problem z wałkami rozrządu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
problem z wałkami rozrządu
witam!
zamontowałem ostatnio sportowe wałki do silnika 1.8 gti 8V (pf) i odczułem dziwny spadek mocy.Autko nie chce się zbierać.W miare normalnie jedzie od 3800 obrotów.W czym tkwi problem?Czy jest to wina wałków czy może szukać problemu gdzieś indziej.prosze o9 pomoc
zamontowałem ostatnio sportowe wałki do silnika 1.8 gti 8V (pf) i odczułem dziwny spadek mocy.Autko nie chce się zbierać.W miare normalnie jedzie od 3800 obrotów.W czym tkwi problem?Czy jest to wina wałków czy może szukać problemu gdzieś indziej.prosze o9 pomoc
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: problem z wałkami rozrządu
to PF ma wicej niz 1 wałek????bonq R32 pisze:witam!
zamontowałem ostatnio sportowe wałki do silnika 1.8 gti 8V (pf) i odczułem dziwny spadek mocy.Autko nie chce się zbierać.W miare normalnie jedzie od 3800 obrotów.W czym tkwi problem?Czy jest to wina wałków czy może szukać problemu gdzieś indziej.prosze o9 pomoc
o matko nie widziałem,
mysle ze śle jest ustawiony rozrząd i tam nalezzy szukac przyczyny, lub w przestawionym zapłonie, nigdzie wiecej
www.vrservice.pl
- Chmielu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2331
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A nie trzeba przypadkiem jednak podregulować zapłonu tak jak radzi Borys ??
Przecież wałek sportowy otwiera wcześniej lub później zawory. I wydaje mi się że trzeba w związku z tym zapłon ustawić....
Jak by było wszystko dobrze ustawione to nie było by takiego problemu....
Kwestia jeszcze jaki wałek wstawiłeś....
Bo może masz wałek powodujący przyrost mocy i ładne wkręcanie się silnika na obroty ale osłabiające moment - i wtedy żeczywiście auto będzie Ci dopiero od wysokich obrotów zbierać. Wałek może jeszcze poprawić moment - wtedy auto ładniej z dołu będzie się zbierać ale nie będzie się tak chętnie na obroty wkręcać...
Tak czy inaczej moim zdaniem powinieneś ten zapłon ustawić.
Pewnie masz go ustawionego "dobrze" ale do seryjnego wałka a przy innych czasach otwierania zaworów to trzeba do tego dostosować też zapłon.....
Posłuchaj Borysa i sprawdź ten zapłon.
Przecież wałek sportowy otwiera wcześniej lub później zawory. I wydaje mi się że trzeba w związku z tym zapłon ustawić....
Jak by było wszystko dobrze ustawione to nie było by takiego problemu....
Kwestia jeszcze jaki wałek wstawiłeś....
Bo może masz wałek powodujący przyrost mocy i ładne wkręcanie się silnika na obroty ale osłabiające moment - i wtedy żeczywiście auto będzie Ci dopiero od wysokich obrotów zbierać. Wałek może jeszcze poprawić moment - wtedy auto ładniej z dołu będzie się zbierać ale nie będzie się tak chętnie na obroty wkręcać...
Tak czy inaczej moim zdaniem powinieneś ten zapłon ustawić.
Pewnie masz go ustawionego "dobrze" ale do seryjnego wałka a przy innych czasach otwierania zaworów to trzeba do tego dostosować też zapłon.....
Posłuchaj Borysa i sprawdź ten zapłon.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Może popytaj na forum tuningowych. Skąd niby wiedzieć ma komputer Digifanta że załozyłeś sportowy wałek i ma inaczej paliwo dozować. Przepływomierz to nie jest jedyna informacja dla sterownika. Problem mocy na niskich obrotach jest szeroko znany przez tuningowców i nie da sie tego poprawić bez modyfikacj pamięci kompa. Może w mechanicznym wtrysku tak, ale nie w digifancie
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zmieniając wałek rozrządu zmieniamy całą charakterystykę silnika, niestety to wszystko nie jest takie proste. Tak zwany sportowy wałek rozrządu przesuwa maksymalny moment obrotowy na wyższe obroty niz fabryczny przez co zyskujemy znaczny przyrost mocy ale na wyższych obrotach niz fabryczny silnik, ale jak to w życiu bywa nie ma nic za darmo, przesunięcie faz rozrządu w "górę" pogarsza charakterystyke silnika w dolnych obrotach i przez to subiektywne odczucie ,że jest gorzej. Zmiana wałka wymusza zmiane stylu jazdy bo zmienił sie zakres "urzytecznych" obrotów silnika" , niestety ponizej 3000obr nie znajdziesz teraz mocy, bo jest jej tam mniej niz fabryka dała! Sytuacje mozna jeszcze troche ratować podnosząc stopień sprężania temu silnikowi poprzez planowanie głowicy, ale to zkolei wymaga dalszych przeróbek związanych ze zmianą kąta wyprzedzenia zapłonu dawki paliwa itd czyli ingerencje w mapę komputera.
PAWEŁ MAREK dobrze radzi, podpytaj jeszcze na forum tuningowym kolesi co mocno siedzą w temacie.
PAWEŁ MAREK dobrze radzi, podpytaj jeszcze na forum tuningowym kolesi co mocno siedzą w temacie.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
w zasadzie przedmowca ma racje, a ja dodam ze do walka zaklada sie normalnie krotka skrzynke biegow, bo nierzadko bywa na hardcorowych walkach ze moment silnika jest mniejszy od seryjnego
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 76 gości