-to ile trzeba splanować w RP ? 1,8-2,2 czy 0,8-1 ? i jak z grubością uszczelki rozumiem że seria ma zostać skoro planujemy głowicę po to aby osiągnąć większe sprężanie.spawacz pisze:Jako ze temat sie na okraglo powtarza i zawsze cos nowego dochodzi postanowilem zlaczyc to w 1 calosc i opisac co mozna w miare niskimi kosztami zrobic w tych slinikach:
Silnik RP/AAM : St. spr.(CR). 9:1 , zaplon sterowany podcisnieniem/zaplon sterowany ECU.
- dopręzenie do 11:1, dla 10:1 to ok 0.8-1mm , dla 11:1 to od 1.8-2.2mm splanowania
- rozwiert kolektora i przepustnicy + nowa klapka wieksza w przepustnicy
- walek z abs/pf/pb/2e, wskazany walek z 2E/PF
- przyspieszenie zaplonu o 4-8st.
- kolektor wydechowy z PF/PB/2E wraz z portkami
- porting glowicy+polerowanie komory spalania
- kolo z reg.faza na rozzadzie dla stopnia 11:1 i wyzej.
- spilowanie podgrzewacza(jeża) w kolektorze
- mozna sie pobawic z regulatorem cisnienia paliwa
- opcjonalnie stoczyc/dowazyc zamach
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna
-dla AAM chip z ABS lub caly sterownik z ABS
-przepustnica to wiem jak ale jak rozwiercić kolektor ? i czy rozwiercamy do granic możliwości ?? 42-44mm ?
-rozumiem że wałek z 2E będzie najlepszym wyjściem
-to rozumiem, ale co by się działo gdyby np. zapłon przestawić o 10st. ?
-kolektor wydechowy ok ale co to te portki ?? a nie można byłoby zrobić kolektora wydechowego rurowego ? mam zamiar na wiosnę pakować turbo więc można by od razu zrobić odpowiednie flansze ale teraz pytanie jaka ma być średnica tych rur żeby to miało ręce i nogi ?
-a dokładniej to co z tym zrobić ?
-rozumiem że masz na myśli regulowane koło rozrządu ?
-to coś da ?
-rozumiem że chodzi o to aby większa ilość paliwa była podawana w momencie gdy mamy rozwierconą przepustnice i kolektor. jak się z tym bawić ?
-power rura z jakimś konkretnym stożkiem przejdzie ?
dodatkowo mam pytanie czy jakby przejść na pełen wtrysk to czy byłaby jakaś poprawa ?? wiem że razem z tym idę instalacja wtryskowa i komp ale od czego można by to zaadoptować ? (turbo na jednopunkcie nie pojedzie:( a chciałbym od razu coś w tę stronę robić.)
a i odnośnie turbo to czy później trzeba byłoby odprężyć silnik ?
mam nadzieje że ktoś podpowie co i jak tylko proszę tak prawie łopatologicznie
pomoże to coś ?? jeśli tak to miejsca odmy zaślepić czy co z nimi zrobić ?kołodziej pisze:ja jeszcze proponuje co do silnika rp wywalic odme oleju co idzie do wtrysku bo tedy zasysa cieple powietrze do wtrysku
Pozdrawiam i mam nadzieje że nikt nie poczuje się urażony