Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Frymek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 16:08

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: Frymek » pn wrz 27, 2010 20:01

Witam. Jakieś 3 tygodnie temu zakupiłem VW Bora 1.9 TDI 115 KONI 2001r. Do czasu do kiedy nie wymieniłem w nim rozrządu zbierał się jak dziki. A wymieniłem go jakieś 3 dni temu razem z pompa wody wszystkie możliwe filtry jak i olej i płyn chłodniczy.I odnoszę teraz wrażenie że jak depnę mu do końca na 1 biegu wydaje się spoko ale na 2 biegu jak dojdzie do 3 tys obrotów wydaje mi się ze turbina i silnik słabiej ciągnie. I nie wiem co jest czy ja mam już jakieś urojenia.
A może to jest normalne że turbina ostro ciągnie do 3 tys. a dalej słabiej.Nie wiem co robić czy jechać do mechanika i bawić się w jego zgadywanki.
Może ktoś zna przyczyny albo to moje jakieś filmy urojone.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: Sztomel » pn wrz 27, 2010 20:09

wymiana rozrządu i Twoje objawy to najwyraźniej zwykły zbieg okoliczności, obawiam się, że łapiesz tzw. "tryb awaryjny" przy tych 3 tyś. obrotów ale te wątpliwości rozwieje diagnostyka Vagiem.


Obrazek

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: italiano_83 » pn wrz 27, 2010 20:09

To na początek musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy auto osłabło czy nie po zmianie rozrządu.
Jeśli tak, to warto by podpiąć vag-a i sprawdzić parametry pracy silnika, błędy w ECU wykonać logi.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Frymek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 16:08

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: Frymek » pn wrz 27, 2010 20:16

Panowie może to głupie pytanie ale co to jest ten Vag bo jestem zielony jeśli chodzi o auta????
A wiec turbina powinna dalej ciagnąć po 3 tys a nie że ja odczuwam zmianę mocy na mniejsza?????



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: italiano_83 » pn wrz 27, 2010 20:44

Frymek pisze:Panowie może to głupie pytanie ale co to jest ten Vag bo jestem zielony jeśli chodzi o auta????
Program do diagnostyki aut grupy "vag"
Frymek pisze:A wiec turbina powinna dalej ciagnąć po 3 tys a nie że ja odczuwam zmianę mocy na mniejsza?????
Teoretycznie moc powinna się rozwijać w seryjnym 1.9TDI 115kM do ~4000


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Frymek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 16:08

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: Frymek » pn wrz 27, 2010 21:01

Dziękuje bardzo za pomoc lecę jutro i sprawdzę tą prace silnika zobaczę co mi powie wiec jak coś dalej bedzie nie wyjaśnione zawitam tu ponownie



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2781
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: phanteon » pn wrz 27, 2010 23:43

Witam

Nie znam się i moi przedmówcy nie wymienili tego problemu (a znają się chłopaki) - czy po wymianie rozrządu i jego złym ustawieniu nie będą właśnie takie objawy?



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: bongo » pn wrz 27, 2010 23:47

phanteon pisze:Nie znam się i moi przedmówcy nie wymienili tego problemu (a znają się chłopaki) - czy po wymianie rozrządu i jego złym ustawieniu nie będą właśnie takie objawy?
italiano_83 pisze:To na początek musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy auto osłabło czy nie po zmianie rozrządu.
Jeśli tak, to warto by podpiąć vag-a i sprawdzić parametry pracy silnika, błędy w ECU wykonać logi.
:bajer:



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2781
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: phanteon » pn wrz 27, 2010 23:54

Umiem czytać i nie ma nic o rozjechanym kącie wtrysku.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: bongo » wt wrz 28, 2010 00:00

phanteon pisze:Umiem czytać i nie ma nic o rozjechanym kącie wtrysku.
W PD nie ma kąta wtrysku :bajer:



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2781
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: phanteon » wt wrz 28, 2010 08:40

Tego nie wiedziałem.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: Fahoo » wt wrz 28, 2010 20:04

ale jest synchronizacja wałków


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: Fahoo » wt wrz 28, 2010 20:06

ps
mysle ze w uproszczeniu mozna posługiwac sie zwrotem kąt wtrysku w silniku na pd bo jak by nie było to od ustawienia wałka i wału zalezsy moment wtrysku


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: bongo » wt wrz 28, 2010 20:45

Fahoo pisze:ale jest synchronizacja wałków
A czym to diagnozujesz?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości