Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

aron20000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 08:03
Lokalizacja: Białystok

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

Post autor: aron20000 » wt paź 05, 2010 08:44

Witam do czego jest zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa. Wiem tyle że po wyłączonym silniku utrzymuje jeszcze podciśnienie, ale pytanie jest po co?



Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

Post autor: pitru » wt paź 05, 2010 09:18

A czy nie lepiej jest mieć wspomaganie hamulca kiedy silnik jest zgaszony?


Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24

aron20000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 08:03
Lokalizacja: Białystok

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

Post autor: aron20000 » wt paź 05, 2010 19:47

Hmm więc tylko po to... powiem szczerze, że majac do dyspozycji wrzucenie 1-dynki, zaciągniecie hamulca ręcznego, i wcisnięcie jeszcze dodatkowo hamulca nożnego choćby bez wspomagania, chyba powinno wystarczyć. Ale fakt, lepiej jeszcze mieć to wspomaganie jakiś czas po zgaszeniu, choć średnio fukcjonalne.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

Post autor: miś fazi » wt paź 05, 2010 20:13

przede wszystkim zawór zwrotny na przewodzie do serwa jest po to aby nie świrowały Ci obroty silnika przy wciskaniu pedału hamulca



aron20000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 08:03
Lokalizacja: Białystok

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

Post autor: aron20000 » wt paź 05, 2010 21:56

przede wszystkim zawór zwrotny na przewodzie do serwa jest po to aby nie świrowały Ci obroty silnika przy wciskaniu pedału hamulca
Mógłbyś napisac w jaki sposób może to zakłócić pracę silnika?
Weźmy starszego TD mamy misę olejową do której mogą dochodzić ewentualne przedmuchy z komory spalania, mamy pompe vacum która "wciąga" powietrze od serwa do komory pod tłokami, z tamtąd odpowietrzeniem odmą nadciśnienie odprowadzane jest do dolotu.
Nie wiem i zachodzę w głowę nad sensem tego mechanizmu. Niby prosta i oczywista rzecz, ale nie wiadomo ostatecznie do czego przeznaczona???



Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

Post autor: pitru » wt paź 05, 2010 23:28

aron20000,
dlaczego ma brać powietrze z komory pod tłokami jeżeli vacum wytwarza podciśnienie? :bajer: Jeżeli już to zassane powietrze może właśnie tam odprowadzać.
miś fazi pisze:przede wszystkim zawór zwrotny na przewodzie do serwa jest po to aby nie świrowały Ci obroty silnika przy wciskaniu pedału hamulca
Czyżby tak bardzo taka mała pompka obciąża wałek pośredni :bajer: ?


Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

Post autor: guti » śr paź 06, 2010 11:26

pitru pisze:A czy nie lepiej jest mieć wspomaganie hamulca kiedy silnik jest zgaszony?
tylko , ze wspomaganie na zgaszonym nie działa :)

pedał robi sie twardy i trzeba baaardzo mocno naciskac, zeby nie wjechac np koledze ktory Cie holuje w tyłek :)

podejrzewam, ze pierwsze nacisnięcia na wyłączonym silniku jeszcze jest wspomagane ( dzięki własnie temu zaworkowi ) to chyba na wypadek jakby nam auto zgasło nagle w trasie i trzeba byłoby hamowac do zatrzymania autka :)


bo przeciez póki silnik pracuje to na serwie jest podcisnienie tak ?
a jak silnik zgasnie , to gdyby nie było zaworka , cisnienia sie wyrównają i hamulca juz nie ma wspomaganego.. :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

aron20000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 08:03
Lokalizacja: Białystok

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

Post autor: aron20000 » śr paź 06, 2010 20:11

Więc pierwsze to wspomaganie w nagłych wypadkach kiedy silnik przestanie pracować i dodatkowo w googlach jeszcze doczytałem, że pełni funkcje antywybuchową, w przypadku zapłonu mieszanki lub przedmuchu w kolektorze (membranka serwa mogłaby się zepsuć:)) zaworek zatrzymuje chwilowy pęd powietrza w stronę membrany serwa. Dziękuje za zainteresowanie chyba wszystko stało się jasne. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

Post autor: guti » śr paź 06, 2010 21:33

czyli najwazniejsza funkcja , to zatrzymanie auta po nagłym zgaszeniu auta..

na wypadek własnie strzału np LPG :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Re: Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

Post autor: pitru » sob paź 09, 2010 04:12

guti pisze:
pitru pisze:A czy nie lepiej jest mieć wspomaganie hamulca kiedy silnik jest zgaszony?
tylko , ze wspomaganie na zgaszonym nie działa :)
:shock:
Chyba logiczne, że nie będzie wspomagany cały czas. :bajer:


Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

Post autor: guti » sob paź 09, 2010 09:27

pitru pisze:Chyba logiczne, że nie będzie wspomagany cały czas. :bajer:
moze i logiczne.. ale jak widac dla niektórych pytanie , po co wspomaganie hamulców, po zgaszeniu silnika , jest bardziej logiczne.. :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
ziabka89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 16:27
Lokalizacja: Annopol

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

Post autor: ziabka89 » czw maja 29, 2014 22:08

a ja mam pytanie. Zmieniłem wezyk od kolektora ssacego wraz z zaworem zwrotnym serwera (tyle ze od disla) ale zatkałem niepotrzebne dziury. Pojechałem do sklepu pare kilometrów i zaczeły mi obroty szaleć praktycznie w góre zaczeły mi wchodzić plus do tego przekażnik\i zaczely mi cykać i ogólnie takie zdarzenie jakby masy gdzies nie miał bo i lamka, licznik mrygna



gomez.pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 13, 2015 19:02

Re: Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

Post autor: gomez.pl » czw sie 13, 2015 08:25

wczoraj odkryłem że przewód idący od kolektora ssącego do zaworu zwrotnego jest mocno pęknięty (przy zaworze na ok 3cm) więc można go swobodnie zdejmować.
W związku z tym chciałbym wymienić ten przewód. Jaki jest jego nr katalogowy?
czy przewód ten jest dostępny w całości wraz z zaworem zwrotnym i resztą przewodu gumowego idącego do pompy hamulca czy można go niejako na "części" zakupić??


Golf mk4 98'

Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Zawór zwrotny na przewodzie z vacum do serwa

Post autor: VWiater » ndz paź 18, 2015 14:42

Ma ktoś może nr OE zaworu zwrotnego do GII 1.3KAT gaźnik 2E3? Bo w etce pokazuje mi tylko do diesla i caly przewod z zaworem do 1.6/1.8


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 128 gości