Wycieki z mojego silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Taksówkarz
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 21:35
- Lokalizacja: Olsztyn
Wycieki z mojego silnika
Cześć wszystkim.
Zrobiłem pare zdjeć wycieków z mojego TDi AXR silnika i prosze was o naprowadzenie mnie co mam uszczelniać (ponieważ mam mało doświadczenia)
Najgorzej to cieknie ze szkrzyni biegów chyba.
Z turbem to nie jest chyba tak zle(nacztałem ze zawsze coś z niego leci) na wejsciu powierza do niego jest sucho, na wyjsciu (na zdjeciach) widac troche olej(widziałem egzemplarz w którym leciało z obudowy IC, u mnie na łaczeniach rur i na nim jest sucho, do kolektora sącego delkiatnie mgiełka oleju dochodzi), w tyg wyczyściłem przepustnicę, EGR(zaślepiłem też) i cały kolektor dolotowy.
Auto to jest z 2003r i ma przejechane 156000 czy to jest możliwe?
Nie mam pojecia co z tą skrzynią i osiami napedowymi.
W tle widac na jednym ze zdjeć ze leci też z jakiegoś czujnika, co to za czujnik?
Zrobiłem pare zdjeć wycieków z mojego TDi AXR silnika i prosze was o naprowadzenie mnie co mam uszczelniać (ponieważ mam mało doświadczenia)
Najgorzej to cieknie ze szkrzyni biegów chyba.
Z turbem to nie jest chyba tak zle(nacztałem ze zawsze coś z niego leci) na wejsciu powierza do niego jest sucho, na wyjsciu (na zdjeciach) widac troche olej(widziałem egzemplarz w którym leciało z obudowy IC, u mnie na łaczeniach rur i na nim jest sucho, do kolektora sącego delkiatnie mgiełka oleju dochodzi), w tyg wyczyściłem przepustnicę, EGR(zaślepiłem też) i cały kolektor dolotowy.
Auto to jest z 2003r i ma przejechane 156000 czy to jest możliwe?
Nie mam pojecia co z tą skrzynią i osiami napedowymi.
W tle widac na jednym ze zdjeć ze leci też z jakiegoś czujnika, co to za czujnik?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wycieki z mojego silnika
Jeśli chodzi o skrzynie - a dokładnie o mechanizm różnicowy który jest tak zapocony, to raczej daj sobie spokój z tym, no chyba że masz kasę na prucie skrzyni biegów, ewentualnie myjka ciśnieniowa, wymyć do czysta i spróbować delikatnie podkleić sylikonem takim jak do uszczelniania miski olejowej.
Jeśli chodzi o turbo to spróbuj wymienić oring który uszczelnia łączenie, zazwyczaj pomaga.
Turbo też jest nieco zapocone i zaolejone, więc sprawdź czy odma nie puszcza oleju i czy olej nie spływa po kolektorze dolotowym na dół silnika,
Jeśli chodzi o turbo to spróbuj wymienić oring który uszczelnia łączenie, zazwyczaj pomaga.
Turbo też jest nieco zapocone i zaolejone, więc sprawdź czy odma nie puszcza oleju i czy olej nie spływa po kolektorze dolotowym na dół silnika,
Możliwe jest "wszystko" tylko prawdopodobieństwo występowania takiego zjawiska male, średnio auto w dieslu robią 30kkm w roku twoje ma 7 latek minus rok powiedzmy które je masz to daje 180kkm teoretycznego przebiegu, nikt nie kupuje auta w Niemczech Holandii czy Belgii, tylko po to aby podatek bulić i zamiast oszczędzać przepłacać.Taksówkarz pisze:Auto to jest z 2003r i ma przejechane 156000 czy to jest możliwe?
- Taksówkarz
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 21:35
- Lokalizacja: Olsztyn
Wycieki z mojego silnika
Ten wyciek z mechanizmu różnicowego to jest olej ze skrzyni biegów? czyli 75W-90, wiec trzeba coś z tym zrobić bo w koncu zabraknie oleju w skrzyni.
Domyślam sie ze to chodzi o całą tą jedną uszczlkę miedzy silnikiem a skrzynią biegów? to tam leci. Jest do tego jakaś specialna uszczelka?
Wiec muszę ewentualnie zaplanować koszt: robocizna(zdjecie skrzyni, włozenie nowej uszczelki), kupno uszczelki i przy okazji wymiana oleju w skrzyni.
Ile coś takiego moze kosztować?
Domyślam sie ze to chodzi o całą tą jedną uszczlkę miedzy silnikiem a skrzynią biegów? to tam leci. Jest do tego jakaś specialna uszczelka?
Wiec muszę ewentualnie zaplanować koszt: robocizna(zdjecie skrzyni, włozenie nowej uszczelki), kupno uszczelki i przy okazji wymiana oleju w skrzyni.
Ile coś takiego moze kosztować?
- Taksówkarz
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 21:35
- Lokalizacja: Olsztyn
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wycieki z mojego silnika
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej- konieczna jest wymiana origu uszczelniającego.
Ten olej na skrzyni jeśli to olej ze skrzyni to jak wyżej napisałeś 75w90, wykręć korek uzupełnienia oleju z boku skrzyni i ewentualnie dolej, oleju powinno być max do wysokości tego wlewu z boku, więc nie próbuj dolewać więcej stawiając auto pod kątem bo to nie ma sensu i w niczym nie pomoże.
Tak jak pisałem wcześniej wymyj to do czysta i sprawdź z jakiego miejsca zaczyna się wydobywać olej, czy czasem nie ścieka gdzieś z bloku.
Fotki oringu do czujnika wraz z czujnikiem cieczy chłodzącej, oring kupisz w ASO parę złotych to kosztuje jak na tak małą rzecz, można zapewne dostać taki oring taniej w jakimś sklepie, ale potrzebne są do tego dokładne wymiary.
Ten olej na skrzyni jeśli to olej ze skrzyni to jak wyżej napisałeś 75w90, wykręć korek uzupełnienia oleju z boku skrzyni i ewentualnie dolej, oleju powinno być max do wysokości tego wlewu z boku, więc nie próbuj dolewać więcej stawiając auto pod kątem bo to nie ma sensu i w niczym nie pomoże.
Tak jak pisałem wcześniej wymyj to do czysta i sprawdź z jakiego miejsca zaczyna się wydobywać olej, czy czasem nie ścieka gdzieś z bloku.
Fotki oringu do czujnika wraz z czujnikiem cieczy chłodzącej, oring kupisz w ASO parę złotych to kosztuje jak na tak małą rzecz, można zapewne dostać taki oring taniej w jakimś sklepie, ale potrzebne są do tego dokładne wymiary.
- Taksówkarz
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 21:35
- Lokalizacja: Olsztyn
Wycieki z mojego silnika
italiano_83 bede szukał tego oringu do czujnika, dziekuje za 100% pomoc w tym
Z tym wyciekiem ze skrzyni i tak bede musiał sie udać do mechanika by wymienił tą uszczelkę, wymiana załatwi problem. Szacuje że koszt oleju 2l około 80zł, uszczelka około 80zł i robocizna 100zł, dobrze myślę?
Z tym wyciekiem ze skrzyni i tak bede musiał sie udać do mechanika by wymienił tą uszczelkę, wymiana załatwi problem. Szacuje że koszt oleju 2l około 80zł, uszczelka około 80zł i robocizna 100zł, dobrze myślę?
- Taksówkarz
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 21:35
- Lokalizacja: Olsztyn
Wycieki z mojego silnika
belcho99 prosze napisz mi co to za plastikowy króciec? dziś chciałem wymienić ten czujnik, wymieniłem tylko oring, on nie jest w płynie chłodniczym tylko cały w oleju (jeżeli był by to wyciek z pod tego czujnika to ciekł by płyn)
- Taksówkarz
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 21:35
- Lokalizacja: Olsztyn
Wycieki z mojego silnika
Okazuje sie ze to nie skrzynia biegów cieknie(sprawdzilem stan oleju, jest ok) tylko gdzies z góry, tam gdzie jest ten czujnik temperatury(pod nim wymieniłem juz oring).
Wygląda na to ze cieknie paliwo, myslę ze z pompy podciśnienia(to coś z prawej strony silnika to pompa podcisnienia?) jest cos takiego w silniku AXR?
jezeli ktoś ma to prosze o rysunek ze wszystkimi uszczelkami tego elementu, ja szukałem i nie moge znalesc, w ksiażce GOLF i BORA tez nie ma
Dodatkowo musze wymienic przewody płynu chłodniczego idace do nagrzewnicy, w jednym miejscu jest bardzo popekany
Wygląda na to ze cieknie paliwo, myslę ze z pompy podciśnienia(to coś z prawej strony silnika to pompa podcisnienia?) jest cos takiego w silniku AXR?
jezeli ktoś ma to prosze o rysunek ze wszystkimi uszczelkami tego elementu, ja szukałem i nie moge znalesc, w ksiażce GOLF i BORA tez nie ma
Dodatkowo musze wymienic przewody płynu chłodniczego idace do nagrzewnicy, w jednym miejscu jest bardzo popekany
- Taksówkarz
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 21:35
- Lokalizacja: Olsztyn
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Wycieki z mojego silnika
To jest pompa tandem http://img196.imageshack.us/img196/6366/etkau.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;Taksówkarz pisze:Wygląda na to ze cieknie paliwo, myslę ze z pompy podciśnienia(to coś z prawej strony silnika to pompa podcisnienia?) jest cos takiego w silniku AXR?
- Taksówkarz
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 21:35
- Lokalizacja: Olsztyn
- Taksówkarz
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 21:35
- Lokalizacja: Olsztyn
Wycieki z mojego silnika
Okazuje sie ze cieknie mi z pod czarnego dekla tej pompy i mozliwe ze z pod niej rowniez
Kupiłem juz wczoraj silicon i uszczelki
i miałem sie juz do niej dobrac (odkrecic ja i odchylic, wlozyc nową uszczelke) ale skoro sama pompa jest nie szczelna wiec bedzie z nia troche wiecej roboty.
Mam tu do was pytania na ktore nie znalazlem odpowiedzi, czy po uszczelnieniu pompy i ponownym podlaczeniu do niej paliwa i plynu hamulcowego (widze ze z przodu jest podlaczone paliwo a z tylu plyn hamulcowy) bede musial odpowitrzac uklad hamulcowy (czy poprostu uzupelnic ubytek DOT4), czy trzeba opowietrzyc uklad paliwowy?
Czy po takim zabiegu moge liczyc na to ze trwale pozbede sie tych wyciekow?
Prosze was o pomoc, odpowiedzi na nie bardzo duzo mi pomogą.
Kupiłem juz wczoraj silicon i uszczelki
i miałem sie juz do niej dobrac (odkrecic ja i odchylic, wlozyc nową uszczelke) ale skoro sama pompa jest nie szczelna wiec bedzie z nia troche wiecej roboty.
Mam tu do was pytania na ktore nie znalazlem odpowiedzi, czy po uszczelnieniu pompy i ponownym podlaczeniu do niej paliwa i plynu hamulcowego (widze ze z przodu jest podlaczone paliwo a z tylu plyn hamulcowy) bede musial odpowitrzac uklad hamulcowy (czy poprostu uzupelnic ubytek DOT4), czy trzeba opowietrzyc uklad paliwowy?
Czy po takim zabiegu moge liczyc na to ze trwale pozbede sie tych wyciekow?
Prosze was o pomoc, odpowiedzi na nie bardzo duzo mi pomogą.
-
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf MK7.5 Variant
- Silnik: DGTE
Wycieki z mojego silnika
Pierwszym krokiem jest odlączenie przewodu podciśnienia (tego z tyłu pompy), przewodu doprowadzającego paliwo i odprowadzającego je z powrotem. Co do tego drugiego to lepiej go odłączyć przy tych metalowych rurkach. Następnie odkręcasz chyba 5 śrub, przy czym jedna jest tuż pod pompą tandem. Pod kątem wyciagasz pompę, gdyż ona ma taki klin który wchodzi w gniazdo walka rozrządu. Wyczujesz temat. Jak masz już pompę w rękach to ściągasz dekiel, odtłuszczasz wszystko (włącznie z metalowym uszczelnieniem) - jeśli Ci leje po stronie paliwa. Ja dodatkowo zabieliłem papierkiem 1500 płaszczyzny styku. Następnie kladziesz sylikon victor reinz (sprawdzony) pod i na metalowe uszczelnienie, wszystko na krzyz skręcasz i zostawiasz na noc deklem do góry, żeby resztki paliwa nie spenetrowały sylikonu bo nici z uszczelnienia (za pierwszym razem u mnie własnie założyłem od razu pompę i nie trzymało). Natomiast chcąc uszczelnić miejsce między pompą a głowicą, musisz kupić uszczelnienie (metalowa uszczelka ori) i zakładasz na pompę, gdyż ma takie wycięcie, które ją utrzyma na miejscu. Po wszystkim skręcasz pompę na głowicy ustalając położenie klinu względem wałka (ja pomagałem sobie troszkę płaskim śrubokrętem). Pamiętaj że głowica jest z alu i można łatwo zerwać gwint. Po tej operacji zakładasz przewody i palisz auto. Troszkę musisz pokręcić żeby się pompa napełniła, innej opcji nie ma. Hamulców nie trzeba odpowietrzać, bo nie odkręcasz przewodów z płynem hamulcowym a tylko przewód z podciśnieniem (z powietrzem). Zwróć uwagę czy króciec na który nachodzi ten przewód do serwa się rusza czy też nie. Jak się rusza, wówczas delikatnie zaklep małym młoteczkiem rant (uszczelnisz go). Bardzo często przez ten króciec ucieka podciśnienie, co może być przyczyną złej pracy hamulców lub np gruszki turbo, gdyż sztanga jest ruszana za pomoca własnie podciśnienia. W razie pytań pisz Aha, naprawa zakończona sukcesem, już ponad 15 tys km fura śmiga i jest sucho.
A dodatkowo Ci powiem, że te zielone uszczelnienia Ci się nie przydadzą. Mnie przy okazji uszczelniana okazało się, że poci sie przewód zailający pompę tandem. W ASO bagatela 300 bo idzie razem z metalowymi przewodami (te wzdłuz głowicy). Wymieniłem więc na gates z metra z opaskami skręcanymi. Odprowadzające paliwo tez zmieniłem i sucho. A dziurkę miałem jak igłą Więc jest OK. Co do czujnika temperatury, to muszę Wam powiedzieć, że mają one nieco większą średnicę niż te ori czarne, przez co nie pasują dokładnie w gniazdo. Wielu mechaników delikatnie dobija je. Efektem tego są pękające króćce, gniazda czujników z uwagi na pracę materiału (rozszerzanie i kurczenie wraz ze zmianą temperatury). Zmiana wymiarów przy napotkaniu na opór w postaci czujnika skutkuje pęknięciem. Reklamowalem własnie taki czujnik z uwagi na nietrzymanie wymiarów względem oryginału (czarnego) i przyjęli ją bez zająknięcia. Dla sprawdzenia różnic wziąłem w sklepie 2 inne czujniki i średnica była rónież inna. Odchyłka była rzędu 0,1 - 0.3 mm względem czujnika wyjściowego, czyt. czarnego. To tak na boku taka uwaga.
A dodatkowo Ci powiem, że te zielone uszczelnienia Ci się nie przydadzą. Mnie przy okazji uszczelniana okazało się, że poci sie przewód zailający pompę tandem. W ASO bagatela 300 bo idzie razem z metalowymi przewodami (te wzdłuz głowicy). Wymieniłem więc na gates z metra z opaskami skręcanymi. Odprowadzające paliwo tez zmieniłem i sucho. A dziurkę miałem jak igłą Więc jest OK. Co do czujnika temperatury, to muszę Wam powiedzieć, że mają one nieco większą średnicę niż te ori czarne, przez co nie pasują dokładnie w gniazdo. Wielu mechaników delikatnie dobija je. Efektem tego są pękające króćce, gniazda czujników z uwagi na pracę materiału (rozszerzanie i kurczenie wraz ze zmianą temperatury). Zmiana wymiarów przy napotkaniu na opór w postaci czujnika skutkuje pęknięciem. Reklamowalem własnie taki czujnik z uwagi na nietrzymanie wymiarów względem oryginału (czarnego) i przyjęli ją bez zająknięcia. Dla sprawdzenia różnic wziąłem w sklepie 2 inne czujniki i średnica była rónież inna. Odchyłka była rzędu 0,1 - 0.3 mm względem czujnika wyjściowego, czyt. czarnego. To tak na boku taka uwaga.
- Taksówkarz
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 21:35
- Lokalizacja: Olsztyn
Wycieki z mojego silnika
Dziekuje Toledziak za pomoc, w sobote z rana biore sie za robotę.
Zielone uszczelnienia wziełem z serwisu za 25zł na wszelki wypadek, nie bylem pewien czy je tam spotkam (na szczescie mozna zwrocic).
Jeden z przewodow paliwowych, wlasnie ten co idzie do metalowych u mnie tez sie poci wiec przewody tez wymienie.
Zielone uszczelnienia wziełem z serwisu za 25zł na wszelki wypadek, nie bylem pewien czy je tam spotkam (na szczescie mozna zwrocic).
Jeden z przewodow paliwowych, wlasnie ten co idzie do metalowych u mnie tez sie poci wiec przewody tez wymienie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości