Źle wyskalowana prędkość w zegarach z anglika

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomASF
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 10:02
Lokalizacja: Oleśnica

Źle wyskalowana prędkość w zegarach z anglika

Post autor: tomASF » pt paź 15, 2010 17:14

Witam. W związku z padem wcześniejszych zegarów pozwoliłem sobie nabyć zegary obsługujące MFA. Celowo szukałem takich z identyczną podziałką prędkości jak w poprzednich (do 260KM/h). Mimo iż takie nabyłem przekłamują o ~20KM/h. Przy 3k obrotów na 5'tym biegu zamiast ~100 jest ~80. Proszę o pomoc w przeprogramowaniu skali.


MK4 1.6 8V AKL

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Źle wyskalowana prędkość w zegarach z anglika

Post autor: poolak2006 » pt paź 15, 2010 17:47

a nie przekłamują tak że im większa prędkość tym większa różnica?
Podejrzewam, że wsad trzeba zmienić.



tomASF
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 10:02
Lokalizacja: Oleśnica

Źle wyskalowana prędkość w zegarach z anglika

Post autor: tomASF » pt paź 15, 2010 18:06

Oczywiście, że tak, podałem czytelny przykład dla danej wartości obrotów. Bez przesady jednak ze zmianą wsadu. Ktoś bardziej uświadomiony?

Edit:
Orygniał: J10 919 860
Nowe: J10 919 931B
Pacjent: MK4 AKL


MK4 1.6 8V AKL

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Źle wyskalowana prędkość w zegarach z anglika

Post autor: norek111 » pt paź 15, 2010 20:42

kodowanie zegara masz odpowiednie ?


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

tomASF
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 10:02
Lokalizacja: Oleśnica

Źle wyskalowana prędkość w zegarach z anglika

Post autor: tomASF » pt paź 15, 2010 20:49

Właśnie doczytałem coś przed chwilą w tym temacie:

http://forum.octaviaclub.pl/printview.p ... 705118207a" onclick="window.open(this.href);return false;

Rozumiem, że u mnie powinno być 02140.

czy zmienię to kablem USB KKL na kompatybilnym z nim softem? Jesli tak to jak się do tego zabrać?


MK4 1.6 8V AKL

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Źle wyskalowana prędkość w zegarach z anglika

Post autor: norek111 » pt paź 15, 2010 21:12

tomASF pisze: czy zmienię to kablem USB KKL na kompatybilnym z nim softem?
tak
tomASF pisze:Jesli tak to jak się do tego zabrać?
http://de.openobd.org/vw/golf_1j.htm#17" onclick="window.open(this.href);return false;


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

tomASF
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 10:02
Lokalizacja: Oleśnica

Źle wyskalowana prędkość w zegarach z anglika

Post autor: tomASF » pt paź 15, 2010 22:35

Świetnie, powoli zaczyna się sprawa klarować. Jednak mam jeszcze pare wątpliwości:

* Dotychczas zegary nie wskazywały poziomu płyny spryskiwaczy. Zatem czy mam wgrać 00142 (bez tego czujnika) czy 04142 bowiem da się podciągnąć ten czujnik podobnie jak MFA i funkcja ta będzie działała?
* Czy wyżej wymienionym przewodem i oprogramowaniem będę w stanie zmienić dystans, gdyż elektronik nie ustawił dokładnych wartości poprzedniego licznika?


MK4 1.6 8V AKL

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Źle wyskalowana prędkość w zegarach z anglika

Post autor: norek111 » sob paź 16, 2010 10:46

tomASF pisze:Czy wyżej wymienionym przewodem i oprogramowaniem będę w stanie zmienić dystans, gdyż elektronik nie ustawił dokładnych wartości poprzedniego licznika?
nie
tomASF pisze:* Dotychczas zegary nie wskazywały poziomu płyny spryskiwaczy. Zatem czy mam wgrać 00142 (bez tego czujnika) czy 04142 bowiem da się podciągnąć ten czujnik podobnie jak MFA i funkcja ta będzie działała?
wystarczy sprawdzić zmieniając kodowanie (zawsze sobie zapisuj wcześniejsze kodowanie)


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

tomASF
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 10:02
Lokalizacja: Oleśnica

Źle wyskalowana prędkość w zegarach z anglika

Post autor: tomASF » pt lis 05, 2010 15:57

[UP]

Podbijam temat gdyż nadal potrzebuję pomocy.

Wg linku podanego powyżej ustaliłem iż kodowanie moich zegarów powinno być 00143 (00 -brak dod. wyposażenia, 1 -europa, 4 -4 cylindy, 3 -silnik 1,6l/74-77kW)

Niestety vag-com nie chce zaprogramowac tych wartości. udało mi się jedynie wyłączyć kontrolkę czujnika płynu spryskiwaczy tj 04142 -> 00142.
I teraz pytanie czy ostatnia wartość rzeczywiście ma być 3, czy może 2 jest poprawne?
Jeśli 2-ka na końcu jest ok, to dlaczego licznik nadal źle wskazuje prędkość i która z pozycji odpowiada za wsazania prędkości i pomiar dystansu? Symbol odpowiadający za region był 1, więc przy założeniu że to region jest odpowiedzialny za prędkość toteż od początku wsazania licznika powinny być poprawne.


MK4 1.6 8V AKL

tomASF
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 10:02
Lokalizacja: Oleśnica

Źle wyskalowana prędkość w zegarach z anglika

Post autor: tomASF » pn lis 08, 2010 19:47

Czy ktoś ma pomysł dlaczego w pozycji silnika (ostatnia cyfra) nie mogę ustawić innej wartości niż 2?
Próbowałem vag-com i Polski Vag.


MK4 1.6 8V AKL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 40 gości