[GOLF MK1] białe GTI w oryginale...odbudowa

Moderator: G0 Karcio

Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

[GOLF MK1] białe GTI w oryginale...odbudowa

Post autor: micab » śr wrz 29, 2010 11:46

Poprosiłem o usunięcie poprzedniego wątku o moim mk1, panował tam chaos, teraz wracam z tym projektem po długiej przerwie, spowodowanej kilkoma projektami innych marek ;)
jednak na dzień dzisiejszy mk1 znowu zyskał priorytet i skierowałem na niego wszystkie środki,

ale od początku,

vw golf mk1 GTI 1.6 110KM (EG) rocznik 1982, przebieg 221tyś. km,

Auto w mojej rodzinie było od dawna, a moja przygoda z nim rozpoczęła się w dniu kiedy zrobiłem prawo jazdy (2002r.), wtedy to mk1 stał się oficjalnie moim autem. Jako że byłem młody i nie do końca wiedziałem o co chodzi, bardzo szybko zamieniłem golfa na escorta rs2000.
Niestety z tamtego okresu posiadam tylko jedno zdjęcie mk1, tuż przed sprzedażą:
Obrazek

Przez 3 lata jeździłem fordami, pewnego dnia w Szczecinie zauważyłem zaparkowanego przy ulicy mojego byłego mk1 gti, oczywiście włożyłem kartkę z numerem telefonu za wycieraczkę. Dopiero po 3 miesiącach zadzwoniła do mnie miła pani i oznajmiła, że podczas robienia porządków w torebce znalazła karteczkę z moim numerem. W ten sposób udało się odkupić golfa, stan techniczny i blacharski był gorszy niż za mojej kadencji, ale nie było tragedii, auto zachowało się bez wiekszych przeróbek. Brakowało natomiast wielu elementów charakterystycznych dla mk1 gti, jednak najważniejsze było to, że nie jest to szczepan, posiada więc oryginalne numery nadwozia oraz oryginalny zespół napędowy.
Zdjęcia od razu po zakupie:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Na początku był plan podszykowania auta "na szybko" i zrobienie kilku lekkich tuningów, dlatego też wyleciały halogeny i kołpaki, doszedł szeroki hokej, ciemne lampy tył, ciemne kierunki, lotka tylna kamei:
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Następnie wpadł zawias SS 60/60, przednie lampy z krzyżem, rozpórka górna i czerwona obwódka grilla:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Zbieranie gratów trwa cały czas:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

Zapadła decyzja, że nie ma co robić po łebkach, zaczynamy więc kompletną odbudowę, auto zostało rozebrane i zawiezione do blacharza, zaczął się mozolny proces prac blacharskich. Zakres prac miał obejmować łatanie kilku dziur w podłodze, naprawę mocowanie belki tylnej oraz wymianę na nowe takich elementów jak: pas przedni i tylny, reperaturki błotników tył, błotniki przód, drzwi, progi, reperaturka wlewu paliwa.
blacharz nr1:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek

blacharz nr 2:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek

I wreszcie auto pojechało do lakierowania:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Czas zabrać się za elementy mechaniczne.
Układ hamulcowy, udało się znaleźć firmę która dorobiła wszystkie przewody hamulcowe oraz paliwowe w zielonym oplocie, pozwoliło to uniknąć słabo wyglądających miedzianych zamienników. Pozostałe elementy układu hamulcowego również są nowe: przewody elastyczne, bębny, szczęki, linki ręcznego, cylinderki, zestawy naprawcze zacisków przód.
Obrazek

Części metalowe takie jak: zaciski hamulcowe, wahacze, półosie, belka tylna, stabilizatory, różnego rodzaju wsporniki, uchwyty, obudowa paska rozrządu, obudowa wentylatora chłodnicy itp. itd. trafiły do piaskowania i malowania na czarno:
Obrazek

Niektóre z elementów auta trafiły do cynkowania:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Silnik został rozebrany z osprzętu, głowicy nie ściągałem bo nie była ściągana od nowości, a golf przed rozbiórką jeździł bardzo dobrze, dlatego postanowiłem zostawić oryginał. Blok został oczyszczony i pomalowany na czarno, wymienione zostały dosłownie wszystkie uszczelki występujące przy silniku. Pokrywa zaworów została tylko oczyszczona, okazało się że ładnie zachowała oryginalny lakier i szkoda byłoby to zmieniać.
Elementy aluminiowe, takie jak kolektor, obudowa alternatora, przepustnica, króćce wodne, pompa wody itp. zostały wyszkiełkowane.
Standardowo doszły nowe: świece, czujniki, przewody wn, kopułka, palec, rozrząd, pasek klinowy, filtr powietrza i paliwa.
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Na tą chwilę cały zespół napędowy siedzi w komorze, silnik odpala i jest wyregulowany:
ObrazekObrazekObrazek

Golf nie stoi jeszcze na kołach, brakuje zawieszenia tzn. sprężyn i amortyzatorów, ponieważ jest dylemat co wybrać. Prawdopodobnie zdecyduję się na kit H&R 40/40, do wyboru jest jeszcze 30mm i 50mm, wiadomo że najlepszą opcją byłby gwint, ale markowy sprzęt jest dość drogi, a i tak ustawiłbym go tylko raz.
Plan na najbliższy czas to zająć się wnętrzem, trzeba zrobić nowe wygłuszenia na podłogę i dach, nową podsufitkę itp. itd.
Na dniach wysyłam oryginalne stalówki 5,5" do renowacji.

Generalnie mam więcej zdjęć, ale to jak usiądę na spokojnie to uzupełnię.
Mam nadzieję, że teraz temat będzie na bieżąco aktualizowany i nie będzie żadnych dłuższych przerw, a co z tego wyjdzie to się okaże...
pozdro


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
_małyTM_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: czw lis 01, 2007 14:41
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[mk1] białe GTI w oryginale...odbudowa

Post autor: _małyTM_ » śr wrz 29, 2010 14:55

mam nadzieje że będzie mi dane zobaczyć ukończony projekcik...bo jak wtedy czytałem zapowiadało się grooobo
trzymam kciuki


!Nowe oryginalne części VAG!

Historie serwisowe VAG

patrykml
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: pn cze 08, 2009 23:39
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

[mk1] białe GTI w oryginale...odbudowa

Post autor: patrykml » śr wrz 29, 2010 19:46

No ciekawie, ciekawie. Powodzonka w projekcie. pozdro



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

[mk1] białe GTI w oryginale...odbudowa

Post autor: micab » śr wrz 29, 2010 23:07

tylna klapa praktycznie skompletowana, okleina zrobiona, szyba włożona, ze starej klapy udało się nawet odzyskać oryginalną żółtą naklejkę, klapa już założona i wyregulowana:
ObrazekObrazekObrazek

drzwi również wyregulowane, okleina boczna gotowa:
ObrazekObrazekObrazekObrazek

jest już docelowy akumulator, skromnie, klasycznie wyglądający bosch, który nie będzie raził w komorze kolorowymi naklejkami:
Obrazek

trwa wyklejanie dachu filcem:
Obrazek


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
Mateusz90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: czw sty 01, 2009 21:33
Lokalizacja: Nebraska

[mk1] białe GTI w oryginale...odbudowa

Post autor: Mateusz90 » czw wrz 30, 2010 19:40

Dobrze działasz :pub:



Awatar użytkownika
vwosiu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 767
Rejestracja: pt wrz 21, 2007 14:46
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

[mk1] białe GTI w oryginale...odbudowa

Post autor: vwosiu » czw wrz 30, 2010 22:20

micab, ja pamiętam twoje projekty poprzednie, śledziłem na bieżąco i były wzorem do naśladowania :pub: piszę tu głównie o mk3, wówczas mk1 było na początku odbudowy, w cieniu mk3. Fajnie że nie odpuściłeś mk1 i odbudowa będzie trwała dalej.
Jakie plany przewidziane z modyfikacji są, poza tymi wypisanymi ? inne koło niż stalówka będzie w przyszłości ?
Ostatnio zmieniony pt paź 01, 2010 09:58 przez vwosiu, łącznie zmieniany 1 raz.



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [mk1] białe GTI w oryginale...odbudowa

Post autor: MZiobro » pt paź 01, 2010 07:41

co tu gadać - szacunek :pub: i trzymam kciuki za dalszą pracę przy tym rarytasie.



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

[mk1] białe GTI w oryginale...odbudowa

Post autor: micab » pt paź 01, 2010 23:36

vwosiu pisze:micab, ja pamiętam twoje projekty poprzednie, śledziłem na bieżąco i były wzorem do naśladowania :pub: piszę tu głównie o mk3, wówczas mk1 było na początku odbudowy, w cieniu mk3. Fajnie że nie odpuściłeś mk1 i odbudowa będzie trwała dalej.
Jakie plany przewidziane z modyfikacji są, poza tymi wypisanymi ? inne koło niż stalówka będzie w przyszłości ?
mk3 pozostało w moim garażu, z tym że teraz jest to benzynowe 20jahre ... również w pełnym oryginale ;)
Obrazek

co do mk1 to nie przewiduję żadnych modyfikacji, plan jest na zrobienie możliwie najbliżej oryginału,


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
dj_sowa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pt cze 13, 2008 11:53
Lokalizacja: Głubczyce
Kontakt:

[mk1] białe GTI w oryginale...odbudowa

Post autor: dj_sowa » sob paź 02, 2010 02:47

jedyna bedzie bajka jak ja skonczysz a widze ze ostro dzialasz i to cie ceni :okej: :okej:
micab pisze: co do mk1 to nie przewiduję żadnych modyfikacji, plan jest na zrobienie możliwie najbliżej oryginału,
no i to jest najbardziej sluszna ze stron :D GTI full ori to chyba marzenie wiekszosci z VW-maniakow


30.06.2010 najczarniejszy dzien w moim zyciu
Na Zawsze w Mej Pamięci [*] Kocham Cie Mamo az do ostatnich moich dni

Poncek17
Forum Master
Forum Master
Posty: 1809
Rejestracja: pn sty 23, 2006 01:02
Lokalizacja: Dziwnów
Kontakt:

[mk1] białe GTI w oryginale...odbudowa

Post autor: Poncek17 » sob paź 02, 2010 14:09

normalnie nie wierze kogo tu znowu przywialo :)
Pieknie jedyneczka wyglada :)
A no i Gratki Mężu :okej: :okej:


Nord-vag.pl

mcsym
Forum Master
Forum Master
Posty: 1613
Rejestracja: wt lip 04, 2006 10:18
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

[mk1] białe GTI w oryginale...odbudowa

Post autor: mcsym » ndz paź 03, 2010 22:57

dobrze, że wróciłeś z projektem, miejmy tylko nadzieję, ze już nie będzie tak długich przerw ;)

powodzenia w kontynuowaniu prac.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141210&postdays=0&postorder=asc&start=0]byłe mk3[/url]

Awatar użytkownika
Lukas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 12:24
Lokalizacja: Łosice .W.L.S.
Kontakt:

[mk1] białe GTI w oryginale...odbudowa

Post autor: Lukas » pn paź 04, 2010 19:09

micab, ładna historia z autem. :bigok:

Auto ładnieje w oczach, plus za szczegółowość. :pub:



Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

[mk1] białe GTI w oryginale...odbudowa

Post autor: Młody90 » czw paź 07, 2010 10:21

malyna dzialania :bigok: :bigok: :bigok: :okej: :okej: :okej: :okej:



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

[mk1] białe GTI w oryginale...odbudowa

Post autor: micab » czw paź 07, 2010 23:51

robimy dalej,
podłoga i grodź wyklejone matami boll, na to przyszły docięte filce od góry usztywnione kolejną warstwą mat:
ObrazekObrazek

zamontowany dywan i szybka przymiarka deski rozdzielczej:
ObrazekObrazek


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oldtimer/Youngtimer”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości