[mk2] sonda lambda (przerobka)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

[mk2] sonda lambda (przerobka)

Post autor: daaroo » śr sty 19, 2005 02:00

uw moim samochodzie posiadam sonde 1 zylowa czy moge zalozyc sonde 3 zylowa tylko wczesniej odetne od niej dwa kable??



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » śr sty 19, 2005 09:42

mozna, ale 2 dodatkow kable to grzalka wiec przylaczyc je trzeba pod +12 ze stacyjki i mase


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » czw sty 20, 2005 02:38

mozesz napisac gdzie i jaki kolorek kabla podlaczyc ?? a i jescze jedno pytanie w sklepach sa uniwersalne sondy po 160zl tylko trzeba by wtyczke przeobic czy one sa warte kupna ?? z gory dzieki za odpowiedz



Awatar użytkownika
collo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob sty 01, 2005 18:06
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: collo » czw sty 20, 2005 21:01

wiesz co kupilem taka uniwersalna sonde /made in usa/ i pochodzila mi 6 miechow nie wiem czy to przypadek ale tyle mi pochodzila



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » czw sty 20, 2005 23:07

to ja bym jednak wolal uzyksac odpowiedz na temat tej przerobki na 3 zylowa. A czy to moliw ze samochod bez sondy lamby pali by mi az 18 litrow ??



Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » pt sty 21, 2005 00:11

Tak jest taka możliwość a sterownik pokazuje jakieś błędy albo kopci ci na czarno?


www.vwsquad.prv.pl

Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » pt sty 21, 2005 00:18

podłącz tylko czarny i już


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pt sty 21, 2005 00:42

wlasnie kpoci na czarno jak sie przegazuje ale tylko na zinym silniku



abc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 17:01
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: abc » pt sty 21, 2005 01:52

Jak kopci na czarno tylko na zimnym silniku , to nie przez sonde.
Sonda niema jeszcze właściwej temperatury i sygnał z niej nie jest brany pod uwagę przez sterownik.
A jak nie chcesz podłączać grzałki to podłącz tylko czarny jak ci radzi kolega marek 74.
Ale z grzałką miałbyś wcześniej z niej sygnał i przy jeżdzie na krótkie odcinki napewno spalanie było by mniejsze.
Plus grzałki najlepiej podłączycc pod sterowanie pompy paliwa.
Drugim podstawowym czujnikiem rzutującym na spalanie jest czujnik temperatury i trzeba go sprawdzić , najlepiej woltomierzem.
Na zimnym powinno być 2.5 do 3 Volt .a przy tem .90st. poniżej 0.5 v.



Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » pt sty 21, 2005 02:17

czujnik temp sprawdza się omomierzem


www.vwsquad.prv.pl

Awatar użytkownika
Szymon Czarkowski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt lis 12, 2004 12:35
Lokalizacja: POZNAŃ

Post autor: Szymon Czarkowski » pt sty 21, 2005 11:50

szorka pisze:czujnik temp sprawdza się omomierzem
Na ruskich stronach wynurałem że powinno być :

2 - 3 kOhm
280 - 360 Ohm

gdyby podłączyć zasilanie i wpiąć się można by i Voltomierzem sprawdzić.
A "na sucho" to omomierzem


POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pt sty 21, 2005 16:51

ej no dobra jezdze bez sondy bo gdy ja tylko podlacze to moge zapomniec o jakiejkolwiek jezdie samochodem



abc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 17:01
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: abc » pt sty 21, 2005 19:24

szorka pisze:czujnik temp sprawdza się omomierzem
Najbardziej dokładny i pewny jest pomiar napięcia.
Wtedy mamy pewność jak widzi to sterownik.
Co nam z prawidłowej oporności jak sygnał z niego nie dotrze do sterownika np. przez zły styk przerwany kabelek.
Miałem taki przypadek że dopiero oscyloskop z rejestratorem wykrył usterkę czujnika (były przerwy gdzieś wewnątrz czujnika) .
Omomierz tego by nie wykrył .



Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » wt lut 07, 2006 22:55

szorka pisze:czujnik temp sprawdza się omomierzem
jak ten czujnik wyglada w 1.3 NZ to ten niebieski? Jak omomierzem? Kotry przewod zostawic a w ktory sie wpiac szeregowo??


Piotrek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości