1.4 fsi bardzo szybko nagrzewa kolektor wydechowy

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ABRAM_TJE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt kwie 25, 2008 00:55
Lokalizacja: Sędziszów
Kontakt:

1.4 fsi bardzo szybko nagrzewa kolektor wydechowy

Post autor: ABRAM_TJE » wt paź 05, 2010 22:09

Witam.
Mam taki dziwny przypadek.
Pacjent to MK5 1.4 16V FSI BKG.

Kupiony z rozebranym silnikiem ( obrócona panewka ).
Złożony do kupy odpalił ale ciężko. Na biegu jałowym ma niestabilne obroty od 500 do 1000. Przy okazji słychac jak strzela w kolektor ssący. Dzieje się tak do ok 2000 obr/min. Później podczas przegazówki pracuje równo.
Błędy jakie zczytałem ze sterownika silnika to:
P3034- intake air temp. (IAT) sensor 2- G299, signal too large
P1031- czujnik ustawiania przełączania długości kolektora ssącego- specyfikacja nie zachowana- N316
P0106- czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym/ czujnik ciśnienia atmosferycznego- usterka zakresu/ działania

Czy te błędy mogą miec z tym związek??

Czy może to byc coś po stronie np. za wczesny zapłon. Ewentualnie wałek ssący przestawiony o 1 ząb??
Z góry dzięki za podpowiedzi :)
Ostatnio zmieniony śr lis 17, 2010 20:22 przez ABRAM_TJE, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Strzela w kolektor ssący!

Post autor: edzio » śr paź 06, 2010 09:19

ABRAM_TJE pisze:P0106- czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym/ czujnik ciśnienia atmosferycznego- usterka zakresu/ działania
lewe powietrze lub źle ustawiny rozrząd.



ABRAM_TJE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt kwie 25, 2008 00:55
Lokalizacja: Sędziszów
Kontakt:

Strzela w kolektor ssący!

Post autor: ABRAM_TJE » pn paź 11, 2010 19:51

Myślałem że rozrząd.
Zakupiłem blokadę wałków i jest oki. Rozrząd dobrze ustawiony. Powietrza lewego nie ciągnie. To jest bankowo oki.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Strzela w kolektor ssący!

Post autor: edzio » pn paź 11, 2010 22:08

no to sam czujnik map uszkodzony,co za wartości pokazuje?



ABRAM_TJE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt kwie 25, 2008 00:55
Lokalizacja: Sędziszów
Kontakt:

Strzela w kolektor ssący!

Post autor: ABRAM_TJE » pn paź 11, 2010 23:21

Nie sprawdziłem ale jutro sprawdzę i załatwiłem od znajomka nowe czujniki na podmianę to porównamy wartości.



ABRAM_TJE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt kwie 25, 2008 00:55
Lokalizacja: Sędziszów
Kontakt:

Strzela w kolektor ssący!

Post autor: ABRAM_TJE » pt paź 15, 2010 19:28

Map sensor podmieniony, zczujnik położenia wału podmieniony, wałka również, wyjęta skrzynia żeby sprawdzi czy napewno dobrze jest osadzony pierścień od czujnika położenia wału korbowego.Jest dobrze ale autko nadal nnie chula tak jak należy.

Zauważyłem po wymianie czyników, że jak odpaliłem to chodził równo, obroty ok 800-850 ale jak przegazowałem to znów zaczął strzelac.

Ma ktoś jakieś pomysły??



ABRAM_TJE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt kwie 25, 2008 00:55
Lokalizacja: Sędziszów
Kontakt:

Strzela w kolektor ssący!

Post autor: ABRAM_TJE » wt lis 16, 2010 18:14

Koledzy problem z golfem nadal nie rozwiązany.
Stał 3 tyg bo nie było czasu dla niego i teraz już czas jest.

Komp wywala tylko błąd P1031 -czujnik ustawiania przełaczania długości kolektora ssącego- specyfikacja nie zachowana- N316.
Wyjąłem części kolektora żeby sprawdzic czy nie są klapki przypieczone lub przycięte ale jest oki.
Znajomy elektronik podmienił sterownik z innego auta ale nie dało żadnych rezultatów.
Rozrząd ustawiony, pierścień magnetyczny na wale oki a zapłon pokazuje na wolnych ok 30 stopni!!!!
Jak się dodaje gazu to zmniejszastopniowo do ok 5 stopni.
Wszystkie czujniki są ok.
Silnik na zimnym ok 750 obr/min, jak się nagrzeje po kilku minutach to zaczyna podnosic obroty do ok 1200-1300.



ABRAM_TJE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt kwie 25, 2008 00:55
Lokalizacja: Sędziszów
Kontakt:

1.4 fsi BARDZO SZYBKO NAGRZEWA KOLEKTOR WYDECHOWY

Post autor: ABRAM_TJE » śr lis 17, 2010 20:27

Dodam że jeżeli jest zimny i się go odpali to w ciągu ok 3 minut kolektor wydechowy wraz z katalizatorem robi się czerwony.


Ma ktoś może instrukcje serwisową odnośnie ustawienia rozrządu?? Jeżeli tak to bardzo bym prosił o przesłanie na abram.7@vp.pl
Bo możliwe że w tym leży przyczyna.
Byłem dzisiaj w ASO, chciałem zapłacic za wydrukowanie tego ale niestety pan kierownik to kawał hu.a reszta dziada. :grrr:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość