silnik RP nie pali na mrozie i jego budowa

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

anko1973
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: sob sty 23, 2010 01:35
Lokalizacja: Warszawa

silnik RP nie pali na mrozie i jego budowa

Post autor: anko1973 » sob wrz 25, 2010 22:27

Koledzy, mam pytanie gdzie znajduje się w RP podgrzewacz powietrza dolotowego? gdzieś pod modułem wtryskowym?
Ostatnio zmieniony ndz paź 03, 2010 10:53 przez anko1973, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

budowa silnika RP

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 25, 2010 23:07

tak w kolektorze dolotowym pod zespolem wtrysku


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

anko1973
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: sob sty 23, 2010 01:35
Lokalizacja: Warszawa

[MK 2 RP] budowa silnika RP

Post autor: anko1973 » ndz wrz 26, 2010 11:24

A jak sprawdzić jego działanie? Mam problemy z odpalanie na zimno. Rok temu było to samo i usterki raczej nie udało się wyeliminować bo teraz nad ranem jak tem spadła do 7 st C już silnik zaczyna się dusić. Czujniki niebieski i czerwony zostały sparwdzone. wymienione świece i przewody oraz przeczyszczony cały układ dolotowy. Teoretycznie ten silnik ma komputer i mozna odczytac usterki na tablicy rodzielczej po świeceniu sie lampki - tylko, ze ja żadnej lampki nie widzę. z ksiązek na moje rozumowanie z tego co wyczytałem to albo ten jeż jest walnięty albo czujnik temperatury na wlocie do kolektora dolotowego. auto od wiosny do jesieni pali bez zarzutu. nigdy nie miało gazu. jak przychodzą mrozy auto pali z trudem (dusi się, trzęsie się cały silnik a z rury wali siwo biały dym). Poza tym w zimie pali więcej niż w lecie. w lecie w mieście ok 11 litrów (automat 1,8 90KM)w zimie potrafi wziąć po mieście nawet 15l. W czasie mrozów jak wychłodzi się płyn chłodniczy nie zapali w ogóle. poradzice proszę co trzeba sparwdzić po kolei i jak. Doszedłem sam rok temu jak sparwdzić czujnik tem niebieski i czerwony to może i do innych rzeczy sam dojdę.
aha z tego co wyczytałem to ja mam w silniku wtrysku Mono-Jetronic - czy w RP tak zawsze jest czy może być coś innego?
dorzucam 2 fotki - prosze o jakieś naprowadzenie Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

budowa silnika RP

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 26, 2010 13:56

Co do kodów usterek szukaj o kodach błyskowych. Jest do tego kabelek przy cewce i podpina się diodę do odczytu wszystko jest opisane.
Znajdź wtyczkę podgrzewacza i sprawdź czy po przekręceniu zapłonu na zimnym silniku pojawia się na niej napięcie. Jeśli nie szukaj winy we włączniku w króćcu z głowicy, chyba czerwony, albo w przekaźniku w kabinie, albo w bezpieczniku. Jesli problem z praca silnika pojawia się natychmiast po uruchomieniu silnika a nie dopiero po chwilce to przyczyna będzie inna, ponieważ podgrzewacz musi mieć czas żeby się rozgrzał


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

anko1973
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: sob sty 23, 2010 01:35
Lokalizacja: Warszawa

Re: budowa silnika RP

Post autor: anko1973 » ndz wrz 26, 2010 14:38

Kolego Paweł Marek - możesz jakoś naprowadić gdzie mam szukac tych wtyczek? Patrząć na silnik i moduł wtryskowy z prawej strony? czy to z prawej ale bliżej podszybia? Co do problemów z pracą silnika, nie poweidziałbym że problem pojawia sie od razu lub jakiś czas po uruchomieniu. problem jest przy uruchamianiu. od wiosny do jesieni pali od ręki. Jak się ochładza to zaczynają sie problemy, zaczyna sie krztusić, trząść, na mrozie nie pali w ogóle jak jest płyn b. zimy (minus 10).
ale jak jest mróz w nocy ale w dzień było minus 5 i dało mi się go odpalić to pali i przy minus 20 w nocy czy na dranem pod warunkiem, ze jeżdżę nim co 4-5 godzin i nie pozwalam aby temp. chłodziwa spadła za bardzo.
Może czujnik temp powietrza na wlocie do kolektlora dolotowego? taka mądra nazwa jest w książce ale gdzie to jest? Na pokrywie modułu wtryskowego tam gdziue paliwo dochodzi o wtrysku? aby tam się dostać trzena zdjąć tą pokrywę idąca od filtra, kóra zakrywa moduł wtryskowy aby do tego czujnika temp powietrza się dostać?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

budowa silnika RP

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 26, 2010 15:03

Naprowadzę cię ale reszte szukaj wyszukiwarką było wszystko. Z głowicy wychodzi kóciec, od niego idzie rura górna do chłodnicy, w tym króćcu jest włącznik o krórym piszę, chyba czerwony. Kable wychodzące z kolektora dolotowego to już sobie znajdź sam, na końcu jest wtyczka.
Czujnik temperatury płynu jest w tym samym króćcu kolor niebieski, czujnik powietrza jest przy wtryskiwaczu, mierzysz im opory normy te same, dostępne na forum. Oba te czujniki sprawdź. Kable do czujnika powietrza sa w wiązce 4-kablowej która wchodzi u góry do wtrysku, zewnętrzne 2 we wtyczce zasilają wtryskiwacz, wewnętrzne są własnie od czujnika powietrza i tam na stykach wtyczki mierzysz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

anko1973
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: sob sty 23, 2010 01:35
Lokalizacja: Warszawa

budowa silnika RP

Post autor: anko1973 » ndz wrz 26, 2010 15:28

paweł marek wielkie dzięki zobaczymy to wyjdzie z tego mojego działania ,ale jestem dobrej mysli



AmonRSR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw mar 18, 2010 20:47
Lokalizacja: RSR

budowa silnika RP

Post autor: AmonRSR » pn wrz 27, 2010 22:59

Masz tu dane o wtrysku mono - jetronic gdzie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania. http://www.przeklej.pl/plik/mono-bosch- ... l48n8cn2j6" onclick="window.open(this.href);return false;

A co do samej grzałki to jest jeden sposób bardzo prosty na jej sprawdzenie. Przekręcasz zapłon o po jakimś czasie jak wsadzisz rękę pod kolektor dolotowy to jego spód czyli tam gdzie jest "jeż" robi się ciepły.



anko1973
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: sob sty 23, 2010 01:35
Lokalizacja: Warszawa

budowa silnika RP

Post autor: anko1973 » wt wrz 28, 2010 00:06

Paweł Marek - czujniki niebieski i czerowny były sprawdzane w styczniu br sa OK. przy okazji sprawdziłem czarny (bo wskaźnik temp. chłodziwa nigdy mi nie działał) - po wyjęciu wtyczki i zrobieniu zwroki wskaźnik na desce pomalutku poszedł na maksa. jak bede wyciągać (czy może wykręcać) czarny czujnik temp. to dużo chłodziwa wyleci?

co do pomiaru czujnika temp - to jak to zrobić? - wiem na jakich stykach i że też ohmomierzem - ale jak mu zmienić temp? :?



AmonRSR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw mar 18, 2010 20:47
Lokalizacja: RSR

budowa silnika RP

Post autor: AmonRSR » wt wrz 28, 2010 08:50

Trzeba czujnik wyciągnąć i najlepiej potraktować go suszarką do włosów lub włożyć do garnuszka i powoli gotować wodę, podpinasz omomierz i mierzysz wartości, w tych materiałach co podałem jest tabelka z odpowiednimi wartościami dla czujnika. Po wyjęciu czujnika no niestety dość trochę płynu wyleci. Oczywiście taki czujnik niebieski czy czarny można sprawdzać podczas pracy silnika i jego powolnego nagrzewania.

Pamiętaj, że czerwony czujnik to termowłącznik i on jest inny od niebieskiego i czarnego. Do około 70 stopni C przewodzi prąd a powyżej już nie.



anko1973
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: sob sty 23, 2010 01:35
Lokalizacja: Warszawa

budowa silnika RP

Post autor: anko1973 » czw wrz 30, 2010 22:41

Koledzy,

czytam i czytam; szukam i szukam i mam wrażenie, że błądzę.

Czujniki mierzące temperaturę chłodziwa, tj. niebieski, czerwony i czarny sprawdzone. Czerowny i niebieski Ok; czarny najprawdopodobniej zły bo na desce wskazówka nie działa a po wyjęciu wtyczki z czarnego i zrobieniu zworka na wtyczce, wskazówka poszła powoli w prawo do oporu. Pytanie:
Jak będę wymieniać czarny czujnik, który jest wmontowany od dołu czy i ile chłodziwa wyleci? Czy ten czujnik też się wyciąga czy wykręca?

Ponadto wiem na jakich stykach mierzyć czujnik temp, kótry jest w module wtryskowym i jaką ma mieć mniej więcej charakterystykę. tylko czy mam ten czujnik wyjąć i go ogrzewać suszarką (bo do wody chyba nie moge go wsadzić?) czy mogę mu mierzyć rezystancje w czasie pracy silnika? jeżeli nie muszę go wyjmować jak sie dostać do wtyczek? a jak muszę go wyjąć to jak to zorbić? Odkręcam te 3 śruby jakie trzymają dolot powietrza do modułu i dostaje sie do modułu wtryskowego? W życiu tego nie robiłem - poradzcie prosze jak.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

budowa silnika RP

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 30, 2010 22:51

Na zgaszonym aucie i po wyjęciu wtyczki, mierzysz opór w gniazdku tej wtyczki we wtrysku między dwoma wewnętrznymi stykami. Raz robisz to na zimnym silniku rano, jak silnik rozgrzejesz to ten czujnik będzie miał mniej więcej z 40-50 stopni temperatury, takie pomiary starczą, albo działa ok albo wcale,jakieś cześciowe uszkodzenia rzadko się zdarzają.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

AmonRSR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw mar 18, 2010 20:47
Lokalizacja: RSR

budowa silnika RP

Post autor: AmonRSR » pt paź 01, 2010 08:53

anko1973 pisze:Jak będę wymieniać czarny czujnik, który jest wmontowany od dołu czy i ile chłodziwa wyleci? Czy ten czujnik też się wyciąga czy wykręca?
Dość dużo, ja nie przepadam za takim bałaganem dlatego przy takiej wymianie spuszczałem płyn z układu przez dolny wąż chłodnicy a później go napełniałem. Chyba, że masz trochę płynu w zapasie to możesz wyciągać go pod zalanym układem ale wtedy warto odkręcić korek w zbiorniczku wyrównawczym aby lekko zmniejszyć ciśnienie no i podłożyć coś pod czujnik aby złapać trochę tego płynu aby się tak po silniku nie rozchlapał. Czujnik nie jest wkręcany jest po prostu wkładany, ma na sobie oring uszczelniający i jest mocowany za pomocą takich widełków czy jak to można nazwać, wyciągasz je kombinerkami i czujnik pociągniesz i wyskoczy. Polecam kupować jakiś lepszy czujnik gdyż tanie zamienniki jak topran już nowe przekłamują. Dla próby możesz ściągnąć czarną wtyczkę i niebieską podczas działania silnika i podłączyć czarną wtyczkę do niebieskiego czujnika. I wtedy zobacz czy będziesz miał wskazania na liczniku. Czujnik czarny a niebieski bardzo niedużo się między sobą różnią w rezystancjach więc można tak na chwilę podpiąć.



anko1973
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: sob sty 23, 2010 01:35
Lokalizacja: Warszawa

silnik RP nie pali na mrozie i jego budowa

Post autor: anko1973 » ndz paź 03, 2010 11:35

WITAM,

więc tak pomiar dzisiaj i wczoraj rano na zimnym:
czujnik niebieski 4,2 k om (napięcie 5V)
czerwony 0 om (5V)
czujnik powietrza 4,4 k om (wczoraj 5,2 k om) (5V) - kolego Paweł Marek opór czujnika tepm mierzy się na stykach 4 i1 - czyli zewnętrznych czyli inaczej niz pisałeś - prawda?
podgrzewacz kolektora dolotowego po 1-2 minutach ciepły (12V)

po przejechaniu i nagrzaniu:
niebieski 240 om
czerwowny nieskończoność
czujnik powietrza 2,5 k om
po 2 minjutach 3,4
po kolejnych 2 minutach 1,8 i zaczyna rosnąc do 3,6 aby spać do 2 i ustabilizowac sie nna ok 2,2 - pomiar robiłem ok 1 minuty wyniki w K omach. jak na mój gust chyba za dużo?

jeżeli czujnik powietrza ma mieć podobną ch-ke do czujnika chłodziwa to na zimnym silniku jest niemal idealnie, ale juz na gorącym silniku jest zupełnie inaczej, nie mówiąc o tym, że jego rezystancja sie zmienia w trakcie pomiaru.

przypomnę mam problem z oddpalaniem silnika na mrozie. jak tem spada poniżej -10 C i silnik jest zimny nie pali w ogóle. (jak silnik jest ciepły to zapali i na -20 C). im cieplej tym pali lepiej ale zaczyna od pierdzenia, krztuszenia, trzęsie nim z rury siwy i biały dym, po 2 -3 minutach jest juz OK. problemy zaczynaja sie prz temp ok 2-5 st C ale sa mniej wyraźne niz przy -5 czy -10

pytanie czy ten czujnik ma Waszym zdaniem dobrą ch-kę? jeżeli nie to czy to może być przyczyna nie palenia na mrozie? czy dużego spalania? - bo na ciepłym silniku pokazuje duzy zamiast małego oporu? czy można go wymienić czy trzeba kopować cały moduł wtryskowy?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości