[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- TheDoctor
- Mały gagatek
- Posty: 109
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 22:12
- Lokalizacja: Mieroszów/Rybnik
- Kontakt:
[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr
Problem rozwiazany. Winny okazal sie przekaznik 30. ECU mialo zle napiecie. Po wymianie szarpanie i falowanie ustalo... Pozdrawiam
Pozdroofki
TheDoctor
TheDoctor
[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr
Witam. Też jesem posiadaczem Mk3 GTi z silnikiem 2E i od czasu kupna ma problemu z obrotami i czasem auto łapie muła. Wtedy nieraz pomaga jak zgaszę i odpalę auto na nowo, a nieraz nie do końca pomaga.
Podmieniałem już przepływkę , krokowca, TSP. nowy ECU ( te same numery i nawet ten sam rok i miesiąc produkcji ), czujniki temp. płynu chłodniczego, nowa oryginalna sonda lambda, ori kopułka i palec, nowy/urzywany aparat zapłonowy ( taki sam - BOSCH ), przekładałem całą przepustnicę z TPS-em, nowe wężyki podciśnienia, i raczej szczelny dolot.
Sprawdzałem to wszystko czy jest sprawne elektrycznie i nic. Cały układ paliwowy ( gazu nie mam ), od pompy po wtryski. Robiona głowica z uszczelką ( nie ma przedmuchów na cylindrach - coś takiego też może powodować nierówną pracę.
Nieraz mam wrażenie że słyszę coś ze skrzynki bezpieczników ( jak by przekaźnik ), ale bardzo rzadko ( i nie wiem czy tak jest czy mi się tylko wydaje ). Ostatnio auto zaczęło gasnąć na luzie coraz bardziej - tak nagle jak by na chwilę prod odcięło ( najgorzej w zakrętach , bo wysiada wspomaganie wtedy ). I też kiedyś miałem się przyjrzeć przekaźnikowi 30 ( od elektryki silnika ), ale o tym zapomniałem.
Teraz do sedna. Czy ten przekaźnik to jest zwykły przekaźnik ? Tzn. cewka ( piny 85 i 86 ), która zamyka obwód ( piny 30 i 87 ) ?
Przekaźnik typu jak tutaj http://www.altech.com.pl/wbt/poradnik/_ ... kaznik.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ( tylko bez uchwytu mocującego/wieszaczka ) ?
Czy jest to jakiś inny ? Bardzo był bym wdzięczny za szybką informację bo już powoli tracę cierpliwość ( rok czasu ) i nie po to trzymam go na paliwie żeby takie cyrki się działy.
Z góry dziękuję
Podmieniałem już przepływkę , krokowca, TSP. nowy ECU ( te same numery i nawet ten sam rok i miesiąc produkcji ), czujniki temp. płynu chłodniczego, nowa oryginalna sonda lambda, ori kopułka i palec, nowy/urzywany aparat zapłonowy ( taki sam - BOSCH ), przekładałem całą przepustnicę z TPS-em, nowe wężyki podciśnienia, i raczej szczelny dolot.
Sprawdzałem to wszystko czy jest sprawne elektrycznie i nic. Cały układ paliwowy ( gazu nie mam ), od pompy po wtryski. Robiona głowica z uszczelką ( nie ma przedmuchów na cylindrach - coś takiego też może powodować nierówną pracę.
Nieraz mam wrażenie że słyszę coś ze skrzynki bezpieczników ( jak by przekaźnik ), ale bardzo rzadko ( i nie wiem czy tak jest czy mi się tylko wydaje ). Ostatnio auto zaczęło gasnąć na luzie coraz bardziej - tak nagle jak by na chwilę prod odcięło ( najgorzej w zakrętach , bo wysiada wspomaganie wtedy ). I też kiedyś miałem się przyjrzeć przekaźnikowi 30 ( od elektryki silnika ), ale o tym zapomniałem.
Teraz do sedna. Czy ten przekaźnik to jest zwykły przekaźnik ? Tzn. cewka ( piny 85 i 86 ), która zamyka obwód ( piny 30 i 87 ) ?
Przekaźnik typu jak tutaj http://www.altech.com.pl/wbt/poradnik/_ ... kaznik.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ( tylko bez uchwytu mocującego/wieszaczka ) ?
Czy jest to jakiś inny ? Bardzo był bym wdzięczny za szybką informację bo już powoli tracę cierpliwość ( rok czasu ) i nie po to trzymam go na paliwie żeby takie cyrki się działy.
Z góry dziękuję
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
- TheDoctor
- Mały gagatek
- Posty: 109
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 22:12
- Lokalizacja: Mieroszów/Rybnik
- Kontakt:
[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr
Tak jak Ci pisalem na PW. Kup orginalny. Nie baw sie w zamienniki. Jak wszystkie inne podzespoly masz sprawne to nie ma bata musi chulac
Pozdroofki
TheDoctor
TheDoctor
[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr
U mnie jednak problemy nie związane są z przekaźnikiem 30.
Ostatnio pojawił się ( 1 raz ) problem z kostka stacyjki ( chyba ). Z rana ( w poniedziałek ) przy próbie uruchomienia silnik zero reakcji i żadnej kontrolki ( akumulator sprawny itd. ). Dopiero po którymś tam kręceniu kluczykiem i kilkunastu bluzgach kontrolki zaświeciły i zapalił od razu. Do teraz się to nie powtórzyło.
Znajomy mechanik dzisiaj mi powiedział że kilka razy miał przypadek taki i przeczyszczenie pinów w komputerze rozwiązało problem. Niby spotykany w autach z ECU na podszybiu ( Golfa z czymś takim też miał ). Jutro po pracy wykonam zabieg czyszczenia i zobaczymy czy coś to da.
Ostatnio pojawił się ( 1 raz ) problem z kostka stacyjki ( chyba ). Z rana ( w poniedziałek ) przy próbie uruchomienia silnik zero reakcji i żadnej kontrolki ( akumulator sprawny itd. ). Dopiero po którymś tam kręceniu kluczykiem i kilkunastu bluzgach kontrolki zaświeciły i zapalił od razu. Do teraz się to nie powtórzyło.
Znajomy mechanik dzisiaj mi powiedział że kilka razy miał przypadek taki i przeczyszczenie pinów w komputerze rozwiązało problem. Niby spotykany w autach z ECU na podszybiu ( Golfa z czymś takim też miał ). Jutro po pracy wykonam zabieg czyszczenia i zobaczymy czy coś to da.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr
ja tam nie wiem ale w moim 2e jak faluje wykręcam przepustnice dokładnie czyszcze i mam spokój na rok
[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr
W 2E co ma przepustnica ... ? Krokowy/regulator wolnych obrotów jest w kolektorze ssącym, TPS jest szczelny i brud na przepustnicy nie wpływa na jego działanie ( no chyba że jest tyle syfu, w co wątpię żeby mogło tak gdziekolwiek być, że klapka przepustnicy by się nie zamykała ) Jeżeli są czyste (nie zatkane) podłączenia do przewodów do podciśnienia to tam nie ma co się zepsuć. W końcu to tyko zwykła "mechaniczna" przepustnica, a nie z nastawnikiem.
Czy na pewno mówimy tu o silniku 2E ?
Do tego dodam że czyściłem piny w komputerze, w kostce do komputera i nic nie dało ( znajomy mechanik mi podpowiedział i mówił że miał kilka przypadków że po wyczyszczeniu pinów w ECU silnik zaczynał dobrze chodzić - auta z komputerem na poszybiu ), ale u mnie nie przyniosło to żadnego skutku.
Czy na pewno mówimy tu o silniku 2E ?
Do tego dodam że czyściłem piny w komputerze, w kostce do komputera i nic nie dało ( znajomy mechanik mi podpowiedział i mówił że miał kilka przypadków że po wyczyszczeniu pinów w ECU silnik zaczynał dobrze chodzić - auta z komputerem na poszybiu ), ale u mnie nie przyniosło to żadnego skutku.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr
mam ten sam problem i już nie wiem co dalej z tym zrobić
zrobiłem to samo co GAWIOR i dalej nic się nie poprawiło
jeszcze zaobserwowałem że nie przepala całego paliwa
bo strasznie za nim śmierdzi i kopci
jak uda się komuś ten problem rozwiązać to niech da znać
z góry dzięki i pozdro
zrobiłem to samo co GAWIOR i dalej nic się nie poprawiło
jeszcze zaobserwowałem że nie przepala całego paliwa
bo strasznie za nim śmierdzi i kopci
jak uda się komuś ten problem rozwiązać to niech da znać
z góry dzięki i pozdro
- TheDoctor
- Mały gagatek
- Posty: 109
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 22:12
- Lokalizacja: Mieroszów/Rybnik
- Kontakt:
[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr
Panowie a moze podepniecie autko pod kompa... Wiem ze w tym silniku to nie bardzo jest co sprawdzac ale ja porobilem logi i cos na tej podstawie sobie ocenilem... wiec moze warto sprobowac?
Chodz jezeli to problem ze stacyjka to nie bardzo pod kompem cos wyjdzie, ale z drugiej strony co ma stacyjka do falowania? Raczej auto by gaslo...
Chodz jezeli to problem ze stacyjka to nie bardzo pod kompem cos wyjdzie, ale z drugiej strony co ma stacyjka do falowania? Raczej auto by gaslo...
Pozdroofki
TheDoctor
TheDoctor
[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr
mam dostęp i do oryginalnego waga i do testerów innych firm bo znajomy takie sprzęty
sprzedaje i równocześnie jest elektronikiem samochodowym ale i on się poddał
dzisiaj zrobiłem myk z tym przekaźnikiem i trochę się poprawiło bo przestał gasnąć na wolnych i
nie szarpie tak mocno ale nadal obroty oscylują od 800 do 1200 a czasami się zawieszą i rosną do 2500
ale jak nie urok to sraczka bo rano strzelił wąż od chłodzenia bo nie zdążyłem wymienić płynu
sprzedaje i równocześnie jest elektronikiem samochodowym ale i on się poddał
dzisiaj zrobiłem myk z tym przekaźnikiem i trochę się poprawiło bo przestał gasnąć na wolnych i
nie szarpie tak mocno ale nadal obroty oscylują od 800 do 1200 a czasami się zawieszą i rosną do 2500
ale jak nie urok to sraczka bo rano strzelił wąż od chłodzenia bo nie zdążyłem wymienić płynu
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr
pitol1984, trzeba sprawdzić szczelność dolotu, przepływomierz, regulator ciśnienia paliwa, TPS.Opisy na forum Mam nadziej że to silnik 2E z mk3 a nie silnik na gaźniku 2EE z mk2? Powinieneś to wyraźnie określić
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr
Co do podpinania pod komputer, to był podpinany u mechanika, sam też mam interfejs, ale autko było podpinane pod oryginalny serwisowy komputer diagnostyczny VW ( nie jakiś kabel i program ) i tak samo żadnych błędów i niedociągnięć w działaniu nie było widać.
Przepływkę sprawdzałem i podmieniałem na inna sprawną ( z jeżdżącego auta ), TPS sprawdzony, aparat zapłonowy zmieniony ( na obu to jest tak samo ), układ paliwowy sprawdzany ( pompa, regulator ciśnienia, wtryski ), filtry wymieniane ( paliwowy w zeszłym tygodniu, a powietrza jest SIMOTA od wakacji, oleju razem z olejem co 9-10tys. - Motul Synergie 6100 15W50 pełen syntetyk ), rozrząd sprawdzany wiele razy i jest OK, dolot sprawdzany szczelny ( raczej, bo wiele razy sprawdzałem i nie zauważyłem niczego )), ale jak się wkurzę to na jakiś uszczelniacz wszystkie złączki dam ( krokowy, odma, te przy tej gumie od dolotu i przepływki ), przewód od podciśnienia serwa jest szczelny, uszczelki pod kolektorem dolotowym, wydechowym wymienione przy robieniu głowicy w wakacje, sam krokowy/regulator wolnych obrotów podmieniany i bez róznicy ( elektrycznie jest OK według książki serwisowej ), drugi ECU także podpinany żeby wykluczyć jego winę i bez zmian, czujnik temp. płynu chłodniczego wymieniany ( w króćcu są 2 i oba sprawdzanie i sprawne według tabelki oporu/temp. st.C - na obu działa tak samo ).
Z takich prostszych rzeczy to cewka i kable WN, ale kable ani nie świecą, ani nie kopią ( BREMI ). Myślałem żeby może zdjąć z nich te metalowe osłony świec. Co Wy o tym pomyśle sądzicie, bo ja już powoli głupieje ? ( tonący brzytwy się chwyta )
Przepływkę sprawdzałem i podmieniałem na inna sprawną ( z jeżdżącego auta ), TPS sprawdzony, aparat zapłonowy zmieniony ( na obu to jest tak samo ), układ paliwowy sprawdzany ( pompa, regulator ciśnienia, wtryski ), filtry wymieniane ( paliwowy w zeszłym tygodniu, a powietrza jest SIMOTA od wakacji, oleju razem z olejem co 9-10tys. - Motul Synergie 6100 15W50 pełen syntetyk ), rozrząd sprawdzany wiele razy i jest OK, dolot sprawdzany szczelny ( raczej, bo wiele razy sprawdzałem i nie zauważyłem niczego )), ale jak się wkurzę to na jakiś uszczelniacz wszystkie złączki dam ( krokowy, odma, te przy tej gumie od dolotu i przepływki ), przewód od podciśnienia serwa jest szczelny, uszczelki pod kolektorem dolotowym, wydechowym wymienione przy robieniu głowicy w wakacje, sam krokowy/regulator wolnych obrotów podmieniany i bez róznicy ( elektrycznie jest OK według książki serwisowej ), drugi ECU także podpinany żeby wykluczyć jego winę i bez zmian, czujnik temp. płynu chłodniczego wymieniany ( w króćcu są 2 i oba sprawdzanie i sprawne według tabelki oporu/temp. st.C - na obu działa tak samo ).
Z takich prostszych rzeczy to cewka i kable WN, ale kable ani nie świecą, ani nie kopią ( BREMI ). Myślałem żeby może zdjąć z nich te metalowe osłony świec. Co Wy o tym pomyśle sądzicie, bo ja już powoli głupieje ? ( tonący brzytwy się chwyta )
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Re: [2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys
tak jak pisałem wcześniej mam to samo co GAWIOR czyli mk3 2.0 2ePaweł Marek pisze:pitol1984, trzeba sprawdzić szczelność dolotu, przepływomierz, regulator ciśnienia paliwa, TPS.Opisy na forum Mam nadziej że to silnik 2E z mk3 a nie silnik na gaźniku 2EE z mk2? Powinieneś to wyraźnie określić
zrobiłem dokładnie to samo co kolega wszystko już było wymienione na nowe lub inne i nic to nie dało
[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr
pitol1984, a jak z cewką zapłonową i jakie masz kable WN ( jakiej firmy ) ?
Bo tego u siebie nie sprawdzałem ( kable na oko i na dotyk nie dają żadnych oznak uszkodzenia ).
Bo tego u siebie nie sprawdzałem ( kable na oko i na dotyk nie dają żadnych oznak uszkodzenia ).
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
- TheDoctor
- Mały gagatek
- Posty: 109
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 22:12
- Lokalizacja: Mieroszów/Rybnik
- Kontakt:
[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr
ja rowniez panowie sprawdzalem wszystko po koleji az akoncu podpielem pod kompa i patrze a tu zero bledow, zrobilem logi statyczne i nic nie zauwazylem, dopiero prz logach dynamicznych zaniepokoily mnie wartosci napiecia na ecu... Naszukalem sie troche po necie jakie te wartosci w blokach powinny byc dla naszego silnika (latwo nie bylo ale cos mam) i na tej podstawie doszedlem do usterki z pomoca kolegi z innego forum
Piszecie ze macie dostep do orginalnych vag'ow i testerow ale jestescie pewni ze mechanicy czy tez elektronicy porobili pozadne pomiary?
Ja tam w sumie zadnym specem nie jestem ale uparlem sie ze zrobie sam i zrobilem. Jak trzeba jakies pomocy przy logach to sluze rada (na tyle ile potrafie)...
Piszecie ze macie dostep do orginalnych vag'ow i testerow ale jestescie pewni ze mechanicy czy tez elektronicy porobili pozadne pomiary?
Ja tam w sumie zadnym specem nie jestem ale uparlem sie ze zrobie sam i zrobilem. Jak trzeba jakies pomocy przy logach to sluze rada (na tyle ile potrafie)...
Pozdroofki
TheDoctor
TheDoctor
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 28 gości