Dodatkowa pompa paliwa w VP

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Post autor: italiano_83 » pn paź 11, 2010 19:44

Odkop :bigok:
Czy taka pompa by się nadawała http://www.wegasklep.net/product.php?pr ... =1074&js=n" onclick="window.open(this.href);return false; wytwarza niewielkie ciśnienie 0.24bar i jest do diesla pytanie czy ma wystarczającą wydajność 100l/h - czy ktoś się orientuje jakie minimalne parametry powinna posiadać taka pompa, aby wspomagała a nie blokowała pompę wtryskową.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Post autor: wesol » pn paź 11, 2010 21:20

bedzie dobra. Zeby pocieszyc to dodam ze te 0,24 bara to min bo zapodaje tak do 0,40 B


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Dodatkowa pompa paliwa w VP

Post autor: t0mal » pn paź 11, 2010 23:57

Z góry mówię - poprawcie jak piszę głupoty
Mam pompę 11mm, fala ma 2.8mm skoku, załóżmy że cisnę z pedałem w podłodze 180km/h silnik osiągnął 5000 obr/min
maksymalna objętość wtryskiwanego paliwa wynosi
5.5^2 x 3.14 x 2.8 = 30 x 3.14 x 2.8 = 263 (mm^3)

Wiadomo, że w silniku czterocylindrowym pompa wtryskuje paliwo 2 razy na pełny obrót wału, czyli maksymalny wydatek mojej pompy przy 5000obr/min silnika wyglądałaby mniej więcej tak:

2 x 263 x 5000 = 2630000 (mm^3/min)

co po przeliczeniu jednostek daje 157,8 l/h

Czyli pompa zaproponowana przez italiano_83, teoretycznie byłaby dla mnie za cienka.



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Post autor: jaaano » wt paź 12, 2010 15:42

No wreszcie ktoś to odkopał,moment naobiecywał i cisza :bajer:


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Post autor: arturkw » wt paź 12, 2010 16:21

Fahoo odkryl tajemnice niech cos napisze:)


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Post autor: wesol » śr paź 13, 2010 07:03

t0mal pisze:2 x 263 x 5000 = 2630000 (mm^3/min)

co po przeliczeniu jednostek daje 157,8 l/h

Nawqt gdyby te wyliczenia byly slusznie zalozone ( co mi sie raczej nie wydaje) to i tak bledem jest fakt obrtow. Wal korbowy ma 5000 obr ale pompa oraz walek rozrzadu polowe z tego czyli 2500. No chyba ze masz dwusuwa :lol:


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Post autor: t0mal » śr paź 13, 2010 08:16

Dlatego napisałem, że pompa podaje paliwo 2 razy na obrót wału :hmm:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Post autor: wesol » śr paź 13, 2010 18:16

podaje raz na dwa obroty walu glownego.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Post autor: caro86wlkp » śr paź 13, 2010 19:26

to starczy czy nie starczy ta pompa?



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Post autor: jaaano » śr paź 13, 2010 19:57

A tak jednoznacznie można powiedzieć że pompa 10+dodatkowa pompa paliwa tzw-lift pump=pompa 11?


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Post autor: t0mal » śr paź 13, 2010 22:27

wesol pisze:podaje raz na dwa obroty walu glownego
Masz rację, w jednocylindrowym silniku tak, ale nie w czterocylindrowym.
caro86wlkp, zależy w jakim silniku, u mnie nie wyda
jaaano, nie



caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Post autor: caro86wlkp » czw paź 14, 2010 18:46

a jaką wydajność ma pompa z arl? ta z baku, nie przypadkiem 100l/h



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Post autor: wesol » czw paź 14, 2010 20:41

wyda spokjnie taka pompa 100 l/h to nie magluje tego paliwa tak w okolo na przelewy nie idzie az tak duzo by to paliwo tak pompowac po calym ukladzie paliwowym.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Dodatkowa pompa paliwa w VP

Post autor: t0mal » czw paź 14, 2010 22:25

caro86wlkp pisze:a jaką wydajność ma pompa z arl? ta z baku, nie przypadkiem 100l/h
Nie wiadomo, nigdzie nie można znaleźć jakiegoś źródła, w katalogu pierburga nic nie ma n/t, jedynie ciśnienie robocze - 0.5 bara
Wiem natomiast, że pompa z BMW 2.0d ma przepływ 180l/h przy ciśnieniu 0.5 bara ( Siemens-VDO 405-052-005-001Z ) http://www.dragtimes.com/parts/BMW-525T ... 32037.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Większość tego co policzyłem idzie właśnie na przelew, a właściwie to może być jeszcze więcej bo pompa łopatkowa stara się cały czas utrzymać ciśnienie paliwa w pompie, to co wyliczyłem to w zasadzie ilość paliwa potrzebna do zasilenia tłokorozdzielacza (w pompa VE i VP dawka paliwa jest sterowana przez "przelewanie" paliwa na nadmiar) i jestem skłonny w to uwierzyć, bo nieraz zdarzyło mi się, że podczas gwałtownego rozpędzania się z paliwowskazem dotykającym rezerwy potrafiło wessać całe czerwone pole, aż silnik się zaczynał dławić.
Ostatnio zmieniony czw paź 14, 2010 23:03 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 22 gości