witam
na poczatku przepraszam za brak PL znakow
obnizylem auto gwintem , zmienilem hamulce na tarcze tyl z zaciskami MK4 i przod na tarcze 280 mm z zaciskami MK3 GTI
a teraz nasowa sie pytanie jak wyregolowac korektor sil hamowania...
wydaje mi sie ze tyl ciut za slabo hamoje...( ale i tak jest o 100 procent lepiej niz seria)
a nawet czasem tyl chce mnie wyprzedzac...
szukalem i nic konkretnego nie znalazlem...
ma ktos jakies doswiadczenie w tym temacie ?
odrazu mowie ze nie ma opcji wywalenia reduktora
Pozdrawiam i prosze o POMOC
Korektor sil hamowania - regulacja
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Korektor sil hamowania - regulacja
Tył który wyprzedza hamuje za mocno nie za słabo. Obniżenie zawieszenia przy sprawnym reduktorze bez nowej regulacji wzmacnia siłę hamowania a nie obniża, to tak jakbys posadził 3 tłuściochów z tyłu - belka bardziej przygięta korektor wzmacnia hamowanie. Możesz regulować na oko, a zgodnie z procedurami to trzeba wpiąć manometry w przedni i tylne hamulce i regulować tak żeby mniej więcej z tyłu było o połowę niższe ciśnienie jak z przodu, konkretne normy są w książkach serwisowych. Albo doposaż sie w ABS i wywal kolektor
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- bullas
- Turbo Thinking
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 15:15
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Korektor sil hamowania - regulacja
Paweł Marek, a jakiego rzędu śą ciśnienia w układzie hamulcowym ? mierzymy je w barach ?
pytam gdyż planuje zakupić manometry i złożyć sobie taki zestawik do regulacji korektora.
to chyba jedyna opcja żeby poprawnie to ustawić...
masz może jakieś konkretne ciśnienia jakie powinny w układzie być w.g. informacji serwisowej ?
i raczej za słabo to hamuje z tyłu i żuca tyłem trochę jak depnę w podłogę,
ale nie tak jakby tył wpadał w poślizg tylko jakby nie zwalniał i próbował mnie wyprzedzić.
we wtorek będe próbował coś poprzestawiać na oko, na czas dopuki nie dowiem się czegoś o manometrach...
pytam gdyż planuje zakupić manometry i złożyć sobie taki zestawik do regulacji korektora.
to chyba jedyna opcja żeby poprawnie to ustawić...
masz może jakieś konkretne ciśnienia jakie powinny w układzie być w.g. informacji serwisowej ?
no tyak tylko zgadzam się w 100 procentach z Tobą, ja wymieniłem wszystko łącznie z belkąPaweł Marek pisze:Tył który wyprzedza hamuje za mocno nie za słabo
i raczej za słabo to hamuje z tyłu i żuca tyłem trochę jak depnę w podłogę,
ale nie tak jakby tył wpadał w poślizg tylko jakby nie zwalniał i próbował mnie wyprzedzić.
we wtorek będe próbował coś poprzestawiać na oko, na czas dopuki nie dowiem się czegoś o manometrach...
Korektor sil hamowania - regulacja
ja u siebie juz 2 razy wymieniałem tuleje na belce i sam nie wiem jak mam korektor ustawiony ale na przegladzie gosc stwierdził ze tył slabo hamuje choc mam dobre klocki tarcze nowe i zaciski z mk4. posiadam abs wiec podczas jazdy ciezko wyczuc jak hamuje tył
VW NA ZAWSZE
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Korektor sil hamowania - regulacja
Z przodu 5 Mpa to z tyłu ma być 3 Mpabullas pisze:jakiego rzędu
z przodu 10 to z tyłu 5
1 MPa ma 10 barów, 1 bar to mniej więcej to samo co 1 atmosfera
Podczas ustawiania auto ma być obciążone kierowcą i pełny bak mieć. Takie są zasady serwisowe
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości