać- sprzedawca to nie opieka społeczna Kupuje tam za 10 euro sprzedaje za 20 euro i ma zyskPiasek pisze:Castrol Magnatec 5W-40 4L w niemieckich marketach (w promocji) można dostać za 10 euro... U nas najtaniej na allegro można go dostać za 80zł (czyli 20 euro) zaś najtańsze ceny sklepowe to 120zł (czyli 30 euro)....
A ekonomia marketów i sposób docierania do klienta to zupełnie inna bajka, nie od dziś wiadomo że się wiele produktów sprzedaje za minimalny zysk, poto aby przyciągnąć ludzi do marketu żeby przy okazji 10euro za olej zostawili kolejne 60 z zakupy A tak nawiasem to dziwnie coś ten Castrol tani nawet w Holandii jak patrzyłem w sklepach to kosztował miej-więcej 60% ceny Valvoline
Trochę to trąca teorią spiskową, ale jeśli olej jest "mieszany" i rozlewany w Polsce to "producent" może najzwyczajniej poskąpić z udziałem dodatków uszlachetniających i olej szybciej będzie tracił swoje właściwości.Piasek pisze:polskich generalnych importerów poszczególnych marek olejowych, którzy najzwyczajniej w życiu wprowadzają w obieg gorsze jakościowo oleje niż te sprzedawane u naszych zachodnich sąsiadów (w co jednak najbardziej wątpię)...
I z tym niestety musimy się pogodzić, dla naszych zachodnich sąsiadów jesteśmy (geograficznie i ekonomicznie) Europą wschodnią i do nas się wysyła produkty drugiej klasy, które w "kraju nad Wisłą" mają nalepkę "pierwsza klasa"Piasek pisze:Swoją droga nie od dziś wiadomo że jesteśmy (jako kraj nabywców) nieco po macoszemu traktowani
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Jaki olej?
Apropo oleju ,to natknąłem się kiedyś na ciekawy test ,zdjęcia są dość wymowne ,niestety było tylko kilka olejów i nie ma np.mojego ulubionego valvoline max life 10w40 ,ale zdjęcia są dość wymowne i dają jakiś ogólny obraz marki ,mógłby się ktoś pokusić o taki test olejów dostępnych na naszym rynku dopiero by się działo ciekaw jestem jak w tych testach wypadła by tak mocno reklamowana "płynna technologia" czy inne mocno reklamowane marki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Jaki olej?
Niepochlebny dla Motulamunior pisze:Apropo oleju ,to natknąłem się kiedyś na ciekawy test
"Firma MOTUL sięga swoimi korzeniami roku 1853, do firmy, która początkowo zajmowała się handlem tłuszczem wielorybim używanym w latarniach. Początkowo należała do Rockefeller Group i była częścią Standard Oil Company. Od 1919 istnieje jako Swan Finch Company. W roku 1932 rodzina Zaugg, która była dystrybutorem Swan Finch Company, kupiła tą firmę ale zachowała markę MOTUL. Cała produkcja została przeniesiona do Francji, a marka MOTUL została odnowiona jako marka francuska [...]"
Dziś siedziba firmy MOTUL znajduje się w Paryżu, a jej produkty obecne są na wszystkich rynkach na świecie,
także w Polsce.
To francuskie jest I tego nie leją do Peugeot' ów i inszych Citroen" ów
Ja myślałem, że na forum rządzi "German style" a tu "fo- pa" Jednak "la" MOTUL
Jaki olej?
Czołem koledzy.
Chciałem się zapytać o dobór odpowiedniego oleju do mojego Golfiarza. Co prawda wiem jaki olej radzi producent, ale wielu z Was to mechanicy i zapaleńcy, którzy mają duże doświadczenie w branży - stąd wolę się Was spytać.
Silnik 1.9 TDI ASV bez przeróbek, nalatane 150kkm.
Obecnie wlany jest FORDOWSKI 5W30 do Diesli.
Producent zaleca Syntetyka 5W40 (VW 505.00)
Zastanawiałem się jednak nad Castrol Magnatec 5W40 <sprowadzany z niemiec>.
Znalazłem jednak sprzeczne opinie, stąd chcę dla wyjaśnienia zapytać czy to dobry wybór - a jeśli nie to co radzicie
Eksploatacja: 30%przebiegu autostrada, 70%miasto. Na razie mój silnik nie bierze oleju (po 10kkm miarka wskazywała idealnie połowę).
Z góry dzięki za pomoc!
Chciałem się zapytać o dobór odpowiedniego oleju do mojego Golfiarza. Co prawda wiem jaki olej radzi producent, ale wielu z Was to mechanicy i zapaleńcy, którzy mają duże doświadczenie w branży - stąd wolę się Was spytać.
Silnik 1.9 TDI ASV bez przeróbek, nalatane 150kkm.
Obecnie wlany jest FORDOWSKI 5W30 do Diesli.
Producent zaleca Syntetyka 5W40 (VW 505.00)
Zastanawiałem się jednak nad Castrol Magnatec 5W40 <sprowadzany z niemiec>.
Znalazłem jednak sprzeczne opinie, stąd chcę dla wyjaśnienia zapytać czy to dobry wybór - a jeśli nie to co radzicie
Eksploatacja: 30%przebiegu autostrada, 70%miasto. Na razie mój silnik nie bierze oleju (po 10kkm miarka wskazywała idealnie połowę).
Z góry dzięki za pomoc!
- pegasus_sis
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: sob lis 24, 2007 20:13
- Lokalizacja: Łódzkie
Jaki olej?
Od jakiegoś czasu sklepy i warsztaty (przynajmniej w Łodzi) rzuciły się na Gulf. Rozlewany w Holandii i ceny europejskie a nie polskie. Sam kupiłem, zalewam w poniedziałek
Jaki olej?
Bo dystrybutorem tego w Polsce jest łódzka hurtownia motoryzacyjna Moto-Profil...
Jest szał bo wprowadzają to dopiero na rynek i dali dobre ceny. Jak się trochę wgryzą, wyrównają do ogólnie przyjętego "polskiego" poziomu... Podobnie było z olejami COMMA wprowadzonymi przez IC.
A że najłatwiej zindoktrynować tych co się ma pod ręką - zatem nie dziwi że "cała Łódź" na tym jeździ...
Niestety - najczęściej są to dryndziarze (bo u tych to wiadomo: im tańsze tym lepsze) i ludzie eksperymentujący z olejami.
Lwia część użytkowników pojazdów jednak o olejach wie tyle że jest Mobil, Castrol i Shell i choćbyś im dopłacał - za cholerę nie przekonasz ich żeby wlali w silnik cokolwiek innego bo jest lepsze od wspomnianej trójcy...
Ale zalej, zalej i opisz doświadczenia z zachowania silnika na dystansie od wymiany do wymiany.
Jest szał bo wprowadzają to dopiero na rynek i dali dobre ceny. Jak się trochę wgryzą, wyrównają do ogólnie przyjętego "polskiego" poziomu... Podobnie było z olejami COMMA wprowadzonymi przez IC.
A że najłatwiej zindoktrynować tych co się ma pod ręką - zatem nie dziwi że "cała Łódź" na tym jeździ...
Niestety - najczęściej są to dryndziarze (bo u tych to wiadomo: im tańsze tym lepsze) i ludzie eksperymentujący z olejami.
Lwia część użytkowników pojazdów jednak o olejach wie tyle że jest Mobil, Castrol i Shell i choćbyś im dopłacał - za cholerę nie przekonasz ich żeby wlali w silnik cokolwiek innego bo jest lepsze od wspomnianej trójcy...
Ale zalej, zalej i opisz doświadczenia z zachowania silnika na dystansie od wymiany do wymiany.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
Witam ,
poczytałem ten wątek i mam nie mały mętlik w głowie
kupiłem nie dawno mojego pierwszego diesla 1.6 TD z intercoolerem , turbo delikatnie puszcza , niestety nie wiem jaki olej wlewał poprzedni właściciel
co proponujecie? wycieków nie ma , silnik ma nalatane 257 tysiecy i według mechanika na tyle wygląda.
Pozdrawiam
poczytałem ten wątek i mam nie mały mętlik w głowie
kupiłem nie dawno mojego pierwszego diesla 1.6 TD z intercoolerem , turbo delikatnie puszcza , niestety nie wiem jaki olej wlewał poprzedni właściciel
co proponujecie? wycieków nie ma , silnik ma nalatane 257 tysiecy i według mechanika na tyle wygląda.
Pozdrawiam
VW - marka sama w sobie
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)
Jaki olej?
Na zimę wskazane byłoby 10W-40...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 149 gości