gaśnie przy ruszaniu bez gazu 1.6 sb
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
gaśnie przy ruszaniu bez gazu 1.6 sb
1) odpalasz silnik, porządnie rozgrzewasz, wypinasz linkę gazu ze wspornika i wkręć pionową śrubę od regulacji wolnych obrotów tak żeby nadmiernie je podnieść (żeby silnik nie zdechł podczas regulacji)
2) wykręcasz śrubę od wydatku resztkowego (ogranicznik) do momentu, kiedy obroty silnika przestaną się zmniejszać - każdy obrót spowoduje, że obroty będą spadały do pewnego momentu, a jak cofniesz dźwignię za bardzo mogą zacząć wzrastać, chodzi o to, żeby znaleźć takie położenie w którym wolne obroty są możliwie najniższe.
3) dodaj gazu, zapewne zauważysz, że jest pewnie minimalne opóźnienie zanim pompa zacznie reagować - np możesz ruszać dźwignią gazu 2-3mm i nic się nie dzieje, dopiero po ruszeniu dźwigni na np 4mm silnik reaguje - trzeba teraz wkręcić śrubę wydatku, tak, żeby zlikwidować tę dziurę - po naciśnięciu dźwigni silnik ma odrazu reagować zwiększając obroty choćby minimalnie. Następnie cofnij śrubę ćwierć obrotu i zakontruj.
4) zdejmij zabezpieczenie pancerza z linki gazu i ustal na nowo jej optymalne położenie - dźwignia gazu nie może wisieć na lince tylko ma się opierać na śrubie wydatku, ale jednocześnie nie może być zbyt luźna.
5) Ustaw bieg jałowy silnika na 950 obr./min. wykręcając pionową śrubę z tyłu pompy
2) wykręcasz śrubę od wydatku resztkowego (ogranicznik) do momentu, kiedy obroty silnika przestaną się zmniejszać - każdy obrót spowoduje, że obroty będą spadały do pewnego momentu, a jak cofniesz dźwignię za bardzo mogą zacząć wzrastać, chodzi o to, żeby znaleźć takie położenie w którym wolne obroty są możliwie najniższe.
3) dodaj gazu, zapewne zauważysz, że jest pewnie minimalne opóźnienie zanim pompa zacznie reagować - np możesz ruszać dźwignią gazu 2-3mm i nic się nie dzieje, dopiero po ruszeniu dźwigni na np 4mm silnik reaguje - trzeba teraz wkręcić śrubę wydatku, tak, żeby zlikwidować tę dziurę - po naciśnięciu dźwigni silnik ma odrazu reagować zwiększając obroty choćby minimalnie. Następnie cofnij śrubę ćwierć obrotu i zakontruj.
4) zdejmij zabezpieczenie pancerza z linki gazu i ustal na nowo jej optymalne położenie - dźwignia gazu nie może wisieć na lince tylko ma się opierać na śrubie wydatku, ale jednocześnie nie może być zbyt luźna.
5) Ustaw bieg jałowy silnika na 950 obr./min. wykręcając pionową śrubę z tyłu pompy
- inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
Re: gaśnie przy ruszaniu bez gazu 1.6 sb
popieram miałem 1V serie i też bez problemu ruszałem na sprzęgle a nawet to puszczałem i samo jechało ale raczej używam przyspieszacza do odpalania auta jak jest zimny silnik.lukas640 pisze:Nie zgodzę się ja w moim JR ruszam spokojnie z 2 bez gazu z wyciągniętym przyśpieszaczem. Raz się nawet zdarzyło przez przypadek z 3 ale było bardzo ciężko. Więc taki SB powinien spokojnie z 2 bez gazu ruszać.t0mal pisze:W 1.6 td na serii raczej ciężko jest ruszyć z wolnych obrotów
gaśnie przy ruszaniu bez gazu 1.6 sb
chamulce spoko ozyska tez mysle ze od poczatku mogl byc zle ustawiony kat i jest tak dalej bo jak troche przuspieszacz wuciągne to jest super
gaśnie przy ruszaniu bez gazu 1.6 sb
i tak wogole to kopci na niebiesko ale tez juz turbo zuca olej ale czasami wydaje mi sie ze kopci na bialo (to nie para bo silnik rozgrzany i nie wali woda z tlumika)wiec nie wiem moze to juz poczatek konca w sumie to ma te 380000 na szafie cos tam napewno bylo robione ale przebieg robi swoje
- inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
Re: gaśnie przy ruszaniu bez gazu 1.6 sb
To jest typowy objaw padniętych pierścieni, czyli spala olej.bubu_ziom pisze:i tak wogole to kopci na niebiesko
Co do turbo to musisz wykonać diagnozę, sprawdzasz luz na wirniku może być niewielki poprzeczny ale nie może być wzdłuż
ogólnie dużo jest opisanych problemów na forum więc warto poszukać. wpisz w wyszukiwarce "dymi na niebiesko"
nie sądze by był koniec wystarczy generalnie opanować duży problem
gaśnie przy ruszaniu bez gazu 1.6 sb
kolego widze ze nie bardzo wiesz co piszesz pierscienie odpowiadaja za kompresje co prawda jest jeden zgarniajacy ale jak silnik nie byl przegrzany to on sie nie zuzyl jak pisalen to turbina zuca ojej z powietrzem do silnika i dlatego dymi chyba, pisze to bo moze byc to przydatne przy djagnozie gdzies wyczytalem ze dymienie na bialo-niebiesko to za pozny zapłon czyli kat wyprzedzenia wtrysku to tylko moje podejrzenia chyba ze juz pompa siada albo cos o czym nie wiem
- inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
gaśnie przy ruszaniu bez gazu 1.6 sb
widze ze chyba nikt nic nie wymysli nowego trzeba afn pod maske wlorzyc i tyle
gaśnie przy ruszaniu bez gazu 1.6 sb
Może i wymyśli ale to jest takie trochę szukanie po omacku, zawsze jest albo albo.
Kopcenie na biało wskazuje na zużyte rozpylacze, słabą pompę, lub na spalanie płynu.
Kopcenie na biało wskazuje na zużyte rozpylacze, słabą pompę, lub na spalanie płynu.
gaśnie przy ruszaniu bez gazu 1.6 sb
no własnie wtryski byly regenerowane a pąpa to trzeba bylo by zreg ale to odpada w zimie zmienie uszczelke pod glowica i zobaczymy co dalej
gaśnie przy ruszaniu bez gazu 1.6 sb
Myślę że znam odpowiedz, masz źle wyregulowaną pompę, otóż masz zmniejszoną dawkę na śrubie a zbyt mocno wysunięty jest (na jałowym biegu ) trzpień w LDA, ten zwiększający dawkę paliwa. Podkręć dawkę, wyreguluj obroty i problem zniknie. Przerabiałem to w mojej obecnej pompie, ciężko ruszał bez gazu.
gaśnie przy ruszaniu bez gazu 1.6 sb
no tez tak myslelem ale nic nie pomagalo nawet jak sroba byla wkrecona na maxa to nic nie pomagalo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 218 gości