Mam pytanko do ekspertów. Brat ma Passata B3 1.6TDic (SB) z którym jest problem, mianowicie auto strasznie szarpie przy jednostajnej jezdzie na niskich obrotach. Pomaga na to odjecie calkowicie gazu i ponowna próba rozpedzania
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pozdrawiam
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Żadnych przeróbek pompy nie było jedynie zwiekszenie dawki paliwa bo było zwiększanie ciśnienie doładowania.Pompa nie modzona?
Tez juz to robilismy i bez skutkuMoże dla sprawdzenia zmniejsz trochę dawkę paliwa i się rumak uspokoi
Ktoś przestawiał dźwignię gazu względem osi i źle złożył,a na dodatek nie ustawił wydatku resztkowego.deamon pisze:przepustnica jest mniej wiecej okolo1cm od zderzaczka
Więc tak... "przepustnica" ma 2 zderzaczki, pierwszy od dolnego położenia i drugi od maksymalnego wychylenia. Ten pierwszy zderzaczek dziś usatwiliśmy tak że minimalne wychylenie "przepustnicy" zwiększa obroty i ... bez zmian :/ auto dalej szarpie w tym samym zakresie obrotów :/ Czy ten wydatek resztkowy ustawia się właśnie tym zderzaczkiem? Może jest jakiś sposób na ustawienie od nowa pompy?Ktoś przestawiał dźwignię gazu względem osi i źle złożył,a na dodatek nie ustawił wydatku resztkowego.
Tak, te zderzaczki ze śrubeczkami które wkręcasz lub wykręcasz, jak powiedziałeś to jest wydatek resztkowydeamon pisze:Więc tak... "przepustnica" ma 2 zderzaczki, pierwszy od dolnego położenia i drugi od maksymalnego wychylenia. Ten pierwszy zderzaczek dziś usatwiliśmy tak że minimalne wychylenie "przepustnicy" zwiększa obroty i ... bez zmian :/ auto dalej szarpie w tym samym zakresie obrotów :/ Czy ten wydatek resztkowy ustawia się właśnie tym zderzaczkiem? Może jest jakiś sposób na ustawienie od nowa pompy?Ktoś przestawiał dźwignię gazu względem osi i źle złożył,a na dodatek nie ustawił wydatku resztkowego.
Tak na przyśpieszaczu (ssaniu) sytuacja jakby się poprawia. Jak najlepiej ustawić kąt wtrysku? Ma być taki żeby silnik pracował jak najcziszej czy jak najglosniej a moze po srodku? Ale zauważyliśmy coś jeszcze, jak się zgasi silnik i delikatnie bedzie ruszało "przepustnicą" to słychać syczenie powietrza praktycznie w całym zakresie ruchu. Domyślam się że nie powinno tak być ale czy to mogło by mieć wpływ na tą sytuację? Na tej ośce od "przepustnicy jest oring i pewnie on puszcza tylko czy można taki oring kupic?Kat wterysku nie za mały , jak pociagniesz przyspieszacz też szarpie?
Sprawa już chyba rozwiązana. Dziś kupiliśmy i zmieniliśmy: oring, tulejkę i przy okazji linkę gazu i praktycznie szarpanie zniknęłotwardy pisze:Kąt w tej pompie ustawia się wkręcając w pompe czujnik zegarowy , najlepiej u pompiarza ---- oringi można kupić .
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 193 gości