Witam!
Zaczyna mnie coraz bardziej niepokoić bardzo sporadyczna chwilowa utrata wspomagania hamulców podczas hamowania. Dzieje się to bardzo rzadko, ale na tyle by jednak pamiętać! Jest to oczywiście niebezpieczne, zdaje sobie z tego sprawę i chcę coś z tym zrobić.
Podczas normalnego hamowania zdarza się ze po dohamowaniu, chcę wcisnąć hamulec ponownie, a on twardy. Po odpuszczeniu natychmiast robi się na powrót miękki i serwo działa jak należy.
Czego to może być usterka? Zaznaczam, że przewody podciśnienia wymieniłem na silikonowe, włożyłem też na podmiankę pompę podciśnienia. Bez rezultatu, problem nadal występuje. Mam AFNa, oraz pompę hamulcową z ABS.
pozdrawiam
micky
Chwilowy bardzo sporadyczny brak serwa hamulców
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Chwilowy bardzo sporadyczny brak serwa hamulców
Sprawdź, czy jak podpompujesz pedałem hamulca wzrosną obroty silnika. Wiem, że ten patent sprawdza się w benzynie i wskazuje na wadliwe serwo lub na nieszczelny przewód od pompki podciśnienia do serwa.
Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
Chwilowy bardzo sporadyczny brak serwa hamulców
a co pokazuje diagnostyka kompa- żadnych błędów pompy abs?
...zawsze coś
Chwilowy bardzo sporadyczny brak serwa hamulców
pitru, hmm kolego mam taki objaw że jak hamuje to rosną mi obroty ale auto hamuje jak żyleta wiec nie wiem czy to prawda
Chwilowy bardzo sporadyczny brak serwa hamulców
Tylko w benzynie wspomaganie hamulców jest realizowane przed podciśnienie z korektora ssącego, w dieslach to nie zadziała, brak przepustnicy i silnik tyle zasysa powietrza ile chce. W dieslach stosuje się pompę vacum napędzaną najczęściej z wałka posredniego (silnik).hard87 pisze:pitru, hmm kolego mam taki objaw że jak hamuje to rosną mi obroty ale auto hamuje jak żyleta wiec nie wiem czy to prawda
kolego, musisz poszukać nieszczelności. Poruszaj lekko przewodem serwa. Jeśli ubytek jest nagły to raczej obstawiałbym odcinek od zaworu zwrotnego do serwa ( z nim włącznie). Chyba, że zaworek zwrotny jest zdechły to na całym odcinku. Zaworek powinien utrzymać podciśnienie w serwie mimo zaniku np pracy pompy. Na samym ABS się zbytnio nie znam (oprócz teorii budowy) więc nie pomogę za bardzo.
Chwilowy bardzo sporadyczny brak serwa hamulców
jhosef zaworek zwrotny sprawdzalem, w jedna strone mozna zassac a w drugą nie czyli działa, a nieszczelności jako takiej nie mam, bo to rowniez sprawdzilem. Sprawdzalem podcisneinie w instalacji i utrzymywane jest na jesli dobrze pamietam to na 0,85 bara podcisnienia i spada jesli sie zacznie hamowac, ale szybko laduje z powrotem do tego cisnienia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości