Pytanie o koła i połosie + drgania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pytanie o koła i połosie + drgania
Witam czy możliwe że dobrze wyważone koła z felgami w normalnym warsztacie (2x sprawdzane drugi raz w innym warsztacie) przy jeździe przenoszą drgania na kierownice i wydaje mi się tez ze na całą budę podobnie jak nie wyważone koła?
mam taką przypadłość w swoim golfie najbardziej to jest odczuwalne przy dodawaniu gazu na z niskich prędkości gdzie auto jeszcze nie weszło na obroty, czy może postawić na krzywą półoś lub źle wyważoną, przeguby wewnętrzne wykluczam proszę o odpowiedź.
mam taką przypadłość w swoim golfie najbardziej to jest odczuwalne przy dodawaniu gazu na z niskich prędkości gdzie auto jeszcze nie weszło na obroty, czy może postawić na krzywą półoś lub źle wyważoną, przeguby wewnętrzne wykluczam proszę o odpowiedź.
Pytanie o koła i połosie + drgania
Sprawdź drążki kierownicze i gumy wahaczy, jeżeli mają luzy to lubią przenosić drgania na kierownicę.
Co do półosi, to sprawdź czy ta długa jest kompletna.
Co do półosi, to sprawdź czy ta długa jest kompletna.
Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24
Pytanie o koła i połosie + drgania
tzn czy ma taka gumę okrągłąpitru pisze:Co do półosi, to sprawdź czy ta długa jest kompletna.
Dzięki, drgania nie są takie masakryczne ale mi to przeszkadza czasami wydaje mi się ze powyżej 130 jakby przestało drgać
Pytanie o koła i połosie + drgania
Bardzo prosty sposob na wykluczenie kól to stan na gorce i pusc go w dol bez gazu na luzie jak nie drga to teraz mozna sie czepic ukladu napedowego
-raczej watpie co do ukladu kierowniczego, zobacz czy nie ma luzu pomiedzy przegubem a polosia i skrzynia! jak to stare auto to lubi sie wyrobic mialem problem taki w audi z 83'pitru pisze:Sprawdź drążki kierownicze i gumy wahaczy
Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze
Pytanie o koła i połosie + drgania
jak to zrobić znaczy podnieść na podnośniku i poruszać kołamisklejku pisze: zobacz czy nie ma luzu pomiedzy przegubem a polosia i skrzynia
co do
dobry pomysł zrobię taksklejku pisze:Bardzo prosty sposob na wykluczenie kól to stan na gorce i pusc go w dol bez gazu na luzie jak nie drga to teraz mozna sie czepic ukladu napedowego
Pytanie o koła i połosie + drgania
Przod podnies w calosci -nie zapomniej zaciagnac reczny jak nie masz warunkow (podnosnik ktory ugdzwignie w calosci) to podnies i zabezpiecz strone czyms co uniemozliwi spadniecie z podporki druga zostaw na podnosniku (calosc niestety pasuje zrobic z poziomu kanalu najlepiej widoczne bedzie) daj luz wlez pod auto zalap za pol os i *#cenzura#* gora dol przd tyl i od skrzyni do kola energicznie zobaczysz czy czasem na zabezpieczeniach sie nie obluzowaly (badz zerwaly!) czasem przegub szcegolnie od skrzyni powoduje wibracje rzadko od kola dlatego stawiam na przegub skrzyni pozdrawiamDrogojad pisze: sklejku napisał(a): zobacz czy nie ma luzu pomiedzy przegubem a polosia i skrzynia
jak to zrobić znaczy podnieść na podnośniku i poruszać kołami
co do
Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze
Pytanie o koła i połosie + drgania
sklejku, dzięki za rady zrobie tak jak piszesz kanał mam więc niebędzie problemu dodam że jakiś czas temu rok dokładnie nie wiem zmieniłem skrzynie byłem pod autem dotykałem półosie i przeguby jakieś tam luzy były, ale chyba normalne jak bys napisał w 3 słowach na co zwrócić uwagę szczególnie. Podro. zanim czepie się półosi musze zrobić jeszce test z górki na luzie czy czasem felgi nie fixują. ale wszystko po niedzieli i dam odpowiedź w poniedziałek. Kiedyś zdarzyło mi sie że poszedł przegub wewnętrzny objawy całkiem podobne do tych co mam teraz z tym ze golf nie zajechał nawet 50 km jak poczułem bicie podczas dodawaniu gazu a tym jeżdze już może 7 - 8 tyś Km
Pytanie o koła i połosie + drgania
Podbije
w trakcie jazdy tylko podczas dodawania gazu czuje znaczne bicie na kierownice i budę. Na luzie nic wiec koła ok
zostaje
przegub wewnętrzny , zewnętrzny ,wspomniane luzy na półosi
muszę wejść do kanału może nagram filmik jak tam luzy wyglądają.
Pozostaje jeszcze jedno , czy mozliwe że koło zamachowe przenosi drgania bo mam odchudzone przez "otoczaka" z allegro
w trakcie jazdy tylko podczas dodawania gazu czuje znaczne bicie na kierownice i budę. Na luzie nic wiec koła ok
zostaje
przegub wewnętrzny , zewnętrzny ,wspomniane luzy na półosi
muszę wejść do kanału może nagram filmik jak tam luzy wyglądają.
Pozostaje jeszcze jedno , czy mozliwe że koło zamachowe przenosi drgania bo mam odchudzone przez "otoczaka" z allegro
Pytanie o koła i połosie + drgania
A to bicie wystepowalo przed wymiana kola zamachowego? Nie czules odrazu po wymianie? napisz jeszcze wkoncu jakie to auto co do tych wibracji to przegob wewnetrzy raczej bedzie bil, nie od kola.
Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze
Re: Pytanie o koła i połosie + drgania
ABF 110KW. z tym biciem to było tak od poczatku raczej na 99% pamiętam że wymieniałem sprzęgło wtedy jeszcze miałem serie nawet brałem mechanika zeby sie przejechał i stwierdził czy cos nie spaprali przy wymianie sprzegła ale powiedział ze ok pojeździłem tak trochę około 10 mies jednak teraz mnie to zaczyna denerwować albo coraz bardziej bije na kierownice i budę.
w między czasie wymieniłem skrzynie na krótsza od paska wtedy tez dałem lżejsze koło , po tym zabiegu pękł na pół 3-ci bieg - i znowu rozbieranko. Zrekne jeszcze pod auto i posprawdzam te przeguby i luzy o których mówimy może coś tam sie poluzowało może półoska sie odkreca z tych czestych napraw może któryś "ciezarek" czy co tam jest odleciał z braku czasu nie byłem pod autem jeszcze ale postaram sie zrobic w tym tygodniu i wrzuce filmik jak to wyglada. bo tak gdybać to niema sęsu
Mam jeszcze pytanie jak poznać czy przegub od skrzyni sie sypie? bo może w międzyczasie podjade do mechanika dam mu zerknąc tylko nichce zeby mi nawciskał swoich madrości że trzeba wymienic a okaze sie ze wcale niepotzrebnie.
Dziś jak jechałem do Tarnowa to przeprowadziłem serie testów z górki i pod górkę bardzo bije wtedy jak jadę 60km/h mam 3-ci bieg i dam pedał w podłogę uuu wtedy to dopiero bije podobnie jest na 5-tce jak jade 80 i pedał w podłoge wtedy to bardzo wyraźnie czuć a mniej tak jakby przy mniejszych prędkościach ale jak już wspominałem powyżej 130 tak jak by mniej. żeby nie przedłużac dodam na koniec jeszcze ze jak jade 10km/h na dwójce auto sie toczy i dodam raptownie gazu to czuć szarpniecie tak jakby skrzynia lub półosie miały bardzo duży jałowy skok zanim złapią koła ale to tak na sucho co moge stwierdzić.
w między czasie wymieniłem skrzynie na krótsza od paska wtedy tez dałem lżejsze koło , po tym zabiegu pękł na pół 3-ci bieg - i znowu rozbieranko. Zrekne jeszcze pod auto i posprawdzam te przeguby i luzy o których mówimy może coś tam sie poluzowało może półoska sie odkreca z tych czestych napraw może któryś "ciezarek" czy co tam jest odleciał z braku czasu nie byłem pod autem jeszcze ale postaram sie zrobic w tym tygodniu i wrzuce filmik jak to wyglada. bo tak gdybać to niema sęsu
Mam jeszcze pytanie jak poznać czy przegub od skrzyni sie sypie? bo może w międzyczasie podjade do mechanika dam mu zerknąc tylko nichce zeby mi nawciskał swoich madrości że trzeba wymienic a okaze sie ze wcale niepotzrebnie.
Dziś jak jechałem do Tarnowa to przeprowadziłem serie testów z górki i pod górkę bardzo bije wtedy jak jadę 60km/h mam 3-ci bieg i dam pedał w podłogę uuu wtedy to dopiero bije podobnie jest na 5-tce jak jade 80 i pedał w podłoge wtedy to bardzo wyraźnie czuć a mniej tak jakby przy mniejszych prędkościach ale jak już wspominałem powyżej 130 tak jak by mniej. żeby nie przedłużac dodam na koniec jeszcze ze jak jade 10km/h na dwójce auto sie toczy i dodam raptownie gazu to czuć szarpniecie tak jakby skrzynia lub półosie miały bardzo duży jałowy skok zanim złapią koła ale to tak na sucho co moge stwierdzić.
Pytanie o koła i połosie + drgania
Przegub moze bic od skrzyni dlugo...po czym sie zerwie i kaplica nie ruszysz sie z miejsca niestety wlez pod auto i nagraj jakis film jak ruszasz polosiami,dodam jeszcze ze bijacy przegub nie zawsze bedzie mial wielki luz ciezko czasem wyczuc, czasem niestety wyciagniecie go i ogledziny stwierdzaja na 100% czy jest na wykonczeniu.
Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze
Pytanie o koła i połosie + drgania
oo oo to nie dobrze byłem u mechanika dzisiaj powiedział ze jak przegub wewnętrzny się kończy to prawe zawsze bije na niskim biegu podczas przyspieszania. no więc zrobiłem dwójke na trasie i pedał w podłoge i.. rzeczywiście od 5 tys rpm juz konkretnie biło więc prawe pewne że przegub wewnetrzny juz zuzyty. Dzieki jeszcze raz sklejku, za pomocsklejku pisze: czasem niestety wyciagniecie go i ogledziny stwierdzaja na 100% czy jest na wykonczeniu
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: śr sty 07, 2009 15:25
- Lokalizacja: Pszczółczyn
- Kontakt:
Pytanie o koła i połosie + drgania
mam problem przy mójej czwóreczce podczas ostrego skrecania w lewo przy szybszej jeżdzie....coś wyje w prawym kole......sprawdzałam lewe koło i jest wszystko dobrze.....niczego nie słychać może ktoś mi doradzić co należy wymienić....pytałam mechanika ale jak to oni myśla że dziewczyna przyjechała to się nie zna i mozna ją naciągnąć.....także wole się poradzić i ewentualnie polemizować....jeżeli mechanik będzie wciskał mi kit...
Pytanie o koła i połosie + drgania
Miałem tez takie drgania . Zobacz od czego masz kola ja mialem w golfie od renówki i były większe alusy niż piasta . Musisz zmierzyć piastę i alusa i kupić pierścienie centrujące. piasta w golfie III TDI powinna mieć 57 średnicy.
A u ciebie koleżanko to może być łożysko
A u ciebie koleżanko to może być łożysko
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 108 gości