doładowanie odczuwalne od 2500 obr...? analiza logów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
doładowanie odczuwalne od 2500 obr...? analiza logów
Witam! MKV TDI BKC .Mam następujący problem. W moim aucie została wymieniona turbina - na używaną (ponoć po 60000km - trzeba przyznać że na taką wyglądała - co też potwierdził mechanik). Problem polega na tym że auto wolno wstaje z niskich obrotów do ok 2200obr. potem dostaje jakby "muła" - puszcza chmurę dymu i po przekroczeniu 2500 obr. zaczyna ciągnąć jak należy. Jest to najbardziej odczuwalne na 1 i 2 biegu- jak się już rozkręci to idzie OK. Efekt jakby coś blokowało w turbinie..? Jeżeli rozpędzam się spokojnie np. do 1700obr 1 potem 2 to efekt przymulenia jest minimalny. Auto wraca dziś do mechanika który stwierdził że na komputerze błędów niema - i musi się temu przyjrzeć... Prosiłbym doświadczonych użytkowników o radę co może powodować takie objawy - dodam że na starej turbinie przyśpieszał płynnie. Czytałem coś o niewyregulowanej sztandze turbiny - czy może ona być powodem problemów- jak ją ew. wyregulować ? Jeżeli chodzi o wykonanie logów - to VAG'a nie posiadam jak też wiedzy jak go użyć - więc jestem zdany na mechanika.
Z góry dzięki za porady! Pozdrawiam fanów VW!
Z góry dzięki za porady! Pozdrawiam fanów VW!
Ostatnio zmieniony czw wrz 30, 2010 13:37 przez Andyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Zrób komuś przysługę a będziesz za to trwale odpowiedzialny...
MKV TDI BKC - doładowanie odczuwalne od 2500 obr...?
Do sprawdzenia i wyregulowania ciśnienie doładowania. Jeżeli jest wyższe niż w Twojej starej turbinie to tak będzie. Po prostu potrzebuje więcej czasu na wytworzenie ustawionego ciśnienia. Jest sporo informacji na forum jak je sprawdzić.
Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24
MKV TDI BKC - doładowanie odczuwalne od 2500 obr...?
trzeba wrzucić logi dynamiczne.
jedynie co możesz zrobić jeśli nie ma żadnych błędów i nie ma nagłego zamulenia czyli efektu że przyspieszasz i nagle autu brakuje mocy to jedynie można o pół do jednego obrotu skrócić sztangę
jedynie co możesz zrobić jeśli nie ma żadnych błędów i nie ma nagłego zamulenia czyli efektu że przyspieszasz i nagle autu brakuje mocy to jedynie można o pół do jednego obrotu skrócić sztangę
Re: MKV TDI BKC - doładowanie odczuwalne od 2500 obr...?
Panowie dzięki za odpowiedzi. Dziś pożyczam kabelek VAG i postaram się zrobić te logi - muszę tylko poczytać jak (gdyby ktoś był tak miły i to opisał - lub podał link do opisu to będę wdzięczny). Potem jak pisze kolega Arwam zobaczę co z tą sztangą. Byłem wczoraj u mech. ale widocznie nie miał czasu - pooglądał tylko wężyki - zerknął na turbinę (na obr. i po przegazowaniu) i stwierdził że wszy. wygląda ok - ale po zdjęciu węża za filtrem pow. posłuchał turbo i nie podobał mu się dźwięk - mówił że coś tam trzeszczy - i w tym upatruje problem - trochę mnie tym wystraszył.... . Ja osobiście mam wątpliwości do tej teorii bo jak już pisałem -auto jak pokona barierę ok 2500 obr. na jedynce to potem idzie jak trzeba. Ogólnie mam wrażenie że przyśpiesza lepiej niż na starej suszarce. Jeszcze raz dzięki za informacje - mam nadzieję że uda mi się te logi zrobić (mam wątpliwości co do kabelka - kolega co mi go pożycza ma A4 98r - nie wiem czy to jest kompatybilne.../.) . Pozdrawiam!
Zrób komuś przysługę a będziesz za to trwale odpowiedzialny...
Re: MKV TDI BKC - doładowanie odczuwalne od 2500 obr...?
Witam ponownie! Na razie bez zmian 0 auto ciągle nie może się "rozkręcić" z niskich obr. - zwłaszcza na 1 i 2 biegu i puszcza przy tym czarną chmurę (jakby mu powietrza brakowało) - po czym po przekroczeniu ok 2400 obr dostaje porządnego kopa i ciągnie jak trzeba.... Wczoraj zrobiłem LOG'i dynamiczne - mam nadzieję że dobrze (robiłem to pierwszy raz i w dodatku sam).
Log (0 - 010,010)
Log (1 - 011)
Log (2 - 003,008,011,003,008,011,003,008,011)
Log (3 - 008)
Log (4 - 003)
Będę bardzo wdzięczny wszystkim wtajemniczonym za wszelkie komentarze i wnioski. Byłem wczoraj u innego mechanika i podejrzewa łopatki w turbinie - ale bez obejrzenia samej turbinki trudno wyrokować. Mam jeszcze tą starą na której auto chodziło dobrze więc jest co podmienić....
Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem..http://forum.vwgolf.pl/posting.php?mode ... 5&t=356302#" onclick="window.open(this.href);return false;
Log (0 - 010,010)
Log (1 - 011)
Log (2 - 003,008,011,003,008,011,003,008,011)
Log (3 - 008)
Log (4 - 003)
Będę bardzo wdzięczny wszystkim wtajemniczonym za wszelkie komentarze i wnioski. Byłem wczoraj u innego mechanika i podejrzewa łopatki w turbinie - ale bez obejrzenia samej turbinki trudno wyrokować. Mam jeszcze tą starą na której auto chodziło dobrze więc jest co podmienić....
Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem..http://forum.vwgolf.pl/posting.php?mode ... 5&t=356302#" onclick="window.open(this.href);return false;
Zrób komuś przysługę a będziesz za to trwale odpowiedzialny...
Re: doładowanie odczuwalne od 2500 obr...? analiza logów
Witam raz jeszcze. Mam pytanie odnośnie regulacji ciśnienia doładowania. Dużo szukałem i dużo się naczytałem na ten temat ale szczerze mówiąc nie znalazłem odpowiedzi. Z tego co wyczytałem to sterownik sam reguluje ciśnienie doł. poprzez zmienną geometrię łopatek (za pomocą sztangi przemieszczanej podciśnieniem). Skoro mi przeładowuje w okolicy 2000 obr. to jak mogę to wyregulować. Czy np. skracając sztangę spowoduję że łopatki mniej się otworzą i przeładowanie będzie mniejsze? Czy źle wyregulowana sztanga może powodować przeładowanie w okolicach 2000 obr - później już się stabilizuje...?
Zrób komuś przysługę a będziesz za to trwale odpowiedzialny...
doładowanie odczuwalne od 2500 obr...? analiza logów
co do przeładowania jeśli jest chwilowe i nie wielkie to może być ale jeśli jest większe to znaczy że trzeba wyczyścić geometrię w turbinie i wtedy jeszcze raz zrobić logi.
jesli nadal będzie tak samo że z doły nie pompuje to masz albo za słabe podciśnienie w instalacji sterowania turbiną albo wykręcony ogranicznik
jesli nadal będzie tak samo że z doły nie pompuje to masz albo za słabe podciśnienie w instalacji sterowania turbiną albo wykręcony ogranicznik
Re: doładowanie odczuwalne od 2500 obr...? analiza logów
Panowie - serdeczne dzięki za pomoc - gruszka wyregulowana i OK - jeszcze raz dzięki za pomocne rady!
Zrób komuś przysługę a będziesz za to trwale odpowiedzialny...
Re: doładowanie odczuwalne od 2500 obr...? analiza logów
Zrób komuś przysługę a będziesz za to trwale odpowiedzialny...
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10566
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
doładowanie odczuwalne od 2500 obr...? analiza logów
nadal przy 2000 rpm jest skok ciśnienia do ponad 2300 mbar, mi to wygląda na niedomaganie kierownic, przeczyścić i rozruszać
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości