Advance timing mod

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » śr kwie 23, 2008 07:45

dzidzia24 pisze:Mi też nie wyświetla .No i przy okazji dobrze byłoby wiedzieć w jakich pompach szukać takich pokrywek :chytry:
nie dziwie się temat odgrzebany bo z 1 stycznia 2008 ale jakoś widzę że staną

[ Dodano: Pon Paź 06, 2008 10:44 ]
z tego co widze to pompa od Fiata ducato 2.8d (chyba) niech ktoś mnie poprawi
znalazłem parę pomp ducato o różnych pojemnościach:
Ducato 2.5TD (tak było napisane na aukcji allegro)
Obrazek

2.5TDI (jak wyżej w nawiasie)
Obrazek

2.8 (jak wyżej w nawiasie)
Obrazek

2.5D (jak wyżej w nawiasie)
Obrazek


Trochim jak możesz zaznacz co trzeba wymontować z tych pomp i z jakiej pojemności. Czyli jak mam to robić? Trzreba mieć ustwiony na GIT rozrząd i kąt wtrysku a potem "to coś" wymieniamy ???? I to ma działać i bedzie choć troche bezpieczne :bigok: ????


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
trepek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
Kontakt:

Post autor: trepek » ndz wrz 06, 2009 22:44

Które to tuleje panowie trzeba stoczyć/ściąć? Jak dla mnie to by była najlepsza opcja :-)
Narazie budzę bestyję, w niedługim czasie zabawa z LDA i gov-mod, podniesienie ładowania turbo a z czasem może i timming mod. Tylko więcej informacji potrzeba co do tego ostatniego.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
ksiadzt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: pt cze 20, 2008 23:16
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Post autor: ksiadzt » czw lip 01, 2010 23:50

panowie taki ciekawy temat i stanął w miejscu tak nie może byc :) dajcie jakieś fotki bo nic nie ma :)


[url=http://miniurl.pl/56681][img]http://img689.imageshack.us/img689/1438/zakonczeniekalisz7a.th.jpg[/img][/url]

replika mojej serii
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3703885#3703885

Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Advance timing mod

Post autor: Marcin997 » ndz paź 10, 2010 20:33

No z zaciekawieniem czytałem myślałem że dojdzie do końca.. a tu masz.. :crazy: rozczarowanie... Już myslałem że pare kucy mi dojdzie.. :)



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Advance timing mod

Post autor: tomogolf2 » ndz paź 10, 2010 22:03

pewnie wiekszosc ludzi juz ma pozakładane i o tym nie pisza, ale powiem ze bardzo przyjemnie sie z tym jezdzi ;) i nie jest takie trudne do zrobienia jak sie jest ogarnietym...


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Advance timing mod

Post autor: Marcin997 » pn paź 11, 2010 09:39

Skoro tak.. to dlaczego nikt nie wpadł na pomysł w zrobieniu FAQ do tego... Trzeba się podzielić info.. :grin: Bo ze schematu nie potrafie rozkminić co to za część pompy.. A widziałem ją już całą od środka... Czy po prostu nie moge znaleść tego postu w którym jest to opisane??



Awatar użytkownika
ksiadzt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: pt cze 20, 2008 23:16
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Advance timing mod

Post autor: ksiadzt » pn paź 11, 2010 20:50

nie wiadomo ale ja już moge powiedziec że jest dobry mood:) zrobiłem i jest milusio :) tylko musze wykąbinowac jak wrucic do ori ustawienia pompy bo troszku śrubki są poprzękręcane :P


[url=http://miniurl.pl/56681][img]http://img689.imageshack.us/img689/1438/zakonczeniekalisz7a.th.jpg[/img][/url]

replika mojej serii
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3703885#3703885

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Advance timing mod

Post autor: t0mal » pn paź 11, 2010 21:02

Marcin997, bo nie trzeba - wystarczy opis uszczelnienia pompy - dzięki niemu wiesz jak wyciągnąć tłoczek od timingu.



Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Advance timing mod

Post autor: Marcin997 » pn paź 11, 2010 21:15

no dobra.. ale ogólnie który to tłoczek...? Gdzie się znajduję i w ogóle.. :chytry:



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Advance timing mod

Post autor: tomogolf2 » pn paź 11, 2010 23:14

Marcin997 pisze:Gdzie się znajduję i w ogóle.. :chytry:
w miejscu gdzie jest dzwignia przyspieszacza, po drugiej stronie jest wieczko na 2 srubki. w poprzek pompy chodzi ten tłoczek... zeby sie do niego dobrac i go wyjac trzeba rozebrac cała pompe w srodku jest zabezpieczenie,sciagamy blokadke, wyjmujemy bolczyk, odsuwamy http://etc.gnarlodious.com/Vanagon/Bosch_Pump/25.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; i wyciagamy z pompy tłoczek http://etc.gnarlodious.com/Vanagon/Bosch_Pump/29.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; http://etc.gnarlodious.com/Vanagon/Bosch_Pump/30.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; adv timing ;)


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Advance timing mod

Post autor: t0mal » pn paź 11, 2010 23:23

Najpierw zaopatrz się w zestaw uszczelek, spray do czyszczenia hamulców, niepylącą szmatkę, buteleczkę z olejem napędowym, trójkątną nasadkę do śrub korektora dawki, i ze dwa dni wolnego - na początek powinno wystarczyć. Pompę musisz wyczyścić tak dokładnie jak się da, możesz np umyć silnik, następnie trzeba ją zdjąć z silnika i wyczyścić tak, że nie bałbyś się jej polizać. Teraz trzeba znaleźć czysty, jasny stół z uchwytem, (może być imadło z włożonym w nie wspornikiem z jakiegoś starego silnika, w ostateczności możesz złapać pompę za fasolkę podkładając aluminiowe blaszki, tak żeby nie uszkodzić obudowy pompy)
i rozbieramy pompę odkręcasz górę, wyciągasz regulator odśrodkowy (zaznacz położenie ośki i licz ile obrotów się wykręci, to ważne żeby tego nie przestawić) trzeba wyjąć korektor dawki i wyciągamy głowiczkę tak żeby najlepiej nie wyleciały sprężyny, ani podkładka pomiędzy falę a tłoczkiem (ważne którą stroną była przyłożona do tłokorozdzielacza), najlepiej nie dotykaj sekcji, jakby wyleciała to nasmaruj olejem, i nie wkładaj na siłę, samo ma się wsunąć. Następnie wyciągasz falę, rolki, sprężynę wałka (czasami jest przymocowana na stałe do wałka) krzyżak, przyspieszacz i z drugiej strony ten mały dekielek na dole pompy. Wyciągasz sprężynę, dwie podkładki, ta czarna tuleja to jest właśnie tłoczek o którym mówimy. Trzeba go skrócić o 2,5 - 3 mm od strony sprężyny, w tym celu trzeba go wymontować z pompy - patrząc od strony głowiczki na element o który opierają się rolki do fali, na dole masz taki czarny klips - wyciągasz go do siebie, pod nim jest bolczyk zabezpieczający który wyciągasz, następie trzpień mocujący tłoczek od timingu wysuwa się do góry (czasami trzeba obrócić wałek) i już, tłoczek jest wolny. Dobrzeby dać go do stoczenia, zrobić fazkę, istotne jest żeby nie uszkodzić powierzchni - jest dość precyzyjnie pasowany i nie ma prawa się zacinać) Przed ponownym montażem części myjemy sprayem do hamulców (z wyjątkiem tłokorozdzielacza, chyba że pobrudziłeś) ponieważ ww preparat osusza części przed zamontowaniem smarujemy olejem napędowym.
To tyle, w takim skrócie. :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Advance timing mod

Post autor: Michał_1977 » wt paź 12, 2010 08:04

Marcin997 pisze:ale ogólnie który to tłoczek...? Gdzie się znajduję i w ogóle..
Marcin997, już Ci kiedyś podawałem ten link http://etc.gnarlodious.com/Vanagon/Bosc ... build.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotki 30-33 :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Advance timing mod

Post autor: Marcin997 » wt paź 12, 2010 09:15

łoł... :crazy: Nie wiedziałem że to aż tyle :kac: Więc panowie.. Po tym jak to przeczytałem, stwierdziłem że to nie na moje siły... :bigok: Ale, mam w domu dwie można powiedzieć nie działające pompy.. :jezor: Więc na swojej tego robił nie bede.. znaczy na tej który ma na dniach przyjechać do mnie... Bo moją spotkał okrutny los.. :okej: wiem, nie ma sie z czego cieszyć... ale spróbuje zrobić ten mod, najpierw na tej pompie która mi leży w garażu, jeśli uda mi się potem pompę poskładać na nowo to zrobię to w swojej :hmm: Bo na razie swoich umiejętności pewien nie jestem.. rozbierałem tą część od tłoko rozdzielacza, ale tego wszystkie z góry nie..
W każdym razie, jeśli nie zrobię tego ja, to przynajmniej doprowadziłem do tego że ktoś, tutaj t0mal, Michaś_1977, wytłumaczyli.. Więc będzie to pomocne w zrobieniu tego, bo wcześniej to nie bardzo można było skumać o co kaman...
Wszyscy będą mogli rozbebeszyć pompy i zrobić tego moda, ale nie koniecznie znowu je poskładać :rotfl:



Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Re: Advance timing mod

Post autor: Marcin997 » wt paź 12, 2010 09:18

Michaś_1977 pisze:
Marcin997 pisze:ale ogólnie który to tłoczek...? Gdzie się znajduję i w ogóle..
Marcin997, już Ci kiedyś podawałem ten link http://etc.gnarlodious.com/Vanagon/Bosc ... build.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotki 30-33 :bajer:
Sorki ale nie pamiętam żeby to miało miejsce... :crazy:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości