Katowanie zimnego a grzebnietego DOHC

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ilu z posiadaczy mocniejszych DOHC katuje go na zimno???:> czyli oleju temperatura pierwszej klapy opor

<50
2
20%
50...60
0
Brak głosów
60...70
2
20%
70...80
1
10%
80...90
1
10%
90...100
3
30%
>100
1
10%
 
Liczba głosów: 10

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Katowanie zimnego a grzebnietego DOHC

Post autor: evolution » pn maja 08, 2006 23:35

Przedstawiam fotki z 9A ktory zostal w zimie przekatowany na zimno, ale od poczatku. Od zawsze informuje i prosze kierowcow DOHC w ktorym zwieksza sie moc i nie tylko by nie wykorzystywali Potencjalu silnika przy temperaturze nie przekraczajacej 80 stopni a najlepiej ponizej 90, a po odpaleniu silnika cieplego nawet jakby byl spelniony warynek oleju czas do katowania nie powinien byc krotszy od 5 min. I żeby nie bylo temp oleju to nie temperatura cieczy chlodzacej. Tu wlasciciel w zimie wstawil autko na jednym 2 biegu przy temp oleju ponizej 50 stopni. co skutkowalo mikropeknieciem Tłoka. skutki sa takie jak widac. w pekniecie dostal sie olej ktory sie zarzyl i topil tlok od srodka ponadto mikropekniecie spowodowalo odszktalcenie sie tloka i jego punktowe przycieranie i dodatkowy wzrost temperatury. temperatura tak wzrosla ze stopil sie nawet element pierscienia smarujacego wiec byl gorac w srodku... jak zwykle sa symptomy takiego pekniecia.. silnik wyrzucal odma duze ilosci oleju, okolo 1,5 litra szlo odma do filtra i sie spalalo na 1000km.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » pn maja 08, 2006 23:44

upss.....troszke go sponiewierało :)
Dzięki za pouczająca fotorelację :pub:
W nowych BMW obrotomierz ma diodowe podswietlanie,że na zimnym silniku czerowne pole w benzyznie zaczyna się juz od 4 tyś obr/min.i z miare ciepłoty silnika przesuwa sie na wyższe obroty...


[size=150][color=blau][b]powered by VW greenpower[/b][/color][/size]

[size=167][color=red][b] mój golf - 19 lat w dobrym tonie......[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn maja 08, 2006 23:49

no troche, jutro i tak odpalany bedzie bo nowy tlok wsadzony i dowazony do reszty odchylka 0,05 grama:D:D precyzyjna waga do lakierow:P:P odchylka calego zespolu spowodowana sworzniem tlokowym 1,1 grama :/ . A jak czas bedzie to na skarbim sie auto pokarze, tylko na seryjnym walku bo wydechu znalezc nie moge na moda. a co do obrotki nie slyszalem, ale warto wiedziec:P Pytanie tez czy moze dwoch kierowcow jednym autem starowac??? bo chcialbym sprawdzi swoj czas na jednym aucie


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt maja 09, 2006 10:02

rzeczywiście mocno wypalony


:-k ...

Awatar użytkownika
zbyszegk
GTI Edition
GTI Edition
Posty: 749
Rejestracja: pt gru 02, 2005 20:46
Lokalizacja: BT
Kontakt:

Post autor: zbyszegk » wt maja 09, 2006 10:10

Nie wiem jaki silnik jest w Fabii 1.4 16V, ale po przejechaniu 1000 km, (poziom oleju nie był sprawdzany przed trasą) dolać trzeba było około 1,5 litra oleju - czy mogło się stać to samo co w powyższym przykładzie??



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt maja 09, 2006 10:16

W silnikach z komputerem (wszystkie obecne chyba) moznaby programowo chronic silnik - ponizej progowej temp. oleju dawka paliwa, obroty, moc sa ograniczane. Dopiero w miare wzrostu temp. oleju silnik przechodzi w normalny tryb.



Awatar użytkownika
zbyszegk
GTI Edition
GTI Edition
Posty: 749
Rejestracja: pt gru 02, 2005 20:46
Lokalizacja: BT
Kontakt:

Post autor: zbyszegk » wt maja 09, 2006 10:18

dziechu pisze:W silnikach z komputerem (wszystkie obecne chyba) moznaby programowo chronic silnik - ponizej progowej temp. oleju dawka paliwa, obroty, moc sa ograniczane. Dopiero w miare wzrostu temp. oleju silnik przechodzi w normalny tryb.
Tylko co robiły by wtedy ASO... ;)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 09, 2006 10:21

dziechu pisze:W silnikach z komputerem (wszystkie obecne chyba) moznaby programowo chronic silnik - ponizej progowej temp. oleju dawka paliwa, obroty, moc sa ograniczane. Dopiero w miare wzrostu temp. oleju silnik przechodzi w normalny tryb.
no ja tej zimy złapałem notlaufa :(

przy -24 przejechałem z 4 km no i dodałem gazu ostro na 4 przy około 80km/h no i zonk - maluch mnie wyprzedził :P

po zgaszeniu na najbliższych swiatłach wszystko wróciło do normy ale wydygałem bo wtedy jeszcze byłem zupełnie zielony...wiec poyślałem że może jakiś zaworek sie przymarzł albo co ?

a pomysł rzeczywiście dobry tyle ze czasem ta moc nawet na zimnym Ci jest potrzebna... i co wtedy?

lepiej iść w kierunku BMW czyli jakas sygnalizacja ...



Awatar użytkownika
krzychGTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lis 12, 2005 21:36
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzychGTD » wt maja 09, 2006 16:57

cowboy pisze:a pomysł rzeczywiście dobry tyle ze czasem ta moc nawet na zimnym Ci jest potrzebna... i co wtedy?
Zawsze można ustawić, że nagłe wciśnięcie gazu do oporu wyłączy "ochronę" silnika na jakiś czas... np. 20-30 sek.


Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D

Awatar użytkownika
CzapCzap
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
Lokalizacja: Athlone
Kontakt:

Post autor: CzapCzap » wt maja 09, 2006 18:08

thomas24 pisze:Nie wiem jaki silnik jest w Fabii 1.4 16V, ale po przejechaniu 1000 km, (poziom oleju nie był sprawdzany przed trasą) dolać trzeba było około 1,5 litra oleju - czy mogło się stać to samo co w powyższym przykładzie??
A palila sie lampka cisnienia oleju ? Ja do swojego golfa po kupnie dolalem litr oleju i chula jak nowy :pub:



Awatar użytkownika
zbyszegk
GTI Edition
GTI Edition
Posty: 749
Rejestracja: pt gru 02, 2005 20:46
Lokalizacja: BT
Kontakt:

Post autor: zbyszegk » wt maja 09, 2006 18:46

CzapCzap pisze:A palila sie lampka cisnienia oleju ? Ja do swojego golfa po kupnie dolalem litr oleju i chula jak nowy :pub:
Zaczął piszcześć komp i zgasło auto ...



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr maja 10, 2006 00:07

nic nie pisczalo w tym i auto nie zgaslo po prostu zaczelo nierowno chodzic na wolnych obrotach i lekko podwyzszonych, co ciekawe na takim tloku objechalem VR6 :D:D mozna rzec zdrowego

[ Dodano: Sro Maj 10, 2006 23:35 ]
Auto jezdzi od 22 wczoraj w sumie, szybka naprawa byla i skuteczna... 15.5 bar na wszystkich cylindrach w niedziele na skarbimierzu sie pojawia:D:D nie ma to jak dotarcie:D


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 357 gości