GOLF IV - KATALIZATOR - AGN

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

esinner
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt sie 03, 2010 12:06

GOLF IV - KATALIZATOR - AGN

Post autor: esinner » czw wrz 23, 2010 11:06

Witam

Mam problem ze swoim mk4, mianowicie jakiś czas temu auto strasznie osłabło, dodam że jest założona 2 miesięczna instalacja lpg. A więc zabrałem się do roboty, auto zostało podłączone pod róznego typu komputery vag, kts, gutmann i nie wykazało żadnych konkretnych błędów typu przepływomierz ( który z resztą został sprawdzony i wyczyszczony), ani sondę ani nic konkretnego, w między czasie został wymieniony czujnik temperatury i termostat ponieważ się nie dogrzewał, czujnik temp gazu ponieważ pokazywał temp gazu -60 stopni i cały czas bez zmian, auto jak muliło tak muli. Dziś pojechałem znowu do znajomego mechanika by zobaczyć czy kat nie jest zapchany i ku naszemu zdziwieniu w miejscu fabrycznego Kata był inny nieoryginalny i o dużo mniejszej średnicy tj w mk4 średnica rury jest 54 mm a tam był obsmarkany (obspawany) KAT o średnicy rury 48 mm. MOJE PYTANIE BRZMI CZY MOŻE TO BYĆ PRZYCZYNA ZAMULENIA AUTA?
edit: dodam że auto przy 3 tys obrotów robi sie tak głośne jakby był dziurawy tłumik a każdy jest sprawny, powyżej 3.5 tys auto wraca do głośnej choć w miarę normalniej pracy
I czy lepiej wstawić zamiast tamtego Kata nowy kat o dedykowanej średnicy czy może strumiennice? chciałbym wyciszyć ten wydech więc co będzie lepsze i jak się będzie miało do mocy?

Proszę o pomoc
Dziękuję i pozdrawiam



esinner
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt sie 03, 2010 12:06

Re: GOLF IV - KATALIZATOR - AGN

Post autor: esinner » czw wrz 23, 2010 19:50

Panowie nikt nie doradzi?



emillo_IV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 12:41
Lokalizacja: radom
Kontakt:

GOLF IV - KATALIZATOR - AGN

Post autor: emillo_IV » sob wrz 25, 2010 19:57

Niestety ja ci nie doradzę, ale u mnie kat się rozwalił i brzęczy mi troszkę, w sumie to już tak chyba z rok, ale nie wpłynęło to na moc w aucie. :bajer:



Awatar użytkownika
Coldfire28
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: pn lis 30, 2009 08:14
Lokalizacja: Zgorzelec

GOLF IV - KATALIZATOR - AGN

Post autor: Coldfire28 » sob wrz 25, 2010 21:48

Wywal kata i zobacz jak sie bedzie auto zachowywalo. 50 zl to nie duzo a moze pomoc.


MESS WITH THE BEST, DIE LIKE THE REST :]
Mój Gofer --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4148474#4148474

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Re: GOLF IV - KATALIZATOR - AGN

Post autor: mariusz75 » sob wrz 25, 2010 22:48

Zapchany katalizator może być przyczyną braku mocy w twoim aucie, a w szczególności jeśli jest założony nieoryginalny czyli jakiś tam wymontowany z innego auta nie wiadomo jakiego pochodzenia.

Jeśli faktycznie nie ma błędów elektronicznych, filtry paliwa i powietrza są czyste,świece zapłonowe sprawne (świeca może wyglądać na sprawna ale po przebiegu 150 000 km jest juz zużyta) , auto muli na gazie i benzynie to prawie pewne że kat może być przyczyną.

Awarie typu zacięty na stałe tłoczek hamulcowy w pozycji hamowania lub nie odbijający ręczny też wykluczyłeś???

Na początek może rozkręć rurę wydechową przed katem i się przejedź kawałeczek.
Będzie hałas ale zaraz zauważysz czy auto dostało wigoru i ciągnie czy mimo rozszczelnienie układu przed katem nadal brak mocy i to na pewno nie wina katalizatora.

Są firmy które fachowo i w całkiem przystępnych cenach wymieniają zapchane wkłady katalizatorów na nowe (nowe czyli nówki nigdy nie używane prosto od producenta)
Ale jeśli ty masz jakiś tam to tylko rura przelotowa lub strumienica .


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Re: GOLF IV - KATALIZATOR - AGN

Post autor: mariusz75 » sob wrz 25, 2010 23:02

A co do przepływomierza - czy został sprawdzony w teście dynamicznym pod obciążeniem i fachowym okiem ocenione dawki paliwa jakie ustala,
czy tylko odczytane błędy i powiedzieli że błędy typu zwarcie do masy lub plusa czy brak ciągłości przewodu na przepływke nie ma.

To że nie ma błędu na G70 wcale nie oznacza że jest sprawne i nie muli auta.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Robal2704
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr lip 14, 2010 23:29
Lokalizacja: Radom

GOLF IV - KATALIZATOR - AGN

Post autor: Robal2704 » wt mar 15, 2011 22:55

Witam mam ten sam problem czy znalazles rozwiazanie ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości