[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Arekkwiatek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
Lokalizacja: Bielsko

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: Arekkwiatek » wt paź 12, 2010 21:18

Cenna uwaga Łuki_79 jak tylko dam rade zrobię 000 na ciepłym zrobię jutro a dynamiczne w tygodniu. Zastanawia mnie jedno kompresja super ,a w 013 bloku na wtryskach różne dawki zrobię logi i wstawię. Ja osobiście zrobiłem w tym silniku tak -zaślepiłem EGR, wyczyściłem kolektor ssący, zastosowałem oil catcher, wyczyściłem turbo, zmieniłem N75 na nowy ,czujnik temp. płynu, wymieniłem wszystkie podciśnienia i węże paliwa, świece i instalacja sprawna, dodatkowa pompa paliwa (elektryczna)i dalej mam ten problem. W najbliższym czasie chcę spróbować zamiast spalin podać na EGR czyste pow. z turbo. Może fakt jest taki ,że pompa traci ciśnienie i wtrysk na początku tłoczenia leje paliwo a silnik go dobrze nie spala, albo podaje za późno paliwo. Powietrza nic mu nie blokuje bo sprawdzałem z tego co widzę to dużo TDI ma z tym problem nie sprawdzałem jeszcze z tą dawką rozruchową może dostaje za dużo paliwa i go zalewa ale wtedy kopcił by chyba na czarno?Od jutra się za to biorę bo mnie to denerwuję może wspólnie wykluczając po kolei dojdziemy co jest przyczyną :pub:



Arekkwiatek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
Lokalizacja: Bielsko

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: Arekkwiatek » czw paź 14, 2010 21:34

Wczoraj po długim postoju auta sprawdzałem vagiem czy nie nawala mi czujnik temp. paliwa albo płynu no i jest wszystko ok parametry się zgadzają , dziwne jest to że dziś miałem -2 na polu a świece nie grzały po prostu tylko mrugnęły i tyle jak by na polu było +20.Odpaliłem auto z lekko wciśniętym gazem i odpalił trochę lepiej ale i tak to nie to co kiedyś i dalej dym i zapach nie spalonej ropy. Podniesiona dawka rozruchowa też nic nie dała ja osobiście wyczerpałem prawie wszystkie pomysły i pozostaje praktycznie tylko jedno nieszczelność pompy stawiam że to jest to co boli nasze auta. Tutaj to gość dobrze opisał u mnie dokładnie takie zjawisko występuje http://www.a6klub.pl/c4-25tdi-ael-inne- ... t17084.htm" onclick="window.open(this.href);return false;



Arekkwiatek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
Lokalizacja: Bielsko

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: Arekkwiatek » czw paź 14, 2010 21:41

Mam jeszcze pytanie co dokładnie pokazuje kanał 013 bo chyba nie dawkę wtrysków bo tylko jeden ma czujnik :? pytam bo po porannym odpaleniu wyskakują dziwne parametry podczas tego szarpania i dymienia.



Awatar użytkownika
gatokane
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob paź 31, 2009 22:37
Lokalizacja: Przemysl

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: gatokane » czw paź 14, 2010 23:11

Kanał 13 pokazuje korekcje na poszczególnych cylindrach i u ciebie powinny się zawierać od +2 do -2, ogólnie mówi nam w jakiej kondycji są wszystkie elementy danego cylindra dające jego moc



Arekkwiatek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
Lokalizacja: Bielsko

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: Arekkwiatek » pt paź 15, 2010 09:33

http://vaglog.rtnet.pl/arekkwiatek_25128.html" onclick="window.open(this.href);return false; Jak dacie radę to rzuć cie okiem na te logi, zrobione rano na zimnym silniku o dziwo odpalił wzorowo, a potem podeśle na ciepłym statyczne bo dynamicznych prędko nie zrobię bo mam nadgryziony wąż od turba przy kolektorze :grrr:



Arekkwiatek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
Lokalizacja: Bielsko

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: Arekkwiatek » pt paź 15, 2010 13:48

Tu są na ciepłym silniku przy temp. zew. 9stopni http://vaglog.rtnet.pl/arekkwiatek_25131.html" onclick="window.open(this.href);return false; , http://vaglog.rtnet.pl/arekkwiatek_25132.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony pt paź 15, 2010 13:57 przez Arekkwiatek, łącznie zmieniany 1 raz.



Arekkwiatek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
Lokalizacja: Bielsko

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: Arekkwiatek » pt paź 15, 2010 13:56

Polecam tą stronkę http://vaglog.rtnet.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; jest super :grin:



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: munior » pt paź 15, 2010 14:54

Arekkwiatek pisze:a w 013 bloku na wtryskach różne dawki
To są korekcje ,nie dawki, i minimalnie mogą sie wachać ,jak sie wachają na jałowym więcej niż minimalnie to sprawdż wtryski ,bo coś nie chce mi się wierzyć żeby były dobre .Przy takim ciśnieniu sprężania jak masz 34bary ,czyli jak w nowym silniku ,powinien chodzić jak zegarek a nie dymić i smrodzić .
Arekkwiatek pisze:pozostaje praktycznie tylko jedno nieszczelność pompy
a ja z całą pewnością powiem ci że na pewno nie jest to nieszczelność pompy ,bo nigdy nieszczelność pompy nie będzie powodować dymienia itp.objawów. Mój zetor ma po 29/28 ciśnienia i nie puszcza dymka przy odpalaniu ,ale wtryski zdrowiutkie od AFN-a bo na ori też podkapcał
Arekkwiatek pisze:W najbliższym czasie chcę spróbować zamiast spalin podać na EGR czyste pow. z turbo.
:bajer: widzę że ten problem odebrał ci resztki zdrowego rozsądku skoro masz takie chore pomysły
Arekkwiatek pisze:Może fakt jest taki ,że pompa traci ciśnienie i wtrysk na początku tłoczenia leje paliwo a silnik go dobrze nie spala, albo podaje za późno paliwo.
To również mocno naciągana teoria ,twoj silnik przy takim ciśnieniu spręzania wygląda na prawie nówkę więc dlaczego miała by paść pompa skoro pompy smigają po 300-400tys bez większych problemów,więc daj spokój pompie i skombinuj jakieś wtryski na podmiankę


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Arekkwiatek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
Lokalizacja: Bielsko

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: Arekkwiatek » pt paź 15, 2010 16:38

Czyli twierdzisz że to wtryski. Sprężanie takie jest sprawdzałem dorabianym przyrządem do świec, wolał bym żeby to wtryski padły. Dziwne jest to aligator z dynosoftu stwierdził , że wtryski ładnie pracują a spadek mocy i nie kopcenie na czarno powoduje za małe ciśnienie wytwarzane przez pompę ,to wytłumacz co z tymi wtryskami że źle odpala i stracił moc. A jak twoim zdaniem wyszły te logi?
Jeśli ktoś chce powiedzieć ,że to powietrze w paliwie to muszę go rozczarować bo mam na 100% szczelny układ nie mówię tu o pompie,a węże mam przeźroczyste i ani na zimnym ani na ciepłym nie ma powietrza na zasilaniu i powrocie tylko czyste paliwo nawet podpinałem filtr z hondy accord 2.0tdi i było to samo.



Freon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 10:59
Lokalizacja: z domu

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: Freon » sob paź 23, 2010 09:03

Witam,
Podobny problem występuje u mnie, a mianowicie wygląda to tak:
Rano uruchamiam silnik (trochę ciężej niż zwykle) i się zaczyna. Telepie nim jak tylko może, pracuje jak sieczkarnia, z rury wydobywa się gęsty siwy dym, który strasznie śmierdzi ropą. W ciągu 10 sekund nic dookoła mnie nie widać, więc od razu ruszam, bo wstyd jak nie wiem co (zresztą ruszyć też mu ciężko, bo zimny i takie tam), przejade 200-300 m, zatrzymuję sie z nadzieją, że może dymienie ustało, ale nie, nadal wali jak z komina spalarni śmieci :-\ Po przejechaniu następnich kilkuset metrów zatrzymuję się i co? nadal dymi, choć już mniej, ale przynajmniej równo chodzi. Po jakiś 2-3 km. silnichek już mruczy jak kotek, z rury zero dymu i w ogóle wszystko super, do momętu gdy nie postawię go na jakieś 2-3 godziny i sytuacja się powtarza, chociaż trwa krócej, bo silnik już nie taki zimny jak z rana (chyba).

Mechanik stwierdził padnięte dwa PD i trzeci kulawy - wymieniłem wszystkie i...NIC :-(
Oleju nie ubywa, płynu też nie.
Świece? hmm, nie sprwdzone, ale w lecie też potrafił się tak zachowywać, ale objawy były mniejsze (czy świece w lecie też grzeją?)
Acha, silnik 1.9 TDI AVF, 130KM



Awatar użytkownika
konrad79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 19:53
Lokalizacja: Łódż
Kontakt:

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: konrad79 » sob paź 23, 2010 18:56

U mnie niestety to samo zaczęło się od nierównej pracy na zimnym silniku a dziś doszło kopcenie i ten dziwny zapach z tego co czytam to nadal nikt nie doszedł co to może być !? :?



wolq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn sie 04, 2008 08:27
Lokalizacja: Radom

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: wolq » pn paź 25, 2010 12:56

p r z e p ł y w k a
raczej radzę od tego zacząć.
We trzech mamy w robocie golfiacze i podobne objawy mieliśmy już od jakiegoś czasu. Najpierw na siłe wymieniłem u siebie i pomogło jak reką odjął. Mechaniory zaczeli coś gaić że wtrysk albo inne paciarajstwo... nonsens i marnowanie kasy.
Po kilku dniach obaj kumple równierz wymienili przepływki na nowe i baja.

Ps. Czy wie ktoś jak zregenerować ori bosch´a 5-pinowego?



Freon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 10:59
Lokalizacja: z domu

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: Freon » wt paź 26, 2010 09:19

No trochę tematów już przeklepałem, ale jakoś żaden nie zakończył się sukcesem... :-(



Awatar użytkownika
Artiks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 06, 2007 09:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[MK4] Dymienie, nie rowna praca na zimnym.

Post autor: Artiks » wt paź 26, 2010 12:22

Bmx pisze:Witam
Samochod dymi na siwo/bialo poki silnik nie zlapie temperatury.
Odpalajac auto pusci klebek dymu, i chodzi nie rowno.
Objawy jak przy zapieczonych pierścieniach olejowych, ale twoje auto ponoć nie ma brania oleju ?? Ktoś pisał na forum jak miał takie telepotanie, nierówną pracę na zimnym że miał krzywy korbowód.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości