Czy 13,5V na ładowniu to powód do rozładowanego aku?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Czy 13,5V na ładowniu to powód do rozładowanego aku?

Post autor: Johnatan » pn paź 11, 2010 00:13

tak jak w temacie.. Aku 44Ah Centra 10cio miesieczna, łożyska aku OK, szczotki w normie, kontrolka nie świeci, akumulatro zyje 7 dni, raczej wykluczam pobieranie prądu bez mojej wiedzy..


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Czy 13,5V na ładowniu to powód do rozładowanego aku?

Post autor: Paweł Marek » pn paź 11, 2010 09:24

Johnatan pisze:raczej wykluczam pobieranie prądu bez mojej wiedzy.
napięcie trochę za małe. Nie piszesz czy na włączonych swiatłach czy nie i sprawdź jeszcze jak napieciesię zachowuje na wyższych obrotach.
Ale najpierw sprawdź to co bez swojej wiedzy wykluczasz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Bombel091
Bo z Łodzi się pochodzi
Bo z Łodzi się pochodzi
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 19, 2009 21:12
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Czy 13,5V na ładowniu to powód do rozładowanego aku?

Post autor: Bombel091 » pn paź 11, 2010 14:04

Kolego po pierwsze primo jak sprawdziłeś to napięcie - na włączonym silniku, włączonych światłach etc.
Przy wyłączonym aku powinno pokazywać między 12- 12,5 V. Przy włączonym silniku prawidłowe napięcie powinno oscylować w granicach 13,9- 14,5V obojętne przy jakich obrotach.
Pozdrawiam


Zawsze i wszędzie guma palona będzie ;p
Lepiej jechać 5 minut dłużej, niż stracić życie w 5 minut

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Re: Czy 13,5V na ładowniu to powód do rozładowanego aku?

Post autor: Johnatan » wt paź 12, 2010 19:08

Wiec tak. Po wymianie szczotek i regulatora... napiecie mierzone na aku:
a) włączony silnik - 13,5V
b) włączony silnik i światła mijania Xenon 13,2V
c) na wyłączonym silniku 12,4V
Napięcie mierzone na zacisku alternatora
a) włączony silnik - 13,8V
b) włączony silnik i światła mijania Xenon 13,4V
c) na wyłączonym silniku 12,4V

Dodam, że auto mam bardzo zadbane, kable wszystkie są w bd stanie, akumulator ma 10miesięcy, alternator ma dobre łożyska..

Troche moje podejżenia wzbudził komutator... i tu pytania:
1 ze względu że nie zamierzam sprzedawać golfa... to pobawiłbym sie w Nowe...
2 ile około.. może kosztować regeneracja alternatora i czy ta gra warta świeczki
3 Nie przejmować sie i kupić używke
???


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Czy 13,5V na ładowniu to powód do rozładowanego aku?

Post autor: T.O.B.I. » śr paź 13, 2010 08:54

podejrzewam że trafiłeś na kiepski zamiennik regulatora i to on daje za niskie napięcie


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Bombel091
Bo z Łodzi się pochodzi
Bo z Łodzi się pochodzi
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 19, 2009 21:12
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Czy 13,5V na ładowniu to powód do rozładowanego aku?

Post autor: Bombel091 » śr paź 13, 2010 11:06

Wygląda na reulator napięcia. Jeśli masz możliwość to weź zamień się na pare minut na inny regulator i będziesz wiedział czy regulator dobry. Jeśli nie to szukamy dalej....


Zawsze i wszędzie guma palona będzie ;p
Lepiej jechać 5 minut dłużej, niż stracić życie w 5 minut

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Czy 13,5V na ładowniu to powód do rozładowanego aku?

Post autor: Paweł Marek » śr paź 13, 2010 14:50

Johnatan, jeśli już wymienisz regulator i dalej będzie niskie napięcie - to niekoniecznie opłaca się bawić w naprawę alternatora. Sam niedawno miałem ten dylemat, ale kupiłem całkowicie sprawną używkę za 150 zeta, więc szkoda czasu, zostaniesz bez auta na czas naprawy to też może mieć znaczenie.
Jeszcze odnośnie różnicy napięć pomiędzy samym alternatorem a mierzonym na aku. 0,3V to już trochę jest, u mnie to jest 0.1 V. Proponuję więc posprawdzać łącza: gruby czerwony kabel od alternatora do aku łącznie z przeczyszczeniem obu końcówek, a także wykręcić alternator i przeczyścić miejsca jego styku z łapą papierem ściernym. Miałem przypadek że gruba warstwa tlenku aluminium w tych miejscach spowodowała tak duże opory że nie było wcale ładowania.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
gatokane
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob paź 31, 2009 22:37
Lokalizacja: Przemysl

Czy 13,5V na ładowniu to powód do rozładowanego aku?

Post autor: gatokane » śr paź 13, 2010 14:59

Co do napięcia aku na postoju to po zgaszeniu silnika(min. 2-e godz) powinieneś mieć 12,66- i więcej 100% naładowany ,ty masz 12,40 czyli jakieś 70% naładowania-mocy aku .Jak nie masz poboru na postoju to najpierw doładuj aku ,a sprawa takiego napięcia ładowania to najpewniej masz taki regulator który ma zakres do 13,80(były takie) to możesz spróbować dać inny.



kaorini2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 18:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czy 13,5V na ładowniu to powód do rozładowanego aku?

Post autor: kaorini2 » śr paź 13, 2010 17:01

Wepnij się amperomierzem pomiędzy kleme a kabel dodatni przy wyłączonym zapłonie i zobacz jaki amperaż leci może nie wiesz też że coś ci wpierdziela prąd.


Pontiac Trans Am 78' 6.6 6BBL 450HP
Pontiac Trans Am 91' 7.0 TPI 480HP
Camaro Z28 92' 5.7 TBI 315HP
Golf 2 89' 1BBL 74HP

Nowy nabytek - Camaro IROC-Z 91 TPI 5.7 240HP

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Czy 13,5V na ładowniu to powód do rozładowanego aku?

Post autor: Johnatan » śr paź 13, 2010 18:08

Pomysł z oczyszczeniem masy na łapie dziś, za chwilke przetestuje.. mam też zamienny altek. Valeo.. lecz bez regulatora, regulator dam swój nowy. Zobacyzmy co z tego bedzie.. Regulator nei jest wybitnie drogi. mam pęsje uczniowską wiec sorrki.. miałem propozycje:
niepewną 20zł
polecaną 35zł
drozszą 55zł..
Z braku kasy a chęci jakiego kolwiek ratowania sytuacji z napieciem kupiłem opcje 35zł.. szczoptki są o połowe dłuzsze w nowym, ze względu iż jest pewna odległość miedzy komutatorem a regulatorem, mam podejżenia że te szczotki były na dojechaniu..
Odezwe sie dziś ok 22:00 co z tym fartem

Dzięki za odpowiedzi..

P.S byłem na gwarancji powiedzieli że 13,4V to żadne ładowanie.. Kumpel w UNO 900ccm 2000r ma 14,15V
Pozdro


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Czy 13,5V na ładowniu to powód do rozładowanego aku?

Post autor: Johnatan » śr paź 13, 2010 22:35

Wróciłem z warsztatu.. Nowe szczotki na moim alternatorze były zjechane po boku i powypalane na 3/4 powierzchni styku, komutator w alternatorze ma kolor fioletowo czarny i ma znaczy próg.. Po montarzu altka valeo który w ogóle nie miał progu, i jego komutator ma kolor pomarańczowy.. Niestety nie miałem opcji załatwienia Voltomierza.. kompletne zadupie.. nikt nie ma... musze pomyśleć o swoim :)

Poszedłem też za radą "Paweł Marek" i wyczyściłem papierkiem, każdą powierzchnie styku minusa z blokiem silnika.. kazdy styk jest oczyszczony.. Juto się okaże ile V mi sie udało uzyskać :)

Pozdrawiam


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Re: Czy 13,5V na ładowniu to powód do rozładowanego aku?

Post autor: Johnatan » sob paź 16, 2010 14:00

Witam, pociągne temat dalej, bo nadal czegoś nie rozumiem. Tak jak napisałem wyżej, jeźdizłem na pożyczonym altku Boscha, komutator idealny i moje nowe szczotki. Po pracy poszedłem z miernikiem do VW i mierze na zgaszonym.. 11,2V mówie sobie.. nie był ładowany.. może to dlatego... z trudem odpalam fure i na aku wyszło mi 10,7V! Xenony mi w ogóle nie chiały odpalić przy tym napięciu.. Po dojechaniu jakimś cudem do domu.. wszystkoi po drodze zaczeło gasnąć.. Licznik itd. Zmieniłem alternator na mój stary i z tymi szczotkami co zawsze (tak je przekładam) Po wyciagnieciu szczotek z Altka pożyczonek okazało sie że szczotki są wyjechane na kancie i 3/4 powierzchni wypalone ! Nie zrażałem sie tym. Zamieniałem altki złożyłem wszystko do kupy, dałem fure na kable rozruchowe.. i okazało sie ze fura ma na zapolonych światłach 14,10V! skąd ? jak ? przecież ja nie wniosłem żadnej naprawy! nawet szczotek nie przeczyściłem.. po 2 dniach bez ładowania p[rostownikiem.. fura odpala na szczała.. i ciągle mam 14,1V ! Czemu ?


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

Czy 13,5V na ładowniu to powód do rozładowanego aku?

Post autor: martinezz123 » sob paź 16, 2010 14:05

może po prostu coś nie stykało przekręcając na swój stary poprawiłeś wszystko i działa . cudów nie ma także tylko tak potrafię to wytłumaczyć .


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

Bombel091
Bo z Łodzi się pochodzi
Bo z Łodzi się pochodzi
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 19, 2009 21:12
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Czy 13,5V na ładowniu to powód do rozładowanego aku?

Post autor: Bombel091 » sob paź 16, 2010 17:03

Widocznie styki poprawiłeś zmieniając altka. Ważne że teraz jest wszystko ok :bajer:
Pozdrawiam


Zawsze i wszędzie guma palona będzie ;p
Lepiej jechać 5 minut dłużej, niż stracić życie w 5 minut

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości