Golf IV TDI 90 KM -Problem ze spalaniem-
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf IV TDI 90 KM -Problem ze spalaniem-
A może katalizator jest zapchany i to jest przyczyna mulenia? A jak jeździsz to silnik osiąga 90 stopni? czy może wskazówka nie dochodzi do 90 wcale i jest niedogrzany - wtedy VAG (do porównania z temp w ECU) i do obejrzenia termostat. Skoro wszystkie filtry wymienione to musi spaść troszkę spalanie
Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)
Re: Golf IV TDI 90 KM -Problem ze spalaniem-
normalnie po 8-10 minutkach dochodzi do 90 stopni i trzyma temperature.
Co do glownego pytania, to teraz postaram sie przejechac te 23 litry spokojnym tempem, nie odczekujac po zaplonie, nie krecac go powyzej 2.5k obrotow, zobaczymy jak wyjdzie. Napewno sie pochwale. Dziekuje za rady.
Teraz czas na 2 pytanie. Chodzi o "mulenie". Co mnie martwi.. a no martwi mnie fakt, iz po zapaleniu samochodu musze wcisnac gaz w dechce zeby nakrecil na jedynce to 2 tysiace obrotow. To nie jest normalne. Czuje tak jakby cos bylo zapchane.. Nie wiem. Moze jakies pomysly ?
Co do glownego pytania, to teraz postaram sie przejechac te 23 litry spokojnym tempem, nie odczekujac po zaplonie, nie krecac go powyzej 2.5k obrotow, zobaczymy jak wyjdzie. Napewno sie pochwale. Dziekuje za rady.
Teraz czas na 2 pytanie. Chodzi o "mulenie". Co mnie martwi.. a no martwi mnie fakt, iz po zapaleniu samochodu musze wcisnac gaz w dechce zeby nakrecil na jedynce to 2 tysiace obrotow. To nie jest normalne. Czuje tak jakby cos bylo zapchane.. Nie wiem. Moze jakies pomysly ?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Golf IV TDI 90 KM -Problem ze spalaniem-
To już podpada pod dział "diagnostyka" i logi statyczne/dynamiczne, to że silnik się opornie wkręca na obroty bez względu czy jest ciepły czy zimny na pewno normalne nie jest. Trzeba sprawdzić błędy w ECU czy występują, zalogować grupy statyczne 000.001.003.011.013 wykonać logi dynamiczne 003,008,011.lebex pisze:Teraz czas na 2 pytanie. Chodzi o "mulenie". Co mnie martwi.. a no martwi mnie fakt, iz po zapaleniu samochodu musze wcisnac gaz w dechce zeby nakrecil na jedynce to 2 tysiace obrotow. To nie jest normalne. Czuje tak jakby cos bylo zapchane.. Nie wiem. Moze jakies pomysly
Bo inaczej to działanie po omacku, a metoda prób i błędów jest długotrwała i zazwyczaj kosztowna
Zajrzyj na swoje forum regionalne i poproś o możliwość podpięcia auta pod VAG. Aha co to za silnik - oznaczenie ALH, AGR ? Bo to też może mieć znaczenie ( oznaczenie znajdziesz na wlepce w bagażniku,osłonie rozrządu).
Pozdro.
-
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw gru 24, 2009 14:25
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Kontakt:
Golf IV TDI 90 KM -Problem ze spalaniem-
ja dodam ,ze mam ten sam silnik alh 90 koni z 98 roku. spalanie 6-7 to jak depne i to zdrowo,w trasie to 5 przy 120km/h i nie picuje tu nikogo,mierzone na laniu paliwa do pelna,bo komp to komp,ma prawo sie pomylic.auto nigdy nie rozgrzewam po zapalaniu,co najwyzej jak wracam do domu to chwile pochodzi,zeby turbina ''ostygla'' 90 stopni osiaga po 7km jazdy na poczatku przez miasto potem obwodnica.a wlasnie ten silnik lubi ja mu sie zmiania miedzy 2 a 3 tys ,nizej nie warto,bo sie meczy. Takie sa moje odczucia,wiec prosze nie pisac,ze wymyslam czy cos...
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Golf IV TDI 90 KM -Problem ze spalaniem-
Więc turbosprężarka typu VNT jak kto woli ze zmienną geometrią kierownic. Powodów późnego wstawania turbo - czyli momentu kiedy osiągnie zadane przez ECU ciśnienie może być kilka, jak już kolega napisał wcześniej przytkany katalizator/zabrudzone- zacinające się VNT, gruszka podciśnienia, kłopot z podciśnieniem itd. Na logach będzie ładnie widać jak pracuje turbo i co się tam dzieje.lebex pisze:Jak odpali sie turbina, to juz leci.
Silnik -ALH
Na jakim dystansie zostało to sprawdzone? Dolewanie do pełna jest średnio dokładne, waha się spieni i już mniej wchodzi. Lepiej poczekać na kontrolkę rezerwy, skasować w tym momencie licznik przebiegu dziennego i na stacje zatankować, a następnie obliczyć średnią- należy pamiętać, że inne spalanie będzie jak się zrobi 500km jednym duszkiem, a inne jak się zrobi 5x100km bo za każdym razem silnik trzeba rozgrzewaćanimag18 pisze:w trasie to 5 przy 120km/h i nie picuje tu nikogo,mierzone na laniu paliwa do pelna
To jakaś sterylna trasa 120km/h i równe 5.0 to naprawdę mało- jakie masz laczki założone/rozmiar ?
Dobra bo się OT zrobiło, a nie o tym mowa
Golf IV TDI 90 KM -Problem ze spalaniem-
animag18 pisze:ja dodam ,ze mam ten sam silnik alh 90 koni z 98 roku. spalanie 6-7 to jak depne i to zdrowo,w trasie to 5 przy 120km/h i nie picuje tu nikogo,mierzone na laniu paliwa do pelna,bo komp to komp,ma prawo sie pomylic.auto nigdy nie rozgrzewam po zapalaniu,co najwyzej jak wracam do domu to chwile pochodzi,zeby turbina ''ostygla'' 90 stopni osiaga po 7km jazdy na poczatku przez miasto potem obwodnica.a wlasnie ten silnik lubi ja mu sie zmiania miedzy 2 a 3 tys ,nizej nie warto,bo sie meczy. Takie sa moje odczucia,wiec prosze nie pisac,ze wymyslam czy cos...
Jestem pewien, ze jest cos przytkane. Auto jest strasznie zmulone.. Widze, ze mamy podobne samochody, jak masz z obrotami na zimnym silniku? I przy ilu wlacza ci sie turbina?
@italiano
Orientujesz sie ile mniejwiecej biora za podpiecie i sprawdzenie VAG'iem poszczegolnym odczytow? Sprawdzaja odrazu wszystko, czy sa jakies wytyczne
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Golf IV TDI 90 KM -Problem ze spalaniem-
Zawsze można zapytać się na forum regionalnym, na pewno znajdzie się ktoś kto podepnie Twoje auto pod vag 'a za relatywnie niewielkie pieniądze, jak już jest okazja to poza kontrolą błędów w ECU można zrobić komplet logów.lebex pisze:Orientujesz sie ile mniejwiecej biora za podpiecie i sprawdzenie VAG'iem poszczegolnym odczytow? Sprawdzaja odrazu wszystko, czy sa jakies wytyczne
W warsztacie sprawdzą błędy i zrobią test testerem, który w dość oględny sposób przedstawia parametry pracy silnika, logów dynamicznych raczej nie wykonują a cen też jest zazwyczaj niemała 50-100zł z takimi kwotami się spotkałem, ale to zależy od warsztatu w dużym stopniu.
A jak masz dostęp do laptopa, to kabel można kupić za ~100zł na allegro.
-
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw gru 24, 2009 14:25
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Kontakt:
Golf IV TDI 90 KM -Problem ze spalaniem-
Kolego italiano_83, trasa ostrow -swinoujscie-kolobrzeg-ostrow 195X65Xr15:).normalnymi drogami z pomocą nawigacji przez "wioski",zeby bylo troche szybciej.ten silnik naprawde jest przyjemny i malo spala. Kolego Lebex nie dawaj za kazdy post pochwale,bo ludzie beda pisac cokolwiek,zeby tylko ją uzyksac
Re: Golf IV TDI 90 KM -Problem ze spalaniem-
@up
jak narazie kazdy chce pomoc i kazdy post cos wnosi
na dniach podepne auto pod komputer i sie pochwale
jak narazie kazdy chce pomoc i kazdy post cos wnosi
na dniach podepne auto pod komputer i sie pochwale
- Hubert MK4
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz cze 06, 2010 21:54
- Lokalizacja: Braniewo
Golf IV TDI 90 KM -Problem ze spalaniem-
Koledzy ja również mam problem z ALH... A mianowicie:
Latem na kołach 16/55/205 przy ostrej jeździe zawsze średnia wychodziła mi 5,6 i na kompie i na kartce.
Od pewnego dnia, akurat tak się zeszło że robiłem hamulce z tyłu a następnie dałem autku ognia na trasie spalanie sporo wzrosło, najpierw o jakiś literek a teraz pali ok 7,8 litra/100km.
Przedwczoraj byłem uszczelnić pompę wtryskową bo trochę się z niej lało, ustawiono zapłon, dawkę itd. Spalanie niestety się zbytnio nie zmieniło.
Czasami jest tak że jadąc jedną trasą w jedną stronę przy 120km/h pokazuje mi 5 a w drodze powrotnej np. 7-8
Dodam że komputer podczas jazdy wykazał że zarówno turbo jak i EGR pracują ok, pompa i wtryski w dobrym stanie.
Silnik nie kopci i dobrze wkręca się na obroty a jedyne co jest nie tak to termostat który trzyma temperaturę ok 72 stopnie.
Wcześniej przy przyspieszaniu nawet ostrym spalanie skakało ok 8-9 i szybko spadało na 5-6 po odpuszczeniu a teraz pokazuje wartości 11-14 i niechętnie wraca do "normalnego".
Proszę o sugestie i porady. Pozdrawiam serdecznie
Latem na kołach 16/55/205 przy ostrej jeździe zawsze średnia wychodziła mi 5,6 i na kompie i na kartce.
Od pewnego dnia, akurat tak się zeszło że robiłem hamulce z tyłu a następnie dałem autku ognia na trasie spalanie sporo wzrosło, najpierw o jakiś literek a teraz pali ok 7,8 litra/100km.
Przedwczoraj byłem uszczelnić pompę wtryskową bo trochę się z niej lało, ustawiono zapłon, dawkę itd. Spalanie niestety się zbytnio nie zmieniło.
Czasami jest tak że jadąc jedną trasą w jedną stronę przy 120km/h pokazuje mi 5 a w drodze powrotnej np. 7-8
Dodam że komputer podczas jazdy wykazał że zarówno turbo jak i EGR pracują ok, pompa i wtryski w dobrym stanie.
Silnik nie kopci i dobrze wkręca się na obroty a jedyne co jest nie tak to termostat który trzyma temperaturę ok 72 stopnie.
Wcześniej przy przyspieszaniu nawet ostrym spalanie skakało ok 8-9 i szybko spadało na 5-6 po odpuszczeniu a teraz pokazuje wartości 11-14 i niechętnie wraca do "normalnego".
Proszę o sugestie i porady. Pozdrawiam serdecznie
Kupię 17" Santa Monica - Sprzedam Felgi ori 16" !!!
viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM
viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM
Golf IV TDI 90 KM -Problem ze spalaniem-
wydaje mi się, że to jest przyczyna zwiększonego spalania. Niedogrzany dieselek spala troche więcej. W dodatku teraz jest troche chłodniej na zewnątrz niż latem i silnik jest sporo niedogrzany skoro na wyświetlaczy jest ok 70 stopni. Sprawdż VAGiem jaka jest rzeczywista temperatura płynu chłodniczego.Hubert MK4 pisze:jedyne co jest nie tak to termostat który trzyma temperaturę ok 72 stopnie.
Wymień termostat - to nie jest duża kasa i zobaczysz, spalanie się poprawi
Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)
- Hubert MK4
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz cze 06, 2010 21:54
- Lokalizacja: Braniewo
Golf IV TDI 90 KM -Problem ze spalaniem-
Wskaźnik temperatury na zegarach utrzymuje się jedną kreskę przed 90
Na komputerze pokazało również 72 więc chyba się zgadza. Dzięki i proszę o dalsze sugestie a termostat zmienię
Na komputerze pokazało również 72 więc chyba się zgadza. Dzięki i proszę o dalsze sugestie a termostat zmienię
Kupię 17" Santa Monica - Sprzedam Felgi ori 16" !!!
viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM
viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM
- Hubert MK4
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz cze 06, 2010 21:54
- Lokalizacja: Braniewo
Re: Golf IV TDI 90 KM -Problem ze spalaniem-
Koledzy jeżeli możecie to podrzućcie jakieś inne sugestie dotyczące spalania mojego ALH. Chcę postawić go do mechanika i podpowiedzieć czemu ma się przyjrzeć.
Odkąd samochód dostał "ognia" -szybkie przyspieszenie i jazda 180km\h zaczął palić 2 litry więcej...
Odkąd samochód dostał "ognia" -szybkie przyspieszenie i jazda 180km\h zaczął palić 2 litry więcej...
Kupię 17" Santa Monica - Sprzedam Felgi ori 16" !!!
viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM
viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 87 gości