[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
- Lokalizacja: Bielsko
[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.
Cenna uwaga Łuki_79 jak tylko dam rade zrobię 000 na ciepłym zrobię jutro a dynamiczne w tygodniu. Zastanawia mnie jedno kompresja super ,a w 013 bloku na wtryskach różne dawki zrobię logi i wstawię. Ja osobiście zrobiłem w tym silniku tak -zaślepiłem EGR, wyczyściłem kolektor ssący, zastosowałem oil catcher, wyczyściłem turbo, zmieniłem N75 na nowy ,czujnik temp. płynu, wymieniłem wszystkie podciśnienia i węże paliwa, świece i instalacja sprawna, dodatkowa pompa paliwa (elektryczna)i dalej mam ten problem. W najbliższym czasie chcę spróbować zamiast spalin podać na EGR czyste pow. z turbo. Może fakt jest taki ,że pompa traci ciśnienie i wtrysk na początku tłoczenia leje paliwo a silnik go dobrze nie spala, albo podaje za późno paliwo. Powietrza nic mu nie blokuje bo sprawdzałem z tego co widzę to dużo TDI ma z tym problem nie sprawdzałem jeszcze z tą dawką rozruchową może dostaje za dużo paliwa i go zalewa ale wtedy kopcił by chyba na czarno?Od jutra się za to biorę bo mnie to denerwuję może wspólnie wykluczając po kolei dojdziemy co jest przyczyną
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
- Lokalizacja: Bielsko
[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.
Wczoraj po długim postoju auta sprawdzałem vagiem czy nie nawala mi czujnik temp. paliwa albo płynu no i jest wszystko ok parametry się zgadzają , dziwne jest to że dziś miałem -2 na polu a świece nie grzały po prostu tylko mrugnęły i tyle jak by na polu było +20.Odpaliłem auto z lekko wciśniętym gazem i odpalił trochę lepiej ale i tak to nie to co kiedyś i dalej dym i zapach nie spalonej ropy. Podniesiona dawka rozruchowa też nic nie dała ja osobiście wyczerpałem prawie wszystkie pomysły i pozostaje praktycznie tylko jedno nieszczelność pompy stawiam że to jest to co boli nasze auta. Tutaj to gość dobrze opisał u mnie dokładnie takie zjawisko występuje http://www.a6klub.pl/c4-25tdi-ael-inne- ... t17084.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
- Lokalizacja: Bielsko
[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.
Mam jeszcze pytanie co dokładnie pokazuje kanał 013 bo chyba nie dawkę wtrysków bo tylko jeden ma czujnik pytam bo po porannym odpaleniu wyskakują dziwne parametry podczas tego szarpania i dymienia.
[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.
Kanał 13 pokazuje korekcje na poszczególnych cylindrach i u ciebie powinny się zawierać od +2 do -2, ogólnie mówi nam w jakiej kondycji są wszystkie elementy danego cylindra dające jego moc
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
- Lokalizacja: Bielsko
[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.
http://vaglog.rtnet.pl/arekkwiatek_25128.html" onclick="window.open(this.href);return false; Jak dacie radę to rzuć cie okiem na te logi, zrobione rano na zimnym silniku o dziwo odpalił wzorowo, a potem podeśle na ciepłym statyczne bo dynamicznych prędko nie zrobię bo mam nadgryziony wąż od turba przy kolektorze
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
- Lokalizacja: Bielsko
[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.
Tu są na ciepłym silniku przy temp. zew. 9stopni http://vaglog.rtnet.pl/arekkwiatek_25131.html" onclick="window.open(this.href);return false; , http://vaglog.rtnet.pl/arekkwiatek_25132.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony pt paź 15, 2010 13:57 przez Arekkwiatek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
- Lokalizacja: Bielsko
[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.
Polecam tą stronkę http://vaglog.rtnet.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; jest super
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.
To są korekcje ,nie dawki, i minimalnie mogą sie wachać ,jak sie wachają na jałowym więcej niż minimalnie to sprawdż wtryski ,bo coś nie chce mi się wierzyć żeby były dobre .Przy takim ciśnieniu sprężania jak masz 34bary ,czyli jak w nowym silniku ,powinien chodzić jak zegarek a nie dymić i smrodzić .Arekkwiatek pisze:a w 013 bloku na wtryskach różne dawki
a ja z całą pewnością powiem ci że na pewno nie jest to nieszczelność pompy ,bo nigdy nieszczelność pompy nie będzie powodować dymienia itp.objawów. Mój zetor ma po 29/28 ciśnienia i nie puszcza dymka przy odpalaniu ,ale wtryski zdrowiutkie od AFN-a bo na ori też podkapcałArekkwiatek pisze:pozostaje praktycznie tylko jedno nieszczelność pompy
widzę że ten problem odebrał ci resztki zdrowego rozsądku skoro masz takie chore pomysłyArekkwiatek pisze:W najbliższym czasie chcę spróbować zamiast spalin podać na EGR czyste pow. z turbo.
To również mocno naciągana teoria ,twoj silnik przy takim ciśnieniu spręzania wygląda na prawie nówkę więc dlaczego miała by paść pompa skoro pompy smigają po 300-400tys bez większych problemów,więc daj spokój pompie i skombinuj jakieś wtryski na podmiankęArekkwiatek pisze:Może fakt jest taki ,że pompa traci ciśnienie i wtrysk na początku tłoczenia leje paliwo a silnik go dobrze nie spala, albo podaje za późno paliwo.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
- Lokalizacja: Bielsko
[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.
Czyli twierdzisz że to wtryski. Sprężanie takie jest sprawdzałem dorabianym przyrządem do świec, wolał bym żeby to wtryski padły. Dziwne jest to aligator z dynosoftu stwierdził , że wtryski ładnie pracują a spadek mocy i nie kopcenie na czarno powoduje za małe ciśnienie wytwarzane przez pompę ,to wytłumacz co z tymi wtryskami że źle odpala i stracił moc. A jak twoim zdaniem wyszły te logi?
Jeśli ktoś chce powiedzieć ,że to powietrze w paliwie to muszę go rozczarować bo mam na 100% szczelny układ nie mówię tu o pompie,a węże mam przeźroczyste i ani na zimnym ani na ciepłym nie ma powietrza na zasilaniu i powrocie tylko czyste paliwo nawet podpinałem filtr z hondy accord 2.0tdi i było to samo.
Jeśli ktoś chce powiedzieć ,że to powietrze w paliwie to muszę go rozczarować bo mam na 100% szczelny układ nie mówię tu o pompie,a węże mam przeźroczyste i ani na zimnym ani na ciepłym nie ma powietrza na zasilaniu i powrocie tylko czyste paliwo nawet podpinałem filtr z hondy accord 2.0tdi i było to samo.
[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.
Witam,
Podobny problem występuje u mnie, a mianowicie wygląda to tak:
Rano uruchamiam silnik (trochę ciężej niż zwykle) i się zaczyna. Telepie nim jak tylko może, pracuje jak sieczkarnia, z rury wydobywa się gęsty siwy dym, który strasznie śmierdzi ropą. W ciągu 10 sekund nic dookoła mnie nie widać, więc od razu ruszam, bo wstyd jak nie wiem co (zresztą ruszyć też mu ciężko, bo zimny i takie tam), przejade 200-300 m, zatrzymuję sie z nadzieją, że może dymienie ustało, ale nie, nadal wali jak z komina spalarni śmieci :-\ Po przejechaniu następnich kilkuset metrów zatrzymuję się i co? nadal dymi, choć już mniej, ale przynajmniej równo chodzi. Po jakiś 2-3 km. silnichek już mruczy jak kotek, z rury zero dymu i w ogóle wszystko super, do momętu gdy nie postawię go na jakieś 2-3 godziny i sytuacja się powtarza, chociaż trwa krócej, bo silnik już nie taki zimny jak z rana (chyba).
Mechanik stwierdził padnięte dwa PD i trzeci kulawy - wymieniłem wszystkie i...NIC
Oleju nie ubywa, płynu też nie.
Świece? hmm, nie sprwdzone, ale w lecie też potrafił się tak zachowywać, ale objawy były mniejsze (czy świece w lecie też grzeją?)
Acha, silnik 1.9 TDI AVF, 130KM
Podobny problem występuje u mnie, a mianowicie wygląda to tak:
Rano uruchamiam silnik (trochę ciężej niż zwykle) i się zaczyna. Telepie nim jak tylko może, pracuje jak sieczkarnia, z rury wydobywa się gęsty siwy dym, który strasznie śmierdzi ropą. W ciągu 10 sekund nic dookoła mnie nie widać, więc od razu ruszam, bo wstyd jak nie wiem co (zresztą ruszyć też mu ciężko, bo zimny i takie tam), przejade 200-300 m, zatrzymuję sie z nadzieją, że może dymienie ustało, ale nie, nadal wali jak z komina spalarni śmieci :-\ Po przejechaniu następnich kilkuset metrów zatrzymuję się i co? nadal dymi, choć już mniej, ale przynajmniej równo chodzi. Po jakiś 2-3 km. silnichek już mruczy jak kotek, z rury zero dymu i w ogóle wszystko super, do momętu gdy nie postawię go na jakieś 2-3 godziny i sytuacja się powtarza, chociaż trwa krócej, bo silnik już nie taki zimny jak z rana (chyba).
Mechanik stwierdził padnięte dwa PD i trzeci kulawy - wymieniłem wszystkie i...NIC
Oleju nie ubywa, płynu też nie.
Świece? hmm, nie sprwdzone, ale w lecie też potrafił się tak zachowywać, ale objawy były mniejsze (czy świece w lecie też grzeją?)
Acha, silnik 1.9 TDI AVF, 130KM
[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.
U mnie niestety to samo zaczęło się od nierównej pracy na zimnym silniku a dziś doszło kopcenie i ten dziwny zapach z tego co czytam to nadal nikt nie doszedł co to może być !?
[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.
p r z e p ł y w k a
raczej radzę od tego zacząć.
We trzech mamy w robocie golfiacze i podobne objawy mieliśmy już od jakiegoś czasu. Najpierw na siłe wymieniłem u siebie i pomogło jak reką odjął. Mechaniory zaczeli coś gaić że wtrysk albo inne paciarajstwo... nonsens i marnowanie kasy.
Po kilku dniach obaj kumple równierz wymienili przepływki na nowe i baja.
Ps. Czy wie ktoś jak zregenerować ori bosch´a 5-pinowego?
raczej radzę od tego zacząć.
We trzech mamy w robocie golfiacze i podobne objawy mieliśmy już od jakiegoś czasu. Najpierw na siłe wymieniłem u siebie i pomogło jak reką odjął. Mechaniory zaczeli coś gaić że wtrysk albo inne paciarajstwo... nonsens i marnowanie kasy.
Po kilku dniach obaj kumple równierz wymienili przepływki na nowe i baja.
Ps. Czy wie ktoś jak zregenerować ori bosch´a 5-pinowego?
[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.
No trochę tematów już przeklepałem, ale jakoś żaden nie zakończył się sukcesem...
[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.
Objawy jak przy zapieczonych pierścieniach olejowych, ale twoje auto ponoć nie ma brania oleju ?? Ktoś pisał na forum jak miał takie telepotanie, nierówną pracę na zimnym że miał krzywy korbowód.Bmx pisze:Witam
Samochod dymi na siwo/bialo poki silnik nie zlapie temperatury.
Odpalajac auto pusci klebek dymu, i chodzi nie rowno.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości