Witam.
Dzisiaj, kiedy auto było na podnośniku, mechanik wyczaił coś dziwnego. Otóż na luzie, podczas gdy wszystkie koła są w górze i zakręci się ręką jednym z kół napędowych to koło po przeciwnej stronie kręci się w tą samą stronę. Podobno to powinno być trochę inaczej, mianowicie koła powinny się obracać w przeciwnych kierunkach, chyba żebym miał szpere, ale raczej na 100% nie, ponieważ, nic tam nie było modzone z napędem. Auto, to co prawda Seat Leon z silnikiem ARL 1.9TDI 150KM, ale to chyba nie ma znaczenia bo ARL w Golfie też jest.
Czy to normalne że oba koła się tak kręcą?
			
									
									Oba koła kręcą sie w tą samą stronę.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Oba koła kręcą sie w tą samą stronę.
matti_vw, to obrazowo ta twoja szperamatti_vw pisze:chyba żebym miał szpere, ale raczej na 100% nie, ponieważ, nic tam nie było modzone z napędem.
 ale może byś używał polskiego określenia! Szpera czyli LSD (z ang. Limited Slip Differential) to po Polsku tzw. mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.   http://www.wykop.pl/link/359840/czy-nie ... roznicowy/" onclick="window.open(this.href);return false; A już sam zdecyduj czy go posiadasz
 ale może byś używał polskiego określenia! Szpera czyli LSD (z ang. Limited Slip Differential) to po Polsku tzw. mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.   http://www.wykop.pl/link/359840/czy-nie ... roznicowy/" onclick="window.open(this.href);return false; A już sam zdecyduj czy go posiadasz  
Zawsze może być Ciut  Ciut więcej!!!
						- matti_vw
- Użytkownik 
- Posty: 355
- Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
- Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
- Kontakt:
Oba koła kręcą sie w tą samą stronę.
Przecież koncern vag-a nie montował w żadnym swoim aucie mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu (masz po Polsku  ) seryjnie, a w opcji raczej tez nie.
 ) seryjnie, a w opcji raczej tez nie.
Co prawda mam kod wyposażenia: 1AJ = Anti-spin regulation (ABS/ASR/EDL) with electronic differential lock (EDL), ale to nie działa przez mechanizm różnicowy tylko przez pompę hamulcową.
Bardziej się boje czy się coś nie zaciera w mechanizmie różnicowym, albo olej ma za duży opór, ale żeby aż tak?!
			
									
									 ) seryjnie, a w opcji raczej tez nie.
 ) seryjnie, a w opcji raczej tez nie.Co prawda mam kod wyposażenia: 1AJ = Anti-spin regulation (ABS/ASR/EDL) with electronic differential lock (EDL), ale to nie działa przez mechanizm różnicowy tylko przez pompę hamulcową.
Bardziej się boje czy się coś nie zaciera w mechanizmie różnicowym, albo olej ma za duży opór, ale żeby aż tak?!
Oba koła kręcą sie w tą samą stronę.
matti_vw, Czy ty dobrze oglądnąłeś filmik jak działa mechanizm różnicowy na tej makiecie z klockówmatti_vw pisze:Bardziej się boje czy się coś nie zaciera w mechanizmie różnicowym
 A  ta makieta nie jest wyposażona w ABS/ASR/EDL ..       Pytałeś o obroty kół prawda?? Wiec masz pokazane jak prawidłowo działa mechanizm różnicowy .Bo nie sadzę aby te systemy działały na kręcenie kół na podnośniku!
 A  ta makieta nie jest wyposażona w ABS/ASR/EDL ..       Pytałeś o obroty kół prawda?? Wiec masz pokazane jak prawidłowo działa mechanizm różnicowy .Bo nie sadzę aby te systemy działały na kręcenie kół na podnośniku!Zawsze może być Ciut  Ciut więcej!!!
						- matti_vw
- Użytkownik 
- Posty: 355
- Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
- Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
- Kontakt:
Oba koła kręcą sie w tą samą stronę.
No dobra, to dlaczego w moim przypadku to działa inaczej niż na makiecie z Lego? Tam kręcąc kołem, drugie kręci się w przeciwną a u mnie w tą samą stronę. Czy to oznacza coś poważnego czy dać sobie z tym spokój? Może ma ktoś z Was ARL-a ze skrzynią FMH?
			
									
									Oba koła kręcą sie w tą samą stronę.
tak ma byc.mialem 2 skrzynie vw i krecąc flansza w jedna strone druga sie tak samo krecila,tez sie dziwilem myslalem ze zepsute ale tak jest
			
									
									Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości




