Problem z odpalaniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z odpalaniem
Więc mam problem z moim golfem 4. 130km 2003r. A mianowicie czasem (ostatnio coraz częściej) gdy jest zimny i go odpalę to odpali i po chwili gaśnie jakby nie dochodziło paliwo. Ale gdy już czuje ze zaraz zgaśnie i zdążę dodać gazu to już chodzi normalnie, a jak nie zdążę no to zgaśnie i potem cały czas kręci ale odpali dopiero za którymś razem. Z czym może by problem?
Może to być spowodowane np przestawieniem się kąta wtrysków?
Może to być spowodowane np przestawieniem się kąta wtrysków?
Problem z odpalaniem
130 kuni więc siedzi u Ciebie ASZ jak miewam ,,, bo nie napisałeś żadnych oznaczeń silnika.
Jak ASZ ,,, to i pompki ....
Jeśli jest to nowo kupione autko - to napisz co wymieniłeś? filtry ( paliwa - powietrza ) to podstawa ...
Cytat z forum OCTAVII
PS .. Kąt poczatku tłoczenia jest niezwykle istotny. W silnikach z pompami VP..jego złe ustawienie ma kluczowy wpływ na uruchamianie zimnego silnika. Tylko zimnego...bo potem ECU odpowiednio wysterowywuje hydrauliczny przestawiacz kąta w zależności od obrotów i obciązenia silnika. Jesli mechanior zbagatelizuje ( a najczęściej się tak dzieje z powodu braku testera i wiedzy) temat sprawdzenia i korekty kąta po wymianie paska, moze powstać problem rozruchu. Jeśli kąt wtrysku jest ustawiony całkiem poza tolerancją ....mozemy odczuć spadek mocy i osiagów silnika gdyż przestawiacz pod pompą nie wyrabia sie z regulacją...gdyż brakuje zakresu regulacyjnego. Zazwyczaj owocuje to błedem w sterowniku 00550 w/g starego standartu albo 17656 w/g nowego...spritzbeginnregelung..regeldifferenz.
Najczęściej zdarza się że mechanior który zabiera sie za wymiane paska robi sobie znaki farbą oznaczajac połozenie kół paska zębatego...zdejmuje pasek i zakłada nowy z uwagą aby namalowane wcześniej "punkty odniesienia" pokrywały się. Nawet jeśli prawidłowo to wszystko ustawi to i tak trzeba sprawdzić ustawienie pompy w stosunku do wału gdyż wystarczy lekko zmienić napręzenie paska napinaczem i mamy rozjechane parametry. Nie wspomnę o fakcie że czasami rozrząd jest źle ustawiony i po wymianie paska na "swoje" znaki jest nadal źle.
W przypadku opisywanego silnika PD ustawienie przebiega w inny sposób. Po ustawieniu idealnego "0" wału blokujemy wałek rozrządu pasownym kołkiem. Zluzowuje się wtedy 3 śruby na sprzęgiełku gumowym wałka. Po ustawieniu hydronapinacza (4mm starsze modele... w nowszych nie ma hydronapinacza) i odpowiednim napręzeniu paska...dokrecamy śruby na sprzęgiełku i wyjmujemy blokade wałka. należy obrócić ze dwa razy wałem korbowym i ustawić go ponownie na "0". Blokada wałka powinna wchodzić na swoje miejsce. Generalnie jest to prawidłowe ustawienie statyczne silnika i musi on pracować poprawnie. Jesli ktos chce być absolutnym aptekarzem moze dokonać kontroli ustawienia Vag-iem. W kalane 004 bloków wartości mierzonych na ostatniej pozycji mamy synchronizację katową wałka rozrządu. Powinna tam być liczba 0,0*. Dopuszczalne są odchyłki +-0,5*. Jeśli Vag wskazuje inne wartości można dokonać korekty ustawienia. W tym celu należy zluzować 3 śruby na sprzęgiełku i przekręcić wałek pod obroty albo zgodnie z obrotami silnika w zależności od wskazań na Vag-u. Przed załozeniem pokrywy nalezy sprawdzic dokrecenie wszystkich śrub ....bo jak sie któraś odkręci to motor pójdzie w..........
Jak ASZ ,,, to i pompki ....
Jeśli jest to nowo kupione autko - to napisz co wymieniłeś? filtry ( paliwa - powietrza ) to podstawa ...
Cytat z forum OCTAVII
PS .. Kąt poczatku tłoczenia jest niezwykle istotny. W silnikach z pompami VP..jego złe ustawienie ma kluczowy wpływ na uruchamianie zimnego silnika. Tylko zimnego...bo potem ECU odpowiednio wysterowywuje hydrauliczny przestawiacz kąta w zależności od obrotów i obciązenia silnika. Jesli mechanior zbagatelizuje ( a najczęściej się tak dzieje z powodu braku testera i wiedzy) temat sprawdzenia i korekty kąta po wymianie paska, moze powstać problem rozruchu. Jeśli kąt wtrysku jest ustawiony całkiem poza tolerancją ....mozemy odczuć spadek mocy i osiagów silnika gdyż przestawiacz pod pompą nie wyrabia sie z regulacją...gdyż brakuje zakresu regulacyjnego. Zazwyczaj owocuje to błedem w sterowniku 00550 w/g starego standartu albo 17656 w/g nowego...spritzbeginnregelung..regeldifferenz.
Najczęściej zdarza się że mechanior który zabiera sie za wymiane paska robi sobie znaki farbą oznaczajac połozenie kół paska zębatego...zdejmuje pasek i zakłada nowy z uwagą aby namalowane wcześniej "punkty odniesienia" pokrywały się. Nawet jeśli prawidłowo to wszystko ustawi to i tak trzeba sprawdzić ustawienie pompy w stosunku do wału gdyż wystarczy lekko zmienić napręzenie paska napinaczem i mamy rozjechane parametry. Nie wspomnę o fakcie że czasami rozrząd jest źle ustawiony i po wymianie paska na "swoje" znaki jest nadal źle.
W przypadku opisywanego silnika PD ustawienie przebiega w inny sposób. Po ustawieniu idealnego "0" wału blokujemy wałek rozrządu pasownym kołkiem. Zluzowuje się wtedy 3 śruby na sprzęgiełku gumowym wałka. Po ustawieniu hydronapinacza (4mm starsze modele... w nowszych nie ma hydronapinacza) i odpowiednim napręzeniu paska...dokrecamy śruby na sprzęgiełku i wyjmujemy blokade wałka. należy obrócić ze dwa razy wałem korbowym i ustawić go ponownie na "0". Blokada wałka powinna wchodzić na swoje miejsce. Generalnie jest to prawidłowe ustawienie statyczne silnika i musi on pracować poprawnie. Jesli ktos chce być absolutnym aptekarzem moze dokonać kontroli ustawienia Vag-iem. W kalane 004 bloków wartości mierzonych na ostatniej pozycji mamy synchronizację katową wałka rozrządu. Powinna tam być liczba 0,0*. Dopuszczalne są odchyłki +-0,5*. Jeśli Vag wskazuje inne wartości można dokonać korekty ustawienia. W tym celu należy zluzować 3 śruby na sprzęgiełku i przekręcić wałek pod obroty albo zgodnie z obrotami silnika w zależności od wskazań na Vag-u. Przed załozeniem pokrywy nalezy sprawdzic dokrecenie wszystkich śrub ....bo jak sie któraś odkręci to motor pójdzie w..........
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Re: Problem z odpalaniem
Silnik to 1.9 TDI Wymieniłem wszystkie filtry i olej.
A oznaczeń silnika nie wiem za bardzo gdzie szukac.
A oznaczeń silnika nie wiem za bardzo gdzie szukac.
Re: Problem z odpalaniem
[quote="andre91"]Silnik to 1.9 TDI Wymieniłem wszystkie filtry i olej.
A oznaczeń silnika nie wiem za bardzo gdzie szukac.[/quote
Na kielichu po prawej stronie ... albo na wlepie w bagażniku ... o ile jest ORI ...
Tu masz ... odpowiedź http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=98" onclick="window.open(this.href);return false;
A oznaczeń silnika nie wiem za bardzo gdzie szukac.[/quote
Na kielichu po prawej stronie ... albo na wlepie w bagażniku ... o ile jest ORI ...
Tu masz ... odpowiedź http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=98" onclick="window.open(this.href);return false;
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Problem z odpalaniem
filter paliwa kolego do wymiany. Pójdziesz do sklepu motoryzacyjnego to dadza ci taki jaki masz tylko bedziesz musiał podac rok produckji marka model auta pojemnosc silnika i moc. Jak bedziesz wymieniał filter paliwa to zalej go ropą bo jesli tego nie zrobisz to zapowietrzy ci sie układ i dopiero wtedy narobisz . Kolega tez tak miał jak ty i auto odrazu zaczeło lepiej palic 

Problem z odpalaniem
Ale dopiero co wymieniłem filtr paliwa.
Mam vaga zrobiłem skan może cos wam podpowie.

W bagażniku mam inny silnik bo był wymieniany.
Mam vaga zrobiłem skan może cos wam podpowie.

W bagażniku mam inny silnik bo był wymieniany.
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Problem z odpalaniem
Sprawdz oznaczenie silnika na wlepce obudowy paska rozrządu.andre91 pisze:W bagażniku mam inny silnik bo był wymieniany.

Problem z odpalaniem
Zrobiłem teraz auto skan. Wyskoczyło mi takie cos może ktos podpowie co to jest.
A z drugiej strony golf 4 115km wychodził do 2000r. W dowodzie mam wbite 96,00 kW czyli 130km. Moze po prostu jest zły sterownik? Ale czy może to mieć jakiś wpływ na jego zachowanie. Dodam że przed wymianą filtra ani razu mi tak nie zrobił. Dopiero po jakimś czasie gdy już wymieniłem ten filtr. Może jest coś z pompa?

A z drugiej strony golf 4 115km wychodził do 2000r. W dowodzie mam wbite 96,00 kW czyli 130km. Moze po prostu jest zły sterownik? Ale czy może to mieć jakiś wpływ na jego zachowanie. Dodam że przed wymianą filtra ani razu mi tak nie zrobił. Dopiero po jakimś czasie gdy już wymieniłem ten filtr. Może jest coś z pompa?

Problem z odpalaniem
Hmmm komp od 115 a Ty twierdzisz ,że masz 130 .... więc sprawdź dokładnie oznaczenie silnika tam gdzie pisałem wyżej.
Ps ... zobacz czy powietrza nie masz w wężyku na odpalonym motorku ,,, tzn czy nie idą bąbelki
Ps ... zobacz czy powietrza nie masz w wężyku na odpalonym motorku ,,, tzn czy nie idą bąbelki

Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Problem z odpalaniem
Ale w dowodzie mam nawet wbite. Z tego co wiem to na silniku nie ma oznaczenia. Bo już patrzyłem kiedyś ale zobaczę jeszcze raz.
Problem z odpalaniem
Więc po prostu polski vag to badziew. normalny komputer pokazał sterownik asz. Sprawdziłem świece i wszystkie 4 były wykończony. jutro będę miał nowe założę i zobaczę czy coś pomoże.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości