problem z wałkami rozrządu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bonq R32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 18:04
Lokalizacja: chorzów

problem z wałkami rozrządu

Post autor: bonq R32 » wt maja 09, 2006 00:39

witam!
zamontowałem ostatnio sportowe wałki do silnika 1.8 gti 8V (pf) i odczułem dziwny spadek mocy.Autko nie chce się zbierać.W miare normalnie jedzie od 3800 obrotów.W czym tkwi problem?Czy jest to wina wałków czy może szukać problemu gdzieś indziej.prosze o9 pomoc



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: problem z wałkami rozrządu

Post autor: Borys » wt maja 09, 2006 08:56

bonq R32 pisze:witam!
zamontowałem ostatnio sportowe wałki do silnika 1.8 gti 8V (pf) i odczułem dziwny spadek mocy.Autko nie chce się zbierać.W miare normalnie jedzie od 3800 obrotów.W czym tkwi problem?Czy jest to wina wałków czy może szukać problemu gdzieś indziej.prosze o9 pomoc
to PF ma wicej niz 1 wałek???? :blush:
o matko nie widziałem, :panna:



mysle ze śle jest ustawiony rozrząd i tam nalezzy szukac przyczyny, lub w przestawionym zapłonie, nigdzie wiecej


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
bonq R32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 18:04
Lokalizacja: chorzów

Post autor: bonq R32 » wt maja 09, 2006 14:42

wszystko jest dobrze ustawione,więc już sam nie wiem co może być



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » wt maja 09, 2006 14:58

A nie trzeba przypadkiem jednak podregulować zapłonu tak jak radzi Borys ??
Przecież wałek sportowy otwiera wcześniej lub później zawory. I wydaje mi się że trzeba w związku z tym zapłon ustawić....
Jak by było wszystko dobrze ustawione to nie było by takiego problemu....
Kwestia jeszcze jaki wałek wstawiłeś....
Bo może masz wałek powodujący przyrost mocy i ładne wkręcanie się silnika na obroty ale osłabiające moment - i wtedy żeczywiście auto będzie Ci dopiero od wysokich obrotów zbierać. Wałek może jeszcze poprawić moment - wtedy auto ładniej z dołu będzie się zbierać ale nie będzie się tak chętnie na obroty wkręcać...
Tak czy inaczej moim zdaniem powinieneś ten zapłon ustawić.
Pewnie masz go ustawionego "dobrze" ale do seryjnego wałka a przy innych czasach otwierania zaworów to trzeba do tego dostosować też zapłon.....
Posłuchaj Borysa i sprawdź ten zapłon.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 09, 2006 17:43

Może popytaj na forum tuningowych. Skąd niby wiedzieć ma komputer Digifanta że załozyłeś sportowy wałek i ma inaczej paliwo dozować. Przepływomierz to nie jest jedyna informacja dla sterownika. Problem mocy na niskich obrotach jest szeroko znany przez tuningowców i nie da sie tego poprawić bez modyfikacj pamięci kompa. Może w mechanicznym wtrysku tak, ale nie w digifancie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt maja 09, 2006 18:24

Zmieniając wałek rozrządu zmieniamy całą charakterystykę silnika, niestety to wszystko nie jest takie proste. Tak zwany sportowy wałek rozrządu przesuwa maksymalny moment obrotowy na wyższe obroty niz fabryczny przez co zyskujemy znaczny przyrost mocy ale na wyższych obrotach niz fabryczny silnik, ale jak to w życiu bywa nie ma nic za darmo, przesunięcie faz rozrządu w "górę" pogarsza charakterystyke silnika w dolnych obrotach i przez to subiektywne odczucie ,że jest gorzej. Zmiana wałka wymusza zmiane stylu jazdy bo zmienił sie zakres "urzytecznych" obrotów silnika" , niestety ponizej 3000obr nie znajdziesz teraz mocy, bo jest jej tam mniej niz fabryka dała! Sytuacje mozna jeszcze troche ratować podnosząc stopień sprężania temu silnikowi poprzez planowanie głowicy, ale to zkolei wymaga dalszych przeróbek związanych ze zmianą kąta wyprzedzenia zapłonu dawki paliwa itd czyli ingerencje w mapę komputera.
PAWEŁ MAREK dobrze radzi, podpytaj jeszcze na forum tuningowym kolesi co mocno siedzą w temacie.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr maja 10, 2006 00:12

w zasadzie przedmowca ma racje, a ja dodam ze do walka zaklada sie normalnie krotka skrzynke biegow, bo nierzadko bywa na hardcorowych walkach ze moment silnika jest mniejszy od seryjnego


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr maja 10, 2006 08:15

bonq R32 pisze:wszystko jest dobrze ustawione,więc już sam nie wiem co może być
a przepływką sie bawiłes moze trzeba ja podstroic troche, odpuścic na spręzynie :chytry:


www.vrservice.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 76 gości