wilgoci nie mam w samochodzie pozatym, niezbyt sprecyzowałem paruja mi szyby podczas jazdy nie na postoju.TheGwiazdor pisze:Jak się nie robią tłuste i (można sprawdzić w smaku - słodkie) tzn że od str nagrzewnicy jest ok ale np masz wilgoć w samochodzie.aurel pisze:a mi znów paruja szyby w asamochodzie?? co to moze byc??
Odkurz porządnie, sprawdź czy pod wykładziną nie jest wilgotno i powinno pomóc.
Jak jest wilgotno to gazet na wykładzinę i trochę wyciągnie...
Pamiętaj że nie nadają się kolorowe z życia gwiazd i "Gość Niedzielny"
Wymieniamy nagrzewnicę na podstawie - VW PASSATA.
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- aurel
- Forum Master
- Posty: 1168
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 10:56
- Lokalizacja: Z krainy Deszczowców
- Kontakt:
UjazdóVWka 2007,2008,2009,
MajóVWka 2009,2010,2011,2012,2013,2015,2016,2017
VAG EVENT 2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015,2016,2017
DynóVWka 2012,2013,2014,2015
DUB IT 2012,2013,2014,2015,2016,2017
"Best of"2012,2013
Topornia 2013,2014
Auto Tuning Show 2008, 2009,2013,2014
Moto Event East 2014,2016
Worthersee 2014
MajóVWka 2009,2010,2011,2012,2013,2015,2016,2017
VAG EVENT 2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015,2016,2017
DynóVWka 2012,2013,2014,2015
DUB IT 2012,2013,2014,2015,2016,2017
"Best of"2012,2013
Topornia 2013,2014
Auto Tuning Show 2008, 2009,2013,2014
Moto Event East 2014,2016
Worthersee 2014
Witam .Jestem po zabiegu wymiany nagrzewnicy . Postanowiłem to zrobić ponieważ golfina już bardzo słabo grzała, szlag mnie trafiał gdy po kilkunastu kilometrach w aucie było zimno.Znalazłem wolny dzionek i kierując się wskazówkami z forum wymieniłem nagrzewnicę.Roboty przy tym było nie powiem, ale opłaciło się . Wymieniając sprawdźcie również stan gąbek na klapkach w obudowie ,te co sterują strumieniem powietrza .U mnie okazało się że z tych gąbek zostały strzępy i powietrze ciepłe mieszało się z zimnym.Zdarłem stare resztki i w te miejsca przykleiłem gąbkę taką co daje się pod panele podłogowe. Teraz to mam Saharę w aucie .
No ja juz wywleklem stara nagrzewnice. Mam MK3 AFN z klimatyzacja reczna (nie climatronic) i powiem pomimo odginania belki wzmocnienia deski nie udalo mi sie korzystnie wymanipulowac modulu nagrzewnicy zeby ja wysunac:/
Takze spod maski rozszczelnilem na zaworze rozpreznym klimatyzacje, gaz polecial sobie i odkrecilem caly modul od grodzi i wciagnalem do kabiny pod belke i normalnie na podlodze spoczal, co oczywiscie spowodowalo swobodne wyjscie nagrzewnicy z sasiedniego modulu:)
Moze to zawile brzmi, ale mam zdjecia porobione i trzeba by zaktualizowac fotoporade o wersje z klimatyzacja, bo mozna stracic na tym kupe nerwow;)
Pozdrowionka.
Takze spod maski rozszczelnilem na zaworze rozpreznym klimatyzacje, gaz polecial sobie i odkrecilem caly modul od grodzi i wciagnalem do kabiny pod belke i normalnie na podlodze spoczal, co oczywiscie spowodowalo swobodne wyjscie nagrzewnicy z sasiedniego modulu:)
Moze to zawile brzmi, ale mam zdjecia porobione i trzeba by zaktualizowac fotoporade o wersje z klimatyzacja, bo mozna stracic na tym kupe nerwow;)
Pozdrowionka.
Faq dobra rzecz ale z nerwami nie jest tak zle:) ja za 3 razem jak wyjmowalem to w 3 godzinach sie miescilem z wyciagnieciem i wlozeniem.... Fakt przez wlasna glupote to robilem bo climatronic nie grzal wogole i co sie okazalo nowa nagrzewnica jest do niczego i przez to 3 razy sie bawilem w to sprawdzajac klapki za 2 razem i wszelkie uszczelnienia a za 3 wymienilem znow nagrzewnice na orginalnaRossi_PL pisze:Moze to zawile brzmi, ale mam zdjecia porobione i trzeba by zaktualizowac fotoporade o wersje z klimatyzacja, bo mozna stracic na tym kupe nerwow;)
Tak wiec jak chlopaki wymieniacie nagrzewnice to bron boze nie kupowac tych z allegro za 30-50 zl bo to szajsz i badziewie, porownalem sobie moja stara z ta z allegro to normalnie polowe mniej mialo blaszek odprowadzajacych cieplo, kupilem orginalna uzywke w super stanie i wreszcie bylo grzanie w aucie
Wymieniamy nagrzewnicę na podstawie - VW PASSATA.
Apropos mk2 86' C .
Od komory silnika są 3 nakrętki takie jak od 'obudowy nagrzewnicy' , jednak odkręcamy tylko 2 w lini (pionowej) węży wodnych. Od środka nie należy zapomnieć o 6 spinkach łączących tunel między dmuchawą a samym elementem który nas interesuje. Do tylnej górnej jest ciężko dojść, jednak mi udało się po odpięciu pozostałych(płaskim małym wkrętakiem) ją po prostu wyszarpać.
Istotne jest by jak kolega już napisał sprawdzić klapy regulujące- dziury w nich są po to by zmniejszyć masę , pianka powinna je całkowicie zaślepiać a i uszczelniać między obudową a klapą.
Od komory silnika są 3 nakrętki takie jak od 'obudowy nagrzewnicy' , jednak odkręcamy tylko 2 w lini (pionowej) węży wodnych. Od środka nie należy zapomnieć o 6 spinkach łączących tunel między dmuchawą a samym elementem który nas interesuje. Do tylnej górnej jest ciężko dojść, jednak mi udało się po odpięciu pozostałych(płaskim małym wkrętakiem) ją po prostu wyszarpać.
Istotne jest by jak kolega już napisał sprawdzić klapy regulujące- dziury w nich są po to by zmniejszyć masę , pianka powinna je całkowicie zaślepiać a i uszczelniać między obudową a klapą.
Wymieniamy nagrzewnicę na podstawie - VW PASSATA.
M problem z grzaniem. Odpowietrzałem cały uklad ale dalej jest tak samo powietrze leci letnie. Linki mam napewno ok sprawdzałem wszystkie działa. Wymiana nagrzewnicy to już ostateczność. Węże do nagrzewnicy są hooooottt ... nie idzie ich dotknąć. Wlotowy i wylotowy. Nagrzewnica zapowietrzona ? Ale mam pytanie czy tam w moim mk3 nie ma zaworków przed nagrzewnicą ? Mój kumpel miał taki problem w mk2 i wyrzuciliśmy je dająć rurki i grzanie odrazu powróciło bo ów zaworki były juz do dupy. I nie trzeba było nic wymieniać a roboty było dosłownie na chwile. Prosze o odp.
- elpiotrek
- Forum Master
- Posty: 1982
- Rejestracja: ndz paź 05, 2008 19:25
- Lokalizacja: elblag i braniewo
Wymieniamy nagrzewnicę na podstawie - VW PASSATA.
czy ktos sobie pozapisywal foty z pierwszego postu? bo mi sie nie wyswietlaja, a zaraz szykuje mi sie wymiana nagrzewnicy. nie bardzo wiem jak sie za to zabrac..
dzieki za pomoc.
dzieki za pomoc.
- LukiSzczecin
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 03:00
- Lokalizacja: Szczecin
Wymieniamy nagrzewnicę na podstawie - VW PASSATA.
No ja dziś się za to biorę, bo zaczyna się chłodno a przez spore wycieki (mokre dywaniki, duże ubytki płynu) latam na zwykłej wodzie, mrozy złapią i nie ciekawie się zrobi. Osobiście zakupiłem zamiennik niemieckiej firmy Febi, mam nadzieję że nie okaże się jakąś tanią podróbką i nie pęknie po miesiącu. Osobiście nie mam problemów z ogrzewaniem jak kilku kolegów wyżej - po nagrzaniu silnika wręcz nie idzie przyłożyć ręki do nawiewów tak parzy, jednak te spore ubytki zmuszają mnie do wymiany bo czas zalać układ płynem chłodzącym.
Mam na to cały dzień, mam nadzieję że się uda. Zdam relacje na koniec, po wymianie i zalaniu go płynem
Mam na to cały dzień, mam nadzieję że się uda. Zdam relacje na koniec, po wymianie i zalaniu go płynem
- LukiSzczecin
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 03:00
- Lokalizacja: Szczecin
Wymieniamy nagrzewnicę na podstawie - VW PASSATA.
Co do Golfa MK2 powiem tak - nie jest to trudne, fakt sporo odkręcania itp, ale jak się robi na spokojnie, nic na siłę i z głową to nawet fajnie idzie. Jedna bardzo ważna uwaga, przez którą ja osobiście nagrzewnicy jednak nie wymieniłem. Przed rozebraniem czegokolwiek poluzować te 3 śruby w komorze silnika ! Gdyż jak już rozbierzemy całość, a okaże się że śruby są zapieczone i obracają się z gwintem lub nie da się ich ruszyć to całe rozbieranie na darmo! Osobiście udało mi się odkręcić dwie z nich, została trzecia ta na dole której nie łapie już żaden klucz, łepek był tak pordzewiały że kruszył się przy każdej próbie ruszenia tego kluczem ! I ostatecznie całe auto rozebrane, a obudowa nagrzewnicy nie wychodzi przez jedną głupią śrubkę i teraz składam, i na dniach będę myślał żeby wyciąć ją szlifierką kontową lub też nagrzać mocno może wtedy coś pomoże. W innym wypadku oddaję do mechaniora, co prawda 200zł chce skasować ale na jego głowie leży wtedy odkręcenie tych śrub.
A tak generalnie zadanie proste, polecam jedynie segregować śruby. Te od zaślepki zegarów, samych zegarów, i trzymające dolne półki są w zasadzie takie same, więc je można trzymać razem. Osobno natomiast trzymałbym śruby na klucz 7 bodajże które trzymają dechę po bokach, pod kierownicą, oraz w schowku. Dwie czarne plastikowe nakrętki trzymające kanały dolotowe również schowałbym osobno, gdyż mi jedna gdzieś uciekła i naszukałem sie dobre 20 minut. Później to zostaje już tylko odkręcić kierownicę i decha swobodnie wylezie. Oczywiście trzeba pamiętać żeby zdjąć węże z nagrzewnicy przed jej wyciągnięciem i je zaślepić, bo pozalewa nam całą komorę silnika płynem chłodzącym.
No i pamiętać żeby najpierw ruszyć tamte śruby, to jedyne śruby które stawiały mi taki opór, a za razem jedyne przez które muszę auto złożyć bo wymiana skończyła się niepowodzeniem. Pozdrawiam
Kamil Włodi lub któryś z innych użytkowników jeśli potrzebujecie zdjęcia MK2 to jestem w stanie podesłać, tylko dajcie znać póki na dniach będę rozbierał to drugi raz bo później już lipa
A tak generalnie zadanie proste, polecam jedynie segregować śruby. Te od zaślepki zegarów, samych zegarów, i trzymające dolne półki są w zasadzie takie same, więc je można trzymać razem. Osobno natomiast trzymałbym śruby na klucz 7 bodajże które trzymają dechę po bokach, pod kierownicą, oraz w schowku. Dwie czarne plastikowe nakrętki trzymające kanały dolotowe również schowałbym osobno, gdyż mi jedna gdzieś uciekła i naszukałem sie dobre 20 minut. Później to zostaje już tylko odkręcić kierownicę i decha swobodnie wylezie. Oczywiście trzeba pamiętać żeby zdjąć węże z nagrzewnicy przed jej wyciągnięciem i je zaślepić, bo pozalewa nam całą komorę silnika płynem chłodzącym.
No i pamiętać żeby najpierw ruszyć tamte śruby, to jedyne śruby które stawiały mi taki opór, a za razem jedyne przez które muszę auto złożyć bo wymiana skończyła się niepowodzeniem. Pozdrawiam
Kamil Włodi lub któryś z innych użytkowników jeśli potrzebujecie zdjęcia MK2 to jestem w stanie podesłać, tylko dajcie znać póki na dniach będę rozbierał to drugi raz bo później już lipa
Re: Wymieniamy nagrzewnicę na podstawie - VW PASSATA.
Witam, i ja zabrałem sie do wymiany nagrzewnicy w corrado. Porada lux! Dodam od siebie, że jak mocno pociekło z nagrzewnicy to warto wyjąć dywan, filcowe wygłuszenia i wszystko porządnie wysuszyć bo gnój z filcu robi się konkretny.
http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości