Witam. Jeżdżę Golfem II 1.6 D i od samego początku mam problem z ładowaniem. Kiedyś akuś trzymał ok 1,5tyg. ale ostatnio pada po ok. 3-4 dniach. Mój akumulator to Giga Watt, 65Ah (dwuletni). Naprężenie paska OK. Sprawdziłem napięcie i oto co mi wyszło:
na alternatorze:
- na włączonym silniku: 14,4
- na włączonym silniku i światłach mijania: 14,2
na naładowanym aku:
- na wyłączonym silniku: 12,7
- na włączonym silniku: 13,2 i rośnie
- na włączonym silniku i światłach mijania: 12,7 i spada
Pytanie 1. Powinna być taka różnica pomiędzy alternatorem a aku, a może coś źle mierze? Od razu zaznaczę że jestem zielony w sprawach elektryki. 
Pytanie 2. Alternator do wymiany (osobiście wydaje mi sie że jest ok) czy może akumulator tak dostał w dupę, przez częste ładowanie, że nie trzyma?
Proszę o odpowiedź.
			
									
									Problem z ładowaniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- 
				Michal_Trust
 - Nowicjusz

 - Posty: 1
 - Rejestracja: sob sty 09, 2010 20:08
 - Lokalizacja: Gdynia
 - Kontakt:
 
- Johnatan
 - VWGolf.pl Killer

 - Posty: 2555
 - Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
 - Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
 - Kontakt:
 
Problem z ładowaniem
Założyłem taki temat.. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=358796" onclick="window.open(this.href);return false; możesz sie podłączyć. W moim temacie opisują, że spadek na kablach powinienen być max 0,3V a nawet jeden ma 0,1V
			
									
									http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
						- Qto
 - _

 - Posty: 19379
 - Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
 - Lokalizacja: Guadalajara
 - Auto: MK 4
 - Silnik: ASZ
 - Kontakt:
 
Problem z ładowaniem
wsio okMichal_Trust pisze:na alternatorze:
- na włączonym silniku: 14,4
- na włączonym silniku i światłach mijania: 14,2
na altku więcej niż na aku bo pewnie połączenia zasyfione...odkręć kable i je wyczyść papierem ściernym czy szczotką drucianą...tak samo klemy
- Paweł Marek
 - V.I.P.

 - Posty: 26259
 - Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
 - Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
 
Problem z ładowaniem
Michal_Trust, tak jak w drugim temacie, wyczyść kabel czerwony z oczkami i klemy, sprawdź tak samop kabel masowy, a jak nie pomoże wykręć alternator i wyczyść metal w miejscu styku alternatora z łapą.
			
									
									Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
						Problem z ładowaniem
Moim zdaniem , nie masz akumulatora.
Sprawdź jeszcze upływ prądu, ... powyłączaj WSZYSTKIE odbiorniki zdejmij minusową klemę z akumulatora i wepnij kontrolkę między klemę a zacisk 'minus' akumulatora. Nie powinna się zapalić, jeśli wyłączyłeś WSZYSTKIE odbiorniki (łącznie z zamknięciem drzwi i bagażnika, bo krańcówki włączają wtedy oświetlenie
  ). Jeśli świeci : coś Ci żre prąd.
			
									
									Sprawdź jeszcze upływ prądu, ... powyłączaj WSZYSTKIE odbiorniki zdejmij minusową klemę z akumulatora i wepnij kontrolkę między klemę a zacisk 'minus' akumulatora. Nie powinna się zapalić, jeśli wyłączyłeś WSZYSTKIE odbiorniki (łącznie z zamknięciem drzwi i bagażnika, bo krańcówki włączają wtedy oświetlenie
Problem z ładowaniem
Moim zdaniem , nie masz akumulatora.
Sprawdź jeszcze upływ prądu, ... powyłączaj WSZYSTKIE odbiorniki zdejmij minusową klemę z akumulatora i wepnij kontrolkę między klemę a zacisk 'minus' akumulatora. Nie powinna się zapalić, jeśli wyłączyłeś WSZYSTKIE odbiorniki (łącznie z zamknięciem drzwi i bagażnika, bo krańcówki włączają wtedy oświetlenie
  ). Jeśli świeci : coś Ci żre prąd.
			
									
									Sprawdź jeszcze upływ prądu, ... powyłączaj WSZYSTKIE odbiorniki zdejmij minusową klemę z akumulatora i wepnij kontrolkę między klemę a zacisk 'minus' akumulatora. Nie powinna się zapalić, jeśli wyłączyłeś WSZYSTKIE odbiorniki (łącznie z zamknięciem drzwi i bagażnika, bo krańcówki włączają wtedy oświetlenie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości
