Jestem posiadaczem audi a3 1,8 T AGU.
Mam taki problem, dotyczący temperatury silnika (płynu chłodzenia)
Silnik strasznie wolno się nagrzewa, a po włączeniu klimy praktycznie w czasie jazdy nie możliwe jest aby na wskaźniku pojawiło się więcej niż 70st*.
Jak wyłącze całkowicie klimę/ogrzewanie/dmuchawę, i jeżdżę po mieście to temperatura wchodzi na wskaźniku na 90st*.,ale po włączeniu klimy zaczyna spadać.
To wszystko wskazywało by na otwarty termostat.
ale......
Po podłączeniu do vaga, mam błąd 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-00 - -
czyli czujnik temperatury.
Sprawdzałem tez temperaturę na vagu i jest to mnie więcej to samo zachowanie co na wskaźniku, może na vagu jest trochę niżej, czyli jak na wskaźniku jest 90 to na vagu jest 82-84st*, ale tak samo spada po włączeniu klimy (po włączeniu klimy włączają się wentylatory na chłodnicy co chyba jest normalne).
Teraz moje pytanie, czy padły obie te rzeczy czyli termostat i czujnik, czy może sam termostat a bład czujnika sie pokazuje przez skakanie temp., a może padł sam czujnik i przekłamuje wskazania?
Nie chcę nie potrzebnie wyrzucać kasy w błoto.
ps. gdzie ten czujnik się znajduje w tym silniku?
termostat czy czujnik temp, a może jedno i drugie? AGU
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
termostat czy czujnik temp, a może jedno i drugie? AGU
Marioo pisze:jest aby na wskaźniku pojawiło się więcej niż 70st*.
jak znajdziesz umiejscowienie (u mnie jest między puszką filtra powietrza a blokiem na króćcu) przeczyść styki,Marioo pisze: jest 90 to na vagu jest 82-84st
porównywałeś vagiem:
Silnik grupa 007 - temperatura: paliwa,oleju, powietrza, płynu (na zimnym paliwa,powietrza i płynu powinny być zbliżone)
17-Instruments: 003 - temp. na zegarach
na ciepłym powinno być w okolicy 90, zmierz na zimnym i ciepłym , a różnice mogą być jak te co podałeś
u mnie tak było(co nie oznacza, że u Ciebie jest tak samo)Marioo pisze:czy padły obie te rzeczy czyli termostat i czujnik
- Pablo Corrado
- Forum Master
- Posty: 1110
- Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
- Lokalizacja: Chrzanów
termostat czy czujnik temp, a może jedno i drugie? AGU
U mnie na szczęscie nie ma awarii, ale mam pytanie o czujnik temperatury cieczy w AGU. U siebie zauważyłem dwa czujniki na króćcach wodnych, oba w okolicy pomiędzy puszką filtra powietrza a głowicą. Jeden 4 pinowy ( rozumiem, że to ECU i zegary) i drugi 2 pinowy. I moje pytanie brzmi, za co odpowiada ten drugi czujnik? Popołudniu zrobię foto, postaram się wrzucić wieczorem.
Fotka stojąc przodem do auta :
Fotka stojąc przodem do auta :
Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
termostat czy czujnik temp, a może jedno i drugie? AGU
jak się nie mylę jakiś od klimatyzacjiPablo Corrado pisze:drugi 2 pinowy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości