Wymiana silniczka wycieraczek przednich

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
834
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw maja 21, 2009 23:45
Lokalizacja: Zielona Góra

Wymiana silniczka wycieraczek przednich

Post autor: 834 » pn wrz 27, 2010 12:09

Witajcie

Mój problem tkwi w niedziałającej wycieraczce przedniej. Wczoraj wracając do domu zacięły się obie przednie wycieraczki. Nie mogłem kontynuować jazdy, więc pozostawiłem auto w mieście.

Elektryka jest sprawna. Prąd dochodzi do silniczka - słychać jak silniczek pracuje. Nie ma jednak przeniesienia napędu na mechanizm wycieraczkowy. Już raz miałem taki problem. Wymieniłem wtedy cały mechanizm razem z silniczkiem. Teraz jednak nie uśmiecha mi się wydawać tylu pieniędzy, więc chcę wymienić SAM SILNICZEK.

Wydaje się to nie trudną robotą, jednak nie chce niczego zbabrać. Silniczek wycieraczek jest przytwierdzony do mechanizmu trzema nitami (?) albo śrubkami o okrągłej nasadzie. Jak należy je zdemontować? Jakie narzędzie może w tym pomóc?



Z pozdrowieniem



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Wymiana silniczka wycieraczek przednich

Post autor: Zico63b » pn wrz 27, 2010 12:41

Potrzebne są:śrubokręt płaski i krzyżakowy, klucz 10 i 13 prosta robota - więcej wieczorkiem; teraz piszę z roboty.



Awatar użytkownika
834
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw maja 21, 2009 23:45
Lokalizacja: Zielona Góra

Wymiana silniczka wycieraczek przednich

Post autor: 834 » pn wrz 27, 2010 21:16

Czekam w takim razie.

Domyślam się, że robota do trudnych nie należy, ale na prawde nie mam pojęcia jak wyjąć te "nitowate" śruby :bajer: Będe wdzieczny za pomoc



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Wymiana silniczka wycieraczek przednich

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 27, 2010 21:29

sprecyzuj co chcesz wymienić , sam silniczek czy silniczek z przekładnią, bo nie napisałeś czy problem tkwi w przekładni czy może wytarł się tylko wieloklin mocujący dźwignie do przekładni.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
834
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw maja 21, 2009 23:45
Lokalizacja: Zielona Góra

Wymiana silniczka wycieraczek przednich

Post autor: 834 » pn wrz 27, 2010 21:36

Witam

Chcę wymienić zarówno silniczek jak i mechanizm przekładni. Chodzi dokładnie o tę część: http://img04.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1212651508" onclick="window.open(this.href);return false;

Ostatnio gdy miałem podobną awarię wymieniłem wszystko, tj: stalowy mechanizm wycieraczek, silniczek i zespolony z nim mechanizm przekładni. Teraz z racji ceny, chciałbym wymienić sam "napęd" wycieraczek.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Wymiana silniczka wycieraczek przednich

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 27, 2010 22:08

no to widzisz przecież wychodzące z przekładni 3 bolce ku górze, a w nich gwinty na 3 śrubki, plus nakrętka mocująca dźwignie na wieloklin - nic trudnego. Zapamiętaj dokładnie jak jest ustawiony mechanizm na wieloklinie, żebyś potem nie tracił czasu na szukanie odpowiedniej pozycji. Oba silniki niech będą przy tym w pozycji spoczynkowej, nowy doprowadź to takiej pozycji podpinając wtyczkę i włączając zapłon


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Wymiana silniczka wycieraczek przednich

Post autor: Zico63b » pn wrz 27, 2010 22:56

Zaczynamy od wyjęcia zaślepek z mocowania ramion wycieraczek, pod nimi są nakrętki „13”, odkręcamy je ale nie całkowicie – zostawiając na ostatnich zwojach gwintu. Teraz próbujemy zdjąć ramiona – techniki różne: „okiwanie”, podważanie i ewentualnie na włączony wycieraczkach na ułamek momentu włączamy zapłon – same zeskoczą i tu jest potrzebna właśnie pozostawiona na ramieniu nakrętka, inaczej ramie zrysuje maskę. Odkręcamy do reszty nakrętkę, zdejmujemy ramiona.
Kolej na podszybie: łącznik środkowy łączący obie połówki podszybia przesuwamy na część pasażera. Śrubokrętem krzyżakowym odkręcamy kołeczek, jednocześnie drugą ręką go podważając płaskim wkrętakiem.
Wysuwamy lewą część podszybie, najpierw częścią przy środku spod części prawej, wyjmujemy podszybie wysuwając przewód spryskiwacza i ew. podgrzewanych dysz z uchwytu w podszybiu.
Mamy na wierzchu mechanizm. Wykręcamy dwie śruby i nakrętkę specjalną kluczem „10”. Odpinamy wtyk z przewodami. Mechanizm wyjmujemy z nadwozia. W razie potrzeby dalszego demontażu – odkręcamy nakrętkę "13" i śruby "10" i wyjmujemy silniczek.
Obrazek

W takim położeniu muszą być ustawione elementy do montażu:
Obrazek



Awatar użytkownika
834
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw maja 21, 2009 23:45
Lokalizacja: Zielona Góra

Wymiana silniczka wycieraczek przednich

Post autor: 834 » wt gru 07, 2010 18:50

Dziękuje za pomoc. Według wytycznych - wszystko wymienione!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości