Wymiana sprzęgła z kołem zamachowym ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

salaros
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob sty 06, 2007 18:55
Lokalizacja: Olsztyn

Wymiana sprzęgła z kołem zamachowym ?

Post autor: salaros » pt paź 01, 2010 14:56

VW Golf IV TDI 110KM AHF (highline)
A więc tak najpierw napisze objawy:
Gdy nacisnę mocniej pedał gazu (przy wyższych biegach jest to bardziej odczuwalne) to czuje w środku w samochodzie takie szarpanie (trzęsienie). Najbardziej to czuć na kierownicy. A jak puszcze pedał gazu to nic nie trzęsie. Ta sytuacja powtarza się również jak hamuje. nie jest to bardzo mocne trzęsienie jak hamuje ale odczuwalne.
Byłem z tym u mechanika i powiedział że zapewne (po tych objawach które opisałem) jest do wymiany sprzęgło z kołem zamachowym (koło jest dwumasowe)

Czy wy jesteście tego samego zdania po tych objawach które opisałem ? Ktoś się już spotkał z tymi objawami ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymiana sprzęgła z kołem zamachowym ?

Post autor: italiano_83 » pt paź 01, 2010 18:34

Czy podczas odpalania/gaszenia auta tez występują jakieś drgania ? Koła masz wyważone ? felgi proste? Na biegu jałowym depnij na gaz i puść go szybko, jeśli to dwumas wykończony to powinno budą zatrząść trochę. Sprawdź najpierw koła czy wyważone są dobrze, przy kopniętej feldze też czuć drgania podczas gwałtownego wciskania gazu na wysokich biegach.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

salaros
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob sty 06, 2007 18:55
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Wymiana sprzęgła z kołem zamachowym ?

Post autor: salaros » pt paź 01, 2010 20:06

italiano_83 pisze:1.Czy podczas odpalania/gaszenia auta tez występują jakieś drgania ? 2. Koła masz wyważone ? 3.felgi proste? 4.Na biegu jałowym depnij na gaz i puść go szybko, jeśli to dwumas wykończony to powinno budą zatrząść trochę. 5.Sprawdź najpierw koła czy wyważone są dobrze, przy kopniętej feldze też czuć drgania podczas gwałtownego wciskania gazu na wysokich biegach.
A więc tak:
1.Podczas gaszenia/odpalania auta nie występują żadne drgania
2.Tego nie wiem czy są wyważone bo niedawno go kupiłem
3.Czy felgi proste tego też nie wiem.
4.Nabiegu jałowym jak depne na gaz i szybko puszcze to ani troche budą nie trzęsie
5.spróbuje koła pożyczyć od kogoś. Mam opony lanki tak więc może źle zostały zlane i są górki których nie widać.

A pozatym przecież jeżeli było by coś z kołami/oponami (krzywe/czy są górki) to jak jade i puszcze gaz to powinno nadal trząść budą, a przecież jak puszcze gaz podczas jazdy to nic nie czuć żeby trzęsło budą. Jest cicho jak puszcze gaz.

Drgania występują tylko podczas depnięcia gazem i podczas hamowania.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymiana sprzęgła z kołem zamachowym ?

Post autor: italiano_83 » pt paź 01, 2010 22:45

salaros pisze:A pozatym przecież jeżeli było by coś z kołami/oponami (krzywe/czy są górki) to jak jade i puszcze gaz to powinno nadal trząść budą, a przecież jak puszcze gaz podczas jazdy to nic nie czuć żeby trzęsło budą. Jest cicho jak puszcze gaz.

Drgania występują tylko podczas depnięcia gazem i podczas hamowania.
Nie koniecznie, jak jest lekko kopnięta felga albo ciężarek odpadnie to właśnie podczas gwałtownego przyspieszania czuć drgania na kierownicy :bajer:
Zanim zaczniesz wydawać kasę na nowy zestaw sprzęgła + dwumasowe koło zamachowe, jakieś 1200zł + robocizna to warto sprawdzić wszystko co może mieć wpływ na owe drgania.

Jednoznaczna ocena dwumasowego koła zamachowego jest możliwa jedyne po demontażu - wystarczy sprawdzić "luz" , tyle że za samo zrzucenie skrzyni i ponowny montaż mechanik zaśpiewa od 300 do 500zł. Zużytego dwumasa czuć na całej budzie nie tylko na kierownicy.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
wariat12233
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: sob cze 20, 2009 18:55
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Wymiana sprzęgła z kołem zamachowym ?

Post autor: wariat12233 » pn paź 04, 2010 20:51

podjedz do pierwszego lepszego wulkanizatora wyważyć te koła, przy okazji wyjdzie jak bardzo proste są lanki...
A tak na marginesie pisząc lanki masz na myśli opony bieżnikowane????? Ja bym raczej w nich szukał przyczyn skoro budą nie trzęsie


ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Maciej26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn lip 12, 2010 13:45
Lokalizacja: GPU

Re: Wymiana sprzęgła z kołem zamachowym ?

Post autor: Maciej26 » wt paź 05, 2010 12:31

U mnie też trzęsło budą w przedziale 80-100km/h i co ciekawe tylko jak przyspieszałem i jak hamowałem silnikiem na biegu jałowym przy tej prędkości drgania były ledwie wyczuwalne. Przyczyną był zużyty tylni amortyzator po wymianie jest ok. no i przy okazji wyważyłem koła i teraz jest ok.



Awatar użytkownika
mateo86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: śr sty 14, 2009 14:27
Lokalizacja: Rybnik

Wymiana sprzęgła z kołem zamachowym ?

Post autor: mateo86 » wt paź 05, 2010 15:16

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=338908" onclick="window.open(this.href);return false; może sie przyda podobny temat :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 130 gości